اخبار داغ

معرفی روستاهای شهرستان سمیرم

روستای قلعه قدم+عکس

روستای قلعه قدم+عکس
قلعه قدم روستایی در بخش مرکزی شهرستان سمیرم و حضور ۱۰۰ خانوار با شغل کشاورزی و دامپروری می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سمنا، قلعه قدم نام روستایی در شمال غربی مرکز شهرستان سمیرم و در فاصله ۱۶ کیلومتری از این مرکز است که در آن شغل اکثر مردم کشاورزی و دامداری بوده و خانه های آنان در بر روی دامنه و به صورت پله کانی ساخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , سمنا،,

قلعه قدم واقع در مسیر سمیرم به ونک که در گذشته تولیدات کشاورزی آنان انگور، بادام، پنبه و غلات بوده و امروز بیشتر به سمت تولیدات باغی سیب و برخی محصولات زراعی همچون گندم متمایل شده اند.

,

ghaleghadam1

, ghaleghadam1, ghaleghadam1,

قرار گرفتن این روستا در کنار رودخانه ای زیبا طراوت خاصی به آن بخشیده و باعث رونق کشاورزی آنان شده است اما در این اواخر به دلیل قرار گرفتن سد کمانه در نزدیکی این روستا مردم از این موضوع گلایه مند هستند.

,

با توجه به اینکه روستا نشینان قلعه قدم بیشتر به شغل کشاورزی مشغول می باشند خشکسالی های اخیر و خسارت های آن باعث مهاجرت زیادی در این روستا شده است.

,

ghaleghadam2

, ghaleghadam2, ghaleghadam2,

روستای قلعه قدم در بخش مرکزی شهرستان سمیرم قرار داشته و این روز ها حدود ۱۰۰ خانوار را در خود جای داده و در تابستان با توجه به مهاجرت فصلی برخی خانواده ها این روستا، جمعیت این روستا با افزایش روبرو می شود.

,

مردم این روستا ارادت خاصی به امامزاده زیدبن علی (ع) که در فاصله ای حدود ۲ کیلومتری این روستا قرار دارد داشته و در مناسبت های مختلف به صورت خانوادگی و پیاده به سمت این امامزاده حرکت می کنند و مراسمات مختلف فرهنگی و مذهبی را در جوار این امامزاده برگزار می نمایند.

,

ghaleghadam3

, ghaleghadam3, ghaleghadam3,

طرح هادی روستایی در این روستا از سال ۸۸ آغاز و با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در دهه مبارک فجر سال ۹۲ به بهره برداری رسید که اصلاح معابر، سنگ فرش، مهار آب های سطحی از جمله اقدامات این طرح بوده است.

,

از جمله امکانات این روستا می توان به شبکه بهداشت، مرکز مخابرات روستایی و مدرسه اشاره کرد که گاها برخی از آنان با کمی و کاستی هایی روبرو می باشد.

,

این روستا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مکانی سردسیر قرار گرفته که تابستان هایی سرسبز و زیبا و خنک را داراست و این پتانسیل کافی است تا با توجه بیشتر مسافران را بیشتر از گذشته به خود جذب کند و پذیرای گردشگران باشد.

,

مردم این روستا در زمستان به دلیل تعطیلی کشاورزی بیکار بوده و بجز سالمندان که در روستا ماندگار شده اند جوانان برای اشتغال به شهرهای سمیرم، شهرضا و اصفهان می روند.

,

انتهای پیام/پ

, , , ,
,
, , ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه