اخبار داغ

جزئیات تغییر نام و نام خانوادگی ایرانی ها

جزئیات تغییر نام و نام خانوادگی ایرانی ها
به گفته مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، اسامی‌ مانند اعظم، کشور، خاور، بختیار و... را می‌توان با اسامی دارای فراوانی زیاد تغییر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مهر، محسن اسماعیلی در مورد تغییر نام گفت: در 9 ماهه اول سال حدود 17 هزار و 500 مورد تغییر نام ثبت شده است که تعدادی از این نام‌ها در هیات حل اختلاف تغییر پیدا کرده و تعدادی نیز براساس مصوبه شورای عالی ثبت احوال در ادارات استانی تغییر یافته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود: نام‌هایی با فراوانی کم، نام‌های نادر، دارای معانی زشت و نادرست و... را می‌توان در ادارات سازمان تغییر داد و بیشتر اسامی‌ که طی 5 سال گذشته اقبال مردم نسبت به انتخاب آنها کم بوده و یا بر مبنای اطلاعات پایگاه جمعیتی کشور کمتر انتخاب شدند را می‌توان تغییر داد با اسامی ایرانی‌اسلامی‌ای که فراوانی بسیاری داشته‌اند.

به گفته مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، اسامی‌ مانند اعظم، کشور، خاور، بختیار و... را می‌توان با اسامی دارای فراوانی زیاد تغییر داد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه گرایش مردم به سمت نام‌های نیکو ایرانی‌اسلامی افزایش یافته است گفت: اسامی نام‌های مرکب و دارای فراوانی زیاد طی 5 سال گذشته برای دختران و پسران انتخاب شده به طوری که می‌توان خدیجه و یا رقیه را به فاطمه تغییر داد اما به نام‌های دیگری که فراوانی کمتری دارند، خیر.

وی همچنین به تغییر نام خانوادگی اشاره کرد و اظهار داشت: طی 9 ماهه جاری 48 هزار و 700 مورد نام خانوادگی تغییر پیدا کرده است که عمدتا پسوند از نام خانوادگی شامل محل، شغل، حرف، ایلات و عشایر، رنگ و اشیاء با درخواست فرد متقاضی حذف می‌شود که طی سال‌های اخیر نیز با استقبال زیادی مواجه بوده‌ایم.

به گفته اسماعیلی، از ابتدای سال 92 تغییر نام و نام خانوادگی را به مدیران استان‌ها تفویض اختیار کرده‌ایم و همین باعث شده مدت‌زمان تغییر نام و نام‌خانوادگی کمتر شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در استان‌های پرجمعیت مانند تهران مدت‌زمانی که برای تغییر نام و نام خانوادگی لازم است کمتر از یک ماه و در استان‌های کوچک این تغییرات یک تا یک و نیم ماه به طول می‌انجامد.

اسماعیلی همچنین در مورد هزینه این تغییرات نیز گفت: تغییر نام خانوادگی 50 هزار تومان، تغییر نام 100 هزار تومان در ثبت احوال و 10 هزار تومان نیز در هیات حل اختلاف هزینه در بر دارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه