اخبار داغ

امام جمعه سربیشه:

عاشورا و اربعین محل اتصال وحدت است/ خطبه های حضرت زینب (س) مصداق جهاد تبیین

عاشورا و اربعین محل اتصال وحدت است/ خطبه های حضرت زینب (س) مصداق جهاد تبیین
حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه حضرت زینب(س) در صحنه کربلا و عاشورا مجاهد جنگ نرم بود به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: خطبه های کوبنده حضرت زینب (س) مصداق جهاد تبیین بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد نجمی پور امام جمعه سربیشه در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، در مورد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات مهم است که باید به بهترین نحو انجام شود چراکه با برخوردهای تند و خشن تشدید شده و نتیجه عکس دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , , , خاورستان،, خاورستان, خاورستان,

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر باید در بستر آرامش انجام شود، افزود: برای انجام این فریضه مهم هماهنگی بین تمام دستگاه ها لازم است.

,

امام جمعه سربیشه بیان کرد: در انجام امر به معروف و نهی از منکر باید با دید باز نگاه و با مسائل برخورد کرد.

,

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه رعایت اخلاق بسیار مهم است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز همیشه و در تمام سخنرانی های خود بر رعایت اخلاق تاکید دارند لذا در بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز باید اخلاق رعایت شود.

,

وی اظهار کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر مختص قشر خاصی نیست و همه باید در این خصوص همکاری کنند اما بحث آموزش دیدن در این زمینه و مهارت کسب کردن نیز بسیار مهم است.

,

امام جمعه سربیشه گفت: زبان نرم داشتن و مخاطب شناسی از دیگر ویژگی های فردی است که در بحث امر به معروف و نهی از منکر پیشقدم است و روش های امر به معروف و نهی از منکر کردن نیز خیلی مهم است.

,

حجت الاسلام نجمی پور عنوان کرد: پیشنهاد میشود در بحث امر به معروف و نهی از منکر راهکارهای مصوب و افراد با انگیزه وارد کار شوند.

,

وی افزود: در بحث امر به معروف و نهی از منکر از روشهای جدید و مخاطب پسند باید استفاده کرد و گروه های جهادی در این خصوص تشکیل داد.

,

امام جمعه سربیشه بیان کرد: اگر در هر اداره ای شورای ناصحین تشکیل شود بهتر میتوان در بحث امر به معروف و نهی از منکر کار کرد.

,

حجت الاسلام نجمی پور در مورد شناخت شیعه ناب محمدی از شیعه لندنی، گفت: امام صادق(ع) فرمودند:” شیعه را با اخلاق میشناسند”. لذا بهترین راهی که میتوان مذهب را معرفی کرد، اخلاق است.

,

وی تصریح کرد: اگر همه دستورات اسلامی را رعایت و تعهد این را داشته باشیم بهترین راه برای تبلیغ شیعه ناب محمدی است.

,

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه نفوذ بر دلها مهم است، اظهار کرد: نیازمند تشکیل شورای فرهنگی در دانشگاه ها و آموزش و پرورش هستیم.

,

حجت الاسلام نجمی پور در مورد وحدت و تقویت آن، عنوان کرد: وحدت رمز موفقیت بین تمامی مذاهب است و اگر وحدت نباشد شاهد تفرفه و اختلاف خواهیم بود‌.

,

وی افزود: محور وحدت قرآن کریم و عترت هستند و شیعه و سنی نیز مشترکاتی دارند که در این خصوص با هم موافق میباشند.

,

امام جمعه سربیشه بیان کرد: عاشورا و اربعین حسینی نیز محل اتصال وحدت است.

,

حجت الاسلام نجمی پور در مورد تحقق ایران قوی با تکیه بر مکتب حسینی و عاشورا، گفت: عاشورا را باید به زیبایی به نسل جوان معرفی کرد.

,

وی ادامه داد: امام حسینی بودن یعنی پایبند بودن به ارزشهای دینی و دوری از جهالت و نادانی لذا فردی که میگوید محب امام حسین (ع) است باید در این مسیر قدم بردارد و به ارزشها پایبند و برای تحقق ایران قوی تلاش کند‌.

,

امام جمعه سربیشه بیان کرد: باید هدف از قیام امام حسین (ع) و احقاق حق تبیین شود و همه بدانند که جهاد امام حسین (ع) تا ظهر عاشورا جهاد با شمشیر و ظلم بود و از عصر عاشورا این مسئولیت و منتقل کردن پیام عاشورا به حضرت زینب (س) واگذار شد.

,

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه حضرت زینب(س) در صحنه کربلا و عاشورا مجاهد جنگ نرم بو به جهاد تبیین اشاره و تصریح کرد: خطبه های کوبنده حضرت زینب (س) مصداق جهاد تبیین بود.

,

وی با بیان اینکه مسئله جهاد تبیین خیلی مهم است، تاکید کرد: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا گفت: “هل من ناصر ینصرنی” حال نیز ندای “هل من ناصر ینصرنی” امام جامعه به گوش میرسد و همه در این خصوص مسئول هستند.

,

امام جمعه سربیشه بیان کرد: برای رسیدن به ایران قوی همه مسئول هستیم و نباید نسبت به جامعه ای که در آن زندگی میکنیم بی تفاوت باشیم.

,

حجت الاسلام نجمی پور افزود: اگر فلسفه قیام عاشورا برای نسل جوان به خوبی تبیین شود قطعا شاهد نتایج خوبی در تمامی زمینه ها در کشور خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه