اخبار داغ

واکنش علما،نمایندگان مجلس وکارشناسان به تجاوز عربستان در یمن؛

یمن، باتلاق سعودی ها و همپیمانانش/ آمریکا و صهیونیست ها پشت پرده حمله به یمن

یمن، باتلاق سعودی ها و همپیمانانش/ آمریکا و صهیونیست ها پشت پرده حمله به یمن
نمایندگان مجلس شورای اسلامی،کارشناسان سیاسی و بین الملل، علما، روحانیون و ائمه جمعه اهل سنت با محکوم کردن حملات وحشیانه آل سعود به یمن، این اقدام را در راستای برنامه اسلام هراسی اعلام کردند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی،کارشناسان سیاسی و بین الملل، علما، روحانیون و ائمه جمعه اهل سنت با محکوم کردن حملات وحشیانه آل سعود به یمن، این اقدام را در راستای برنامه اسلام هراسی اعلام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس این گزارش رسانه های انگلیس، آمریکا و اسرائیل نیز با فضاسازی های دروغین به دنبال ایجاد فضای دو قطبی شیعه و سنی در راستای سیاستهای گذشته خود هستند تا جنگ عربستان را در یمن با تحریف واقعه به جای تقابل با انقلاب مردمی این کشور، رویارویی با ایران نشان دهند.

,

شبکه اطلاع رسانی راه دانا به جمع‌بندی تعدادی از واکنش‌ها نسبت به تجاوز عربستان به یمن پرداخته که بدین شرح است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*عربستان بر سر دو راهی مرگ و زندگی است/ یمنی‌ها در مقابل متجاوزین ایستادگی می‌کنند

, *عربستان بر سر دو راهی مرگ و زندگی است/ یمنی‌ها در مقابل متجاوزین ایستادگی می‌کنند, عربستان بر سر دو راهی مرگ و زندگی است/ یمنی‌ها در مقابل متجاوزین ایستادگی می‌کنند,

سایت شیرازه در این رابطه نوشت، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز مداخله عربستان در امور یمن را به دلیل قرار گرفتن عربستان بر سر دو راهی مرگ و زندگی دانست و گفت: عربستان به دلیل اینکه همسایه دیوار به دیوار یمن است و مرز طولانی با این کشور دارد از اینکه یک حکومت آزاد، مستقل و مبتنی بر رأی مردم در همسایگی‌اش به وجود آید، ابا دارد و نمی‌تواند تحمل کند چراکه خواه ناخواه این وضعیت به داخل عربستان سرایت می‌کند و برای حکومت سعودی‌ها که یک حکومت وابسته، متحجر و صددرصد دیکتاتوری، استبدادی و سلطنتی است، قابل تحمل نمی‌باشد.

, شیرازه,

آیت‌الله اسدالله ایمانی در گفتگو با خبرنگار شیرازه به دلایل حمله عربستان به یمن اشاره و اظهار کرد: عربستان از شکل‌گیری یک حکومت آزاد و مستقل در یمن که سعودی‌ها نام آن را حکومت شیعه زیدی می‌گذارند اما درواقع اینچنین نیست و به طور کلی از هر حکومت آزاد و مستقل چه شیعه و چه سنی در هراس است زیرا هر حکومت اسلامی که آزادانه، با استقلال و مبتنی بر رأی مردم کار کند به رفاه و آسایش مردم و رشد علمی کشور منتهی می‌شود که برای حکومت استبدادی عربستان یک زنگ خطر است و قابل تحمل نمی‌باشد.

, شیرازه,

وی وجود تروریست‌ها را عامل دیگر حمله عربستان به یمن برشمرد و گفت: عربستان به خاطر اینکه بتواند از شر تروریست‌ها فارغ شود و از سر خود دور کند، آن‌ها را در برخی استان‌های یمن مستقر کرده است که اگر دولت و حکومتی که اکنون در یمن شکل گرفته و روزهای آغازین کارش را سپری می‌کند، این تروریست‌ها را محدود و با آن‌ها برخورد کند و اجازه فعالیت به آن‌ها ندهد، تروریست‌ها خواه ناخواه به کشور عربستان سرازیر خواهند شد و مشکلاتی برای این کشور ایجاد خواهند کرد بنابراین عربستان برای حفظ تروریست‌ها در داخل خاک یمن به این کشور تجاوز کرده است.

,

عربستان دچار وهم و خیال شده است

, عربستان دچار وهم و خیال شده است,

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به نظر می‌رسد عربستان دچار این خیال و وهم شده که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد در کشورهای جهان اسلام، نفوذ و دست‌اندازی کند و حکومت‌های منطقه را به سمت خود متمایل نماید بنابراین مدعی مخالفت با جمهوری اسلامی در این مورد خیالی شده اما این درحالی است که همه می‌دانند ایران بنای دخالت در هیچ کشوری را ندارد و استقلال و تمامیت ارضی همه کشورها را محترم و محفوظ می‌داند ضمن اینکه در هر کجا که مبارزه با تروریست‌ها باشد ایران نیز در کنار مبارزین با تروریست‌ها حضور دارد که نمونه‌های آن را در جاهای مختلف شاهد هستیم.

,

حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشورها جزو خطوط قرمز ایران است

,

آیت‌الله ایمانی با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه از اصول اصلی خود دست برنمی‌دارد، گفت: عدم دخالت در امور کشورها، حفظ استقلال و تمامیت ارضی تمام کشورها برای جمهوری اسلامی ایران جزو خطوط قرمز و مسائل اصلی است.

,

وی با اشاره به مشکلات و معضلات پیچیده‌ای که تروریسم در طول 36 سال اخیر برای ایران به وجود آورده است، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مکان‌ها و زمان‌های مختلف قربانی تروریست بوده است بنابراین هرجا که تروریست‌ها بخواهند اسلام، مسلمین و ارزش‌های اسلامی را بشکنند و از بین ببرند در مقابل آن‌ها ایستاده و مبارزه کرده است و هیچگاه هم با آن‌ها آشتی نمی‌کند.

,

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تصریح اینکه عربستان نمی‌تواند شاهد برپایی یک حکومت مردمی در یمن باشد، یادآور شد: در گذشته هم که بارها یمنی‌ها برای ایجاد یک حکومت مردمی اقدام کرده‌اند و حتی زمانی که می‌خواستند از آمریکا بِبُرند و جزو اقمار شوروی آن روز قرار گیرند، عربستان عکس‌العمل نشان می‌داد.

,

آیت‌الله ایمانی درخصوص حملات هوایی عربستان به خاک یمن تصریح کرد: عربستان با حملات هوایی کور نمی‌تواند به اهدافش برسد چراکه در هیچ موردی حملات هوایی اثرگذار و کارگشا نبوده و هرچند موجب آزار و اذیت و تخریب می‌شود اما سرنوشت‌ساز نبوده و نیست.

,

عربستان جرأت حمله زمینی به یمن را ندارد

, عربستان جرأت حمله زمینی به یمن را ندارد,

وی با بیان اینکه عربستان جرأت استفاده از نیروهای زمینی را ندارد، خاطرنشان کرد: سعودی‌ها در گذشته ضرب شصتی از نیروهای یمنی دیده‌اند و حاضر نیستند که تجربه‌های تلخ گذشته در مقابله زمینی را دنبال کنند و علی‌الظاهر این کار را انجام نخواهند داد مگر اینکه شرایط منطقه و جهان دگرگونی‌هایی را به وجود آورد که آن‌ها به این نتیجه برسند که باید به هر قیمتی حمله زمینی انجام دهند که در اینصورت مشکلات و معضلات فراوانی برای منطقه و دنیای اسلام به وجود خواهد آمد.

,

ارتش و مردم یمن با حفظ وحدت به تجاوزکاران پاسخ لازم را می‌دهند

, ارتش و مردم یمن با حفظ وحدت به تجاوزکاران پاسخ لازم را می‌دهند,

امام جمعه شیراز به قیام چند سال قبل مردم یمن اشاره و از اینکه دشمن و آمریکا در این قیام نفوذ و آن‌را مصادره کرد، اظهار تاسف نمود و گفت: اکنون مردم یمن با استفاده از تجارب گذشته خود یک قیام فراگیر را آغاز کردند که هم ارتش و هم مردم یمن با دولت کنونی همراه هستند و این‌ها با حفظ انسجام و وحدت می‌توانند در مقابل تجاوزکاران ایستادگی کنند و پاسخ لازم را به آن‌ها بدهند.

,

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های جنبش انصارالله یمن اشاره و اظهار کرد: جبهه انصارالله یمن هم از نظر جمعیت، دارای تعداد قابل ملاحظه‌ای جمعیت است و هم از نظر فکر و اندیشه طرفداران فراوانی دارند و مردم یمن به آن‌ها به عنوان یک مجموعه استعمارگر وابسته به قدرت‌های استعماری نگاه نمی‌کنند بلکه آن‌ها را به عنوان چهره‌های مردمی و ملی دوست دارند زیرا کارایی و موفقیت انصارالله را در برخی استان‌های یمن ملاحظه کرده‌اند.

,

مردم یمن از دخالت‌های عربستان انزجار درونی دارند

, مردم یمن از دخالت‌های عربستان انزجار درونی دارند,

وی ضمن بیان اینکه مردم یمن طی سالیان سال از دخالت‌های عربستان رنج برده‌اند و نسبت به دخالت‌های این کشور در گذشته و اکنون بسیار حساس هستند و یک حالت اشمئزاز و انزجار درونی دارند، گفت: از طرف دیگر مردم یمن طرفدار واقعی انصارالله و دولتی که اکنون روی کار آمده، هستند و حمایت‌های مردم در صحنه نشان‌دهنده پشتوانه قوی و مردمی انصارالله است به طوری که حتی در عدن که محل تولد و زندگی رئیس‌جمهور سابق یمن بوده و اعوان و انصار وی از قبل در این شهر آماده بودند و حتی کشورهای غربی و عربی، سفارتخانه‌های خود را از صنعا به یمن بردند اما دیدیم که در مقابل یک حرکت انصارالله تاب مقاومت نیاوردند و فرار را بر قرار ترجیح دادند.

,

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه ارتش یمن با انصارالله هماهنگ است و مردم هم در کنار آن‌ها قرار دارند، تاکید کرد: انصارالله از پشتوانه عمیق در بین اقشار، احزاب و گروه‌های مختلف مردم یمن برخوردارند بنابراین می‌توانند در برابر متجاوزین مقابله لازم را داشته باشند.

,

آمریکا می‌خواهد حرکت‌های مردمی مبتنی بر مطالبه استقلال و آزادی را بشکند

, آمریکا می‌خواهد حرکت‌های مردمی مبتنی بر مطالبه استقلال و آزادی را بشکند,

آیت‌الله ایمانی در بخش پایانی سخنان خود به نقش آمریکا در حمله عربستان به یمن اشاره و تشریح کرد: نقش آمریکا در همه درگیری‌های منطقه این بوده است که مسلمانان را به جان هم بیندازد و امکانات دنیای اسلام را در مسیر شکستن زیرساخت‌های دنیای اسلام به کار گیرد.

,

وی با طرح این پرسش که آمریکا کی از مردم یک کشور دفاع کرده است که انتظار داشته باشیم حالا از مردم یمن دفاع کند، گفت: آمریکا همیشه در کنار زورگوها و متجاوزین و درکنار کسانی که حقوق مردم را ضایع می‌کنند و از بین می‌برند، بوده است بنابراین موضع آمریکا چه خودش اظهار کند یا نکند، مشخص است چراکه تلاش آمریکا در این راستا است که تمام حرکت‌های مردمی که مبتنی بر مطالبه استقلال و آزادی است را بشکند و از بین ببرد.

,

هزینه از کشورهای منطقه؛ واریز سود به جیب آمریکا!

, هزینه از کشورهای منطقه؛ واریز سود به جیب آمریکا!,

امام جمعه شیراز ضمن اظهار تاسف از همراهی برخی کشورها با عربستان تصریح کرد: عربستان به عنوان یک عامل و کارگزار آمریکا در منطقه عمل می‌کند. همچنین کشورهای منطقه که با عربستان همکاری می‌کنند همه به عنوان کارگزاران آمریکا هستند که با او همکاری و همراهی می‌کنند تا ایده‌های شیطانی آمریکا را پیاده کنند بدون اینکه آمریکا هزینه‌ای بدهد و درواقع کشوهای منطقه هزینه می‌کنند و سودش به جیب آمریکا واریز می‌شود.

,

*حمله به یمن، تقلای عربستان برای فرار از اضمحلال است

, *, حمله به یمن، تقلای عربستان برای فرار از اضمحلال است, حمله به یمن، تقلای عربستان برای فرار از اضمحلال است,

نماینده  مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با سایت یزد رسا با اشاره به حمله نظامی عربستان و مرتجعین منطقه به یمن گفت: این اقدام عربستان یک اقدام تجاوز کارانه است و این کشور حق ندارد به یک کشور مستقل حمله کند.

, یزد رسا,

وی با بیان اینکه دیگر دوران این تجاوز کاری ها گذشته است تاکید کرد: مطابق منشور سازمان ملل و قواعد بین المللی این اقدام محکوم است و مدعیان دفاع از حاکمیت کشورها باید در برابر این اقدام نقض کننده قواعد منشور سازمان ملل واکنش نشان دهند.

,

مرتجعین منطقه دوشادوش اسرائیل علیه بیداری اسلامی

, مرتجعین منطقه دوشادوش اسرائیل علیه بیداری اسلامی,

جوکار با اشاره به شرکت برخی کشورهای مرتجع منطقه در این تجاوز آشکار تصریح کرد: کشورهای مرتجع منطقه به جای فراهم کردن امکانات در مقابله با اسرائیل به عنوان دشمن جهان اسلام، امکانات خود را در راه خاموش کردن امواج بیداری اسلامی به کار گرفته اند و در کنار اسرائیل علیه انقلاب های مردمی می جنگند.
نماینده مردم یزد و اشکذر افزود: اکنون بدترین وضعیت برای عربستان با این تجاوز به وجود آمده است و عربستان قطعا پاسخ این اقدام خود را دریافت می کند و بزودی امواج بیداری اسلامی عربستان را در برمی گیرد.

,
,

حمله به یمن ؛ تقلای فرار از اضمحلال رژیم سعودی

, حمله به یمن ؛ تقلای فرار از اضمحلال رژیم سعودی,

محمد صالح جوکار تاکید کرد: این اقدام رژیم آل سعود تقلای این رژیم برای فرار از اضمحلال است و فکر می کنند با این اقدامات می توانند عمر خود را افزایش دهند در صورتی که این رژیم در سراشیبی سقوط قرار دارد و با این تجاوز این روند تسریع می شود.

,

*سعودی ها با حمله به یمن خود را در باتلاق گرفتار کردند/ حوثی ها به تمام نقاط یمن مسلط هستند

, *, سعودی ها با حمله به یمن خود را در باتلاق گرفتار کردند/ حوثی ها به تمام نقاط یمن مسلط هستند,

سایت  اروم نیوز نیز در این رابطه اینطور نوشت،حملات عربستان و هم‌پیمانانش به یمن در حالی همچنان ادامه دارد که در این جنگ تا کنون ده‌ها شهروند بی‌گناه یمنی کشته شده‌اند و در این میان زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند. عربستان حملات خود به یمن را با حملات هوایی به‌کمک جنگنده‌هایی که از آمریکا خریده است انجام می‌دهد و تا کنون نیز ریاض به سقوط یک جنگنده خود در آبهای جنوبی یمن اذعان کرده و امروز نیز انصارالله از سرنگون شدن یک جنگنده سعودی دیگر خبر داده است.

, اروم نیوز,

آیت الله علی اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز درباره اقدام عربستان در حمله به یمن گفت: طی سال های اخیر حوثی ها ی یمن که زیدی مذهب هستند دائما با حکومت یمن در جنگ و ستیز بودند بطوریکه نه حکومت یمن آنها را قبول داشت و نه آنها حکومت یمن را قبول داشتند.

,

وی افزود: ولی وقتی حکومت یمن بیشتر از حد متمایل به آمریکا شد و مسلمانان یمن نیز این مسئله را متوجه شدند به طرف حوثی ها آمدند بطوریکه طبق شنیده ها می شود گفت حوثی ها الان به تمام نقاط یمن مسلط شده اند .

,

آیت الله علی اکبر قریشی گفت: به هر حال وضعیت حکومت یمن طوری است که می توان گفت در حال حاضر یمن در اختیار حوثی ها قرار گرفته و از آنجایی که مذهب حوثی ها نزدیک به شیعه است و آمریکا نیز می داند که به هیچ وجه شیعه ها از آمریکایی ها تبعیت نخواهد کرد برای همین به فکر مبازه با اینها افتاد اما آمریکا عملا خود وارد میدان نشد و عربستان را که می شود گفت نوکر آمریکا است و همیشه از آمریکا تبعیت می کند و همچنین برخی دولت های عرب مثل قطر و اردن را که استقلال فکری ندارند و تابع آمریکا هستند را برای رسیدن به اهداف خود عجیر کرد.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به عقیده من انسان وقتی می خواهد در بعضی از موارد با این حکومت ها صحبت کند باید با آمریکا وارد گفتگو شود چراکه تصمیم گیرنده برای امور این کشورها آمریکا است.

,

آیت الله قریشی گفت: در حال حاضر وضع طوری هست که احساس می شود یمنی ها شکست خوردند و عربستان غالب شده است اما حقیقت امر این است که این مسئله برعکس است چرا که اگر این جنگ به حالت زمینی کشیده شود قطعا عربستان شکست خواهد خورد.

,

وی تصریح کرد: به گفته بعضی از سیاستمداران، عربستان با این کار خود را به باتلاق انداخت و اگر حمله زمینی صورت گیرد عربستان به هیچ وجه قدرت ایستادگی و مقاومت نخواهد داشت چرا که عربستان تا به حال جنگ نکرده است و هر موقع نیز با کشوی وارد جنگ شده شکست خورده است.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: با این حال آینده یمن درخشان است و نقشه آمریکا و عربستان به حول قوه الهی خدا شکست خواهد خورد و یمن بطور مستقل در برابر آمریکا خواهد ایستاد.

,

*اگر رهبر انقلاب اذن جهاد دهند به یاری مردم یمن خواهیم شتافت

, *, اگر رهبر انقلاب اذن جهاد دهند به یاری مردم یمن خواهیم شتافت, اگر رهبر انقلاب اذن جهاد دهند به یاری مردم یمن خواهیم شتافت,

سایت رهیاب نوشت،بزرگان عشایر و طوایف عرب منطقه حمله نظامی عربستان سعودی به یمن را محکوم کردند.

, رهیاب,

این افراد طی نشستی که روز گذشته در این شهرستان به همت پایگاه خبری حمیدیه خبر برگزار کردند به تبادل نظر پیرامون حمله اخیر سعودی ها به کشور عربی یمن پرداختند.
گاطع اشعلان از سران عشیره فریسات در این خصوص اظهار داشت: در هفتاد سالی که من عمر دارم هیچ وقت مشاهده نکردم که جنگنده های عربستان سعودی بر علیه رژیم صهیونیستی اقدام کنند یا به کمک مردم مسلمان فلسطین بشتابند اما امروز مشاهده می کنیم که جنگنده های آل سعود به دستور دشمنان اسلام، امریکا و اسرائیل بر علیه مردم مسلمان بی گناه یمن حمله کردند و کودکان و زنان را به قتل رساندند.
در ادامه سید ناصر بن سید حلو موسوی از بزرگان سادات آل بگدمی در همین زمینه گفت:نظام آل سعود چهره حقیقی خود را نمایان کرد که هیچ تفاوتی با رژیم صهیونیستی ندارد.
وی افزود:رژیم صهیونیستی مردم مسلمان غزه را بمباران می کند و نظامیان آل سعود مردم مسلمان یمن را بمباران کردند این صفت مشترک این دو رژیم خبیث است که مسلمانان را به قتل می رسانند.
سیدناصر همچنین با اعلام حمایت از مردم یمن اظهار کرد: اگر رهبر معظم و علمای دین اذن جهاد دهند ما به کمک مردم یمن خواهیم شتافت و از دستور رهبری و علما پیروی می کنیم.

,
,
,
,
,

همچنین مالک بن حاج سلمان از سران بین اصودج از قبیله بنی طرف عنوان کرد: عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به صدام کمک کردند که به ایران حمله کند اما نتیجه این کارها و کمک ها این بود که صدام به کویت حمله کرد و این امر امروزه در حال تکرار است که کشورهای حاشیه خلیج فارس به عربستان سعودی کمک کردند که به یمن حمله کند و شاید عاقبت گذشته این کمک ها تکرار شود و عربستان سعودی به یک دیکتاتور بزرگ در منطقه تبدیل شود و به کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس حمله کنند و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نتیجه کمک های خود را خواهند دید.
در انتهای این نشست صمیمی و وحدت بخش عباس حیدری یکی از جوانان حاضر در این جمع نیز به ارائه نظرات خود پرداخت و گفت: حمله آل سعود به یمن پایان حکومت آل سعود می باشدچهره آنها برای همه مسلمانان آشکار شده است و مردم منطقه می دانند که آل سعود سایه امریکا و یهودیان است.

,
,

*عربستانی ها به دنبال خفه کردن موج بیداری اسلامی در یمن هستند

, *, عربستانی ها به دنبال خفه کردن موج بیداری اسلامی در یمن هستند,

حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با دیمه نیوز با اشاره به تحولات اخیر کشور یمن اظهارکرد: حمله نظامی و تجاوز عربستان سعودی به این کشور به مقوله بیداری اسلامی بر می گردد.

, دیمه نیوز,

وی گفت: اگر امروز شاهد خفقان سیاسی و اجتماعی در کشور عربستان هستیم و می بینیم مردم این کشور حق اظهار نظر نداشته و نقشی در سرنوشت سیاسی جامعه خود ندارند، به معنای منکوب کردن بیداری اسلامی نیست.

,

مشهدی عباسی افزود: این در حالی است که شاهدیم آمریکا و بسیاری از دول غربی که داهیه حقوق بشری دارند، هیچ گاه نسبت به وجود حکومت پادشاهی موروثی در عربستان لب به اعتراض باز نکرده اند؛ کشوری که محصول نفتش که متعلق به تمامی نسل ها است به تاراج می رود و صرف عیاشی سردمداران حکومتش می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی منطقه و جهان اسلام که از چند سال قبل آغاز شده امروز به یمن رسیده است و عربستانی ها که نمی خواهند این بیداری اسلامی دامن کشورشان را بگیرد، به دنبال خفه کردن آن در یمن هستند.

,

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت آزاده و بیداری ایران اسلامی نیز همپای آحاد ملل بیدار و آگاه جهان این حرکت و حمله مذموم و تجاوزکارانه را محکوم می کنند.

,

*حمله به یمن توسط عربستان تغییر حاکمیت این کشور را در پی دارد/ ارتش عربستان توان مقاومت در برابر مردم یمن را ندارد

, *, حمله به یمن توسط عربستان تغییر حاکمیت این کشور را در پی دارد/ ارتش عربستان توان مقاومت در برابر مردم یمن را ندارد, حمله به یمن توسط عربستان تغییر حاکمیت این کشور را در پی دارد/ ارتش عربستان توان مقاومت در برابر مردم یمن را ندارد,

دراین زمینه سایت تهران نیوز نوشته است،اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله کشور عربستان و متحدانش به کشور یمن، گفت: باید گفت که عربستان سعودی طعمه کشورهای غربی خصوص آمریکا شده است و در این میان نقش صهیونیست ها هم پررنگ است.

, تهران نیوز, تهران نیوز, ,

وی با بیان اینکه عربستان با کمک و البته اجازه آمریکایی ها اقدام به تجاوز علیه مردم مظلوم یمن کرده است، افزود: چرا مسئولان سازمان ملل در قبال این تجاوز سکوت کرده اند.

,

کوثری ادامه داد:تجاوز عربستان با کمک کشورهایی نظیرامارات،‌ قطر، بحرین و مصر به ضرر این کشور تمام خواهد شد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد:ارتش عربستان توان مقاومت در برابر قیام مردم یمن را ندارد و این موضوع در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد.

,

وی تصریح کرد:کشتار مردم مظلوم یمن موضوعی است که باید توسط جوامع بین المللی محکوم شود زیرا کشتار افراد بی گناه در هیچ نقطه از کره زمین پذیرفته شده نیست.

,

کوثری با تاکید براینکه آغاز حمله به یمن توسط کشور عربستان تغییر این رژیم را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد:مردم عربستان سعودی نسبت به این جنایت مسئولان کشورشان اعتراض کنند زیرا اقدام این کشور علیه مردم یمن اقدامی فاقد هر گونه وجاهت حقوقی است.

,

*اهداف پنهانی عربستان از حمله به یمن/عربستان به دنبال تاثیرگذاری علیه ایران در مذاکرات هسته ای است

, *, اهداف پنهانی عربستان از حمله به یمن/عربستان به دنبال تاثیرگذاری علیه ایران در مذاکرات هسته ای است,

مهدی مطهر نیا کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی  در خصوص اهداف حمله عربستان به یمن  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ثامن اظهار داشت: عربستان اساسا یمن را حیاط خلوت امنیتی خود می داند و در قبال یمن در چارچوب معادلات امنیتی منطقه در رقابت سیاسی اشکار و پنهانی که میان قدرت های منطقه تحت مدیریت سیاسی و امنیتی منطقه وجود دارد عربستان حساسیت های خاصی را در دهه های گذشته اعمال کرده است.

, ثامن,

وی گفت: در دهه های گذشته عربستان تلاش داشته به عنوان یک کشور مرکزی در منطقه خاورمیانه نقش مرکزی ایفا کند، ما شاهد ایجاد یک فضای مثبت در جهت تعادل و توازن بین ایران و عربستان در راستای معادلات بین المللی بودیم اما با وقوع انقلاب اسلامی ایران این تعادل و توازن تا حدود زیادی به هم خورد و با قدرت گرفتن جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته عربستان تلاش داشته است از همان آغار با تکوین شورای همکاری خلیج فارس تا ایجاد یک محور موافقت با غرب در چار چوب نزدیکی با قطر و ترکیه و همچنین حل و فصل مسائل خود با رژیم صهیونیستی و ایجاد یک فضای مثبت در زمینه همگرایی منطقه ای به یک قدرت مرکزی با ابعاد پیرامونی تحت مدیریت امنیتی و سیاسی امنیتی منطقه نایل آید.

,

کارشناس مسایل بین المللی گفت: سوریه و یمن که در هر شرایطی تحت نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی و تحت حمایت های معنوی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و اخیرا نیز ما شاهد حضور حوثی ها در تهران و انعقاد قراردادهای مشخص در زمینه های اقتصادی،سیاسی بودیم، لذا عربستان در بافت موقعیتی ناشی از رسیدن ایران و ایالات متحده آمریکا در غالب گفتگوهای5+1 در فضای رسیدن به یک توافق نامه احتمالی نهایی قرار دارد، حمله به یمن را در دستور کار قرار میدهد.

,

استاد دانشگاه در خصوص اهداف عربستان از حمله به یمن تصریح کرد: عربستان از حمله به یمن دو هدف اساسی را دنبال می کند، در ابتدا جلوگیری از موفقیت حوثی ها که به هر تقدیر نماینده ای از گفتمان انقلاب اسلامی در حیاط خلوت  عربستان محسوب می شود، از طرف دیگر تاثیر گذاری بر روند مذاکرات هسته ای میان ایران و 5+1 است.

,

مطهرنیا  در پاسخ به این سوال که آیا عربستان به اهداف خود می رسد؟تاکید کرد:رسیدن به اهداف در حوزه سیاست نسبی است،هیچ گاه هیچ بازیگری به طور مطلق به تماهی اهداف خود نرسیده است به بیان دیگر بسیار بعید است که یک کشور در منطق  هدف گذاری خود با منطق عملیاتی خویش موفقیت صددرصد بدست بیاورد.

,

وی خاطر نشان کرد: آنچه که مسجل است عربستان یک نوع رودررویی نیابتی را در یمن دنبال می کند و با بزرگ نمایی وضعیت یمن تلاش می کند که در چارچوب یک همگرایی منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه یمن وارد عمل شوند.

,

کارشناس مسایل سیاسی افزود: پیگیری اخیر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و تحرکاتی که در منطق ادبیات عرب امروز در برابر ایران دیده می شود باید در این چارچوب مورد توجه و تحلیل قرار داد، عربستان تلاش دارد منطق سیاسی منطقه خاورمیانه را که یکی از مهمترین مناطق ژئو استراتژیک در عصر حاضر است را به سوی دو قطبی شدن مذهبی هدایت کند به گونه ای که یک قطب اهل تسنن در برابر قطب شیعه را مورد توجه قرار دهد و این نکته ای است که ایران و تمام بازیگران منطقه ای که میخواهند ثبات و صلح در منطقه باشد باید به آن توجه شدید داشته باشند.

,

وی عنوان داشت: در حقیقت آنچه وجود دارد نه رودر رویی شیعه و سنی بلکه رو در رویی آزادی خواهانی است که دولت های مستبد را بر نمی تابند و با گفتمان رایج انقلابی در منطقه یعنی گفتمان دینی تلاش می کنند با استبداد و استکبار مقابله کنند لذا باید این را مورد توجه قرار داد که عربستان مسیری را طی می کند که هدف آن ایجاد شکاف فرقه ای و ایجاد اختلاف بین برادران اهل تسنن و شیعیان است.

,

*حمله عربستان به یمن قابل قبول نیست/ آمریکا نمی‌خواهد اسلام پیروز شود

, *, حمله عربستان به یمن قابل قبول نیست/ آمریکا نمی‌خواهد اسلام پیروز شود, حمله عربستان به یمن قابل قبول نیست/ آمریکا نمی‌خواهد اسلام پیروز شود,

سایت خاورستان نیز در این رابطه نوشته است، مولوی عبدالهی، امام جمعه اهل سنت اسدیه در خصوص حمله عربستان به یمن، اظهار کرد: حمله عربستان به یمن حمله کشور مسلمان به مسلمان دیگر است و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

, خاورستان,

وی افزود: به دو دلیل این حمله قابل قبول نیست چرا که که اولا نقض حریم کشور دیگری صورت گرفته است و دوما بین مسلمانان اغتشاش ایجاد می‌شود.

,

امام جمعه اهل سنت اسدیه تصریح کرد: این که آمریکا از این اقدام حمایت اطلاعاتی می‌کند و تحسین دارد نشان می‌دهد که آمریکا دلسوز مسلمانان نیست و نمی‌خواهد که اسلام پیروز باشد.

,

مولوی عبدالهی اضافه کرد: از خداوند می‌خواهیم که این جنگ تمام شود و با تفاهم موضوع یمن حل شود.

,

وی بیان کرد: اگر جنگ ادامه پیدا کند یمن دفاع خواهد کرد، اما این مسئله باعث کشتار زیاد مسلمانان و شکاف در کشورهای اسلامی خواهد شد.

,

امام جمعه اهل سنت اسدیه ادامه داد: مسئولین باید خواسته‌های ملت را در نظر بگیرند.

,

مولوی عبدالهی خاطرنشان کرد: این طور بی مهابا حمله کردن به کشوری دیگر به صلاح نیست و اگر موضوع اختلافی وجود دارد باید در میز مذاکره بیان و حل شود.

,

*حمله به یمن برخلاف قانون بین المللی و شریعت اسلام است

, *, حمله به یمن برخلاف قانون بین المللی و شریعت اسلام است,

ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر درگفتگو با سایت کوردپیام نسبت به حمله  عربستان و کشورهای هم پیمانش به یمن گفت: این یک حمله ناجوانمردانه و جنایتکارانه ایست که بر خلاف قانون بین المللی و قانون شریعت اسلام است.

, کوردپیام,

وی  نسبت به اینکه غرب کشوری قانونی و دموکراسی را نمی خواهد اظهار کرد: این انقلاب قانونی و مردمی است که شیعه و سنی در یمن با هم متحد شده و انقلاب کرده اند و اکثریت یمن با انقلاب کننده ها هستند  که مردمانش خودشان خواسته اند.

,

امام جمعه پیرانشهر افزود: اگر انها دموکراسی خواهند و می خواهند عدالت برپا شود و مظلوم از زیر ستم ظالم بیرون بیاید و مستقل باشند هرگز انها حمله نمی کردند و در طول تاریخ انها طرفدار ظالمین  بوده اند.

,

ماموستا محمودی گفت: مستکبرین که علیه مظلومان بر پا خواسته اند و می خواهند مظلومان را نابود کنند این مردم مظلوم است که  موفق میدان خواهند شد اگر از خود دفاع کنند.

,

وی این حرکت را جنایت بزرگ خواند و گفت: مسئول این همه خونریزی ها امریکا، عربستان و کشورهای همپیمانش هستند.

,

امام جمعه پیرانشهر گفت: شیعه و سنی فرق ندارد حاکمان عربستان نه شیعه اند و نه سنی ؛ انها طرفدار وابسته به امریکا هستند .

,

محمودی  تصریح کرد: اگر انها طرفدار دموکراسی هستند باید یمن را به خود مردم بدهند تا خودشان تصمیم بگیرند چون مردم استقلال می خواهند نه وابستگی به امریکا و انگلیس ؛  آنها یک روز از کرده خود پشیمان می شوند .

,

*عربستان سعودی با حمله نظامی به یمن اشتباه بزرگی را مرتکب شد

, *, عربستان سعودی با حمله نظامی به یمن اشتباه بزرگی را مرتکب شد, عربستان سعودی با حمله نظامی به یمن اشتباه بزرگی را مرتکب شد,

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد جوادی رییس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در گفتگو با صبح الوند گفت: امروز عربستان به اشاره امریکا و برخی از شیخ‌ نشین‌های منطقه به یمن حمله کرده و انسان‌های بسیاری حتی کودکان را به خاک و خون کشیده است.

, صبح الوند,

وی با محکوم کردن حمله رژیم سعودی به یمن و به خاک و خون کشیدن کودکان و افراد غیر مسلح اظهار کرد: الگوگیری عربستان در کشتن زن و کودک متعلق به رژیم صهیونیستی است.

,

رییس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان همدان افزود: اقدام عربستان سعودی و برخی کشورهای ریز حامی آنان در حمله به کشور یمن برخلاف قوانین بین‌المللی بوده و فقط رژیم کودک کش اسراییل سابقه حمله به افراد غیرنظامی را در کارنامه اقدامات خود دارد.

,

*سکوت سازمان ملل در خصوص کشتار غیر نظامی ها در یمن/ تجاوز عربستان به یمن ددمنشانه است

, *, سکوت سازمان ملل در خصوص کشتار غیر نظامی ها در یمن/ تجاوز عربستان به یمن ددمنشانه است,

محسن علیمردانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به تجاوز نظامی رژیم سعودی به یمن اظهار داشت: این جنگ افروزی از سوی عربستان غیر معقول، ددمنشانه و وحشیانه است.

, موج رسا,

وی با بیان اینکه عربستان همواره دست آویز کشورهای غربی از جمله رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا بوده است، تصریح کرد: چنین حمله نظامی توجیهی نداشته و عربستان تنها به پشتیبانی از غرب این حمله را آغاز کرده است.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رژیم سعوی به بهانه های واهی نسبت به تجاوز به خاک یمن اقدام کرده و مردم یمن درصدد هستند این حمله را خنثی کنند.

,

علیمردانی با بیان اینکه تامین امنیت رژیم غاصب اسرائیل از برنامه های عربستان بوده و هست، افزود: عملکرد این کشور در حمایت از تروریست های داعش و تکفیری در حمله به سوریه، غزه، لبنان و عراق به خوبی دیده می شود.

,

وی با اشاره به اینکه کمک های مالی سران سعودی همواره به غرب ادامه دارد، گفت: سران سعودی در تجهیز، آموزش و حمایت مالی گروه های تروریستی پیشگام هستند.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با محکومیت سکوت سازمان بین الملل در خصوص حمله عربستان به یمن گفت: سازمان ملل همواره یطرفه و دوگانه عمل کرده است و در این مسئله نیز به وظیفه خود عمل نمی کند.

,

علیمردانی با بیان اینکه کشتار مردم یمن به ویژه غیر نظامی ها در حمله عربستان در سکوت مطلق سازمان ملل صورت می گیرد، افزود: چنین سکوت مرگ باری همواره از سوی سازمان ملل در گذشته نیز دیده شده است.

,

وی نظام اسلامی را کشوری صلح طلب و آرامش طلب عنوان کرد و افزود: نگاه جمهوری اسلامی به جهان عقلانی به همراه صلح و آرامش برای همه افراد جهان است.

,

*عربستان به نیابت از آمریکا و اسرائیل حمله به یمن را آغاز کرده است

, *, عربستان به نیابت از آمریکا و اسرائیل حمله به یمن را آغاز کرده است, عربستان به نیابت از آمریکا و اسرائیل حمله به یمن را آغاز کرده است,

محمد حسن قدیری ابیانه در واکنش به حمله رژیم ربستان به یمن در گفت و گو با خبرنگار دانشجو آزاد  عنوان کرد : عربستان به نیابت از آمریکا و اسرائیل و ارتجاع یمن برای نقض حاکمیت مردم و سلطه ی خود واستکبار در یمن حمله را آغاز کردند.

, دانشجو آزاد,

قدیری ابیانه  افزود: انقلاب یمن به پیروزی های بزرگی دست یافت و توانست رژیم دست نشانه و مزدور را سرنگون کند این پیروزی بدون حمایت گسترده ی مردم ممکن نبود.

,

وی تصریح کرد: عربستان به همان دلیلی جنگ را با یمن آغاز کرد که صدام جنگ را با ایران شروع کرد یعنی به نیابت از استکبار برعلیه یک انقلاب عظیم و مردمی در این حملات، ده کشور مستقیما درگیر شده اند و علاوه بر ارتجاع عرب این حمله یک ننگ تاریخی برای پاکستان و ترکیه محسوب می گردد.

,

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت : مردم یمن می توانند از کشور و انقلاب خود دفاع کنند هر چند در این راه مصائبی را در پیش داشته باشند قطعا این حرکت تجاوز به یمن با پاسخ کوبنده ی یمنی ها مواجه خواهد شد و رژیم های مرتجع پیش از گذشته متزلزل خواهد گردید. باید به هر نحو ممکن دشمنان را از این اقدامات پشیمان نمود و مردم یمن را یاری رساند.

,

قدیری ابیانه در پاسخ به سوال خبرنگار دانشجو آزاد مبنی بر حمایت شورای امنیت سازمان ملل از رژیم سعودی بیان کرد: هیچ محکومیتی از طرف سازمان ملل نسبت به این تجاوز صورت نخواهد گرفت چرا که اعضای ۵ قدرت دارای حق وتو می باشد و آمریکا ، انگلیس و فرانسه از این تجاوز حمایت خواهند کرد و این مساله نشان دهنده ی حاکم بودن قانون جنگل بر سازمان ملل است چرا که هر کس قدرت دارد می تواند هر جنایتی مرتکب شود و امکان محکومیتش در شورای امنیت وجود ندارد. لذا در شورای امنیت سازمان ملل هیچ راهی برای محکومیت این تجاوز ندارد

,

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد : جبهه ی مقاومت درهر کجا که هست باید مسیر خودش را با شدت ادامه دهد و به دشمن ضربات سهمگین و اساسی بزند سرکوب داعش در عراق، تقویت حزب الله و حماس علیه رژیم صهیونیستی تقویت مبارزات درون فلسطین اشغالی از یک طرف موجب تضعیف اسرائیل و آمریکا و حامیان اصلی تجاوز به رژیم صهیونیستی خواهد شد .

,

وی در ادامه تصریح کرد : طبیعتا کشورهای متجاوز باید توسط مردم خودشان تحت فشار قرار بگیرند مثلا مردم پاکستان باید علیه مشارکت پاکستان در این تجاوز دست به اقدامات گسترده و تظاهرات بزنند در ترکیه و سایر کشورها هم به همین صورت .

,

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت :  سودان که خودش در معرض تهاجمات کشور های دیگر بوده نباید در این تجاوز مشارکت می کرد ولی ظاهرا دلار های سعودی اثر خودش را در مشارکت در این کشورها گذاشته و حتی سی سی هم برای پاسخ به زحمات دولت سعودی و دلارهایی که برای روی کار آمدن وی خرج شده است عنوان کرده است که در همه زمینه ای در این جنگ نابرابر حضور خواهد یافت .

,

وی در پایان افزود : طبیعتا شیعیان در عربستان از وضع موجود بسیار ناراضی هستند و حاکم جدید عربستان با افزایش حقوق ها سعی کرده که پایه های حکومت خود را تثبیت کند اما این نوع حرکات نمی تواند به تثبیت حکام جدید عربستان منتهی شود و قطعا متجاوز مطابق با وعده های الهی از این تجاوز زیان خواهند کرد.

,

*آمریکا از قدرت گرفتن انصارالله در یمن می ترسد/عربستان بیشترین ضرر را از گسترش تروریسم خواهد برد

, آمریکا از قدرت گرفتن انصارالله در یمن می ترسد/عربستان بیشترین ضرر را از گسترش تروریسم خواهد برد,

سایت دیارآفتاب در این زمینه نوشته است،حجت الاسلام علیرضا سلیمی  نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت حمله نظامی عربستان به یمن گفت:گناه مردم یمن این است که به دنبال برپایی یک حکومت مردمی هستند و به دنبال برپایی یک دموکراسی در کشور خود می باشند که متاسفانه عربستان و آمریکا می خواهند ملت یمن دست نشانده آنها باشند.

سلیمی چراغ سبز آمریکا و حمایت علنی آنها از عربستان را نشان از ترس آمریکا از انصار الله یمن دانست وافزود:آمریکا دوست ندارد یمن را از دست بدهد زیرا  با از دست دادن یمن  وبحرین  کل منطقه را از دست داده است و تمام تلاش خود را میکند تا جلوی به ثمر نشستن این انقلاب را بگیرد.

وی حمله به یمن را نشان از نا امیدی عربستان و آمریکا از موفقیت داعش دانست وافزود:هدف از به راه انداختن داعش نابودی جریان مقاومت و جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه بود که خوشبختانه با هوشیاری نیروهای مردمی عراق و سوریه این فتنه استکبار جهانی در حال نابودی است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر همراهی کشورهای مسلمان با مردم یمن افزود:متاسفانه ما شاهدیم که برخی از کشور های اسلامی مانند امارات،بحرین،کویت و قطر و مصر خود را درگیر جنگ با مردم یمن کردند که باید به این کشور ها گفت که فریب فتنه انگیزی های آمریکا در منطقه را خورده اند و این جنگ آثار بسیار وحشتناکی برای این کشور ها خواهد داشت.

سلیمی به مقاومت مردم یمن در برابر زیاده خواهی های آل سعود اشاره کرد وافزود:آل سعود به دنبال تسخیر و نابودی قیام انقلابی مردم یمن است ولی باید بداند که مردم یمن دیگر با زمان قبل فرق کرده اند و دیگر جایی برای آل سعود در کشور یمن نیست.

وی عربستان را بازنده واقعی جنگ دانست وافزود:عربستان و آمریکا با این جنایت زمینه را برای نفوذ ایران و اسلام ناب در منطقه و جهان فراهم کرده اند و زمینه نابودی آل سعود فراهم آمده که امیدواریم مردم یمن با مقاومت جانانه خود زمینه حذف آل سعود را فراهم کنند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی به تبعات خطرناک جنگ افروزی عربستان اشاره کرد وافزود:عربستان  با این اقدام نظامی خود فتنه و تروریسم را در منطقه گسترش داده و مهم ترین ضرر از گسترش تروریسم در منطقه متوجه خود عربستان است که دیگر قادر نخواهد بود جلوی گسترش و نفوذ تروریسم را بگیرد.

سلیمی وحدت وانسجام را راز پیروزی ملت یمن دانست وافزود:خوشبختانه تاریخ ثابت کرده است که هر گاه ملتی با انسجام باشند هیچ قدرتی نمی تواند بر آنها غلبه کند و امروز نیز شاهدیم که مردم وعلمای یمن با اتحاد و همبستگی دژخیمان آل سعود را نابود خواهند کرد.

, دیارآفتاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

*یمن باتلاق بزرگی برای عربستان می شود/مردم یمن پای انقلاب خود ایستاده اند

, *, یمن باتلاق بزرگی برای عربستان می شود/مردم یمن پای انقلاب خود ایستاده اند, من باتلاق بزرگی برای عربستان می شود/مردم یمن پای انقلاب خود ایستاده اند,

محمد اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به تجاوز عربستان به یمن اظهار داشت: مردم یمن زحمات بسیاری را برای به نتیجه رسیدن استقلال خود کشیده اند و اجازه نمی دهند عربستان و ایادی آن مانع حرکت مردم شوند.

, موج رسا,

وی با بیان اینکه رژیم گذشته یمن کاملا وابسته به آمریکا و عربستان بود، تصریح کرد: مردم یمن با انقلاب خود توانستند این رژیم وابسته را از سر راه خود بردارند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از کشور یمن در دست انقلابیون است و دست آمریکایی ها از منافعی که در این کشور داشتند، قطع شده است.

,

اسماعیلی با اشاره به اینکه آمریکا و عربستان طی دو سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا انقلاب یمن دچار انحراف شود، خاطرنشان کرد: اما این انقلاب با پایداری مردم یمن به نتیجه رسیده و در آستانه نهایی شدن است.

,

وی با بیان اینکه یمن در گذشته حیات خلوتی برای عربستان محسوب می شد، افزود: عربستان و آمریکا به شدت از مردم و انقلاب یمن عصبانی هستند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمله عربستان به یمن اشتباه بزرگی است که عربستان را در باتلاقی گرفتار می کند که خارج شدن آن دیگر در دست این کشور نخواهد بود، بیان داشت: مردم پای انقلاب خود ایستاده و از آن دفاع خواهند کرد.

,

اسماعیلی با بیان اینکه مردم یمن از موجودیت خود دفاع می کنند، افزود: کشورهایی که عربستان را در این تجاوز همراهی می کنند، به شدت ضربه خواهند دید.

,

*حمله عربستان به یمن دسیسه ای آمریکایی صهیونیستی است

, *, حمله عربستان به یمن دسیسه ای آمریکایی صهیونیستی است,

فاطمه ابوالهادی رئیس شورای اندیشه و همفکری زنان کردستان در گفتگو با خبرنگار آفتاب دل با محکوم کردن حمله عربستان به یمن آن را دسیسه ای آمریکایی ، صهیونیستی دانست و گفت: این جنگ که به دست عربستان شروع شده، طلیعه فروپاشی حکومت استبدادی در این کشور را رقم می زند.

, آفتاب دل, آفتاب دل,

وی گفت: حمله کشور عربستان و همراهی‌کننده به یمن نشان از مزدوری کشورهای مهاجم است زیرا مردم مسلمان یمن انقلابی بوده و تابع آمریکای جنایتکار نیستند و نمی‌خواهند زیر پرچم جهان سلطه باشند.

,

وی در ادامه با تاکید بر نقش آمریکا در حمله عربستان به یمن گفت: آمریکا در راس آتش افروزی در منطقه ،از این کار حمایت کرده و بدون شک عربستان و تعدادی کشورهای شورای همکاری عرب نیز بدون مجوز آمریکا دست به این اتش افروزی نزده و این اختیار را ندارند.

,

ابوالهادی تصریح کرد: اگر چه زنان و کودکان همواره در تجاوزات نظامی بیشترین صدمات را از نظر روحی و جانی می بینند اما همین زنان می توانند در مسیر شکوفایی انقلاب ها به ویژه انقلاب های اسلامی متعهدانه و مجاهدانه بیشترین نقش را ایفا کرده و با ایستادگی خود در برابر هجمه سنگین دشمن و حمایت از جوانان و مردان خود در جبهه مبارزه با استکبار جهانی حضوری مؤثر داشته باشند.

,

وی بیان داشت: حمله به یمن روان مردم دنیا و بخصوص مسلمانان را جریحه دار کرد. این حمله غیرقانونی و غیرانسانی بوده و اقدامی منفعلانه است.

,

رئیس شورای اندیشه و همفکری زنان کردستان اظهار کرد: قطعا زنان یمن و جوانان آنها نیز با پناه به ایمان، اعتماد به علما و رهبران خود در برابر این هجمه ها ایستادگی کرده و پیروز میدان خواهند بود.

,

گفتنی است بامداد روز پنجشنبه جنگنده های عربستانی به کشور یمن حمله و مواضع انصارالله را بمباران کردند. دولت عربستان سعودی از شرکت 100 فروند هواپیمای جنگی و 150 هزار نظامی این کشور در این عملیات خبر داده است.

,

*درد کشورهای متجاوز به یمن، ترس از بیداری اسلامی است/ آینده یمن در اختیار عربستان نخواهد بود

, *, درد کشورهای متجاوز به یمن، ترس از بیداری اسلامی است/ آینده یمن در اختیار عربستان نخواهد بود, درد کشورهای متجاوز به یمن، ترس از بیداری اسلامی است/ آینده یمن در اختیار عربستان نخواهد بود,

سایت رهیاب در این رایطه چنین عنوان کرده است،آیت الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به انگیزه عربستان از حمله به یمن اظهار داشت:انگیزه اختصاصی عربستان از حمله این است که حدود چهل پنجاه سال است رژیم های حاکم بر یمن زیر بلیط عربستان بوده است و همه جانبه به این رژیم وابسته بوده اند و حتی تاثیرات فرهنگی و مذهبی روی هم داشتند.

, رهیاب ,
وی ادامه داد:با ظهور پدیده انصارالله وحوثی ها که تجلی بیداری اسلامی بود به تدریج بین عربستان و مردم یمن فاصله افتاد که به سقوط علی عبدالله و بعد فرار منصورهادی منتهی شد و انصارلله روی کار آمدند.
,
امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد:انصارالله زمانی که قدرتی نداشت چندین بار با عربستان جنگید که ضربات سختی به آنها وارد کردند و عربستان ذلیلانه نیروهای خود را از مرز یمن بیرون کشید با توجه به این گذشته قطعا آینده یمن در اختیار عربستان نخواهد بود عربستان با این کارها می خواهد آب از جوی رفته را دوباره به جوی برگرداند.
,
وی با اشاره به انگیزه دیگر کشورهایی که در حمله به یمن با عربستان همکاری می کنند گفت:این کشورها یک درد مشترکی دارند و آن ترس از بیداری اسلامی است بیداری اسلامی آن جریان اصیل اسلامی و مردمی در منطقه است که به برکت انقلاب اسلامی ایران رشد پیدا کرده است و در چندسال گذشته منتهی به سقوط بعضی از رژیم ها شده است.
,
آیت الله حیدری تاکید کرد:غربی ها و امریکایی ها توانستند در برخی از کشورها موقتا انحرافی در مسیر بیداری اسلامی به وجود بیاورند اما بیداری اسلامی از بین نرفته است و مقاومت امروز در یمن بحرین لبنان عراق سوریه و... به برکت همین بیداری اسلامی است لذا این بیداری به زودی دامن اردن عربستان سودان مصر و... را خواهد گرفت و اینها از ترس دست به دست هم دادند و این حمله را علیه یمن آغاز کردند.
,
وی با اشاره به نقش امریکا در حمله به یمن گفت:نقش امریکا همانطور که اعلام کرده است جنبه اطلاعاتی و حمایتی دارد آنها مستقیم وارد نمی شود امریکایی ها می دانند اگر وارد یمن شوند جز شکست و خواری چیزی عایدشان نمی شود برای همین حتی پایگاه خود را چند روز پیش خالی کردند و از یمن فرار کردند.
,
نماینده مردم در مجلس خبرگان اظهار داشت:با توجه به تجربه ای که در سوریه دیدیم که تمام نیرو و توان خود را کشورهای عربی، غربی وامریکا به کار بردند ولی نتوانستندغلطی بکنند و امروز امریکا اعلام می کند برای حل بحران سوریه از حذف بشار اسد گذشتیم که این خود اعتراف به شکست است.
,
وی ادامه داد:در یمن شکست این کشورها خیلی مفتضحانه تر خواهد بود چرا که اکثر یمنی ها آماده جهاد هستند و یک فرهنگ سلحشوری و مقاومت عجیبی دارند داشتنن اسلحه نماد ملی وقومی آنهاست اکثر ملت یمن با انصارالله است.
,
ایت الله حیدری تصریح کرد:نیروهای خارجی جز حمله هوایی نمی توانند غلطی کنند چون می دانند در عملیات زمینی قطعا شکست خواهند خورد نیروهای تکفیری هم که جز بمب گذاری و کشتن چند نماز گزار کاری از دستشان بر نمی آید.
,
وی افزود:عربستان خیلی با عجله و شتاب زده وارد جنگ شده است و چالش های جدی روبروی این کشور قرار داد یکی از چالش ها استان جنوبی نجران است که اکثرا شیعه اسماعیلی هستند که سوابق یمنی دارند و عربستان این استان را اشغال کرده اند و درصورت شورش وپیوشتن به یمنی ها بهانه برای انصارلله جور می شود تا نجران را جزو یمن دوباره برگردانند.
,
ایت الله حیدری گفت:از طرف دیگر بیداری اسلامی در منطقه شرقی و نفتی عربستان چندسالی است راه افتاده است قطعا دوباره آتشش شعله ور خواهد شد و چالش اساسی برای عربستان به وجود خواهد آورد.
,
وی ادامه داد:چالش بزرگتر عربستان تنگه باب المندب است که مثل تنکه هرمز استراتژیک است بستن این تنگه می تواند ضربه های بسیار کاری به اقتصاد عربستان وارد کند چون تمام نفت کش های عربستان باید ازاین مسیر رد شود قطعا عربستان شکست خوره این جنگ است.
, , *, ریشه تجاوز عربستان به یمن در رژیم صهیونیستی و امریکا خلاصه می شود,
سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا در خصوص تجاوز عربستان به یمن با بیان اینکه مساعدت و همکاری برخی کشورهای مسلمان برای حمله به یک کشور مسلمان دیگر، جای تأسف بسیار دارد، افزود: به طور قطع هدف از اینگونه جنگ طلبی و آتش افزوی ها مقابله با گفتمان اسلامی، انقلاب های اسلامی و بیداری اسلامی است.

نماینده مردم سیستان بیان نمود: اگر آمریکا و سران کشورهایی که به یمن حمله کرده اند قائل بر دمکراسی هستند باید بدانند و قبول داشته باشند که تغییر دولت و رژیم خواست مردم یمن و قیام آنها علیه دیکتاتوری بوده است و باید همگان به این خواست ملی مردم یمن احترام بگذارند.

حسینی ادامه داد: این اقدام عربستان نه تنها هیچ دستاوردی برای این کشور و کشورهای کمک کننده به آن نخواهد داشت بلکه سونامی خطرناکی در کمین عربستان است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه حکومت سعودی در داخل کشور خود متزلزل است و با این حرکت خشم مردم خود را نیز بر علیه خود برانگیخته است، اظهارداشت: انقلاب مردم یمن، خواست همه مردم در این کشور بوده است و نه تنها با بمباران چیزی عوض نمی شود بلکه نیروهای مردمی و انصارالله بیشتر ترغیب به سرکوب دشمنان خود خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات نظامی در یمن نقض حریم این کشور به شمار می‌رود،افزود: ریشه این تجاوزها در رژیم صهیونیستی و امریکای جنایتکار است که به دلیل حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی ،اقدام های خبیثانه را در کشورهای اسلامی انجام می دهند تا به وحدت شیعه و سنی آسیب وارد کنند که البته بیداری اسلامی که از چند سال گذشته در کشورهای اسلامی به اوج خود رسیده است، این اقدامات جنایتکارانه را نافرجام خواهد کرد.
, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
*اقدام عربستان در راستای منافع شیطانی صهیونیستهاست
, *, قدام عربستان در راستای منافع شیطانی صهیونیستهاست,
سایت مرصاد نیز در نوشته است،امام جماعت اهل سنت قصرشیرین حمله دولت عربستان سعودی به کشور یمن را به شدت محکوم کرد و این اقدام گستاخانه را حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست دانست.

ماموستا ملا عادل غلامی ضمن محکومیت حمله عربستان سعودی به مردم مسلمان یمن بیان داشت: در دین مبین اسلام هرگونه حمله و تجاوز به استقلال کشورهای دیگر از هر لحاظ محکوم است.

 وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که تمام دنیای کفر در مقابل مسلمانان قرار گرفته اند و این گونه حملات بی شک توطئه یهود، اسرائیل و انگلیس برای نابودی اسلام است.
 وی تاکید کرد: حملاتی که امروز در یمن انجام می گیرد، علاوه بر عوامل سیاسی، ناشی از برنامه ریزی چندین ساله وهابیت و کشورهای کفار غربی در یمن است.
  امام جماعت اهل سنت قصرشیرین اقدام گستاخانه عربستان سعودی بر علیه یمن را حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست خواند.

 ماموستا غلامی تصریح کرد: عربستان که خود را مرکز اسلام می داند با تفکرات وهابی گونه خود در این کشور باعث شده است که غربی ها با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده، برنامه های خود را برای نابودی اسلام دنبال کنند.

*عربستان این اقدامات وحشیانه را پایان دهد

تعدادی از علما و روحانیون اهل سنت شهرستان جوانرود نیز با صدور اطلاعیه ای این اقدامات وحشیانه را محکوم کردند.

در این اطلاعیه آمده است:  "حمله عربستان به یمن برافروخته شدن جنگ میان امت اسلامی وپیچیده تر شدن اوضاع داخلی این کشور است و این امر به صلاح  مسلمانان بخصوص در اوضاع حساس کنونی نیست.

این اطلاعیه می افزاید: ایجاد تنشی جدید  با حمله  به یمن باعث برافروخته شدن جنگ میان امت اسلامی وپیچیده تر شدن اوضاع داخلی این کشور است و این امر به صلاح  مسلمانان بخصوص در اوضاع حساس کنونی نیست.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هم اکنون مسلمانان منطقه  با مشکلات عدیده ای همچون حضور تند روها  و تلاش غرب  برای اختلاف افکنی میان مسلمانان در منطقه روبرو هستند و شاید این گونه حرکتها که موجب پیچیده تر شدن اوضاع داخلی یمن خواهد شد، نتایج وخیم و صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

این اطلاعیه تصریح دارد: کشورها منطقه می بایست با احترام به حریم یکدیگر، شرایط و فرصتهای حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع داخلی  را فرهم نموده و نباید با اقدام به حمله نظامی باعث تشدید درگیریها و اختلافات شده و در راستای گسترش بحران در منطقه گام بردارند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: این گونه حرکتها از دیدگاه مسلمانان محکوم است و عربستان می بایست هر چه سریعتر به آن خاتمه دهد.

*حمله به یمن در پازل اسلام ستیزی آمریکا تعریف می شود

همچنین ائمه جمعه و جماعات اهل سنت شهرستان روانسر نیز این اقدام ددمنشانه را محکوم و خواستار پایان دادن به این حملات شدند.

ائمه جمعه و جماعات بخش شاهو اقدامات تروریستی حمله به یمن را توسط آل سعود به شدت محکوم کردند.

 ائمه جمعه و جماعات بخش شاهو در پیامی ضمن محکوم نمودن  اقدام آل سعود مینی بر تجاوز یه یمن عنوان داشتند سنت حضرت رسول (ص) و خود پیامبر (ص) تاکید بر محبت برادری و وحدت میان مسلمین می باشد.

آنان با بیان اینکه قرآن کریم هیچ راهی را برای ظلم و تعدی برای احدی ایجاد نکرده است و این حرکت وحشیانه و کشتار افراد بی گناه، با هیچ یک از موازین شرعی و الهی سنخیتی ندارد افزودند: این اقدام  نه تنها به آل سعود ضربه می زند بلکه لکه ننگی خواهد شد در منطقه و این همان چیزی است که آمریکا به دنبال آن است.

ائمه جمعه و جماعات بخش شاهو در پایان بار دیگر ضمن محکوم نمودن این اقدام افزودند استکبار و اکنون دست آموزان غرب با اینگونه اقدامات سعی در خشن نشان دادن چهره اسلام و اسلام ستیزی در جهان را دارند و اینها  نتیجه‌ای جز گسترش تروریسم و افراطی گری نخواهد داشت و نا امنی را به کل منطقه تسریع خواهد داد.

*عربستان باید پناهگاه مسلمانان باشد نه عامل کشتار آنها

همچنین ائمه جمعه وجماعات اهل سنت شهرستان سرپلذهاب نیز حمله عربستان وسایر کشورهای همپیمان آل سعود در منطقه به خاک یمن را محکوم  و اعلام کردند: این حمله نقض آشکار قوانین بین المللی است.

امام جمعه اهل سنت سرپلذهاب نیز ضمن محکوم نمودن این حملات گفت: حمله عربستان به یمن و کشته شدن مردم مظلوم این کشور از برنامه های آمریکای جنایتکار برای ایجادتفرقه بین مسمانان است.

ملارشید ثنایی افزود: مسلمانان باید بابصیرت کامل نقشه های دشمنان اسلام را نقش برآب کرده و در برابر آنها باهم متحد باشند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان باوجود کعبه باید پناهگاه مسلمانان باشد و همانگونه که دین اسلام عامل صلح می باشد این کشورنیز باید از کشتار مسلمانان بپرهیزد.

*حملات علیه یمن جنگ علیه یک انقلاب است/عربستان و کشورهای حامی او مرتکب اشتباه بسیار بزرگی شده اند

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل منطقه وآفریقا در گفتگو با خبرنگار بین الملل تهران نیوز ضمن محکوم کردن حملات نظامی عربستان به یمن عنوان کرد: عربستان به بهانه حمایت از منصور هادی رئیس جمهور مخلوع یمن که اکنون از نظر حقوقی و قانونی و مردمی هیچ مشروعیت و مقبولیتی در یمن ندارد به کشور یمن حمله کرده که این از نظر کشور ما محکوم است.

وی افزود: مردم یمن منصور هادی را برای دوره ای۲ ساله به اجبار به ریاست جمهوری یمن برگزیدند زیرا می خواستند علی عبدالله صالح را از صحنه سیاست برکنار کنند، در حالی که وی ۳ سال در این سمت مشغول بود و در عین این که هیچ محبوبیتی در بین مردم یمن نداشت قصد کناره  گیری از ریاست جمهوری را نداشت.

قنادباشی در ادامه بیان کرد: این حق مردم یک کشور است که رییس جمهور خود را انتخاب کنند و نباید کشورهای منطقه و همسایه در این امر مهم و حق قانونی یک ملت دخالت کنند و رییس جمهوری انتخاب کنند و یا دوره ریاست فردی را تمدید نمایند.

این کارشناس مسائل منطقه وآفریقا با بیان این که بهانه عربستان برای حمله به یمن از نظر قانونی محکوم است گفت: عربستان در حمایت از رییس جمهوری که دوره ریاستش تمام شده و به زور در قدرت مانده بود به مردم بی گناه حمله نموده و آنان را به خاک و خون کشانده است.

وی اظهار داشت: نظر جهان بر این است که حملات علیه یمن جنگ علیه یک انقلاب است و اگر جهان بخواهد انقلاب یمن را قبول نکند و از منصور هادی طرفداری کند باید گفت پس انقلاب فرانسه نیز محکوم است.

قنادباشی تصریح کرد: انقلاب فرانسه علیه یک سیستم شاهی بود که مردم  آن را برانداختند و علیه زندان باستیل شورش کردند، مگر در زمان انقلاب فرانسه کشورها به فرانسه حمله و انقلاب مردمی آنان را سرکوب نمودند که اکنون در حق مردم یمن چنین حرکت وحشیانه ای را صورت دادند.

وی بیان کرد: انقلاب یمن قانونی است چون اکثریت مردم و احزاب و ارتش با انقلاب همراه هستند و خواهان ایجاد حکومت مردمی هستند در حالی که کشور عربستان به خود اجازه می دهد بر علیه خواست و حق مردم یمن حمله کند که این حملات علیه سیستم و ساختار حکومتی نیست بلکه علیه مردم بی گناه و صاحب حق است.

کارشناس مسائل منطقه افزود: عربستان و کشورهای حامی او مرتکب اشتباه بسیار بزرگی شده اند چرا که با این حملات دیکتاتوری، دوستی با کشورهای بیگانه، سرسپردگی، سرکوب مردم و حمایت از گروههای تکفیری را به کارنامه سیاه خود افزودند و با این حرکت به کشورهای بیگانه چراغ سبزی دادند که خواهان سرکوب انقلاب اسلامی یمن هستند.

وی گفت: عربستان با منشوری که هفته قبل سازمان ملل صادر کرده سعی بر این دارد اقدام خود را قانونی جلوه داده در حالیکه در قطعنامه سازمان ملل در اجرای فصل هفتم و هشتم این منشور هم اشتباهاتی رخ داده و شورای امنیت نیز کمیخطا رفته است چرا که اجازه مداخله در امور کشورها را می دهد، در حالی که هیچگاه کشوری اجازه ندارد از فردی که در سمت خود قانونی نیست در کشوری دیگر حمایت کند.

قنادباشی با اشاره به متن منشور سازمان ملل گفت: شورای امنیت در این قطعنامه از طرف‌های یمنی به ویژه انصارالله خواسته است تا به مذاکرات بازگردند و برای دستیابی به راه‌حل سیاسی که حاکمیت و تمامیت یمن را حفظ کند، به طرح کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پایبند باشند.

وی عنوان کرد: در این منشور هیچگاه حمله به یمن عنوان نشده و هیچگاه اجازه داده نشده علیه مردمی که حق انتخاب دارند حمله شود اما عربستان با سوءاستفاده از فصل هفتم و هشتم با این بهانه به یمن حمله کرده که چرا رئیس جمهور این کشور برکنار شده است.

قناد باشی تصریح کرد: زمانی مداخله جایز است که گروههایی مسلح و چریکی و ضد مردم در یک کشور اغتشاش کنند و آن مردم در خطر باشند در آنوقت اجازه مداخله داده می شود.نه این که بر ضد مردم حمله انجام بگیرد.

وی با اشاره به این که این حملات نباید تاثیری بر روند مذاکرات داشته باشد بیان کرد: این مسائل منطقه ای است مانند جنگ عراق و سو ریه که تاثیری بر روند مذاکرات نداشته است و فقط تضادی ایجاد کرد وگرنه به طور مستقیم اثری نداشته است البته ممکن است امریکایی ها با دستاویز قرار دادن مسائل یمن سعی در پیشبرد اهداف خود داشته باشند اما چیزی که ما در مذاکرات مشاهده کردیم مبنا رضایت اسرائیل برای غرب بوده و تاکنون منویات رژیم صهیونیستی بر روند مذاکرات دخالت داشته است.

قنادباشی کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است غرب از انقلاب ایران و نفوذ آن به کشورها نگران است و ایران را حامی انقلاب مردم یمن و مردم منطقه می داند اما چیزی که هست اگر آمریکایی ها در مذاکرات صادق باشند و روش خود را تغییر دهند و مانند قبل مسائل را به هم ارتباط ندهند و بدانند این مسائل هر کدام جدا از توافقات است و هیچ ربطی به هم ندارند نباید مشکلی در مذاکرات پیش بیاید.

*ظهور تروریسم پیامد حمله به یمن است/آمریکا جرات حمله زمینی به یمن را ندارد

عباس رجائی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب با محکومیت حمله نظامی عربستان به یمن گفت: این حمله سبب ناامنی منطقه  خاورمیانه می شود و عربستان باید در برابر پیامدهای این حمله پاسخگو باشد زیرا این حمله تروریسم را افزایش داده و سبب ناامنی جهان خواهد شد.

رجائی با تاکید بر واکنش سریع کشور های اسلامی به این اقدام نظامی عربستان  و مجکوم کردن آن گفت: متاسفانه شورای همکاری خلیج فارس و کشور های عضو آن  عاملان اصلی کشتار مردم یمن خواهند بود که به دنبال مصادره کردن انقلاب مردمی یمن به نفع خود خواهند بود.

وی به همکاری برخی کشور های عربی با عربستان در کشتار مردم یمن اشاره کرد و افزود: امارات، قطر و اردن با این همکاری در واقع نابودی کشور خودشان را فراهم کردند زیرا ظهور پدیده شوم تروریسم در منطقه اول دامن پدید آورندگان آن را خواهد گرفت و با جرات می توان گفت که ما باید شاهد نابودی کشور های عربی منطقه در آینده نزدیک باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این تجاوز نظامی زمینه را برای ورود انصار الله در خاک عربستان فراهم می کند افزود: انصار الله یمن در برابر این تجاوز ساکت نمی شیند و همان طور که تا الان مانع خواسته های عربستان در یمن شده است هم اکنون نیز به دنبال انتقام جدی از عربستان است که ممکن است این انتقام سبب هرج و مرج داخلی شدیدی در عربستان شود.

رجائی به سیاست های دوجانبه آمریکا در برابر یمن اشاره کرد و افزود: آمریکا از طرفی به عربستان کمک می کند و در حمله هوایی همواره از عربستان حمایت می کند ولی از سوی دیگر از پیامد های این حمله و گردابی که یمن برای هرگونه ماجراجویی نظامی در خاک این کشور پدید می آورد به شدت هراسان است که به خاطر همین جرات نمی کند به صراحت وارد جنگ با یمن شود.

وی هدف از حمله عربستان به یمن را جبران شکست های پی در پی این کشور از ایران دانست و افزود: عربستان با به راه انداختن داعش و  حمایت همه جانبه از داعش به دنبال نابودی جریان مقاومت بود که با شکست های پی در پی داعش در عراق و سوریه  به فکر از بین بردن انقلاب مردمی یمن افتاد که در این راه نیز شکست خواهد خورد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با حمایت از مبارزات مردمی گروه انصار الله یمن در برابر زیاده  خواهی های استکبار گفت: انصار الله یمن برگرفته از دل مردم یمن است و همانطور که حزب الله در لبنان و حماس در فلسطین و گروههای مردمی در عراق بارها پشت اسرائیل و آمریکا را به خاک مالیدند این گروه نیز با اتکا به مردم مقدمات نابودی آل سعود را در منطقه فراهم خواهد کرد.

*اقدام گستاخانه عربستان سعودی بر علیه یمن حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست است

ماموستا ملا عادل غلامی در گفتگو با الوند خبر؛ ضمن محکومیت حمله عربستان سعودی به مردم مسلمان یمن بیان داشت: در دین مبین اسلام هرگونه حمله و تجاوز به استقلال کشورهای دیگر از هر لحاظ محکوم است.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که تمام دنیای کفر در مقابل مسلمانان قرار گرفته اند و این گونه حملات بی شک توطئه یهود، اسرائیل و انگلیس برای نابودی اسلام است.
وی تاکید کرد: حملاتی که امروز در یمن انجام می گیرد، علاوه بر عوامل سیاسی، ناشی از برنامه ریزی چندین ساله وهابیت و کشورهای کفار غربی در یمن است.
 امام جماعت اهل سنت قصرشیرین اقدام گستاخانه عربستان سعودی بر علیه یمن را حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست خواند.
ماموستا غلامی تصریح کرد: عربستان که خود را مرکز اسلام می داند با تفکرات وهابی گونه خود در این کشور باعث شده است که غربی ها با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده، برنامه های خود را برای نابودی اسلام دنبال کنند.

*انقلاب یمن به عقب باز نخواهد گشت

عمت اله نجفی، تحلیلگر سیاسی  درگفتگوبا سایت شازندما گفت: تحولات بنیادین در منطقه و موج بیداری اسلامی در کشورها یکی پس از دیگری بر اساس تفکرات شیعه ونشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران در حال انجام است.
وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند ما باید انقلابمان را به جهان صادر کنیم، خیلی ها احساس کردند که انقلاب یک کالا می باشد که باید صادر شود در حالی که انقلاب ما یک انقلاب نرم افزاری بود که امروزه فراتر از مرزهای جغرافیایی در قلب و دل ملتهای مستضعف و رنج کشیده جای گرفته است.
این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: شیعیان تا قبل از انقلاباسلامی در اقلیت بودند ولی بعد از آن نقش مهمی در تحولات منطقه داشتند و نمونه بارز این تغییرات بنیادین را میتوان در یمن مشاهده کرد که بدنبال گسترش تفکر شیعی و مخالف اهداف و برنامه های کشورهای مرتجع عرب می باشد.
نجفی تصریح کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، قطر، کویت، امارات و بحرین نگران گسترش این تفکر در داخل کشور خود می باشند و با توجه به وجود حکومت پادشاهی چندین ساله و عدم وجود دموکراسی و مردم سالاری در این کشورها، بیم نفوذ این انقلاب در آینده به این کشورها به دغدغه ای بزرگ برای آنان تبدیل شده است و درصدد از بین بردن آن هستند.
وی عنوان کرد: در سال 2010 عربستان به طور مستقیم و با قلدری جنگ را علیه مردم صعده آغاز کرد و با دخالت مستقیم در امور یمن، سعی در حفظ حاکمیت وقت و مبارزه با حوثی ها را داشت.
این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: عدم موفقیت عربستان طی چند سال اخیر و پیروزی مردم یمن و خارج کردن حکومت از دست دیکتاتورها باعث شد که عربستان با چراغ سبز آمریکا و نقض کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل با تجاوز آشکارا کشور یمن را مورد حملات هوایی خود قرار دهد.
نجفی ابراز کرد: با توجه به شرایط کنونی مردم یمن و سابقه مبارزاتی مردم علی الخصوص حوثیها، عربستان و حامیان عربی و غربی آن نمی توانند با حملات مستقیم عزم و اراده ملت یمن را تغییر دهند و با توجه به روحیه شهادت طلبی، استقامت، وحدت و همبستگی ملت یمن، انقلاب یمن به عقب باز نخواهد گشت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تجربه تاریخی و میدانی نشان داده است که ارتش عربستان قوی تر از ارتش اسرائیل نیست که نتوانست مردم غزه و لبنان را سرکوب کند و چشم انداز آینده یمن به نفع مردم این کشور رقم خواهد خورد و اگر حملات تشدید شود اوضاع پیچیده تر خواهد شد و باتلاق افغانستان و عراق درانتظار عربستان و حامیان غربی و عربی آن خواهد بود.

*تجاوز رژیم سعودی به یمن یک بازی خطرناک برای منطقه خلیج فارس است / سازمان ملل با اشاره آمریکا ساکت مانده است

محمد صالح صدقیان کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ” بوتیا ” در خصوص تحولات یمن اظهار داشت: تصرف عدن توسط نیروهای مردمی نشان داد بمباران های رژیم سعودی نتوانسته است خللی در حرکت مردم یمن ایجاد کند.

وی با اعلام اینکه زمین و ابتکار عمل در دست نیروهای مردمی یمن است، تشریح کرد: عربستان نمی تواند نیروهای زمینی خود را وارد یمن کند چرا که نیروهای مردمی یمن به دلیل روحیه جهادی و دفاع از وطن خود ، قوی تر از ارتش سعودی هستند.

این کارشناس مسایل غرب آسیا تجاوز رژیم سعودی به یمن را یک بازی خطرناک برای کل منطقه خلیج فارس دانست و ابراز داشت: معادله یمن یک معادله چند مجهولی است و با دخالت نظامی کشورهای عربی اوضاع بسیار پیچیده تر از گذشته شده است.

وی با بیان اینکه در میان اعراب یمن به الحفر السعودیه مشهور است ، گفت: موقعیت یمن برای رژیم سعودی یک موقعیت سوق الجیشی است و تشکیل یک دولت مستقل در یمن برای کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار خطرناک است.

صدقیان با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم سعودی ، تصریح کرد: سازمان ملل متحد مدتی ساکت می ماند تا عربستان به اهداف خود برسد و بعد از آن موضع گیری می کند.

*نیروهای انصارالله اعمال خصمانه سعودی را تلافی خواهند کرد/دشمنان انقلابِ یمن را جنگ بین شیعه و سنی جلوه می دهند

رضا سیم ور کارشناس مسائل روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار بین الملل تهران نیوز؛ با اشاره به تحولات یمن و حملات عربستان و حامیان او بر ضد مردم یمن اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی یمن و مخالفان آنان بر این هستند تا این تحول عظیم و انقلاب یمن را دعوا و اختلاف بین شیعه و سنی نشان دهند.

وی افزود: از سه دهه پیش یعنی بعد از انقلاب اسلامی سیاستی گسترش پیدا کرده که با هر حرکت انقلابی و شورش مردم مسلمان بر علیه ظلم را اختلاف بین مذاهب دینی-اسلامی جلوه دهند و موضاعات را به شکل دیگری نشان دهند.

سیم ور در ادامه با بیان اینکه غرب و حامیان او در پی این هستند تا انقلاب یمن را تخریب کنند کفت: تلاش دشمن همواره بر این بود تا تحولات انقلابی را به شکل دیگری تفسیر کنند و اکنون هم تحولات یمن را که بحران هویت و مشروعیت حکومت این کشور است را یک دعوای بین شیعه و سنی عنوان می کنند و بر این هستند پای ایران را به این جریان بکشانند.

کارشناس مسائل روابط بین الملل بیان کرد: با توجه به اصول مندرج در منشور مبنی بر عدم مداخله و اصل حاکمیت سرزمینی کشورها قطغا اقدام نظامی عربستان یک اقدام متجاوزانه است و قابل ارجاع به شورای امنیت و حتی فصل هفتمی این شورا است و موضوع از طریق فصل هفتم پی گیری شود.

وی تصریح کرد: مستنداتی که کشور سعودی مدعی آن است باید از طریق مراجع قانونی سازمان ملل پی گیری کند نه این که با حملات نظامی، اسکادران نظامی خود را به خاک کشور همسایه اعزام نموده و با بمباران هوایی مردم را به کشتن بدهد که این قطعا تجاوز به حریم کشور دیگری محسوب می شود و از نظر حقوق بین الملل محکوم است.

سیم ور با بیان این که موضع دشمنان در انقلاب های مردمی همواره واضح بوده است عنوان کرد: کشورهای متجاوز موضع جمهوری اسلامی را در برابر انقلاب های مردمی و اسلامی می دانند و از همین رو است که نمی توانند حضور ایران و حمایت از مردم مظلوم منطقه را تحمل کنند.

وی اظهار داشت: نیروهای مردمی یمن به دور از برداشت های خصمانه دشمن که در پی نفاق بین مذاهب اسلامی است  برای دفاع از کشور خود در برابر تجاوز سعودی و کشورهای حامی او در آمادگی کامل به سر می برند و نیروهای انصارالله این اعمال خصمانه سعودی را تلافی خواهند کرد.

سیم ور یادآور شد: عربستان با همدستی آمریکا و گروهک القاعده در یمن دست به این اقدام وحشیانه زد و بر کسی پوشیده نیست که آمریکا در پنهان هدایت این حملات را بر عهده دارد و قابل ذکر است اشتباه عربستان در این حملات کاملا مشهود و واضح است زیرا حکومت سعودی در داخل کشور خود متزلزل است و با این حرکت خشم مردم خود را نیز بر علیه خود برانگیخته است.

کارشناس مسائل روابط بین الملل در پایان خاطرنشان گرد: انقلاب  مردم یمن خواست همه مردم در این کشور است و نه تنها با بمباران چیزی عوض نمی شود بلکه نیروهای مردمی و انصارالله بیشتر ترغیب به سرکوب دشمنان خود خواهند شد و تجاوز سعودی به عنوان اقدامی غیرقانونی و مغایر با مفاد منشور ملل متحد و سازمان ملل است که باید توسط کشورها و سازمان ملل محکوم شناخته شود.

*آل سعود جنگی را آغاز کرده که پایانش دست خودش نیست

آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره حملات عربستان به یمن اظهار داشت: تجاوزات عربستان و هم‌پیمانانش به یمن با هماهنگی، مدیریت و هدایت آمریکا و به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال اتفاق افتادن است.

وی ضمن اشاره به فتنه آمریکایی و صهیونیستی، افزود: این‌ها می‌خواهند جلوی استقلال، آزادی و پیشرفت ملت‌ها بایستند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: درواقع امروز رژیم‌های مرتجع، اسرائیل هم‌پیمان امنیتی هستند و ملت‌ها منطقه احساس خطر می‌کنند.

وی با اشاره به اوضاع منطقه خاطرنشان کرد: قطعاً آل سعود تجاوز و جنگی را آغاز کرده که دیگر پایان این جنگ دست خود آن‌ها نیست و به شکست قطعی رژیم آل سعود و هم‌پیمانانش و پیروزی ملت یمن منجر می‌شود.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: دولت و ملت یمن با وحدت و انسجام در مقابل این تجاوز ایستاده‌اند و افکار عمومی منطقه هم از آن‌ها حمایت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که دولت و ملت یمن هنوز حضور خود را آغاز نکرده‌اند، اظهار داشت: اگر فرمان حضور توسط رهبر آزاده یمن سید عبدالمالک الحوثی صادر بشود، همگان خواهند دید که این تجاوزها چه هزینه سنگینی روی دست آل سعود خواهد گذاشت.

, مرصاد, امام جماعت اهل سنت قصرشیرین حمله دولت عربستان سعودی به کشور یمن را به شدت محکوم کرد و این اقدام گستاخانه را حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست دانست.,
,

ماموستا ملا عادل غلامی ضمن محکومیت حمله عربستان سعودی به مردم مسلمان یمن بیان داشت: در دین مبین اسلام هرگونه حمله و تجاوز به استقلال کشورهای دیگر از هر لحاظ محکوم است.

,

 وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که تمام دنیای کفر در مقابل مسلمانان قرار گرفته اند و این گونه حملات بی شک توطئه یهود، اسرائیل و انگلیس برای نابودی اسلام است.
 وی تاکید کرد: حملاتی که امروز در یمن انجام می گیرد، علاوه بر عوامل سیاسی، ناشی از برنامه ریزی چندین ساله وهابیت و کشورهای کفار غربی در یمن است.
  امام جماعت اهل سنت قصرشیرین اقدام گستاخانه عربستان سعودی بر علیه یمن را حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست خواند.

,
,
,

 ماموستا غلامی تصریح کرد: عربستان که خود را مرکز اسلام می داند با تفکرات وهابی گونه خود در این کشور باعث شده است که غربی ها با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده، برنامه های خود را برای نابودی اسلام دنبال کنند.

,

*عربستان این اقدامات وحشیانه را پایان دهد

, *عربستان این اقدامات وحشیانه را پایان دهد, *,

تعدادی از علما و روحانیون اهل سنت شهرستان جوانرود نیز با صدور اطلاعیه ای این اقدامات وحشیانه را محکوم کردند.

,

در این اطلاعیه آمده است:  "حمله عربستان به یمن برافروخته شدن جنگ میان امت اسلامی وپیچیده تر شدن اوضاع داخلی این کشور است و این امر به صلاح  مسلمانان بخصوص در اوضاع حساس کنونی نیست.

,

این اطلاعیه می افزاید: ایجاد تنشی جدید  با حمله  به یمن باعث برافروخته شدن جنگ میان امت اسلامی وپیچیده تر شدن اوضاع داخلی این کشور است و این امر به صلاح  مسلمانان بخصوص در اوضاع حساس کنونی نیست.

,

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هم اکنون مسلمانان منطقه  با مشکلات عدیده ای همچون حضور تند روها  و تلاش غرب  برای اختلاف افکنی میان مسلمانان در منطقه روبرو هستند و شاید این گونه حرکتها که موجب پیچیده تر شدن اوضاع داخلی یمن خواهد شد، نتایج وخیم و صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

,

این اطلاعیه تصریح دارد: کشورها منطقه می بایست با احترام به حریم یکدیگر، شرایط و فرصتهای حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع داخلی  را فرهم نموده و نباید با اقدام به حمله نظامی باعث تشدید درگیریها و اختلافات شده و در راستای گسترش بحران در منطقه گام بردارند.

,

در پایان این اطلاعیه آمده است: این گونه حرکتها از دیدگاه مسلمانان محکوم است و عربستان می بایست هر چه سریعتر به آن خاتمه دهد.

,

*حمله به یمن در پازل اسلام ستیزی آمریکا تعریف می شود

, *, حمله به یمن در پازل اسلام ستیزی آمریکا تعریف می شود,

همچنین ائمه جمعه و جماعات اهل سنت شهرستان روانسر نیز این اقدام ددمنشانه را محکوم و خواستار پایان دادن به این حملات شدند.

, همچنین ائمه جمعه و جماعات اهل سنت شهرستان روانسر نیز این اقدام ددمنشانه را محکوم و خواستار پایان دادن به این حملات شدند.,

ائمه جمعه و جماعات بخش شاهو اقدامات تروریستی حمله به یمن را توسط آل سعود به شدت محکوم کردند.

, ائمه جمعه و جماعات بخش شاهو اقدامات تروریستی حمله به یمن را توسط آل سعود به شدت محکوم کردند.,

 ائمه جمعه و جماعات بخش شاهو در پیامی ضمن محکوم نمودن  اقدام آل سعود مینی بر تجاوز یه یمن عنوان داشتند سنت حضرت رسول (ص) و خود پیامبر (ص) تاکید بر محبت برادری و وحدت میان مسلمین می باشد.

,

آنان با بیان اینکه قرآن کریم هیچ راهی را برای ظلم و تعدی برای احدی ایجاد نکرده است و این حرکت وحشیانه و کشتار افراد بی گناه، با هیچ یک از موازین شرعی و الهی سنخیتی ندارد افزودند: این اقدام  نه تنها به آل سعود ضربه می زند بلکه لکه ننگی خواهد شد در منطقه و این همان چیزی است که آمریکا به دنبال آن است.

,

ائمه جمعه و جماعات بخش شاهو در پایان بار دیگر ضمن محکوم نمودن این اقدام افزودند استکبار و اکنون دست آموزان غرب با اینگونه اقدامات سعی در خشن نشان دادن چهره اسلام و اسلام ستیزی در جهان را دارند و اینها  نتیجه‌ای جز گسترش تروریسم و افراطی گری نخواهد داشت و نا امنی را به کل منطقه تسریع خواهد داد.

,

*عربستان باید پناهگاه مسلمانان باشد نه عامل کشتار آنها

, *, عربستان باید پناهگاه مسلمانان باشد نه عامل کشتار آنها,

همچنین ائمه جمعه وجماعات اهل سنت شهرستان سرپلذهاب نیز حمله عربستان وسایر کشورهای همپیمان آل سعود در منطقه به خاک یمن را محکوم  و اعلام کردند: این حمله نقض آشکار قوانین بین المللی است.

, همچنین ائمه جمعه وجماعات اهل سنت شهرستان سرپلذهاب نیز حمله عربستان وسایر کشورهای همپیمان آل سعود در منطقه به خاک یمن را محکوم  و اعلام کردند: این حمله نقض آشکار قوانین بین المللی است.,

امام جمعه اهل سنت سرپلذهاب نیز ضمن محکوم نمودن این حملات گفت: حمله عربستان به یمن و کشته شدن مردم مظلوم این کشور از برنامه های آمریکای جنایتکار برای ایجادتفرقه بین مسمانان است.

,

ملارشید ثنایی افزود: مسلمانان باید بابصیرت کامل نقشه های دشمنان اسلام را نقش برآب کرده و در برابر آنها باهم متحد باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: عربستان باوجود کعبه باید پناهگاه مسلمانان باشد و همانگونه که دین اسلام عامل صلح می باشد این کشورنیز باید از کشتار مسلمانان بپرهیزد.

,

*حملات علیه یمن جنگ علیه یک انقلاب است/عربستان و کشورهای حامی او مرتکب اشتباه بسیار بزرگی شده اند

, *, حملات علیه یمن جنگ علیه یک انقلاب است/عربستان و کشورهای حامی او مرتکب اشتباه بسیار بزرگی شده اند, حملات علیه یمن جنگ علیه یک انقلاب است/عربستان و کشورهای حامی او مرتکب اشتباه بسیار بزرگی شده اند,

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل منطقه وآفریقا در گفتگو با خبرنگار بین الملل تهران نیوز ضمن محکوم کردن حملات نظامی عربستان به یمن عنوان کرد: عربستان به بهانه حمایت از منصور هادی رئیس جمهور مخلوع یمن که اکنون از نظر حقوقی و قانونی و مردمی هیچ مشروعیت و مقبولیتی در یمن ندارد به کشور یمن حمله کرده که این از نظر کشور ما محکوم است.

, تهران نیوز,

وی افزود: مردم یمن منصور هادی را برای دوره ای۲ ساله به اجبار به ریاست جمهوری یمن برگزیدند زیرا می خواستند علی عبدالله صالح را از صحنه سیاست برکنار کنند، در حالی که وی ۳ سال در این سمت مشغول بود و در عین این که هیچ محبوبیتی در بین مردم یمن نداشت قصد کناره  گیری از ریاست جمهوری را نداشت.

,

قنادباشی در ادامه بیان کرد: این حق مردم یک کشور است که رییس جمهور خود را انتخاب کنند و نباید کشورهای منطقه و همسایه در این امر مهم و حق قانونی یک ملت دخالت کنند و رییس جمهوری انتخاب کنند و یا دوره ریاست فردی را تمدید نمایند.

,

این کارشناس مسائل منطقه وآفریقا با بیان این که بهانه عربستان برای حمله به یمن از نظر قانونی محکوم است گفت: عربستان در حمایت از رییس جمهوری که دوره ریاستش تمام شده و به زور در قدرت مانده بود به مردم بی گناه حمله نموده و آنان را به خاک و خون کشانده است.

,

وی اظهار داشت: نظر جهان بر این است که حملات علیه یمن جنگ علیه یک انقلاب است و اگر جهان بخواهد انقلاب یمن را قبول نکند و از منصور هادی طرفداری کند باید گفت پس انقلاب فرانسه نیز محکوم است.

,

قنادباشی تصریح کرد: انقلاب فرانسه علیه یک سیستم شاهی بود که مردم  آن را برانداختند و علیه زندان باستیل شورش کردند، مگر در زمان انقلاب فرانسه کشورها به فرانسه حمله و انقلاب مردمی آنان را سرکوب نمودند که اکنون در حق مردم یمن چنین حرکت وحشیانه ای را صورت دادند.

,

وی بیان کرد: انقلاب یمن قانونی است چون اکثریت مردم و احزاب و ارتش با انقلاب همراه هستند و خواهان ایجاد حکومت مردمی هستند در حالی که کشور عربستان به خود اجازه می دهد بر علیه خواست و حق مردم یمن حمله کند که این حملات علیه سیستم و ساختار حکومتی نیست بلکه علیه مردم بی گناه و صاحب حق است.

,

کارشناس مسائل منطقه افزود: عربستان و کشورهای حامی او مرتکب اشتباه بسیار بزرگی شده اند چرا که با این حملات دیکتاتوری، دوستی با کشورهای بیگانه، سرسپردگی، سرکوب مردم و حمایت از گروههای تکفیری را به کارنامه سیاه خود افزودند و با این حرکت به کشورهای بیگانه چراغ سبزی دادند که خواهان سرکوب انقلاب اسلامی یمن هستند.

,

وی گفت: عربستان با منشوری که هفته قبل سازمان ملل صادر کرده سعی بر این دارد اقدام خود را قانونی جلوه داده در حالیکه در قطعنامه سازمان ملل در اجرای فصل هفتم و هشتم این منشور هم اشتباهاتی رخ داده و شورای امنیت نیز کمیخطا رفته است چرا که اجازه مداخله در امور کشورها را می دهد، در حالی که هیچگاه کشوری اجازه ندارد از فردی که در سمت خود قانونی نیست در کشوری دیگر حمایت کند.

,

قنادباشی با اشاره به متن منشور سازمان ملل گفت: شورای امنیت در این قطعنامه از طرف‌های یمنی به ویژه انصارالله خواسته است تا به مذاکرات بازگردند و برای دستیابی به راه‌حل سیاسی که حاکمیت و تمامیت یمن را حفظ کند، به طرح کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پایبند باشند.

,

وی عنوان کرد: در این منشور هیچگاه حمله به یمن عنوان نشده و هیچگاه اجازه داده نشده علیه مردمی که حق انتخاب دارند حمله شود اما عربستان با سوءاستفاده از فصل هفتم و هشتم با این بهانه به یمن حمله کرده که چرا رئیس جمهور این کشور برکنار شده است.

,

قناد باشی تصریح کرد: زمانی مداخله جایز است که گروههایی مسلح و چریکی و ضد مردم در یک کشور اغتشاش کنند و آن مردم در خطر باشند در آنوقت اجازه مداخله داده می شود.نه این که بر ضد مردم حمله انجام بگیرد.

,

وی با اشاره به این که این حملات نباید تاثیری بر روند مذاکرات داشته باشد بیان کرد: این مسائل منطقه ای است مانند جنگ عراق و سو ریه که تاثیری بر روند مذاکرات نداشته است و فقط تضادی ایجاد کرد وگرنه به طور مستقیم اثری نداشته است البته ممکن است امریکایی ها با دستاویز قرار دادن مسائل یمن سعی در پیشبرد اهداف خود داشته باشند اما چیزی که ما در مذاکرات مشاهده کردیم مبنا رضایت اسرائیل برای غرب بوده و تاکنون منویات رژیم صهیونیستی بر روند مذاکرات دخالت داشته است.

,

قنادباشی کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است غرب از انقلاب ایران و نفوذ آن به کشورها نگران است و ایران را حامی انقلاب مردم یمن و مردم منطقه می داند اما چیزی که هست اگر آمریکایی ها در مذاکرات صادق باشند و روش خود را تغییر دهند و مانند قبل مسائل را به هم ارتباط ندهند و بدانند این مسائل هر کدام جدا از توافقات است و هیچ ربطی به هم ندارند نباید مشکلی در مذاکرات پیش بیاید.

,

*ظهور تروریسم پیامد حمله به یمن است/آمریکا جرات حمله زمینی به یمن را ندارد

, *, ظهور تروریسم پیامد حمله به یمن است/آمریکا جرات حمله زمینی به یمن را ندارد,

عباس رجائی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب با محکومیت حمله نظامی عربستان به یمن گفت: این حمله سبب ناامنی منطقه  خاورمیانه می شود و عربستان باید در برابر پیامدهای این حمله پاسخگو باشد زیرا این حمله تروریسم را افزایش داده و سبب ناامنی جهان خواهد شد.

رجائی با تاکید بر واکنش سریع کشور های اسلامی به این اقدام نظامی عربستان  و مجکوم کردن آن گفت: متاسفانه شورای همکاری خلیج فارس و کشور های عضو آن  عاملان اصلی کشتار مردم یمن خواهند بود که به دنبال مصادره کردن انقلاب مردمی یمن به نفع خود خواهند بود.

وی به همکاری برخی کشور های عربی با عربستان در کشتار مردم یمن اشاره کرد و افزود: امارات، قطر و اردن با این همکاری در واقع نابودی کشور خودشان را فراهم کردند زیرا ظهور پدیده شوم تروریسم در منطقه اول دامن پدید آورندگان آن را خواهد گرفت و با جرات می توان گفت که ما باید شاهد نابودی کشور های عربی منطقه در آینده نزدیک باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این تجاوز نظامی زمینه را برای ورود انصار الله در خاک عربستان فراهم می کند افزود: انصار الله یمن در برابر این تجاوز ساکت نمی شیند و همان طور که تا الان مانع خواسته های عربستان در یمن شده است هم اکنون نیز به دنبال انتقام جدی از عربستان است که ممکن است این انتقام سبب هرج و مرج داخلی شدیدی در عربستان شود.

رجائی به سیاست های دوجانبه آمریکا در برابر یمن اشاره کرد و افزود: آمریکا از طرفی به عربستان کمک می کند و در حمله هوایی همواره از عربستان حمایت می کند ولی از سوی دیگر از پیامد های این حمله و گردابی که یمن برای هرگونه ماجراجویی نظامی در خاک این کشور پدید می آورد به شدت هراسان است که به خاطر همین جرات نمی کند به صراحت وارد جنگ با یمن شود.

وی هدف از حمله عربستان به یمن را جبران شکست های پی در پی این کشور از ایران دانست و افزود: عربستان با به راه انداختن داعش و  حمایت همه جانبه از داعش به دنبال نابودی جریان مقاومت بود که با شکست های پی در پی داعش در عراق و سوریه  به فکر از بین بردن انقلاب مردمی یمن افتاد که در این راه نیز شکست خواهد خورد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با حمایت از مبارزات مردمی گروه انصار الله یمن در برابر زیاده  خواهی های استکبار گفت: انصار الله یمن برگرفته از دل مردم یمن است و همانطور که حزب الله در لبنان و حماس در فلسطین و گروههای مردمی در عراق بارها پشت اسرائیل و آمریکا را به خاک مالیدند این گروه نیز با اتکا به مردم مقدمات نابودی آل سعود را در منطقه فراهم خواهد کرد.

, دیارآفتاب ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

*اقدام گستاخانه عربستان سعودی بر علیه یمن حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست است

, *, اقدام گستاخانه عربستان سعودی بر علیه یمن حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست است, اقدام گستاخانه عربستان سعودی بر علیه یمن حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست است,

ماموستا ملا عادل غلامی در گفتگو با الوند خبر؛ ضمن محکومیت حمله عربستان سعودی به مردم مسلمان یمن بیان داشت: در دین مبین اسلام هرگونه حمله و تجاوز به استقلال کشورهای دیگر از هر لحاظ محکوم است.

, الوند خبر,
وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که تمام دنیای کفر در مقابل مسلمانان قرار گرفته اند و این گونه حملات بی شک توطئه یهود، اسرائیل و انگلیس برای نابودی اسلام است.
وی تاکید کرد: حملاتی که امروز در یمن انجام می گیرد، علاوه بر عوامل سیاسی، ناشی از برنامه ریزی چندین ساله وهابیت و کشورهای کفار غربی در یمن است.
 امام جماعت اهل سنت قصرشیرین اقدام گستاخانه عربستان سعودی بر علیه یمن را حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست خواند.
ماموستا غلامی تصریح کرد: عربستان که خود را مرکز اسلام می داند با تفکرات وهابی گونه خود در این کشور باعث شده است که غربی ها با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده، برنامه های خود را برای نابودی اسلام دنبال کنند.
,
وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که تمام دنیای کفر در مقابل مسلمانان قرار گرفته اند و این گونه حملات بی شک توطئه یهود، اسرائیل و انگلیس برای نابودی اسلام است.
,
وی تاکید کرد: حملاتی که امروز در یمن انجام می گیرد، علاوه بر عوامل سیاسی، ناشی از برنامه ریزی چندین ساله وهابیت و کشورهای کفار غربی در یمن است.
,
 امام جماعت اهل سنت قصرشیرین اقدام گستاخانه عربستان سعودی بر علیه یمن را حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست خواند.
,
 امام جماعت اهل سنت قصرشیرین اقدام گستاخانه عربستان سعودی بر علیه یمن را حرکت بر منافع شیطانی و نا مشروع صهیونیست خواند.
,
ماموستا غلامی تصریح کرد: عربستان که خود را مرکز اسلام می داند با تفکرات وهابی گونه خود در این کشور باعث شده است که غربی ها با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده، برنامه های خود را برای نابودی اسلام دنبال کنند.
,

*انقلاب یمن به عقب باز نخواهد گشت

, *, انقلاب یمن به عقب باز نخواهد گشت,

عمت اله نجفی، تحلیلگر سیاسی  درگفتگوبا سایت شازندما گفت: تحولات بنیادین در منطقه و موج بیداری اسلامی در کشورها یکی پس از دیگری بر اساس تفکرات شیعه ونشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران در حال انجام است.
وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند ما باید انقلابمان را به جهان صادر کنیم، خیلی ها احساس کردند که انقلاب یک کالا می باشد که باید صادر شود در حالی که انقلاب ما یک انقلاب نرم افزاری بود که امروزه فراتر از مرزهای جغرافیایی در قلب و دل ملتهای مستضعف و رنج کشیده جای گرفته است.
این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: شیعیان تا قبل از انقلاباسلامی در اقلیت بودند ولی بعد از آن نقش مهمی در تحولات منطقه داشتند و نمونه بارز این تغییرات بنیادین را میتوان در یمن مشاهده کرد که بدنبال گسترش تفکر شیعی و مخالف اهداف و برنامه های کشورهای مرتجع عرب می باشد.
نجفی تصریح کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، قطر، کویت، امارات و بحرین نگران گسترش این تفکر در داخل کشور خود می باشند و با توجه به وجود حکومت پادشاهی چندین ساله و عدم وجود دموکراسی و مردم سالاری در این کشورها، بیم نفوذ این انقلاب در آینده به این کشورها به دغدغه ای بزرگ برای آنان تبدیل شده است و درصدد از بین بردن آن هستند.
وی عنوان کرد: در سال 2010 عربستان به طور مستقیم و با قلدری جنگ را علیه مردم صعده آغاز کرد و با دخالت مستقیم در امور یمن، سعی در حفظ حاکمیت وقت و مبارزه با حوثی ها را داشت.
این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: عدم موفقیت عربستان طی چند سال اخیر و پیروزی مردم یمن و خارج کردن حکومت از دست دیکتاتورها باعث شد که عربستان با چراغ سبز آمریکا و نقض کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل با تجاوز آشکارا کشور یمن را مورد حملات هوایی خود قرار دهد.
نجفی ابراز کرد: با توجه به شرایط کنونی مردم یمن و سابقه مبارزاتی مردم علی الخصوص حوثیها، عربستان و حامیان عربی و غربی آن نمی توانند با حملات مستقیم عزم و اراده ملت یمن را تغییر دهند و با توجه به روحیه شهادت طلبی، استقامت، وحدت و همبستگی ملت یمن، انقلاب یمن به عقب باز نخواهد گشت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تجربه تاریخی و میدانی نشان داده است که ارتش عربستان قوی تر از ارتش اسرائیل نیست که نتوانست مردم غزه و لبنان را سرکوب کند و چشم انداز آینده یمن به نفع مردم این کشور رقم خواهد خورد و اگر حملات تشدید شود اوضاع پیچیده تر خواهد شد و باتلاق افغانستان و عراق درانتظار عربستان و حامیان غربی و عربی آن خواهد بود.

, شازندما,
,
,
,
,
,
,
,

*تجاوز رژیم سعودی به یمن یک بازی خطرناک برای منطقه خلیج فارس است / سازمان ملل با اشاره آمریکا ساکت مانده است

, *, تجاوز رژیم سعودی به یمن یک بازی خطرناک برای منطقه خلیج فارس است / سازمان ملل با اشاره آمریکا ساکت مانده است, تجاوز رژیم سعودی به یمن یک بازی خطرناک برای منطقه خلیج فارس است / سازمان ملل با اشاره آمریکا ساکت مانده است,

محمد صالح صدقیان کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ” بوتیا ” در خصوص تحولات یمن اظهار داشت: تصرف عدن توسط نیروهای مردمی نشان داد بمباران های رژیم سعودی نتوانسته است خللی در حرکت مردم یمن ایجاد کند.

, بوتیا ,

وی با اعلام اینکه زمین و ابتکار عمل در دست نیروهای مردمی یمن است، تشریح کرد: عربستان نمی تواند نیروهای زمینی خود را وارد یمن کند چرا که نیروهای مردمی یمن به دلیل روحیه جهادی و دفاع از وطن خود ، قوی تر از ارتش سعودی هستند.

,

این کارشناس مسایل غرب آسیا تجاوز رژیم سعودی به یمن را یک بازی خطرناک برای کل منطقه خلیج فارس دانست و ابراز داشت: معادله یمن یک معادله چند مجهولی است و با دخالت نظامی کشورهای عربی اوضاع بسیار پیچیده تر از گذشته شده است.

,

وی با بیان اینکه در میان اعراب یمن به الحفر السعودیه مشهور است ، گفت: موقعیت یمن برای رژیم سعودی یک موقعیت سوق الجیشی است و تشکیل یک دولت مستقل در یمن برای کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار خطرناک است.

,

صدقیان با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم سعودی ، تصریح کرد: سازمان ملل متحد مدتی ساکت می ماند تا عربستان به اهداف خود برسد و بعد از آن موضع گیری می کند.

,

*نیروهای انصارالله اعمال خصمانه سعودی را تلافی خواهند کرد/دشمنان انقلابِ یمن را جنگ بین شیعه و سنی جلوه می دهند

, نیروهای انصارالله اعمال خصمانه سعودی را تلافی خواهند کرد/دشمنان انقلابِ یمن را جنگ بین شیعه و سنی جلوه می دهند,

رضا سیم ور کارشناس مسائل روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار بین الملل تهران نیوز؛ با اشاره به تحولات یمن و حملات عربستان و حامیان او بر ضد مردم یمن اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی یمن و مخالفان آنان بر این هستند تا این تحول عظیم و انقلاب یمن را دعوا و اختلاف بین شیعه و سنی نشان دهند.

, تهران نیوز,

وی افزود: از سه دهه پیش یعنی بعد از انقلاب اسلامی سیاستی گسترش پیدا کرده که با هر حرکت انقلابی و شورش مردم مسلمان بر علیه ظلم را اختلاف بین مذاهب دینی-اسلامی جلوه دهند و موضاعات را به شکل دیگری نشان دهند.

,

سیم ور در ادامه با بیان اینکه غرب و حامیان او در پی این هستند تا انقلاب یمن را تخریب کنند کفت: تلاش دشمن همواره بر این بود تا تحولات انقلابی را به شکل دیگری تفسیر کنند و اکنون هم تحولات یمن را که بحران هویت و مشروعیت حکومت این کشور است را یک دعوای بین شیعه و سنی عنوان می کنند و بر این هستند پای ایران را به این جریان بکشانند.

,

کارشناس مسائل روابط بین الملل بیان کرد: با توجه به اصول مندرج در منشور مبنی بر عدم مداخله و اصل حاکمیت سرزمینی کشورها قطغا اقدام نظامی عربستان یک اقدام متجاوزانه است و قابل ارجاع به شورای امنیت و حتی فصل هفتمی این شورا است و موضوع از طریق فصل هفتم پی گیری شود.

,

وی تصریح کرد: مستنداتی که کشور سعودی مدعی آن است باید از طریق مراجع قانونی سازمان ملل پی گیری کند نه این که با حملات نظامی، اسکادران نظامی خود را به خاک کشور همسایه اعزام نموده و با بمباران هوایی مردم را به کشتن بدهد که این قطعا تجاوز به حریم کشور دیگری محسوب می شود و از نظر حقوق بین الملل محکوم است.

,

سیم ور با بیان این که موضع دشمنان در انقلاب های مردمی همواره واضح بوده است عنوان کرد: کشورهای متجاوز موضع جمهوری اسلامی را در برابر انقلاب های مردمی و اسلامی می دانند و از همین رو است که نمی توانند حضور ایران و حمایت از مردم مظلوم منطقه را تحمل کنند.

,

وی اظهار داشت: نیروهای مردمی یمن به دور از برداشت های خصمانه دشمن که در پی نفاق بین مذاهب اسلامی است  برای دفاع از کشور خود در برابر تجاوز سعودی و کشورهای حامی او در آمادگی کامل به سر می برند و نیروهای انصارالله این اعمال خصمانه سعودی را تلافی خواهند کرد.

,

سیم ور یادآور شد: عربستان با همدستی آمریکا و گروهک القاعده در یمن دست به این اقدام وحشیانه زد و بر کسی پوشیده نیست که آمریکا در پنهان هدایت این حملات را بر عهده دارد و قابل ذکر است اشتباه عربستان در این حملات کاملا مشهود و واضح است زیرا حکومت سعودی در داخل کشور خود متزلزل است و با این حرکت خشم مردم خود را نیز بر علیه خود برانگیخته است.

,

کارشناس مسائل روابط بین الملل در پایان خاطرنشان گرد: انقلاب  مردم یمن خواست همه مردم در این کشور است و نه تنها با بمباران چیزی عوض نمی شود بلکه نیروهای مردمی و انصارالله بیشتر ترغیب به سرکوب دشمنان خود خواهند شد و تجاوز سعودی به عنوان اقدامی غیرقانونی و مغایر با مفاد منشور ملل متحد و سازمان ملل است که باید توسط کشورها و سازمان ملل محکوم شناخته شود.

,

*آل سعود جنگی را آغاز کرده که پایانش دست خودش نیست

, *, آل سعود جنگی را آغاز کرده که پایانش دست خودش نیست, آل سعود جنگی را آغاز کرده که پایانش دست خودش نیست,

آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره حملات عربستان به یمن اظهار داشت: تجاوزات عربستان و هم‌پیمانانش به یمن با هماهنگی، مدیریت و هدایت آمریکا و به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال اتفاق افتادن است.

, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی ضمن اشاره به فتنه آمریکایی و صهیونیستی، افزود: این‌ها می‌خواهند جلوی استقلال، آزادی و پیشرفت ملت‌ها بایستند.

,

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: درواقع امروز رژیم‌های مرتجع، اسرائیل هم‌پیمان امنیتی هستند و ملت‌ها منطقه احساس خطر می‌کنند.

,

وی با اشاره به اوضاع منطقه خاطرنشان کرد: قطعاً آل سعود تجاوز و جنگی را آغاز کرده که دیگر پایان این جنگ دست خود آن‌ها نیست و به شکست قطعی رژیم آل سعود و هم‌پیمانانش و پیروزی ملت یمن منجر می‌شود.

,

آیت‌الله کعبی بیان کرد: دولت و ملت یمن با وحدت و انسجام در مقابل این تجاوز ایستاده‌اند و افکار عمومی منطقه هم از آن‌ها حمایت می‌کنند.

,

وی در پایان با اشاره به این موضوع که دولت و ملت یمن هنوز حضور خود را آغاز نکرده‌اند، اظهار داشت: اگر فرمان حضور توسط رهبر آزاده یمن سید عبدالمالک الحوثی صادر بشود، همگان خواهند دید که این تجاوزها چه هزینه سنگینی روی دست آل سعود خواهد گذاشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه