اخبار داغ

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته وحدت و ماه ربیع الاول در مسجد جامع سنندج

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته وحدت و ماه ربیع الاول در مسجد جامع سنندج
مراسم گرامیداشت هفته وحدت و ماه ربیع الاول صبح امروز به همت بسیج حوزه ی شهید سمیه در پایگاه فاطمه الزهرا (س) در مسجد جامع سنندج برگزار گردید .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از آفتاب دل، حجت الاسلام کریمی مسئول مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و تشویق خواهران به الگوپذیری از پیامبر اسلام و حضرت فاطمه(س) گفت: زنان نقش موثری چه در خانواده ها و چه در عرصه های سیاسی و فرهنگی امروز ایفا کرده اند.
وی گفت: پیامبر اکرم(ص) رحمت العالمین است و خداوند وی را به تمام مسلمانان و جهانیان داد که پیامش وحدت و همبستگی و زنده کردن ارزشهای اخلاقی بود پیامی که با جهل و کفر مبارزه می کرد.
وی در ادامه به جایگاه خانواده در قرآن اشاره کرد و افزود: دین اسلام به سلامت خانواده ها اهمیت زیادی داده است زیرا خانواده ی سالم جامعه ی سالم را تشکیل می دهد و برای هر یک از اعضای خانواده ها وظایفی را تعیین کرده است .
حجت الاسلام کریمی بیان داشت : درسال 91 طبق آمار 750 هزار مورد ازدواج ثبت شده است که از این تعداد 156 هزار مورد به طلاق ختم گردیده است که در این میان خانم ها بیشترین آسیب را در طلاق خواهند دید .
وی تصریح کرد: زندگی زناشویی قوام، تحکیم و استمرارش به محبت، دوستی، تفاهم، احترام متقابل و به رسمیت شناختن و رعایت حقوق همدیگر است. دین اسلام برای آن‌که محیط و اجتماع کوچک خانواده قوام پیدا کند و تداوم یابد، برای هر یک از زن و شوهر حقوقی در نظر گرفته و در مقابل این حقوق وظایفی را نیز برای آنان تعیین کرده است.
وی گفت: خداوند کارهاى دشوار را از دوش زنان برداشته و در مقابل کارهاى کلیدى ترى را چون تربیت و تعلیم، تأمین سکونت و امنیت خانواده را به او واگذار کرده است، تا در رسالت مربى گرى، مادرى و همسرى به خوبى نقش خود را ایفا نماید.
در پایان مراسم گروه مولودی خوانی الودود به اجرای دف نوازی پداختند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/پ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه