اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

هنرمندان متعهد، مربانان و دیده بانان جامعه هستند/ پرداخت به سوژه های حساس، رمز مدیریت موفق است

هنرمندان متعهد، مربانان و دیده بانان جامعه هستند/ پرداخت به سوژه های حساس، رمز مدیریت موفق است
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به نقش هنرمندان در حوزه هنری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فعالین حوزه هنر انقلاب اسلامی در کنار علما، مرزبانان و دیده بانان جامعه هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه امروز در جمع مدیران استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی به تبیین اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه پرداخت و گفت: فرهنگ زیربنای سایر امور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما, سبلان ما,

وی به اهمیت احساس جمعی در امور مختلف اشاره کرد و گفت: اگر احساس جمعی در کارها حاکم شود، امور تَقرُّبی خواهد شد.

,

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه کشور ما مستضعف است، گفت: امروز کار وظیفه ای جواب نمی دهد.

,
وی به مقایسه نحوه انجام کار در ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: ژاپنی ها در مجوع روزانه ۱۸ ساعت کار می کنند که ۸ ساعت آن موظفی است و ۱۰ ساعت به خاطر پیشرفت کشور خدمت می کنند.
,
 
,
, ,
 
,

این مبلغ اسلامی به اهمیت کار توام با تفکر اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مدیران ما در استان اردبیل کم تحرک هستند و کار را با تدبیر لازم به سرانجام نمی رسانند.

,

وی به محیط اطرف فرودگاه اردبیل اشاره کرد و گفت: ورودی اردبیل به مغان نیز با تراکم زباله های پلاستیکی انباشته است و تدابیر لازم برای محیط زیست در این نقاط اندیشیده نشده است.

,

آیت الله عاملی با بیان اینکه احساس جمعی همه این امورات را در بر می گیرد خاطر نشان کرد؛ کاری که بر اساس احساس جمعی انجام بگیرد، آسیب های احتمالی و کم تحرکی ها به حداقل ممکن خواهد رساند چراکه همه جوانب و آسیب ها شناسایی شده و اتخاذ تدابیر لازم از بروز فاجعه های جبران ناپذیر بعد از بهره برداری جلوگیری می کند.

,

وی با بیان اینکه احساس جمعی به دنبال انتفاع نیست گفت: احساس جمعی نتیجه فرهنگ تربیت یافته است.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود به لزوم کَفّ نفس در جامعه اشاره کرد و گفت: ملتی که کَفّ نفس نداشته باشد راه به جایی نخواهد برد.

,

وی با بیان اینکه راه بدست آوردن کَفّ نفس در تداوم اقامه نماز شب است و گفت: نَفسی که پرورش یافته شب است، اصلاح کننده امور نفسانی انسان است.

,

آیت الله عاملی تصریح کرد: اگر کَفّ نفس نباشد، صیانت نیز اتفاق نخواهد افتاد.

,

وی با بیان اینکه کَفّ نفس واهمه می آورد گفت: کسی که ازکَفّ نفس برخوردار است خداوند متعال را ناظر بر همه امور می بیند به همین دلیل خطا در وی در حداقل ترین میزان قرار دارد.

,

این مبلغ اسلامی به خروجی کارهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی که از خروجی در جامعه برخوردار نباشد هزینه های مصرف شده در آن خیانت به بیت المال محسوب می شود.

,

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به اهمیت وقت و زمان در انجام کارهای فرهنگی و سایر امور اشاره کرد و گفت: دنیا روی وقت و نظم اداره می شود و لحظه ای غفلت موجب عقب ماندگی جبران ناپذیری می شود.

,

وی با اشاره به آیات و روایات به تبیین اهمیت وقت و زمان پرداخت و گفت: در قیامت وقت های ضایع شده جمع شده و بعضی منتهی به حکم قتل می شود.

,

آیت الله عاملی با بیان اینکه اتلاف وقت جبران ناپذیر است، گفت: اساتید دانشگاه ها و کارمندان دولت به دلیل اینکه با وقت مردم سر و کار دارند از سخت ترین مشاغل محسوب می شوند چراکه اگر در وقت مناسبت اختصاص یافته برای کار مورد نظر کوتاهی کنند جوابگو نخواهند بود.

,

وی با بیان اینکه مصرف زمان در ایران باید اصلاح شود، گفت: اگر اتلاف وقت در کشور اصلاح شود گردش چرخ پیشرفت کشور نیز سریعتر خواهد شد.

,

 

,

 

,

, ,

این مبلغ اسلامی به نقش هنرمندان در حوزه هنری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فعالیت حوزه هنری انقلاب اسلامی در کنار علما، مرزبانی و دیده بانی از جامعه است.

,

وی افزود: بزرگترین رمز مدیریت موفق، پرداخت به سوژه های حساس است، سوژه هایی که از قدرت تخریب بالایی برخوردارند

,
ایت الله عاملی در ادامه سخنان خود به بوجه های فرهنگی دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: ۱۸ دستگاه از بودجه های فرهنگی برخوردارند ولی در عمل کارهای با زمین مانده فرهنگی زیادی مواجه هستیم و این جبران ناپذیر است.
,
 
,

وی از حوزه های علمیه و صدا و سیما به عنوان مراکز حساس در امر تبیین موضوع و اهمیت کار نام برد و گفت: عدم نگاه تخصصی به کارهای فرهنگی و دخالت مدیران در روند کارهای فرهنگی موجب ایجاد وضعیت فعلی شده است.

,

این مبلغ اسلامی راهکار کار را در ایجاد مغز متفکر دانست و گفت: مدیران محلی نمی توانند راهگشایی کنند.

,

وی به عنوان مثال به مقوله حجاب اشاره کرد و گفت: در بحث حجاب هجومی، دست ما از لحاظ فرهنگ سازی و کارهای هری اثرگذار پر باشد تا موفقیت نیز حاصل شود.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه دو نوع کلاس در بحث آموزشی در کشور داریم گفت: چهارچوب، روند آموزش، پرسش و پاسخ در کلاس های مرئی معلوم و واضح است ولی در کلاس های نامرئی چون گفتگو نیست وسوال مطرح نمی شود، تعیّن ایجاد می شود.

,

وی با بیان اینکه مدیریت منابع انسانی حرف اول در گفتمان کار فرهنگی تخصصی را می زند گفت: کشور ما برای رفع موانع و محدودیت ها شدیدا به تقویت احساس جمعی نیاز دارد.

,

آیت الله عاملی با بیان اینکه دشمنان امروز مرجعیت فرهنگی را در دست دارد، گفت: صنعت ارتباطات مولود غرب است پس فوایدش نیز به غرب می رسد.

,

وی با بیان اینکه غرب درصدد همسان سازی فرهنگ جهانی است، گفت: غرب می خواهد همه از نوع آداب و رسوم برخوردار باشند، امروز جامعه جهانی درگیر جنگ آداب است و راه عبور از این جنگ نیز احیای اداب و رسوم نیاکان است.

,
آیت الله عاملی خواستار احیای آداب گذشته در کشور شد و گفت: امروز ۷۰۰ نوع اداب در کشور شناسایی شده که اغلب به فراموشی سپرده شده است.
,
 
,

وی خواستار قواعد دسته بندی شده به والدین در امر تعلیم و تربیت شد و گفت: متولیان امور ابتدا باید شکنندگی های فرهنگی را احصا کنند تا با کار روی آن و انتقال آن به نسل های بعدی دین خود را به کشور ادا کنند.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی از ژن به عنوان ثروت اینده کشورها نام برد و گفت: نخبگانی که پرورش یافته این آب و خاک هستند نباید به بیگانگان منفعت برسانند.

,

وی خواستار کار هنری برای نهادینه کردن تربیت متعالی در کشور شد و گفت: گاهی یک فیلم و یا عکس اثرش از هزاران کلمه بیشتر  و ماناتر است.

,

آیت الله عاملی در بخش پایانی سخنان خود از حوزه هنری انقلاب اسلامی خواست تا با کار روی الگوهای ناب کشور برای تقویت روح حماسی و تربیتی در کشور الگوسازی کنند.

,

 

,

 

,

, ,

آیت الله عاملی از زندگی نامه شاه اسماعیل صفوی به عنوان یکی از الگوهای بی بدیل در تاریخ تشیع کشور نام برد و گفت: اگر زندگی نامه این شخص تبدیل به اثار هنری همچون فیلم و سریال شود  اثر گذاری ایجاد شده فرا منطقه ای خواهد شد و نسل های پرورش یافته در منطقه اینده را تضمین خواهند کرد.

,

وی تصریح کزد:زندگی نامه شاه اسماعیل  و شیخ صفی الدین اردبیلی دارات نکات فوق العاده تربیت دینی است که توانایی الگوسازی برای جوامع جهانی را دارد.

,

این مبلغ اسلامی به سابقه تاریخی و علمی سلسله صفویه اشاره کرد و گفت: طبق سخنان بزرگان دین همچون آیت الله سیستانی شیخ صفی الدین اردبیلی هم ردیف سید بن طاووس بوده و قدرت امروزشیعه برگرفته از ایثار و اقتدار صفویان است که ایران را متحد و یکپارچه کرده و به ترویج شیعه در جهان پرداختند.

,

وی به مصادره فرهنگ غنی ایران اسلامی توسط برخی کشورهای مغرض اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه داریم با صیانت از تمدن و فرهنگ غنی خودمان، از مصادره داشته های عمیق و بی بدیل توسط سایر ممالک جلوگیری کنیم چراکه فرهنگ ما برگرفته از داشته های تاریخی مان است.

,

این مبلغ اسلامی از هر به عنوان تاثیرگذارترین و فراگیرترین ابزار برای صیانت از تمدن و فرهنگ غنی کشور نام برد و از هنرمندان خواست تا با خلق اثار فاخر حقانیت ایران اسلامی در ادوار مختلف تاریخ و همچنین شخصیت های برجسته ایران در ادوار مختلف را به جهانیان معرفی و منعکس کنند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه