شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان گلستان
ساعت: 11:09 منتشر شده در مورخ: 1394/01/20 شناسه خبر: 279187
برخلاف اظهارات منتقدین بیمارستان آل جلیل رتبه 1+ را کسب نمود/بیش از 90درصد مسئولین بیمارستان ترکمن و بومی می باشند
دکتر آقاپور، رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا:نکته جالب در مورد ارزیابی ریزبینانه کارشناسان وزارت بهداشت ای است که بیمارستان آل جلیل آق قلا برخلاف اظهارات منتقدین رتبه برتر و اول (1+) را در این خصوص کسب کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اسپی دژ، دکتر آقاپور رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا در گفتگو با اسپی دژ به برخی از انتقادات مطرح شده که در یکی از سایت های محلی نیز درج گردیده بود، پاسخ داد :

رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا در این خصوص گفت : در چند ماه اخیر یکسری انتقاد هایی از طرف برخی همکاران مطرح شد که به ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و برخی اشخاص دیگر ارسال شد. و وظیفه ما هم این است که انتقاد پذیر بوده و باید در خصوص موارد مطرح شده پاسخگو باشیم.

پس از ارائه این انتقادات ، یک هیئت از دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی موارد مطرح شده به بیمارستان آل جلیل آق قلا اعزام شدند که پس از بررسی اسناد و مدارک مستند موجود در بیمارستان، کذب بودن اکثر اظهارات مطرح شده در نامه را مشخص شد. در این مدت هم با افرادی که این انتقاد ها را مطرح کرده بودند هیچ برخورد یا مقابله ای انجام نشد.

جلسه ای نیز در هفته های پایانی سال گذشته توسط اعضای محترم شورای شهر برای پاسخ به انتقادات مطرح شده تشکیل شد. که با حضور در آن به سوالات پاسخ دادم.

متاسفانه این نامه در چند روز گذشته در یکی از سایت های محلی شهرستان درج گردید و آنجا بود که من از محتوی این نامه اطلاع پیدا کردم.

وی در خوصوص بررسی بیمارستان توسط کارشناسان گفت : در طی چند هفته گذشته تمامی بیمارستان های استان گلستان توسط کارشناسان خبره وزارت بهداشت در قسمت های مختلف به خصوص اجرای دقیق طرح تحول سلامت مورد ارزیابی ریزبینانه قرار گرفت. نکته جالب در مورد این ارزیابی و اظهارات منتقدین این است که بیمارستان آل جلیل آق قلا توانست رتبه برتر و اول را در این خصوص کسب کند.

البته همانطور که وزیر محترم بهداشت نیز مطرح کرده اند، در ابتدای اجرای این طرح تحول ممکن است نواقصاتی وجود داشته باشد که با مرور زمان و تکامل طرح برطرف خواهد شد. ما نیز تمام سعی و تلاش خود را بکار برده ایم تا نواقص و کاستی های احتمالی را برطرف سازیم.

وی ادامه داد : نکته ای دیگری در خصوص انتقادات وارده این است که بررسی و رسیدگی به تخلفات پزشکان و پرسنل به صورت محرمانه بوده و در سوابق خدمتی فرد درج می گردد. اینطور نیست که موضوع را علنی کرده تا همگان در جریان قرار گیرند. به طور مثال پزشک مقیم و آنکال با یکدیگر تفاوت دارد. ما از پزشکان مقیم انتظار داریم تا پس از 1 تا 2دقیقه به سر محل حاظر شوند و تاخیر 5 الی 10 دقیقه ای اصلا جایز نیست. پرونده های متفاوتی از این موارد داریم که همگی بررسی شده و طبق قوانین و مقررات با آنها برخورد شده و تمامی این موضوعات مستند می باشد.

دکتر آقاپور افزود : یکی از اظهارات منتقدین در خصوص حیف و میل بیت المال می باشد. کلمه "میل" بیت المال بار قانونی داشته و باید طبق مستندات بتوانند این ادعا را اثبات نمایند. البته ظاهرا منتقدین از روی بی اطلاعی این موارد را بیان کرده اند.

بسیاری از تجهیزات جدید که به بیمارستان وارد شده است از طریق ورود اطلاعات به سامانه جامع وزارت بهداشت بوده است. ارزیاب این وزارتخانه اطلاعات را بررسی کرده و صحبت آن را تایید نموده است. تخت های نو و جدید، سطل های زباله جدید که نقش بسیار مهمی را در کنترل عفونت ایفا می کنند، تهیه میز و صندلی اداری جدید برای کارکنان که از محل اعتبارات اختصاصی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی تامین گشته است، تجهیز بیمارستان به 10 دستگاه دیالیز بیمارستان طی دو سال اخیر،تجهیز دستگاه اکسیژه ساز و ... از عنایت های وزارت بهداشت به این بیمارستان می باشد. آیا این ها ظاهر سازی است؟؟ مردم ما استحقاق بیشتر از این ها را دارند. منتقدین با این ادعا اقدامات وزارت بهداشت و ارزیاب این وزارتخانه را زیر سوال برده اند.

رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا در ادامه با بیان ارتقاء سطح خدمات و هتلینگ بیمارستان گفت : رویکرد وزارت بهداشت به سمت ارتقاء سطح هتلینگ می باشد و رتبه بندی و ستاره دار کردن بیمارستان ها بر اساس امکانات و خدمات، در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار دارد.

با رایزنی های صورت گرفته برای تمامی بخش ها یک دستگاه تلویزیون از محل اعتبارات ریاست محترم دانشگاه خریداری شده است. از محل طرح تحول سلامت نیز برای تمامی اتاق های بیمارستان یک دستگاه یخچال تهیه گردیده است. تجهیز بخش ها به اینترنت پرسرعت وای فای و تغییر شیر های آب به سیستم الکترونیکی در جهت کاهش انتقال عفونت نیز در دستور کار قرار دارد و تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا این بیمارستان موفق به کسب رتبه پنج ستاره گردد چرا که استحقاق مردم خوب ما بهترین امکانات می باشد. آیا این اقدامات ظاهر سازی و حیف و مال بیت المال می باشد؟؟

قسمت سوم هتلینگ هم از سمت وزارت بهداشت به صورت تشویقی به دلیل اجرای موفق قسمت اول و دوم هتلینگ در حال اختصاص به این بیمارستان می باشد.

دکتر آقاپور در ادامه با بیان ترکیب پرسنل بومی این بیمارستان گفت : در بحث پرسنل بومی ، تمامی تاکید و تفکر ما بر روی استفاده از نیروهای بومی می باشد. آخرین جذب پرستاران به صورت 100% بومی بوده است. بلطبع بکارگیری نیروهای بومی بخصوص پزشک متخصص از لحاظ فراخوان در موارد اضطراری و یا هزینه های رفت و آمد و ... به نفع بیمارستان می باشد. برخی از پزشکان به دلیل عدم تعهد خدمتی به بیمارستان و بنا به منفعت مالی در مرکز استان در حال کار می باشند. برخی دیگر از موارد جابه جایی پزشکان یا قبل از تصدی من بر این پست بوده است و یا اینکه همچنان در حال همکاری با بیمارستان می باشند که این خود نشان دهنده کذب بودن اظهارات می باشد.

برخی دیگر از انتقادات در خصوص عدم وجود پزشکان متخصص ارتپد، چشم و ... می باشد. به عنوان مثال مجمع خیرین سلامت در جریان پزشک جراح چشم می باشند که رایزنی هایی بسیار زیادی در این خصوص انجام گرفته است. از این مجمع هم تقاضای کمک برای خرید و تجهیز دستگاه عمل چشم ار انجام داده ایم. برای این منظور اعتبار بسیار زیادی بالغ بر 6 میلیارد ریال را نیازمند می باشد . مشکلات از این دست وجود دارد و تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم.

اولیت اصلی ما پزشک اورتپد می باشد.متاسفانه ما درسطح استان گلستان با کمبود بسیار زیاد این تخصص مواجه هستیم. الویت دانشگاه هم بر تجهیز بیمارستان های 5 آذر گرگان و شهید مطهری به عنوان مرکز تروما می باشد. با رایزنی که با بیمارستان ارتش انجام داده ایم تصمیم برآن شد تا از ابتدای سال به بیمارستان آل جلیل نیز کمک نموده تا بتوانیم در حد توان مشکلات ارتپدی این منطقه را نیز مرتفع نماییم.

وی افزود : از دیگر انتقادات به استفاده از پرستاران فارس در بیمارستان می باشد. تفکر من به هیچ عنوان قومیتی نمی باشد.من واقعا از گفتن این جملات که در چه پست هایی از اقوام ترکمن و یا فارس استفاده نموده ام شرم دارم، چرا که تمامی این اشخاص از دوستان من بوده و برایم عزیز می باشند. اگر به بدنه بیمارستان نگاه کنیم، مشاهده خواهید کرد که بیش از 90% مسئولین من حتی در پست های بسیار حساس از اقوام عزیز ترکمن و بومی منطقه می باشند. و من افتخار می کنم که در کنار آنها هستم و به مردم عزیز خدمت می کنیم.

وی در بخش دیگر از صحبت های خود در خصوص برخورد با تخلفات گفت : تخلفات اداری، صرفا مربوط به رفتار خلاف قانون و نشر اکاذیب بوده و هیچ گاه به دلیل انتقاد نمی باشد. تفکر ما هم بر روی اصلاح و تذکر می باشد و در صورت تکرار پس از تذکرات مختلف، مسیر به سمت تخلفات اداری حرکت کند. همه انسان ها دارای ضعف هایی می باشند و مهم این است که این ضعف ها در طول زمان برطرف گردد.

وی در پایان با استقبال از انتقاد گفت : ما به انتقادات گوش می دهیم چرا که باور داریم انتقاد موجب رشد و پیشرفت خواهد شد و تمام تلاش خود را برای اصلاح موارد انتقادی بکار می گیریم و آنها را در برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت و استراتژی خود قرار خواهیم داد.

درب اتاق ما به روی تمامی افراد باز می باشد. ما جلسات پرش و پاسخ هم به صورت فصلی در بیمارستان داریم. ولی برخی از همکاران ما را لایق ندانسته و مطالب خود را به جاهای دیگر و حتی رسانه ها منتقل می کنند که موجب تشویش اذهان عمومی شده و مانع انجام وظیفه اصلی و خطیر ما در امر خدمت رسانی به مردم خوب و فهیم شهرستان و منطقه خواهد شد.

 
ارتقا رتبه بیمارستان آل جلیل آق قلا  یک مثبت 

انتهای پیام/پ

 

http://dana.ir/279187
ارسال نظر
نظرات