اخبار داغ

جلسات علنی شورای شهر با تخلف به جلسات غیر علنی تبدیل شد !

جلسات علنی شورای شهر با تخلف به جلسات غیر علنی تبدیل شد !
حضور خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی در جلسات علنی شوراهای شهر و روستا امری طبیعی و لازم است و تمام تصمیمات شورا باید شفاف بوده و در قانون نیز اصل بر علنی برگزار شدن جلسات است مگر اینکه به درخواست شهردار، فرماندار و یک‌ سوم اعضای شورا تصمیم بر غیرعلنی برگزار شدن جلسه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به گزارش نظریک :پیرامون  جلسه که مرتبط با بوجه می باشد بدون اینکه جلسه غیر علنی اعلام شود ، گویا درب جلسات شورای شهر بر روی مردم و رسانه ها بسته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش نظریک :,

پس از آنکه در جلسات پیشین شورا شهری به صورت ناگهانی و بدون اطلاع به صورت غیرعلنی برگزار شد، ریس شورا شهر تصمیم گرفته است تا اطلاع ثانوی جلسات شورای شهر را بدون حضور مستمع برگزار نمایدکه خلاف قانون  بوده وجالب تر این است که بعضی از اعضا شورا هم از اینکه ایا جلسات علنی است یا نه خبری ندارند .

,

به نظر می رسد اعضای شورا که توان پایان دادن به اختلافات نظر را نمی بینند ترجیح دادند صورت مساله را پاک کنند و در مقابل اطلاع رسانی تصمیمات و اتفاقات ایجاد شده سد ایجاد کنند.

,

در تماس تلفنی خبرنگار نظریک با دفتر رییس شورای اسلامی شهر برای حضور در جلسه علنی شورای متاسفانه با جواب منفی وپاسخ اینکه موضوع جلسه شورای بودجه می باشد وهیچکس حق حضور ندارد و اینکه اعضای شورای اسلامی شهر هم از غیر علنی بودن ان اطلاعی ندارند جای تاسف برای رییس شورای اسلامی  شهر نظراباد دارد .

,

رسانه مهمترین ابزار برای بالابردن آگاهی مردم است و شورای اسلامی شهر موظف است به خبرنگاران پاسخگو باشد، زیرا همه مردم منطقا قادر به شرکت در جلسات شورای شهر نیستند و خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی در این جلسات هستند.

,

قطعا به بهانه های همچون “عدم هماهنگی قبلی” نه میتوان مانع شفاف سازی و برگزاری علنی جلسات شد و نه میتوان مانع انجام وظیفه خبرنگار که همانا خدمتکار صادق و بی مزد و مواجب جامعه و مردم است شد.

,

چرا افرادی  در شوراها اسلامی شهر  مانع اطلاع رسانی، شفاف سازی و مطلع بودن افکار عمومی از اتفاقات و روند کار شورا می شوند؟ مگر در شورا چه مطالب و مسائلی بیان می شود و بودجه برای چه کاری هزینه شود که افکار عمومی نباید از آن مطلع شوند؟

,

به غیر از یکی از اعضا که با تخلف حتی در شهر نظرآباد زندگی نمی کند و با غیبت های فراوان در شورا ی شهر هست مگر غیر از این است که ده نفر دیگر  اعضای شورای شهر نماینده مردم و ساکن شهر هستندو برای رفاه و آسایش مردم تشکیل جلسه میدهند و ابراز نظر میکنند؟ پس علت جلوگیری از ورود خبرنگاران و اطلاع رسانی شورا  برای چیست؟

,

حال سوال این است که جلسات شورای اسلامی شهر باید علنی باشد مگر اینکه طبق قانون وبا اعلام قبلی  غیر علنی شود وزمانی که مردم باید از تصمیم گیری ها  اطلاع داشته باشند و بحث گزارش دادن موضوع  بودجه برای شفافیت بیشتر کار به مردم  از  وظایف  شورای اسلامی شهر  وشهرداری هاست به مردم  باید در جلسه ای که نه شهروندان ونه خبرنگاران که نماینده افکار عمومی هستند برگزارشود ؟

,

آیا وقت آن نرسیده است که نماینده ارشد دولت تدبیر و امید  در  شهرستان با چنین موضوعات  در شهر برخورد کند و با کلید تدبیر در بسته ی شورای اسلامی شهر را به روی مردم و اصحاب رسانه باز کند ؟

,

 

,

"لازم به ذکر است طبق ماده 11 آئین نامه اجرایی تشکیلات شورا «جلسات شورا علنی و حضور مستمع با نظر رییس شورا مجاز است ولی با تقاضای کتبی شهردار و نیز فرماندار و یا بخشدار و موافقت اکثریت حاضر می تواند جلسه غیرعلنی تشکیل شود.»"

,

انتهای پیام/گ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه