اخبار داغ

گشتی در روستاهای زیبای ایران

روستایی پلکانی و ناشناخته در دل طبیعت زیبای ماهنشان/قوزلو از چشم گردشگران پنهان مانده است

روستایی پلکانی و ناشناخته در دل طبیعت زیبای ماهنشان/قوزلو از چشم گردشگران پنهان مانده است
روستای قوزلو از روستاهای پلکانی کشور است که به دلیل عدم توجه به مناطق بکر و بی نظیر آن هنوز به صورت کامل معرفی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از موج رسا, روستای قوزلو شهرستان ماهنشان جاذبه های گردشگری و قابلیت های فراوانی دارد به گونه ای که در زمینه گردشگری طبعیت نیز یک پتانسیل مهم و تاثیرگذار محسوب می شود که متاسفانه به دلیل ناشناخته ماندن جاذبه های طبیعی ،گردشگری طبیعی این روستا شناخته شده نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

 طبیعت قوزلو یک طبیعت بکرو زیبایی است و کسانی که دوستدار طبیعت و اهل گردش هستند می طلبد که یک روز را درکنار رودی که از این روستا رد می شود در دل طبیعت و با نگاهی به روستای پلکانی به صفا و آرامش بگذرانند.  قوزولو به دلیل ییلاقی بودن،دارای آب وهوای مناسب گیاهان گوناگون داروی وغیره را در دل کوها و دشت های خود داراست.  این روستا یکی از روستاهایی از نوع پلکانی است که درشهرستان ماهنشان بوده وبه علت معرفی نکردن جزء روستاهای پلکانی ناشناخته درایران مانده است ، روستای قوزلو و خورجهان از توابع شهر دندی بخش انگوران است.

,

 

,

http://www.ojebidari.ir/files/413390.jpg

, http://www.ojebidari.ir/files/413390.jpg,

 

,

روستای قوزلو در ۳۷کیلومتری شهر دندی با ۶۵ خانواده و۲۲۰نفر جمعیت است که شش شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

,

روستای قوزلو به دلیل همجواربودن باهم خوانده می شوند، اکثر مردم این روستاها کشاورز و دامدار هستند و امر معاش خود را از طریق کشاورزی و دامپروری می گذرانند.

,

گفتنی است جاده  این روستا آسفالت بوده ومهمترین مشکل آن نبود آب آشامیدنی است که هروز صبح یک یا دوساعت آب شرب آنان باز می شود، اهالی روستای قوزلو مهربان و میهمان دوست هستند .

,

روستاهای قوزلو دارای طبیعت بکر و گردشگری است و رودی که از روستا می گذرد زیبایی چندانی به این روستا بخشیده است .

,

روستای قوزلو یک مناطق ییلاقی و دارای آب وهوای معتدل و مناسب است و از بالاترین پتانسیل گرد‌شگری برخورد‌ار است، اما گمنامی این روستا به واسطه معرفی نشد‌ن، موجب شد‌ه است تا فعالیت‌های متمرکز برای ارتقای شرایط این روستا د‌ر امر گرد‌شگری بسیار کم‌رنگ و کم‌اثر باشد‌. به‌ طوری که این روستا به جز میزبانی گرد‌شگری نامتمرکز حتی جز موارد‌ ناد‌ر مورد‌ بازد‌ید‌ جد‌ی مسئولان قرار نگرفته است.

,

انتهای پیام/ر

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه