اخبار داغ

اقتصاد مقاومتی اقتصادی بدون نفت

تاکیدات دوباره امام خامنه ای بر جداسازی اقتصاد کشور از نفت

تاکیدات دوباره امام خامنه ای بر جداسازی اقتصاد کشور از نفت
رهبر معظم انقلاب همواره بر جداسازی اقتصاد کشور از نفت تاکید می فرمایند و یکى از آرزوهایشان را اداره کردن کشور بدون صادرات نفت به خارج از کشور بیان کرده اند و این چیزى است که تا امروز پیش نیامده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از " پایگاه اطلاع رسانی بوتیا " ؛حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی بار دیگر بر جدایی اقتصاد کشور از نفت تاکید کرد و فرمودند : غربی ها و عمدتاً آمریکاییها، با برنامه ریزی و با استفاده از شیوه های مختلف اقدام به کارشکنی در طرحها و فعالیت های بزرگ اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و دور زدن ایران در خطوط انتقال نفت و گاز، خطوط زمینی و هوایی و خطوط شبکه های ارتباطاتی کردند و عملاً  سال ها پیش از قضایای هسته ای، تحریم بی سر و صدایی را آغاز کردند که این مقابله اقتصادی تا به امروز ادامه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی بوتیا,

ایشان علاوه بر برنامه ریزی مستمر و گسترده جبهه استکبار افزوده اند که اقتصاد کشور از دو اشکال بزرگ «نفتی بودن» و «دولتی بودن» به شدت رنج می بردو خام فروشی نفت و صرف آن در امور جاری کشور آسان ترین راه پول درآوردن است که برخی از مسئولان در طول زمان های مختلف، ترجیح دادند از این پول آسان، استفاده کنند.

,

رهبری

, رهبری, رهبری,

اقتصاد مقاومتی که برای کشور، در هر شرایطی اعم از تحریم یا غیرتحریم ضروری است، به معنای آن است که بنیان اقتصادی کشور بگونه ای ساماندهی شود که تکانه های جهانی در آن اثرگذار نباشد، اگر پایه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفیت های مردمی و تولید داخلی برنامه ریزی و مستحکم شود، دیگر برای تحریم ها و کاهش قیمت نفت عزا نمی گیریم و دچار نگرانی نمی شویم.

,

رهبر انقلاب اسلامی یکی از لوازم اصلی و مهم خروج از اقتصاد نفتی را، قطع وابستگی بودجه کشور به درآمد نفت بیان کرد و فرموده اند که باید به این نقطه برسیم و معتقدم این کار سخت را می توان با همت و با اعتماد به مردم و جوان ها و سرمایه های داخلی و بالاتر از همه، با اعتماد به خداوند متعال که وعده نصرت داده است، انجام داد.

,

باید اتکاء بودجه ی کشور به نفت قطع شود و تکیه بودجه کشور بیشتر به تولیدات داخلی باشد

,

ایشان همچنین در سال گذشته در جلسه تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی فرمودند که باید اتکاء بودجه ی کشور به نفت قطع شود و تکیه بودجه کشور بیشتر به تولیدات داخلی باشد و یکی از سخت‌ترین آسیبهای اقتصادی کشور ما همین وابستگی به نفت است و این نعمت بزرگ خدادادی برای کشور ما در طول ده‌ها سال مایه‌ی فروریختگی‌های اقتصادی و فروریختگی‌های سیاسی و اجتماعی شده است ما نمی گوییم که از نفت استفاده نشود، بلکه تکیه‌ی ما بر استفاده‌ی حداقلی از فروش نفت خام است و نفت را میتوان به‌صورت فرآورده در اختیار گذاشت.

,

بچه‌پولدارها، قدر پول خود را نمی‌دانند و آن را بیهوده خرج می‌کنند که اداره‌ی کشور برمبنای فروش نفت خام نیز شبیه همین ماجراست

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اداره کشور بر مبنای فروش ذخایر زیرزمینی را به «بچه‌پولداری ملی» تشبیه کردند و افزودند: بچه‌پولدارها، قدر پول خود را نمی‌دانند و آن را بیهوده خرج می‌کنند که اداره‌ی کشور برمبنای فروش نفت خام نیز شبیه همین ماجراست.

,

رهبر انقلاب، اتکای برنامه‌ریزی اقتصادی کشور به درآمدهای نفتی را سپردن اقتصاد ایران به سیاست‌گذاران کلان جهانی خواندند و با اشاره به نوسانات شدید قیمت بین‌المللی نفت افزودند: کشوری که اقتصاد خود را این‌گونه برنامه‌ریزی کند، آینده اش معلوم است.

,

نفت

, نفت, نفت,

ایران بجای تکیه بر درآمدهای نفتی باید با اتکای به نیروهای درونی و ذخائر روی زمین یعنی هوش و استعداد جوانان و تولید علم و دانش اداره شود که در این صورت هیچ قدرتی در دنیا قادر نخواهد بود اقتصاد کشور را به بازی بگیرد.

,

اقتصاد منهای نفت؛ 
بنده از چند سال قبل، شعار تکیه بر «اقتصاد منهاى نفت» را با مسؤولین کشور در میان گذاشتم؛ آن‏ها هم انصافاً استقبال کردند. البته کار آسانى نیست و باید به مرور و به تدریج انجام گیرد که ما براى اداره‌ی امور کشور، براى کارهاى گوناگون کشور، براى واردات و خدمات کشور، براى آموزش و پرورش و بودجه‌ی جارى کشور، مجبور نباشیم نفت را که ذخیره‌ی ماست، بفروشیم و گندم، یا شیر خشک وارد کنیم! این غلط است.

,
,

ضربه‌ اقتصادی نفت به ایران؛ 
نفت، ثروت ملت ایران و ثروت دولت است که نماینده‌ی ملت است اما درآمد دولت تولید کننده‌ی نفت، کم‌تر از درآمد دولتى است که کمپانی‌هاى نفتى آن، نفت ما را می خرند و آن دولت از آن‏ها مالیات می گیرد! شما ببینید چه ظلم بزرگى در دنیا انجام می گیرد و اتفاق می افتد! یعنى تجار و کارخانه‏ داران فلان کشور صنعتى که نفت را از خلیج فارس می خرند و به آنجا می برند، دولت از آن‏ها مالیات می گیرد به خاطر نفتى که آن‏ها می خرند و وارد می کنند آن مالیاتى که او به‏ خاطر این نفت می گیرد، بیش‌تر از آن قیمتى است که دولت تولید کننده و صادر کننده‌ی نفت، به خاطر فروش نفت خودش می گیرد! آیا این ظلم نیست؟! این ظلمى است که کشورهاى صنعتى می کنند؛ اعمال نفوذى است که می کنند. این یک ضرر!

,
,

نفت

, نفت, نفت,

حال باید بدانیم که ریشه بیشترین مشکلات اقتصادی کشور در وابستگی اقتصاد به نفت و عمل نکردن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است و ما به فرمایشات ایشان در این زمینه عمل نکردیم باید اقتصاد کشور از نفت و وابستگی به نفت نجات پیدا کند تا حداقل اگر روزی خواستیم، بتوانیم درِ چاه های نفت را ببندیم، بدون اتکا به نفت زندگی مردم و اداره امور کشور پیش برود.

,

اقتصاد مقاومتی در کشور مهمترین پیش نیاز جدایی اقتصاد ایران از درآمدهای نفتی است و دولت باید راهکارهای جدیدی را برای مقابله با این توطئه نفتی پیش رو داشته باشد و وابستگی خود را به نفت قطع کند و درآمدهای جایگزینی را برای ‌آن در نظر بگیرد تا بتواند درمقابل توطئه های نفتی برخی کشورهای عربی با تحریک آمریکا بر علیه ایران ایستادگی کند .

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه