اخبار داغ

همزمان با هفته پژوهش،

مسابقات ملی پل ماکارونی برای اولین بار به میزبانی قزوین برگزار می شود

مسابقات ملی پل ماکارونی برای اولین بار به میزبانی قزوین برگزار می شود
مسابقات ملی شبیه ساز پل ماکارونی در 18 آذر ماه به همت گروه دانشجویی سازه پارسیان و پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) در قزوین برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح قزوین، مسابقات ملی شبیه ساز پل ماکارونی، ۱۸ آذر به مناسبت هفته پژوهش در پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

این مسابقات که پیش ازین در قزوین فقط به صورت استانی برگزار شده بود، اولین بار است که  به صورت ملی در قزوین برگزار می شود.

,

وحید کشن فلاح، دبیر برگزاری مسابقات ملی شبیه ساز پل ماکارونی در مصاحبه با خبرنگار صبح قزوین،درباره این مسابقات اظهار کرد: این مسابقات به مناسبت هفته پژوهش و با همکاری استانداری قزوین و پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) از صبح تا عصر روز سه شنبه ۱۸ آذر ماه برگزار خواهد شد.

,

IMG_7853

, IMG_7853, IMG_7853,

وی افزود: ۱۵ آذر ماه آخرین روز ثبت نام برای مسابقات در سایت www.psb-cup.ir بود و روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر تا ۸ صبح روز ۱۸ آذر تاریخ تحویل سازه های به کمیته برگزاری مسابقات است.

, www.psb-cup.ir,

کشن فلاح ابراز کرد: ویژگی بارز این دوره نسبت به دیگر مسابقات ازین دست، رویکرد صنعت محوری و نزدیک سازی علم و صنعت به یکدیگر در مسابقات است.

,

دبیر برگزاری مسابقات یادآور شد: برای اولین بار در کشور این مسابقات میان دانش آموزان و دانشجویان به شکل یکسان برگزار می شود و همچنین آئین نامه این دوره از مسابقات، آئین نامه جهانی کشور مجارستان است.

,

وی درباره آئین نامه جهانی مجارستان توضیح داد: این آئین نامه محدودیتی در نوع ساخت و اشکال پل ندارد و این عدم محدودیت موجب بروز خلاقیت در طراحی پل ها می شود.

,

مسئول گروه دانشجویی سازه پارسیان اعلام کرد: این مسابقات محدودیت سنی ندارد و هرکس که استانداردهای لازم در آئین نامه جهانی مجارستان را رعایت کرده باشد، می تواند در این مسابقه شرکت نماید.

,

, ,

 

,

کشن فلاح همچنین عنوان کرد: تا امروز گروه هایی از شهرهای قزوین، کرمانشاه، ارومیه، تهران، مشهد و اصفهان برای شرکت در مسابقه نام نویسی کرده اند که به همت ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در استان، محل اسکان و امکانات رفاهی نیزبرای این گروه ها در نظر گرفته شده است.

,

دبیر برگزاری مسابقات در شرح برنامه های این روز گفت: در روز مسابقات، نشست تخصصی با عنوان علم تا صنعت با رویکرد نگاهی به صنعت پل سازی در ایران با سخنرانی دکتر رجب پور، رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) و اساتید این حوزه برگزار می شود.

,

وی ادامه داد: مراسم با سخنرانی عباس علی درافشانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین و دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در قزوین آغاز می شود و در ادامه نفرات برتردر همان روز مشخص شده و روز ۱۹ اذر همراه با پژوهشگران مطرح قزوین، برگزیدگان این مسابقه تقدیر خواهند شد.

,

دبیر برگزاری مسابقه پل ماکارونی درباره آینده برگزیدگان این مسابقه ابراز کرد: هدف این مسابقه تشکیل دبیرخانه رسمی و دائمی مسابقات ملی و بین المللی پل ماکارونی با همکاری دانشگاه امام خمینی و نخبگان و پژوهشگران این رشته است.

,

header21

, header21, header21,

کشن فلاح افزود: طرح های برتر این مسابقه از طرف بنیاد ملی نخبگان شناسنامه دار می شوند تا حق آن ها حفظ شود و کپی برداری از طرح ها اتفاق نیفتد.

,

وی همچنین اعلام کرد: طرح های برتر در این مسابقه به شهرداری قزوین و نظام مهندسی قزوین جهت پیاده سازی معرفی خواهند شد.

,

در ادامه فاطمه هدایتی، رئیس کمیته داوران مسابقات ملی شبیه ساز پل ماکارونی درباره نحوه داوری در این مسابقه ابراز کرد: سازه های ارسالی در ۳ مرحله پذیرش خواهند شد.

,

وی افزود: سازه ها ابتدا تحویل گرفته شده و بررسی و کد گذاری و قرنطینه می شوند، سپس هم در روز یکشنبه وهم روز دوشنبه  سازه ها مورد بازبینی قرار می گیرند تا با آئین نامه و مسائل اجرایی مطابقت داشته باشند.

,

IMG_7847

, IMG_7847, IMG_7847,

هدایتی عنوان کرد: داوری در دو مرحله توسط گروه داوران تخصصی سازه و گروه داوران تخصصی معماری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

,

رئیس کمیته داوران اذعان کرد: سازه هایی که ایرادی نداشته و شرایط حضور در مسابقه را دارا باشند، برچسب گذاری و تا روز مسابقه  قرنطینه خواهند شد.

,

وی ادامه داد: برخی سازه ها ممکن است با آئین نامه مطابقت نداشته باشند که اگر مشکلات سازه قابل رفع باشد، به شرکت کنندگان فرصت داده می شود تا روز مسابقه مشکلات را برطرف سازند و سپس سازه مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر نتوانند ایراد سازه را رفع نمایند، گروه از دور مسابقه خارج می شود.

,

هدایتی درباره مولفه هایی که در سازه مورد بررسی قرار خواهند گرفت، گفت: طبق آئین نامه جهانی مجارستان، ابعاد سازه، ارتفاع و دهانه سازه، نحوه چسب کاری، نحوه استفاده از مقاطع، ابعاد چوبی که برای اتصال به جک استفاده می شود و مولفه های دیگر توسط داوران ارزیابی می شود.

,

رئیس کمیته داوران توضیح داد: هر گروهی که مشکل سازه خود را رفع کند، سازه آن ها مجددا مورد بررسی قرار میگیرد و اگر شرایط لازم را داشت در مسابقه شرکت می کند.

,

۱۲۲۳۱-۴۹۹x255

, ۱۲۲۳۱-۴۹۹x255, ۱۲۲۳۱-۴۹۹x255,

وی عنوان کرد: روز مسابقه پس از نشست تخصصی، بارگذاری راندمانی و بارگذاری سازه های سنگین انجام می شود و همچنین سازه ها به لحاظ گرایش زیبا شناسی نیز مورد بررسی قرار میگیرند تا توانایی تبدیل به المان های شهری را داشته باشد.

,

هدایتی افزد: در امتیاز دهی به سازه ها ضریب سنجشی نیز برای گزارش کار گروه ها مشخص شده است که در آن نحوه عملکرد با نرم افزار، گزارش کار، نحوه ساخت و ایده های اولیه سازه های هر گروه بررسی می شود.

,

وی تاکید کرد: برای بارگذاری سازه ها در این مسابقه از جک هیدرولیکی برقی استفاده می شود و بارگذاری تا لحظه تخریب سازه ادامه پیدا می کند و پس از بارگذاری در مرحله باز بینی سنجش نهایی انجام می پذیرد.

,

رئیس کمیته داوران یاد آور شد: یکی از ویژگی های اصلی مسابقات سطح کیفی و جنبه حمایتی مسابقه است که موجب می شود دانشجویان در صنعت ورود پیدا کنند و با استفاده از ایده های آنان  تولید ثروت انجام شود و پایه ای برای ساخت شرکت های دانش بنیان باشد.

,

۱۲۲-۵۰۰x255

, ۱۲۲-۵۰۰x255, ۱۲۲-۵۰۰x255,

هدایتی درباره داوران ابراز کرد: تیم داوری از اساتید برجسته استان در دو گروه عمران و معماری هستند.

,

وی اسامی داوران گروه عمران را اینگونه عنوان کرد: سید پرویز حسینی، عبدالقهار ناصحی، ساعد معارفی، علی دلنواز، سید امیرحسین هاشمی، محمد شعبانیان، بنیامین محبی و  رضا فرخ زاد از جمله داوران هستند.

,

رئیس کمیته داوران افزود: داوران گروه معماری شامل عقیل امامقلی، فریبا البرزی، مسعود حاج شفیعی ها، مریم چرخچیان، آتوسا بیات، زین العابدین افلاطونی و مهدیه مظاهری می باشند.

,

وی همچنین تاکید کرد: کلیه دانشگاه ها استان جهت همکاری در این مسابقات اعلام همکاری کرده اند.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه