اخبار داغ

گزارش صبح توس از وضعیت بازار کامپیوتر مشهد؛

کاهش محدود قیمت لپ تاپ از ابتدای سال جدید + آخرین قیمت ها

کاهش محدود قیمت لپ تاپ از ابتدای سال جدید + آخرین قیمت ها
نتیجه بررسی وضعیت فروشگاه های کامپیوتر و لپ تاپ در مشهد از کاهش شدید مشتریان از ابتدای سال جاری حکایت دارد. مشتریانی که به امید کاهش قیمت در ماه های آینده، از خرید وسایل الکترونیک امتناع می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از صبح توس، همواره تحولات صنعت فناوری-اطلاعات در زمینه ارائه محصولات جدید و نوسانات بازار مورد توجه عموم مردم قرار می گیرد، در ارتباط با همین موضوع پایگاه خبری تحلیلی صبح توس در گزارشی به وضعیت فروش لپ تاپ و لوازم مصرفی کامپیوتر در مشهد پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, صبح توس,

 

,  ,

کاهش اندک قیمت نسبت به ابتدای سال/ ثبات نسبی قیمت در حال حاضر

, کاهش اندک قیمت نسبت به ابتدای سال/ ثبات نسبی قیمت در حال حاضر,

فروشنده ای در گفتگو با خبرنگار صبح توس در خصوص وضعیت بازار کامپیوتر مشهد گفت: از ابتدای سال کاهش قیمت اندکی را در لپ تاپ ها شاهد بوده ایم، شاید در یک لپ تاپ دو میلیون تومانی در حدود چهل تا پنجاه هزار تومان کاهش میسر شده است، همچنین در سایر قطعات کامپیوتری مانند مانیتور هم کاهش محدودی دیده می شود.

,

این فروشنده زمان فعلی را شرایط مناسبی برای خرید می داند و معتقد است نوسانات پایین قیمت ها زیانی به مشتریان نخواهد زد.

,

کاهش محدود قیمت لپ تاپ از ابتدای سال جدید + آخرین قیمت ها

, کاهش محدود قیمت لپ تاپ از ابتدای سال جدید + آخرین قیمت ها,

مردم منتظر کاهش قیمت بیشتری هستند

, مردم منتظر کاهش قیمت بیشتری هستند,

فروشنده دیگری معتقد است مذاکراتی که در عرصه بین المللی صورت گرفته است باعث گردیده تا مشتریان از خرید دست بکشند و در حال حاضر منتظر هستند تا اتفاقات بعدی را رصد نمایند.

,

وی افزود: قیمت ها اندکی کاهش داشته اند ولی کماکان از لحاظ فروش وضعیت قابل قبولی برای صنف ما نیست که دلیل آن می تواند کمبود نقدینگی در دست مردم تلقی شود و  به طبع آن میل به خرید نیز کمتر شده است، همچنین بازار کامپیوتر در حال پیش روی به سوی لپ تاپ و تبلت می باشد، شاید از ابتدای سال جاری تنها یکی دو عدد سیستم رومیزی توسط فروشگاه ما فروخته شده است در حالی که فروش لپ تاپ ها نسبتا بیشتر بوده است و به نظر می رسد کامپیوترهای رومیزی تا چند وقت دیگر برچیده شوند.

,

این فروشنده تصریح کرد: در اسفند ماه سال گذشته بازار کامپیوتر تب و تاب خوبی را شاهد بود اما هم اکنون رکودی بر بازار حاکم شده است.

,

کاهش محدود قیمت لپ تاپ از ابتدای سال جدید + آخرین قیمت ها

, کاهش محدود قیمت لپ تاپ از ابتدای سال جدید + آخرین قیمت ها,

 

,

برخی انتظار تحولات بسیار زیادی در قیمت ها دارند

, برخی انتظار تحولات بسیار زیادی در قیمت ها دارند,

فروشنده دیگری در گفتگو با خبرنگار صبح توس ضمن صحه گذاشتن بر اظهارات سایر فروشندگان خاطر نشان کرد: اظهارات تمامی همکاران در خصوص به حداقل رسیدن فروش صحیح می باشد، متاسفانه تعدادی از مشتریان انتظارات نابجا دارند و به همین دلیل از خرید دست کشیده اند و منتظرند بعد از توافقاتی که صورت گرفته است به عنوان مثال لپ تاپ ۲ میلیون تومانی به ۱میلیون تومان برسد، در حالی که نواسانات بازار خیلی محدود است.

,

 

,

جای خالی حمایت اتحادیه از فروشندگان کامپیوتر

, جای خالی حمایت اتحادیه از فروشندگان کامپیوتر,

فروشنده دیگری به نام م.ا در گفتگو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: بنده دنبال شغل دیگری می گردم، بازار کنونی هیچ بازده ای ندارد و کسی نیست تا فکری به حال این بازار نماید.

,

 

,

وی ادامه داد: اتحادیه کامپیوتر مشهد می بایست هم از فروشنده و هم از مصرف کننده حمایت کند در حالی که این توازن برقرار نیست و ثمره آن این است که بعد از ۷-۸ سال فعالیت در این بازار تا کنون به چشمان خود چنین روزگاری را ندیده بودم.

,

 

,

این فروشنده افزود: اخیرا حتی مطلع شدم در مجتمع تک (از مراکز فروش کامپیوتر مشهد) تعدادی از دوستان بنده در حال تخلیه مکان فروشگاه خود هستند چرا که کالاهای حوزه فناوری- اطلاعات به دلیل این که جزو کالاهای ضروری محسوب نمی شوند در شرایط اقتصادی فعلی به سختی به فروش خواهند رفت؛ متاسفانه این قبیل اتفاقات آسیب بسیاری را متوجه چرخه اقتصادی خواهد کرد و بدیهی است افرادی که به دنبال شغل دیگری هستند سایر مشاغل را نیز به مرور اشباع خواهند کرد و موجب برهم خوردن چرخه اقتصادی می شوند.

,

-گفتنی است، علارغم پیگیری های خبرنگار صبح توس، پاسخی در این خصوص از رئیس اتحادیه کامپیوتر و ماشین های اداری مشهد دریافت نشد.

,

 

,

قیمت لپ تاپ در مشهد/هفته اول اردبیهشت

, قیمت لپ تاپ در مشهد/هفته اول اردبیهشت,

 کاهش محدود قیمت لپ تاپ از ابتدای سال جدید + آخرین قیمت ها

, کاهش محدود قیمت لپ تاپ از ابتدای سال جدید + آخرین قیمت ها, کاهش محدود قیمت لپ تاپ از ابتدای سال جدید + آخرین قیمت ها,

گزارشگر:علی رازقی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه