اخبار داغ

شب امتحان و روز امتحان خود را چگونه مدیریت کنیم؟

شب امتحان و روز امتحان خود را چگونه مدیریت کنیم؟
شب امتحان شب مرور است شب خواندن درس نیست آنهم یک مرور ساده و سبک نه عمقی و محتوایی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از دانش روز، محمد رضا نخعی کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی و مشاور دانش روز گفت: خواندن عمقی و محتوایی مربوط به اواسط سال تحصیلی می باشد و شب امتحان فقط سرفصل دروس و کمی هم مطالبی که مهم به نظر می رسد مرور می شود . شب امتحان به هیچ وجه نباید گرسنه خوابید البته غذا باید سبک باشد و از خوردن غذاهای چرب و نوشیدنیهای مضر مانند نوشابه پرهیز کرد . شب امتحان باید زود خوابید و صبح هم زود ازخواب بیدار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

صبح روز امتحان و قبل از طلوع آفتاب نیز بهترین وقت برای مرور درسها به همان میزان شب امتحان می باشد . شب امتحان باید از پرخاشگری و دعوا پرهیز کرد چون به محفوظات ما آسیب می رساند . هیجان هم برای شب امتحان خوب نیست . دیدن تلوزیون ، بازیهای رایانه ای سیر در اینترنت و چت در شب امتحان توصیه نمی شود . بعد از نماز صبح خواندن دعای حافظه و توکل به خدا و دعا برای موفقیت بسیار اثرگذار است . صبحانه باید مقوی باشد .

,

خوردن عدسی در صبح امتحان بسیار مفید است . البته غذاهایی که آهن کافی داشته باشد نیز برای صبحانه روز امتحان خیلی خوب است . اگر می خواهید هنگام خوردن صبحانه چای میل کنید سعی کنید کمرنگ باشد و از خوردن چای و یا قهوه غلیظ خودداری شود . افکار خود را قبل از رفتن به امتحان متمرکز به امتحان کنید و از فکر کردن به موارد دیگر حتی المقدور خودداری کنید .

,

کمی زود تر از روزهای قبل از خانه بیرون بروید و سعی کنید مقداری در هوای سالم پیاده روی کنید . مقداری نرمش سبک در صبح امتحان در موفقیت ما اثر گذار است . قبل از بیرون رفتن از منزل نام و ذکر خدارا فراموش نکنید . از والدین خود بخواهید برایتان دعا کنند چون دعای پدر و مادر در حق فرزند بسیار موثر است و به استجابت نزدیک است . اعتماد به نفس داشته باشید و به یک هدف مقدس از درس خواندنتان فکر کنید . انگیزه خودرا برای رفتن به سرجلسه امتحان بالا ببرید .

,

بعضاً دیده شده که دانش آموزان حتی لحظاتی قبل از امتحان چشمشان را از کتاب یا جزوه خود بر نمی دارند این کار اصلا توصیه نمی شود . سعی کنید قبل از امتحان زیاد با دوستانتان صحبت نکنید یا اگر باهم صحبت می کنید پیرامون همان درسی باشد که امتحان دارید . بهترین روش یادگیری مباحثه می باشد یعنی موضوعات درسی را باهم به بحث بگذارید .

,

خوابیدن صبح امتحان تا دقایقی قبل از امتحان بسیار مضر است و می تواند به از بین بردن محفوظات شما کمک کند . اعتماد به نفس داشته باشید و اصلا از اینکه ممکن است نمره مطلوبی کسب نکنید هراسی به دلتان راه ندهید . هرگونه استرس و اضطراب قبل از امتحان از توانایی شما می کاهد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه