اخبار داغ

با فرا رسیدن اردیبهشت

لاله های سرخ و سفید نیاسر کاشان را تزیین کردند + عکس

لاله های سرخ و سفید نیاسر کاشان را تزیین کردند + عکس
لاله‌های سرخ و سفید نیاسر همه ساله از اواخر فروردین ماه این شهر را رنگین می کنند تا مسافران و گردشگران از تماشای آن بی‌بهره نباشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش کاشان حامی  لاله‌های نیاسر از خانواده شقایق‌ها هستند این گل‌های زیبا همه ساله از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه با رویش در ده‌ها هکتار از اراضی نیاسر با زیبایی، طراوت و شادابی خیره‌کننده خود، چشم رهگذران را نوازش می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان حامی, کاشان حامی,

مهندس اسماعیلی گفت: همه ساله با فرا رسیدن بهار، پس از آن که شکوفه‌های بادام باغ شهر نیاسر را سفیدپوش می‌کنند آلاله‌های نیاسر سر از خاک بیرون می‌آورند.

,

شهردار نیاسر اظهار داشت: لاله‌های نیاسر گل‌های خودرو و منحصر به فردی هستند که مشابه آن در دیگر مناطق استان اصفهان و شهرستان کاشان وجود نداشته و معمولاً در باغ‌ها، دشت‌ها و مزارع کهن باغشهر ایران نیاسر را با پوشش چتر زیبایی رنگین می‌کنند.

,

ایشان خاطرنشان کرد: لاله‌های وحشی نیاسر در گونه‌ها و رنگ‌های سرخ سفید و صورتی پررنگ در دشت‌ها و دامنه‌های کوه‌های این شهر خودنمایی می‌کنند. وی اضافه کرد: در شهر سبز نیاسر علاوه بر رویش آلاله  در آستانه شکفتن گل محمدی، شقایق‌های وحشی سرخ نیز توانسته چشم هزاران گردشگر را به خود جلب کند و یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی این شهر را به خود اختصاص دهد.

,

گل‌های لاله نیاسر از گونه شقایق‌ها هستند که از طریق پیاز تکثیر می‌شوند ابراز داشت: این گل‌ها که از اواسط فروردین تا نیمه نخست اردیبهشت‌ ماه می‌رویند با طلوع آفتاب باز و پس از غروب خورشید بسته می‌شوند.گل آلاله نیاسر دارای چهار گلبرگ است که گلبرگ آن یک در میان سفید و صورتی است.

,

شهر سبز نیاسر در فصل بهار با شکوفه‌های بهاری، لاله‌ها، دشت‌های شقایق و در ادامه آن با رویش گل‌های محمدی و فصل گلابگیری، فضای منطقه را عطرآگین می‌کند.

,

انتهای پیام/پ

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه