اخبار داغ

مراسم ویژه روز جهانی معلولان در اهر برگزار شد

مراسم ویژه روز جهانی معلولان در اهر برگزار شد
همایش معلولان به مناسبت روز جهانی معلولین ، با حضورمسئولان شهرستانی در سالن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر برگزار گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،  به نقل از اهروصال از اهر، این مراسم به همت اداره بهزیستی و همکاری مدرسه استثنایی شهید صدر و جامعه معلولین اهر با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید و طنین انداز شدن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهروصال ,

در ابتدای مراسم لیلا اکبرزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان اهر ضمن تبریک روز جهانی معلولین به معلولان و خانواده های آنان، به میهمانان و مسئولین حاضر در مراسم خیر مقدم گفت و به ارائه گزارشی از فعالیتهای این اداره در رابطه با معلولین و حمایت از آنها پرداخت.

,

سهیلا برزگر مسئول جامعه معلولین شهرستان اهر نیز ضمن تبریک این روز به معلولان و خانواده های آنان گزارشی از عملکرد جامعه معلولین شهرستان اهر به حضار ارائه داد.

,

برزگر با اشاره به نیاز شهرستان برای ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی جهت عرضه محصولات اعضای جامعه معلولان، راه‌اندازی این بازارچه را در شهرستان اهر ضروری برشمرد و از شهرداری و شورای شهر اهر خواست در جهت تحقق این خواسته به حق معلولین شهرستان اهر قدم‌های اساسی بردارند.

,

اجرای سرود توسط گروه سرود مدرسه استثنایی شهید صدر بخش دیگری از مراسم این روز بود.

,

آیت ا... جواد حاجی زاده امام جمعه اهر نیز ضمن تبریک روز جهانی معلولین، کمک به معلولین را وظیفه انسانهای سالم دانست و افزود: ما انسانها اگر بتوانیم برای معلولین قدمی برداریم و کوتاهی کرده و برنداریم مطمئن باشیم که نمی توانیم پاسخگو باشیم پس نباید کوتاهی کنیم.

,

وی وجود فرزند معلول را یک امتحان الهی برشمرد و اظهار داشت : حضور و وجود این عزیزان در خانه ها یک امتحان الهی است و همانطور که در امتحان ها هر چقدر امتحان سخت تر باشد ارزش قبولی در آن نیز بیشتر است  در این امتحان هم همین است و محبت و توجه به این عزیزان همان امتحان سخت تر و بالاتر است.

,

وی با بیان آیه های از قرآن و احادیثی از امامان به اهمیت و جایگاه معلولین در دین اسلام اشاره کرد حضرت علی(ع): الله الله [ای مالک اشتر تو را به عنوان مدیر ارشد جامعه هشدار میدهم] درباره طبقه زمین گیران و معلولین، پس برای خدا پاسدار حقی باش که خداوند برای این جامعه معین فرموده است.

,

امام جمعه اهر به موفقیتهای ورزشکاران جانبازان و معلولین در بازیهای پارا آسیائی و المپیک اشاره کرد و گفت: قهرمانان ورزشهای جانبازان و معلولین کشورمان با وجود آسیبهای جسمی با اراده و همت بالا همیشه در میادین جهانی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درمی آورند و باعث شکوه و عزمت ملت ایران می شوند که باعث فخر و مباهات همه ملت ایران است.

,

عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک این روز به معلولین ضمن تبریک این روز به تمامی معلولین عزیز اظهار داشت: این جسم معلول حقیقتا محدودیت ساز نیست همانطوریکه جسم سالم  نیز عامل تحرک نیست  در واقع عقل و شعور و فکر انسان متعالی کننده انسان است.

,

وی افزود: در واقع روح, جسم و اندیشه متعالی و نشات گرفته از خداوند متعال بوده و به انسان روحیه می دهد و هر کس خودش را به خاطر نقص بدنی کوچک شمارد خودش مقصر است و هیچ موقع نباید محدودیتی برای خود قائل شود چون همانطوریکه در مکتب اسلام نیز بدان اشاره شده بالاترین انسانها باتقواترین آنها می باشند.

,

وی، در مورد پیگیری مسایل و مشکلات سالمندان و معلولین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در تلاش هستیم تا در فراکسیون حمایت از حقوق بازنشستگان و سالمندان مجلس، قانونی طراحی و به مجلس ارائه کنیم تا مسایل سالمندان و بازنشستگان عزیز را در کنار مشکلات معلولان حل و فصل کنیم که این امر نیاز به کمک و همکاری معلولان و مسئولان مربوطه آنها می باشد.

,

 

,

رضا صدیقی فرماندار اهر نیز در این آیین به حرکت عظیم معنوی و شیعی اربعین حسینی و توجه ویژه امت مسلمان ایران به حفظ عتبات عالیات به عنوان رکن مکتب شیعه پرداخت و در ادامه ضمن بزرگداشت روز جهانی معلولین از جسارت و لیاقت جامعه بانوان معلول شهرستان در ارتقا موقعیت اجتماعی تقدیر نمود.

,

 

,

صدیقی افزود: باید از طریق برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات ویژه به امور بهداشتی همچون آزمایشات ژنتیک هم از بروز معلولیت جدید درجامعه جلوگیری کرد و هم با بهبود شرایط فیزیکی و ایمنی محیط از بروز حوادث منجر به معلولیت کاست.

,

 

,

وی توجه ویژه مقام معظم رهبری به بهبود شرایط بهداشتی و درمانی معلولین اشاره کرد و کاهش هزینه های درمان به 6 درصد با اجرای بیمه سلامت ایرانیان ، را از برکات نظام مقدس اسلامی دانست.

,

 

,

فرماندار اهر در پایان سخنان خود به لزوم اجرای دقیق قوانین استخدام معلولین و بهبود مبلمان شهری و ایجاد مشاغل ویژه معلولین برای افزایش مشارکت آنها در مسائل اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جامعه و جلوگیری از انزوای آنها تاکید نمود.

,

 

,

در پایان این همایش و مراسم تجلیل از معلولان نمونه و فعال شهرستان اهر با اهدای جوایزی تجلیل شد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه