اخبار داغ

آقای وزیر چرا فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام شکست خورد؟ / وزیر ارتباطات : فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام موفقیت امیز بود

آقای وزیر چرا فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام شکست خورد؟ / وزیر ارتباطات : فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام موفقیت امیز بود
فساد و فحشا عادی سازی شده در حالی در اینستاگرام در حال اتفاق افتادن است که وزیر ارتباطات در این باره گفته است : در چند روزی که این طرح در شبکه اجتماعی اینستاگرام اجرا شده هیچ عکس معمولی و بدون مشکلی فیلتر نشده و مشکل فنی در این شبکه دیده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از "ره به ری" : روز گذشته با انتشار تصاویری از صفحات قابل دسترسی به میلیون ها ایرانی (بدون فیلتر شکن) در اینستاگرام ، با زبان بی زبانی اعلام کردیم که طرح فیلترینگ هوشمند در این شبکه موبایلی جواب نداده و بدون تعارف عرض کنیم که بر اساس اسناد و شواهد موجود ، اینستاگرام به محلی برای ترویج شیطان پرستی ، فعالیت ضد انقلاب ، فعالیت سلطنت طلب ها و ترویج بی حیایی و بی غیرتی و دکانی برای فاحشه ها جهت قول و قرار ها ی روابط نامشروع در فضای واقعی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "ره به ری,

“ره به ری” برای هر یک از ادعاهای فوق ، ده ها صفحه با محتوای مستهجن ، ترویج شیطان پرستی ، ترویج عقائد انحرافی و .. را در اختیار داشته و اماده است جهت اثبات ادعا خود آن را در اختیار مسئولان قرار داده تا بدون فیلتر شکن انها را مشاهده کرده و به عمق فاجعه پی ببرند.

,

قطعا انچه که سروریس اجتماعی “ره به ری” در یک گشت و گزار چند ساعته در اینستاگرام به دست اورده است ، در ابعاد گسترده تر در اختیار مسئولان قرار دارد.

,

با این وجود جای این سوال وجود دارد که چرا مسئولان با وجود چنین فساد و فحشا لجام گسیخته ای در اینستاگرام ، از پیروزی پروژه فیلترینگ هوشمند حرف زده و شکست این  پروژه را قبول نمی کنند؟

,

وزیر ارتباطات در مصاحبه ای که در بهمن داشته است ، نه تنها از وجود چنین فضایی در اینستاگرام سخن نگفته ، که از اجرای موفقیت امیز پروژه فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام سخن به میان اورده است.

,

جناب وزیر ۲۰ روز پس از مصاحبه ی شما تصاویر ذیل که بدون استفاده از فیلتر شکن تهیه شده است را منتشر می کنیم  تا به شکست پروژه خود پی برده و از فتح الفتوح در اینستاگرام سخن نگویید :

,

75479_870

, 75479_870, 75479_870,

27891_480 165003_283 95878_685

, 27891_480, 27891_480, 165003_283, 165003_283, 95878_685, 95878_685,

یک سوال از جناب وزیر : اگر یکی از فرزندان یا نوادگان یا فرزندان یکی از بستگان درجه یک شما در سایه این فیلترین هوشمند در اینستاگرام به یکی از صفحات زیر دسترسی پیدا کند ، احساس شما چیست ؟ قطعا این موضوع برای شما نگران کننده خواهد بود.

,

خوب است که همه را چون فرزندان خود دانسته برای تمام جوانان ایرانی ، این چنین دل بسوزانید.

,

فساد و فحشا عادی سازی شده در حالی در اینستاگرام در حال اتفاق افتادن است که وزیر ارتباطات در این باره گفته است : در چند روزی که این طرح در شبکه اجتماعی اینستاگرام اجرا شده هیچ عکس معمولی و بدون مشکلی فیلتر نشده و مشکل فنی در این شبکه دیده نشده است.

,

آقای واعظی درست است که هیچ عکس بدون مشکلی فیلتر نشده ، فراموش نشود که اساس به کارگیری این پروژه در اینستاگرام فیلتر کردن صفحات با محتوای زشت  بوده است.

,

67677676 (2)

, 67677676 (2), 67677676 (2),

حالا مسئولان نه تنها از فیلتر شدن صفحات با محتوا زشت  سخن نمی گویید که این موضوع را حتی به فیلتر کردن تصاویر مستهجن هم محدود نکرده و در کمال نا باوری به جای ارائه گزارش در خصوص چرایی فیلتر نشدن این صفحات نوید می دهید که :  هیچ عکس بدون مشکلی فیلتر نشده.

,

به قول یکی از دوستان ، در این فضای وحشتناک حاکم بر اینستاگرام و با وجود این صفحات مستهجن ، نه تو رو خدا بیایید چند عکس بدون مشکل را هم فیلتر کنید !

,

نکته تکان دهنده در خصوص این مصاحبه وزیر که اخیرا در رسانه ها منتشر شد ، این است که وی به جای سخن گفتن از چرایی شکست پروژه فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام ، از رفع فیلتر ردن صفحاتی در فیسبوک که محتوای سالم دارند سخن می گوید .

,

واعظی همچنین در مصاحبه ای که در ۸ بهمن ماه در رسانه ها منتشر شد گفته بود ۸۳ درصد از فیلترینگ هوشمند بومی ما  در اینستاگرام جواب داد و در مجموع برای ورود کار راضی هستیم.

,

جناب وزیر ، بحث ما نیز بر اساس همین ۱۷ درصد است که تمام جامعه را هدف گرفته اند.

,

67677676 (1)

, 67677676 (1), 67677676 (1),

نکته عجیب در اظهارات وزیر انجاست که به جای تقدیر و تشکر از بسیج دانشجویی که پیش از این در خصوص معایب این پروژه به وزیر هشدار داده بودند گفته بود : اینکه بسیج چند دانشگاه به جای آنکه ما را تشویق کنند که تازه وارد وادی فیلترینگ هوشمند شدیم پیش‌گویی می‌کنند که ما موفق نمی‌شویم جای تعجب دارد.

,

درحای که فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام  تا این لحظه با شکست همراه بوده است ، وزیر ارتباطات گفته است : فیلترینگ هوشمند در سه مرحله اجرایی خواهد شد، مرحله نخست بخشی از این طرح تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود. مرحله بعد سه ماه بعد و مرحله سوم که مرحله نهایی اجرای فیلترینگ هوشمند است، ۶ ماه بعد اجرایی خواهد شد.

,

در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون ایرانی در شبکات اجتماعی و موبایلی ، وایبر ، واتس آپ ، اینستاگرام ، وی چت ، تانگو و … عضو هستند.

,

اخبار رسیده و گفته های وزیر ارتباطات و چشم اندازی که برای فیلترینگ هوشمند در نظر گرفته شده تااردیبهشت ۹۳ رسانه ای شده بود ، قرار است که پروژه ای که در اینستاگرام جواب نداده است ، تنها با استناد به اظهارات مسئولانی که آن را موفقیت آمیز خوانده اند بر کل اینترنت حاکم شود.

,

بر اساس فضای کثیفی که  امروز در اینستاگرام حاکم وبدون فیلتر شکن در دسترس است ،بعید نیست که با حاکم شدن این طرح و اعمال شدن آن بر تمام فضای مجازی فاجعه ای در ابعاد گسترده تر رخ داده و دوباره با فساد و فحشا افسار گسیخته ای که در سال های ۸۵ الی ۸۷ در اینترنت کشور حاکم شده بودمواجه شویم.

,

امیدواریم که شاهد آن روز نباشیم که این طرح در ابعاد گسترده تر اجرا شده و مسئولان مصاحبه کنند که : در ۸۰ درصد با موفقیت همراه بوده ایم و چرا بسیج دانشجویی جای تشویق پیش گویی می کند.

,

متاسفانه فضای حاکم بر اینستاگرام حکایت از ان دارد که بسیج به درستی پیش بینی کرده بود.

,

امیدواریم مسئولان به جای عملی کردن فاز دوم و سوم پروژه فیلترینگ هوشمند ، نقص های این طرح را بر طرف کرده و بعد از ان ، با کمک گرفتن از کارشناسان و  اجرا این طرح در یک محدوده آماری کوچک  نتیجه آن را بررسی کرده و سپس ان را در محدوده گسترده فضای مجازی کشور اجرا کنند.

,

67677676 (3)

, 67677676 (3), 67677676 (3),

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه