اخبار داغ

در گفتگو گل رامیان با رزمنده عملیات کربلای 4 مطرح شد؛؛

داستان یک پدر،یک پسر و یک عملیات/مبادا بازیچه شویم

داستان یک پدر،یک پسر و یک عملیات/مبادا بازیچه شویم
رزمنده عملیات کربلای 4 دفاع مقدس گفت: نباید بازیچه سیاستهای غرب و شرق شویم و در هرزمانی با ترفندهای دشمنان مسیر و ذهن خود را منحرف نکنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گل رامیان، به بهانه  سالروز آغاز«عملیات کربلای 4 » در سال 65 به سراغ یکی از رزمندگان دفاع مقدس که در این عملیات نیز حضور داشت رفته و گفتگویی کوتاه در بیان خاطرات آن عملیات داشتیم.
موسی قاسمی رزمنده 8 سال دفاع مقدس از حضور خود در عملیات کربلای 4 را اینگونه آغاز می کند: سال 65 بود و 17 سال بیشتر نداشتم در گردان یا رسول یک هفته زودتر در منطقه عملیاتی در خرمشهر مستقر شدیم.
رزمنده ها شبهای در آستانه عملیات را با قرائت دعا و زیارت عاشورا سپری می کردند و شب عملیات لحظه وداع بسیار روحانی بود، هریک از آنها از یکدیگر حلالیت می طلبیدند و برای شهادت لحظه شماری می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گل رامیان,
,
,

 

,

, , ,

 

,

اروند تنها مسیر عبور و انجام عملیات کربلای 4 راکه دو طرف آن آب، گل ، نیزار و باتلاق و همچنین هجوم وحشیانه گلوله و خمپاره های دشمن بود را بعد از گروه غواصهای خط شکن عبور کردیم که بسیاری از رزمنده ها شهید شدند و پیکر آنها به اروند سپرده شد.

,


وی از لحظه خداحافظی پدر از جنازه پسر می گوید: بعد از گذشت یک شب پرهیاهو، صبح بچه های رزمنده پدری پیر را از شهادت فرزند جوانش خبر دادند و پیکر شهید را نزد پدر آوردند، وی بدون هیچ چشمداشتی از پیکر فرزندش خداحافظی کرد و به ماموریت خود ادامه داد و پیکر شهید را به عقب بازگرداندند.
در جزیره ام الرصاص بعد از گذشت دو شبانه روز از انجام ماموریت با اصابت گلوله ای از ناحیه شکم مجروح شدم و برای معالجه به عقب برگشتم.
قاسمی می گوید: عملیات کربلای 4 مقدمه ای برای عملیات کربلای 5 بود. محاصره و سپس تصرف شهر بصره به عنوان هدف این عملیات بود.
این رزمنده گفت: در کربلای 4 رزمنده ها با تجهیزات و امکانات کم مقاومت زیادی کردند ولی به دلیل هوشیاری دشمن بسیاری از آنها شهید و اسیر شدند .
او از فرماندهان آن عملیات هادی بصیر فرمانده گردان و برادر وی شهید حاج حسین بصیر را معاون لشکر معرفی می کند.

,
, .,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,


این جانباز دفاع مقدس در ادامه می گوید: کلاش، اسلحه سبک و قمقمه و همچنین جیره های غذایی خمیری به مقدار یک مشت دست برای رفع گرسنگی و تشنگی در مواقع ضروری از امکانات اولیه در عملیات بود.
او معقد است اطاعت مطلق از فرمانده و در عصر کنونی رهبری ، گذشت، ایثار و هدف واحد همان آزادی ایران از چنگال دشمنان از درسهای عبرت آموز در این عملیا ت بوده است.

,
,
,

 

,

, ,


مطیع ولی امر مسلمین و ادامه دهنده راه امام (ره) واهداف شهدا باشیم
وی در پایان به سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه شما به عنوان یک رزمنده دفاع مقدس و باتوجه به قرارگرفتن در آستانه سالگرد 9 دی چه توصیه ای برای عمل در شرایط کنونی و رفتار با عوامل و سران فتنه 88 دارید، گفت: مطیع رهبری و ولی امر مسلمین و ادامه دهنده راه و اهداف امام(ره) و شهدا باشیم چون آنها از خون خود گذشتند تا ما در آسایش زندگی کنیم.
بازیچه سیاستهای غرب و شرق نشویم
قاسمی می گوید : نباید بازیچه سیاستهای غرب و شرق شویم و در هرزمانی با ترفندهای دشمنان مسیر و ذهن خود را منحرف نکنیم.

,
,
, .,
, بازیچه سیاستهای غرب و شرق نشویم,
,

 

,

با اعتقاد قوی هیچ وقت در امیال دنیوی از هدف اصلی خود منحرف نشویم

, با اعتقاد قوی هیچ وقت در امیال دنیوی از هدف اصلی خود منحرف نشویم,


این رزمنده دفاع مقدس گفت: دشمن به دنبال فرصت و خلاء دینی است و باید اعتقادات را قوی کنیم و به پیامهای رهبری گوش فرا دهیم و هیچ وقت در امیال دنیوی از هدف اصلی خود منحرف نشویم.

,
, .,

 

,

, ,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه