اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه نیر مطرح کرد؛

استقلال،امنیت و توسعه قدرت دفاعی نظامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی

استقلال،امنیت و توسعه قدرت دفاعی نظامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی
فرمانده سپاه ناحیه نیر امنیت، استقلال و افزایش قدرت نظامی را مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، در دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران که با نثار خون بهترین فرزندان این کشور به دست آمده است، بر آن شدیم تا گفتگویی با سرهنگ حسن دهقانی،فرمانده سپاه شهرستان نیر  در خصوص مهمترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم.
 
سرهنگ دهقانی: به طور کلی می توان به سرنگونی نظام شاهنشاهی و استقرار حاکمیت الهی، استقلال و دگرگونی اصول سیاست خارجی، دستاوردهای فرهنگی، دستاوردهای سیاسی، دستاوردهای علمی، نظامی و غیره اشاره کرد.
انقلاب اسلامی آنچنان قدرت‌های جهانی را در حیرت فرو برد و بر صورت ستمگران سیلی نواخت که برخی از آن‌ها هنوز هم نتوانسته‎اند تعادل خود را به دست آورند. به‌همین سبب، از روی سرگردانی و حیرت، گاهی ، تهدید به جنگ می‎کنند و گاهی از روی عجز و ناتوانی تقاضای مذاکره و سازش می کنند.
از مهمترین این دستاوردها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.:
 
دستاوردهای معنوی و فرهنگی:
بصیرت افزایی و ارتقاء معنویت در کشور یکی از بزرگترین و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که پس از انقلاب اسلامی، همگام با رشد کمی و کیفی هیئت‌های مذهبی، برای اولین بار واژه‌هایی مانند؛ ایمان، تقوا، وحدت، ایثار و شهادت و موضوعاتی مانند؛ حج دانش‌آموزی و دانشجویی یا مراسم اعتکاف و امثال آن در جامعه مورد توجه جدی آحاد مردم به‌ویژه جوانان قرار گرفت.
 
دستاوردهای سیاسی:
ارتقاء و رشد سطح آگاهی و بالندگی سیاسی مردم و مشارکت در حوزه ‎های گوناگون سیاسی و برگزاری بیش از 35 انتخابات در 6 موضوع مختلف از جمله؛ انتخابات تعیین نوع نظام حکومتی، انتخابات قانون اساسی، انتخابات مجلس خبرگان، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیانگر اوج مشارکت مردم در اداره امور حکومتی و دستاورد استثنایی دیگری است که کمتر کشوری از آن برخوردار است.
 
دستاوردهای علمی:
یکی از افتخارات غرور آفرین جمهوری اسلامی ایران، رشد روز افزون و حضور فعال کشور در عرصه‌های علمی است، پیشرفت در این زمینه بقدری با سرعت انجام شده است.
دستیابی به فن آوری و دانش کامل چرخه سوخت هسته‌ای و قرار گرفتن در ردیف پنج کشور برتر جهان در این زمینه و همچنین ورود موفقیت آمیز و همزمان با سایر کشورهای پیشرفته به عرصه علوم جدید مانند: نانو تکنولوژی و سایر علوم جدید از جمله؛ لیزر، میکرو الکترونیک، ورود به علم ساخت روبات و کسب موفقیتهای جهانی در مسابقات روبوتیک، توسعه سخت‌افزاری و ساخت ابر رایانه، توسعه نرم افزاری و بهره برداری گسترده از علوم رایانه‌ای در کشور  بخش دیگری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، که در کشور سابقه قبلی نداشته است.
 
دستاوردهای بخش سلامت:
پیشرفت های پزشکی ایران از زمان قبل از انقلاب تاکنون به ‏هیچ وجه قابل مقایسه نیست به طوری که فقط آمار پزشکان از 15 هزار به 100 هزار پزشک افزایش یافته است.
 از لحاظ آماری در زمان قبل از انقلاب در شهر های متوسط هیچ پزشک ایرانی وجود نداشت در حالی که ‏اکنون در شهر های کوچک نیز پزشکان عمومی و متخصص فعالیت می کنند‎.‎
 
 رفع کامل نیاز کشور به جذب پزشک خارجی و همچنین تغییر و تبدیل کشور به قطب منطقه‌ای توریسم سلامت و پذیرش و درمان بیماران خارجی در انواع بیماری‌ها و همچنین دستیابی به دانش کشت سلولهای بنیادین، قرار گرفتن در ردیف کشورهای برتر پیوند کلیه و درمان بیماری‌های چشمی، کسب تجارب ارزشمند برای مقابله با انواع عوارض و بیماریهای ناشی از عوامل شیمیائی، بخشی از مهمترین دستاوردهای نوین بخش پزشکی کشور است.
 
دستاوردهای بخش نظامی:
ارتش ایران در دوران قبل از انقلاب وابسته و تحت نفوذ آمریکایی‌ها بود. قدرت دفاعی – نظامی کشور نه در راستای تأمین منافع غرب تعریف شده بود. عمده تجهیزات نظامی ارتش از کشورهای غربی وارد می‌شد و هزاران مستشار نظامی در ارتش ایران حضور داشتند. با انقلاب اسلامی، سیستم دفاعی – نظامی و امنیتی کشور به طور کلی متحول شده و در کنار ارتش جمهوری اسلامی، نهادهای دیگر چون سپاه، بسیج و کمیته‌های انقلاب اسلامی شکل گرفتند.
تجارب دوران دفاع مقدس و مجاهدت‌های پس از آن، موجب شده تا امروزه، جمهوری اسلامی از نظر قدرت دفاعی، در سطح بازدارندگی قرار گیرد. پیش‌رفت‌های نظامی در کشور به‌ویژه در صنایع دفاعی، به گونه‌ای است که علاوه بر تأمین تمامی نیازمندی‌های نیروهای مسلح در حوزه‌های گوناگون، ایران به یکی از صادرگنندگان تجیهزات نظامی تبدیل شده است.
 
قدرت دفاعی – نظامی جمهوری اسلامی، تهدیدات نظامی علیه ایران را از اعتبار ساقط کرده و همگان می‌دانند که هیچ کشوری جرأت تجاوز نظامی به ایران ندارد.
 
ساخت انواع سلاحها و تجهیزات نظامی از جمله: ساخت انواع هواپیما و جتهای جنگنده مافوق صوت رادارگریز ، آموزشی ، خودکفایی در تولید و ساخت انواع هواپیماهای بدون سرنشین مدرن، ساخت انواع بالگرد) و تعمیر انواع هواپیما و بالگرد با کسب رتبه پنجم جهانی بخشی از دستاوردهای صنعت هوایی است.
 
دستاوردهای اقتصادی
رشد بخش‌های مختلف اقتصادی در سالهای پس از پیروزی انقلاب تا کنون قابل ملاحظه بوده است، به طوری که ایجاد زیر ساخت های اقتصادی از جمله سد سازی و مهار آب، تولید فولاد )، تولید سیمان، تولید برق ، گاز رسانی و برق رسانی ، راه آهن و بزرگراه‌ها، شهرسازی و شهرک سازی و توسعه زیربناها و امکانات شهری و .. همواره در شرایط مختلف و علیرغم تشدید تحریم‌ها مورد توجه بوده است.
خودکفا شدن کشور در بسیاری از زمینه‌ها و وضعیت خاص جغرافیای سیاسی ایران، بیگانگان را از دستیابی به اهدافشان در زمینه‌های اقتصادی بازداشته است.
 
 
انتهای پیام/پ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیریمیز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه