اخبار داغ

تحلیلگر حوزه خانواده:

خطر افزایش زنان سالمند در کمین است/ تجردِ قطعیِ زنان شاغل

خطر افزایش زنان سالمند در کمین است/ تجردِ قطعیِ زنان شاغل
اکرم کرمی گفت: میزان ازدواج در زنان دارای تحصیلات تکمیلی کمتر و در حقیقت میزان تجرد قطعی در بانوان فرهیخته بیشتر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکرم کرمی تحلیلگر مسائل حوزه خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: میزان ازدواج در زنان دارای تحصیلات تکمیلی کمتر و در حقیقت میزان تجرد قطعی در بانوان فرهیخته بیشتر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: زنان فرهیخته پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شده و درگیر امورات اجتماعی می شوند و در سن های بالا ازدواج می کنند، یا زندگی تجردی را در پیش می گیرند.
,
 
,
کرمی گفت: متاسفانه در سایه بی توجهی به سن مناسب ازدواج در دختران فرهیخته، در آینده تعداد بانوان سالمند که تنها مانده اند و فرصت ازدواج را از دست داده اند، افزایش می یابد.
,
 
,
این تحلیلگر تصریح کرد: مردان در سن بالا نیز فرصت ازدواج دارند اما زنان این فرصت را ندارند و باید در زمان مناسب برای تنهایی و سالمندی خود تصمیم جدی بگیرند.
,
 
,
وی با بیان اینکه زنگ خطر آمار بالای زنان سالمند در جامعه به صدا در آمده است، گفت: بر اساس آمار سال ۹۵ به ازای هر ۱۰۰ زن سالمند، ۹۷ مرد سالمند وجود داشت که در سال ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰۰ زن سالمند ۹۲ مرد سالمند زندگی می‌کند.
,
 
,
کرمی افزود: کلیه دستگاه های اجرایی کشور باید برای زنان مجرد شاغل در مجموعه شان کارگاه هایی برگزار کرده و آنها را متوجه تصمیم اشتباهشان کنند.
,
 
,
وی تاکید کرد: از یک زمانی به بعد تنهایی انسان ها را آزار می دهد و دیگر آن زمان فرصتی برای جبران وجود ندارد.
,
 
,
این تحلیلگر با بیان اینکه در سن میانسالی بانوان برای فرار از تجرد، به حیوانات خانگی پناه می آورند، گفت: هیچ گاه حیوان خانگی نمی تواند با یک زنِ تنها همدردی کند زیرا شما نمی توانید بر فرض مثال با یک سگ درد دل کنید زیرا عکس العملی دریافت نمی کنید.
,
 
,
کرمی افزود: اکنون وضعیت صندوق‌های بازنشستگی بحرانی است و با افزایش سالمندان، صندوق‌های بازنشستگی دچار ورشکستگی می‌شود و با شرایط بحرانی مواجه می شویم.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز باید برای تنهایی نسل جوان برنامه ریزی کنیم تا در آینده متحمل هزینه های زیادی برای سالمندان نشویم، زیرا هیچ امیدی به صندوق های بازنشستگی نیست و تنها زوجین می توانند با همراهی و همدردی دوران سالمندی را بگذارنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه