اخبار داغ

وجود 180 کانال فارسی و کُردی ماهواره ای/ایجاد تزلزل در خانواده ها هدف اصلی شبکه های ماهواره

وجود 180 کانال فارسی و کُردی ماهواره ای/ایجاد تزلزل در خانواده ها هدف اصلی شبکه های ماهواره
در کل جهان 300 ماهواره تلویزیونی فعال است که از این تعداد 116 ماهواره فضای ایران را پوشش می‌دهند. شبکه‌های فارسی‌زبان که فقط برای فارسی‌زبانان و خصوصاً ایرانی‌ها برنامه تولید و پخش می‌کنند، هم‌اینک به بیش از 160 کانال رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، بی شک ایران از اهداف اصلی غرب در پوشش برنامه های ماهواره ای و ساختن برنامه هایی با زبان های فارسی و در کُردستان با زبان کُردی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,


در حال حاضر بیشترین شبکه های ماهواره ای دنیا از کشور آمریکا مدیریت می شوند. با توجه به اینکه 90 درصد رسانه های آمریکایی در کنترل صهیونیست ها است و اغراق نیست که بگوئیم اغلب برنامه های ماهواره های فارسی زبان توسط صهیونیست های تولید و اداره می شود.
نکته قابل تامل اینجاست. آیا غرب و صهیونیست ها صبح و شب برنامه های متنوع و رایگان برای ما می سازند که بیکار نباشیم و یا سناریوی دیگری پشت پرده است؟ یا آنها دلشان برای ما سوخته است؟
قطعاً جواب سوالات فوق منفی است. با نگاهی اجمالی به این شبکه ها و مدیران آنها در میابیم که اکثریت آنها عقبه ای صهیونیستی دارند و درصدد ترویج سبک زندگی غربی، خیانت های جنسی، عشق های مثلثی، ربطه ضعیف بین پدر و مادر و فرزندان و ... را دنبال می کنند. به عنوان مثال، شبکه فارسی وان توسط رابرت مرداک غول رسانه ای دنیا و میلیاردر صهیونیستی اداره می شود.
در استان کُردستان نیز داستان به همین گونه است اما محتوای برنامه های شبکه های ماهواره در کُردستان متفاوت است. شبکه های ماهواره ای کُردی نظیر تیشک، روژ، کرد ست، نوروز و ... که اکثراً به گروهک های ضد انقلاب و جریان های تجزیه طلب تعلق دارند سعی بر آن دارند تا احساسات قوم کُرد ایرانی که سال ها مسالمت آمیز و برادرانه در کنار دیگر اقوام ایرانی زندگی کرده اند را تحریک کنند و تفکرات تجزیه طلبانه و تشکیل کشور کُردستان را در اذهان بپرورانند.

,
, 90 درصد رسانه های آمریکایی در کنترل صهیونیست ها است,
,
,
, محتوای برنامه های شبکه های ماهواره در کُردستان متفاوت است,


هرچند در ماه های اخیر یکی از شبکه های مجموعه GEM با نام GEM KURD راه اندازی شده است و تمامی سریال های دیگر شبکه های را به زبان کُردی ترجمه و در اختیار مخاطبین کُرد زبان قرار داده است که زنگ خطری در جوامع کُردی ایران، عراق، سوریه و ترکیه را به صدا در آورده است.

,
,


اما اینکه چرا ماهواره می بینیم؟ کارشناسان و مراجع معتبر بسیاری دلایل استفاده از ماهواره را در بین ایرانیان مورد بررسی قرار داده اند و اکثریت به عواملی چون جوزدگی، بیکاری، اخبار سیاسی، لذت گرایی و دور بودن از فضاهای لذت معنوی، تنوع موضوع، شناخت تاریخ و فرهنگ اقوام ملل و جهان، فیلم ها و سریال های متنوع و جدید، مدگرایی و جذابیت هایی پوششی و آرایشی، حریص شدن به ماهواره به دلیل ممنوعیت آن و ناکافی بودن امکانات تفریحی اشاره نموده اند.

,
, جوزدگی، بیکاری، اخبار سیاسی، لذت گرایی و دور بودن از فضاهای لذت معنوی، تنوع موضوع، شناخت تاریخ و فرهنگ اقوام ملل و جهان، فیلم ها و سریال های متنوع و جدید، مدگرایی و جذابیت هایی پوششی و آرایشی، حریص شدن به ماهواره به دلیل ممنوعیت آن و ناکافی بودن امکانات تفریحی,


شبکه های ماهواره ای آثار و پیامد های مخربی را نیز با خود به همراه دارد. ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته، ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زوجین به یددیگر و افزایش طلاق، عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر پیش از ازدواج تا حد باردار شدن، هویت زدایی از مفهوم خانواده، ارزش زدایی ازمفهوم غیرت ملی و دبنی، ترویج تفکرات غربی و فمنیستی در زنان، ایجاد بلوغ زودرس جنسی، ایجاد روحیه تنوع طلبی جنسی و هوس بازی و بسیاری دیگر از تهدیدات از جمله اثرات سو استفاده از ماهواره است.

,
, رویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته، ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زوجین به یددیگر و افزایش طلاق، عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر پیش از ازدواج تا حد باردار شدن، هویت زدایی از مفهوم خانواده، ارزش زدایی ازمفهوم غیرت ملی و دبنی، ترویج تفکرات غربی و فمنیستی در زنان، ایجاد بلوغ زودرس جنسی، ایجاد روحیه تنوع طلبی جنسی و هوس بازی,


البته در این میان باید به بحث فرهنگ سازی استفاده از ماهواره و غنی سازی تولیدات داخلی توسط رسانه ملی اشاره داشت. برخورد سلبی با ماهواره که تاکنون نتیجه عکس را بهمراه داشته است و حرص و رقابت در استفاده مجدد از ماهواره را دوچندان کرده است.

,
,


بهترین راهکار در این زمینه فرهنگ سازی استفاده از وسایل ارتباط جمعی است. از طرف دیگر، اگر رسانه ملی تولیدات داخلی را اعم از فیلم، سریال، پوشش برنامه های ورزشی و .. را به حداکثر برساند می تواند تاحد زیادی از استفاده از ماهواره در میان خانواده ها بکاهد. تکیه بر تولیدات بومی و محلی و تقویت شبکه های استانی با پخش اثرات محلی با زبان بومی، نشان دادن قومیت و فرهنگ اصیل ایرانی و استمرار آن از شبکه های محلی و همچنین از شبکه های سراسری و چندین و چند راهکار دیگر می تواند مردم را به سمت تولیدات داخلی سوق دهد.

,
,


حال به قول معروف باید بنشینیم و کلاه خود را قاضی کنیم که آیا مهواره ابزار خوبی است یا بد؟ آیا مزایای ماهواره بیشتر است یا معایب آن؟ آیا خانواده بی قید و بند را می پسندید یا خانواده محکم و صمیمی؟ آیا حاضرید همسر شما به شما خیانت کند و آن را نادیده بگیرید؟ و هزاران سوال دیگر از این دسته که دلایل محکمی برای عدم استفاده از ماهواره را اثبات می کند.

,
,


انتهای پیام/پ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه