اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه خوانسار:

نصب گنبد جدید امامزاده سید صالح خوانسار انجام شد

نصب گنبد جدید امامزاده سید صالح خوانسار انجام شد
کار مرمت، زیباسازی و نصب گنبد جدید امامزاده سیدصالح علیه السلام شهرستان خوانسار با هنردست استاد علی شاه سون خاتمه یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چشمه سار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار از استیل کاری و نماسازی گنبد امامزاده سید صالح علیه السلام شهرستان خوانسار خبر داد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه سار,
حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: 8 سال قبل اداره اوقاف و امور خیریه نسبت به کاشی کاری این گنبد اقدام کرده بود که به دلیل اقلیم سردسیر شهرستان کاشی های گنبد دچار ریزش و فرسایش شده و گنبد را دچار رطوبت کرده بود.
,
وی افزود: با توجه به هزینه هایی که برای آینه کاری داخل امامزاده انجام شده بود برای جلوگیری از تخریب آینه کاری و زیباسازی نمای داخلی گنبد اقدام به استیل کاری گنبد امامزاده شد.
,
حجت الاسلام نصیرالاسلامی گفت: قرارداد زیباسازی و نماکاری گنبد با استاد علی شاه سون بسته شد و همزمان با میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها کار نصب گنبد جدید انجام شد.
,
وی با اشاره به ابعاد و ارتفاع گنبد خاطر نشان کرد: متراژ مرمت کاری شده 220 مترمربع است که با استیل طلایی پوشیده شده و با هزینه ای بالغ بر 850 میلیون ریال مرمت و زیباسازی گنبد انجام شده است.
,
رئیس اداره اوقاف خوانسار یادآور شد: قرارداد دیگری برای مرمت و بازسازی گنبد امامزادگان روستای رحمت آباد شهرستان خوانسار نیز در دست اقدام است.
,
وی در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری در مورد مراحل بازسازی سرداب و قنات امامزاده سید صالح خوانسار اظهار کرد: کار استحکام بخشی سرداب انجام شده است و در حال حاضر نازک کاری و نمای سرداب در دست انجام است.
,
امامزاده سید صالح قصیر واقع در بیدهند خوانسار با هفت واسطه به امام هفتم شیعیان حضرت امام موسی بن جعفرعلیه السلام می رسد.
,
 
,
انتهای پیام/پ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه