اخبار داغ

مسعود فراستی در اهواز:

ساختار سینمای ما نابود کننده ارزش هاست/ کارگردان خوب باید فیلم خوب بسازد

ساختار سینمای ما نابود کننده ارزش هاست/ کارگردان خوب باید فیلم خوب بسازد
نشست فرهنگی با موضوع نقد فیلم تک تیرانداز و فیلم های ضد ایرانی با حضور مسعود فراستی “تحلیلگر و منتقد سینما” یازدهم اسفندماه در سالن آمفی تئاتر شهید بهشتی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از رهیاب، نشست فرهنگی با موضوع نقد فیلم تک تیرانداز و فیلم های ضد ایرانی با حضور مسعود فراستی “تحلیلگر و منتقد سینما” یازدهم اسفندماه در سالن آمفی تئاتر شهید بهشتی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

در این نشست، فراستی با بیان این نکته که فیلم بد باید از بین برود و کارگردان خوب باید فیلم خوب بسازد، عنوان داشت: ساختار سینمای ما ساختار نادرستی است و به خودی خود نابود کنندۀ ارزش هاست.

,

وی در ادامه افزود: فیلم های خوب فیلم هایی هستند که فرم مناسب و مرتبط با موضوع فیلمنامه داشته باشند.

,

فراستی در جواب یکی از دانشجویان که سوال کرد، مبنای انتقاد از هر فیلمی در تحلیل شما چیست؟ و آیا فقط نظر منتقد ملاک یا اصول هایی در این خصوص وجود دارد، گفت: اصول فیلم، فرم فیلم است و هر منتقدی به فرم فیلم نگاه می کند و نظر خود را می دهد.

,

این منتقد سینما و تلویزیون در ادامۀ بحث خود گفت: با توجه به اینکه دیدن فیلم علم می خواهد چرا کسانی که تخصصی در این موضوع ندارند، به نقد فیلم می پردازند و فیلمی را که هیچ ارزشی ندارد را بهترین فیلم می نامند؟؟

,

مسعود فراستی در جواب یکی دیگر از دانشجویان که در رابطه با جشنوارۀ فیلم عمار سوال کرد، گفت: جشنوارۀ فیلم عمار می توانست خوب باشد ولی نشد، چرا؟؟ به دو علت، که اولین علت آن این است که قرار بود که فقط فیلم های مستند در این جشنواره پخش شود ولی شاهد بودیم همه نوع فیلمی در این جشنواره پخش شد و علت دوم اینکه قرار شد که برگزیدگان استانی جشنواره انتخاب شوند و با برگزاری دوره های تخصصی راه رشد آنها را هموار سازند که متاسفانه با دریافت جایزه همه چیز خاتمه پیدا نمود.

,

گفتنی است که فیلم های شیار ۱۴۳، چ و آقایان رائفی پور و دکتر عباسی از گزند انتقادات فراستی مصون نماندند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه