اخبار داغ

آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌های آذربایجان غربی/تردد در جاده ها بدون زنجیر چرخ امکان ندارد/4 کشته و 15 مجروح تصادفی

آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌های آذربایجان غربی/تردد در جاده ها بدون زنجیر چرخ امکان ندارد/4 کشته و 15 مجروح تصادفی
بنا به گفته رئیس پلیس راه آذربایجان غربی تردد در تمام محورهای مواصلاتی استان بدون زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی به دلیل لغزندگی جاده ها امکان ندارد و در گردنه ها نیز تردد به آرامی انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از اروم نیوز؛ مردم آذربایجان غربی بعد ازمدتها انتظار برف، از دیروز شاهد بارش برف بودند که باعث خوشحالی مردم این استان بخصوص کشاورزان و البته بوجود آمدن شرایط ویژه ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز, ؛,

برای اطلاع از وضعیت جاده های آذربایجان غربی با مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و رئیس پلیس راه این استان گفت و گویی ترتیب دادیم که در ادامه مطلب می خوانید.

,

به دلیل لغزندگی جاده ها تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است

, به دلیل لغزندگی جاده ها تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است,

خلیل محبت خواه در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: با توجه به بارش برف در آذربایجان غربی که از دیروز آغاز شده تردد در تمام جاده ها آزاد است و از دیشب تمام پرسنل راهداری در جاده ها مشغول خدمات بودند و به دلیل لغزندگی جاده ها از مردم درخواست داریم حداقل از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

,

وی افزود: رانندگان ضمن رعایت مقررات حتما از ایمنی خودرو خود مطمئن باشند و توجه داشته باشند که به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ مجهز باشند و در تمامی جاده ها نیز راهداران در راهدارخانه ها در خدمت رانندگان هستند.

,

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی 12 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی وجود دارد که 875 کیلومتر آن راه روستایی و یک هزار و 900 کیلومتر آن راه مرزی است.

,

وی با بیان اینکه در استان 67 نقطه حادثه خیز وجود دارد، گفت: هر سال در این نقاط تلفاتی رخ می دهد و طی جلساتی که با دستگاههای دخیل در امر حمل و نقل جاده بخصوص پلیس راه داشتیم نقاطی که حادثه خیزترند اولویت بندی شده اند و 12 درصد از نقاط حادثه خیز شناسایی شده اند .

,

محبت خواه تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده برای اصلاح هر نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی 30 میلیارد ریال نیاز است که برای اصلاح همه نقاط بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

,

وی اظهار کرد : متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات برای اصلاح هندسی، 67 نقطه حادثه خیز محورهای ارتباطی استان با تابلوها و علائم فسفری آشکارسازی و عملیات زودبازده راهداری در جهت کاهش تصادفات انجام شده است.

,

طی دو فقره تصادف، 4 نفر فوتی و 15 نفر مجروح تصادفی داشتیم

, طی دو فقره تصادف، 4 نفر فوتی و 15 نفر مجروح تصادفی داشتیم,

سرهنگ عباس فرمانی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: در شمال استان در محورهای چالدران، شوط، ماکو، خوی و سلماس بارش برف ادامه دارد و در گردنه قوشچی و قره تپه ضمن بارش برف کولاک شدید وجود دارد .

,

وی افزود: در جنوب استان در شهرهای سردشت، پیرانشهر، اشنویه، مهاباد، تکاب و شاهین دژ و در کل محورهای مواصلاتی استان بارش ادامه دارد و جاده ها لغزنده هستند.

,

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی اظهار کرد: در گردنه ها و ارتفاعات بدون زنجیر چرخ، لباس زمستانی و تجهیزات تردد امکان پذیر نیست و مأموران پلیس راه نیز از تردد رانندگانی که تجهیزات ایمنی ندارند جلوگیری می کنند.

,

وی تصریح کرد: با وجود اینکه تمام محورها و جاده های استان باز است ولی لغزنده هستند و در گردنه ها نیز تردد با زنجیر چرخ به آرامی امکان دارد.

,

فرمانی با اشاره به تصادفات صورت گرفته در شب و روز گذشته به دلیل بارش برف گفت: دو فقره تصادف منجر به فوتی در جاده ارومیه مهاباد و مهاباد بوکان اتفاق افتاده که 4 نفر فوتی و 15 نفر مجروح تصادفی داشتیم.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه