اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین:

آزمایش ایدز و هپاتیت هزینه کمتری نسبت به دست گل عروس دارد

آزمایش ایدز و هپاتیت هزینه کمتری نسبت به دست گل عروس دارد
دکتر مدبر 'گفت: قبل از ازدواج بهتر است آزمایش ایدز و هپاتیت، که هزینه کمتری نسبت به دست گل عروس دارد نیز انجام شود اگر زوجین بعد از ازدواج دچار مشکل شوند هزینه ها ی جشن عروسی بر باد رفته خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه خبری صبح قزوین، دکتر محمد رضا مدبر ریئس مرکز بهداشت  شهید بلندیان در خصوص کیفیت مشاوره های قبل از ازدواج و طرح جدید برای گسترش کلاس های مشاوره، اظهار کرد: کلاس های مشاوره قبل از ازدواج در ابتدا همگام با سیاست های دولت وقت برای ارئه تنظیم خانواده و کاهش سرانه موالید و آشنایی زوجین برای پیشگیری از حاملگی های پرخطر زیر ۱۸ سال و همچنین حاملگی های ناخاسته تشکیل می شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, پایگاه خبری صبح قزوین,

وی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن آمار رشد کنونی در کشور هدف تشکیل این کلاس ها محقق شده  و اثرات آموزشی مشهود می باشد. در حال حاضر شاهد این هستیم که این کلاس ها در طول زمان دست خوش یک سری تغییرات شده، مهمترین آن تغییر اهداف جمعیتی وزارت بهداشت بوده که سیاست تهدید موالی را به تشویق تبدیل کرده است.

, وی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن آمار رشد کنونی در کشور هدف تشکیل این کلاس ها محقق شده  و اثرات آموزشی مشهود می باشد. در حال حاضر شاهد این هستیم که این کلاس ها در طول زمان دست خوش یک سری تغییرات شده، مهمترین آن تغییر اهداف جمعیتی وزارت بهداشت بوده که سیاست تهدید موالی را به تشویق تبدیل کرده است.,

دکتر مدبر ادامه داد: این سیاست باعث شد تا یک رویکرد جدیدی به این کلاس ها داشته باشیم، مضاف بر این که هدف دیگر این کلاس ها، یعنی جلوگیری از حاملگی های پر خطر و ناخاسته پا برجا است.

,

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان در خصوص آموزش های مختلف که در این کلاس ها انجام می شود، توضیح داد: یکی از مباحث این کلاس آموزش های جنسی می باشد، وجود حجب و حیا مانع از این می شود که زوجین بتوانند این گونه اطلاعات را از جای دیگر کسب کنند؛ مبحث دیگر این کلاس مشاوره روان شناسی است، در زمان  محدودی سعی شده این مشاوره یک سری اطلاعات مفید در زمینه حل تعارض به زوجین بدهید و در صدد احداث یک مرکز مشاوره برای اطلاع رسانی بهتر و کاملتر در زمینه مشاوره و حل مشکل به زوجین هستیم.

,

 

,

images

, images, images,

 

,

وی در خصوص ضریب اطمینان آزمایشات، افزود: اعتیاد و تالاسمی جزء مهمترین آزمایشات این مرکز می باشد، برای تشخیص اعتیاد از کیت های ۱۰ تایی استفاده می شود که ضریب تشخیص بالایی دارند و حتی قادر به تشخیص مصرف قرص های روانگردان نیز می باشند. آزمایش تالاسمی یکی دیگر از این آزمایشات است که به صورت چشم گیری از تعداد کودکان تالاسمی کاسته و اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود زوجین برای پیشگیری و درمان تحت مشاوره های رایگان قرار می گیرند.

, وی در خصوص , ضریب اطمینان , آزمایشات، افزود: اعتیاد و تالاسمی جزء مهمترین آزمایشات این مرکز می باشد، برای تشخیص اعتیاد از کیت های ۱۰ تایی استفاده می شود که ضریب تشخیص بالایی دارند و حتی قادر به تشخیص مصرف قرص های روانگردان نیز می باشند. آزمایش تالاسمی یکی دیگر از این آزمایشات است که به صورت چشم گیری از تعداد کودکان تالاسمی کاسته و اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود زوجین برای پیشگیری و درمان تحت مشاوره های رایگان قرار می گیرند.,

دکتر مدبر هشدار داد: بهتر است آزمایش ایدز و هپاتیت، که هزینه کمتری نسبت به دست گل عروس دارد، نیز انجام شود. خانواده ها هزینه های مختلفی را برای برپایی جشن عوسی در نظر می گیرند؛ اگر زوجین بعد از ازدواج دچار مشکل شوند این هزینه ها بر باد رفته خواهد بود؛ پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد. پدر و مادرها باید به زوجین فرصت گذراندن آموزش ها را بدهند و برای مراسمات عجله نداشته باشند.

, گل عروس,

وی بیان کرد: در انتها ی کلاس زوجین می توانند از کتابی که با قیمت پایین در اختیارشان قرار می گیرد، استفاده کنند. خدمات ارئه شده در حال حاضر به نرخ دولتی می باشد و مزیت دیگر آن  ارائه  جواب آزمایشات در همان روز به زوجین داده می شود.

, وی بیان کرد: در انتها ی کلاس زوجین می توانند از کتابی که با قیمت پایین در اختیارشان قرار می گیرد، استفاده کنند. خدمات ارئه شده در حال حاضر به نرخ دولتی می باشد و مزیت دیگر آن  ارائه  جواب آزمایشات در همان روز به زوجین داده می شود.,

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان یاد آور شد: خیلی از افراد گفته اند این کلاس ها مفید نیست و در پاسخ باید بگویم اگر مفید نبود ما شاهد کاهش نرخ رشد نبودیم و فاصله تولد بچه اول و دوم زیاد نمی شد، این مشخص است که نمی شود طی ۲ ساعت تمام اطلاعات را در اختیار مراجع قرار داد؛ این مرکز با ارائه این خدمات شروع کار را به زوجین یاد می دهد.

,

دکتر مدبر از مشکلات این کلاس ها که باعث افت کیفیت آن نیز شده است می گوید: مشکل دیگر در این کلاس ها که باعث کیفیت پایین آن ها نیز شده، وجود مربیانی است که حق العملی دریافت نمی کنند اگر بتونیم برای آنان حقوقی در نظر بگیریم حتما شاهد تدریس بهتر خواهیم بود.

,

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان از تلاشش برای اجرای طرحی جدید خبر می دهد: به این ضرورت پی بردیم که اگر کلاس بخواهد کاملتر باشد باید یک سری از مسائل در آن گنجانده شود. این کلاس یک مرجع قانونی خوب برای ارائه خدمات و اطلاع رسانی به زوجین در زمینه های مختلف است. خیلی از ارگان ها به دنبال این هستند که بتوانند در بدو ازدواج اطلاعاتی را در زمینه تخصصی خودشان به زوجین ارائه دهند.

,

ارگان های دولتی برای آموزش به زوج های جوان بسیج شدند

, ارگان های دولتی برای آموزش به زوج های جوان بسیج شدند,

وی خبر داد: یکی از این ارگان ها ستاد امر به معروف و نهی از منکر می باشد که در صدد است تا بتواند احکام دینی را در این کلاس ها بگنجاند؛ چون شاهد این بوده که بعضی از زوجین بعد از سال ها زندگی مشترک هنوز احکام شرعی را نمی دانند و با مشکل مواجه می شوند.

,

زوجین باید درمورد چرایی تعدد مضاء های عقد نامه آموزش ببینند  

, زوجین باید درمورد چرایی تعدد مضاء های عقد نامه آموزش ببینند  ,

دکتر مدبر تاکید کرد: اکثر طلاق ها در ۵ سال اول زندگی اتفاق می افتد، دادگستری به فکر افتاد تا یک سری از مسائل قانونی مورد نیاز را در این کلاس بگنجاند؛ تا زوجین تکالیف و وظایف زن و شوهر نسبت بهم را یاد بگیرند و به آنها گفته شود که این همه امضاء در عقد نامه برای چه مواردی است. خیلی از زوجین این را نمی دانند و بعد از ازدواج با تعارض مواجه می شوند و نمی توانند این مسائل را تحمل کنند.

,

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان هشدار داد: مبحث اقتصادی جزء عمده مشکلات خانواده می باشد که از لزوم آموزشی بیشتری برخوردار است. مبحث ناباروری که در اکثر مواقعه باعث جدا شدن زوجین می شود در ابتدای امر و قبل از جاری شدن خطبه عقد باید مورد بررسی قرار بگیرد تا زوجین بعد از ازدواج دچار مشکل نشوند.

,

 

,

thrth

, thrth, thrth,

 

,

دکتر مدبر تشریح کرد: مهارت بسیار مهم دیگر، توان حل تعارض در خانواده است، مسائل مختلفی باعث آسیب دیدن زندگی مشترک می شود، خیلی از این زوجین در ابتدا حمایت خانواده ها را از دست می دهند و نمی دانند چطور باید این تعارض ها را حل و فصل کنند.

,

عدم توانایی برقراری ارتباط با همسر و حل تعارض، دو مشکل اساسی زوج های جوان است

, عدم توانایی برقراری ارتباط با همسر و حل تعارض، دو مشکل اساسی زوج های جوان است,

وی ضرورت این آموزش ها را تغییر سریع جامعه دانست و افزود: در زمان گذشته مسکن و ماشین جزء مشکلات تشکیل خانواده به شمار نمی آمد، متخصصین حوزه مشاوره و روانشناسی معتقدند کسانی که درخواست طلاق می دهند توانایی حل تعارض و مقابله با تنش را ندارند؛ کوچکترین مسئله ای باعث ایجاد بحث و درگیری بین زوجین می شود و مشکل عمده دیگر عدم توانایی در ارتباط برقرار کردن با همسر و خانواده همسر است.

,

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان تشریح کرد: در حال حاضراگر این مشاوره ها در خارج از محیط های دولتی اجرایی شود خانواده ها باید هزینه های بالای ۷۰ هزار تومان را متقول شوند، چون خانواده ها به ضرورت این امر واقف نیستند حاضر به انجام این کار نمی شوند.

, رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان تشریح کرد: در حال حاضراگر این مشاوره ها در خارج از محیط های دولتی اجرایی شود خانواده ها باید هزینه های بالای ۷۰ هزار تومان را متقول شوند، چون خانواده ها به ضرورت این امر واقف نیستند حاضر به انجام این کار نمی شوند.,

دکتر مدبر اذعان داشت: بعد از رای زنی های بسیار با متخصصین این حوزه ها به این نتیجه رسیدیم که این طرح به نفع جامعه خواهد بود، این طرح به صورت اولیه در کمسیون حمایت از بانوان مطرح شد و بعد به خدمت آقایان کاشانی و حق شناس رسید که حمایت های خوبی از طرح کردند.

,

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان خبر داد: تمام این موارد به صورت کتاب و پکیج کاملا رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد و زوجین که از طرح جامانده باشند می توانند از این کلاس ها و پکیج استفاده کنند. مراحل اولیه این طرح انجام شد و منتظر دریافت بوجه هستیم تا طرح را اجرایی کنیم.

,

دکتر مدبر اظهار داشت: ۵ سال است که دنبال تکمیل و انجام کار های اولیه این طرح هستم، این طرح را در سطح وزارت خانه نیز پی گیر شدم که جوابی در پی نداشت، و سازمان امور جوانان وقت نیز قادر به تعمین هزینه نبود، خوشبختانه مراکز مختلف از این طرح حمایت کردند و امیدوار به اجرای طرح هستیم.

,

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان در پایان افزود: این کلاس با این کیفیت آموزشی تنها در استان قزوین در شرف انجام است و دیگر استان ها از این طرح برخوردار نیستند.
انتهای پیام/

, رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان در پایان افزود: این کلاس با این کیفیت آموزشی تنها در استان قزوین در شرف انجام است و دیگر استان ها از این طرح برخوردار نیستند.,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه