اخبار داغ

گزارشی از حال و هوای سیستان و بلوچستان در مبعث رسول گرامی اسلام(ص)؛

شیعه و سنی غرق در شادی و نشاط مبعث رحمت عالمیان

شیعه و سنی غرق در شادی و نشاط مبعث رحمت عالمیان
سیستان و بلوچستان به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام غرق در سرور است و مراسم‌های ویژه این ایام در گوشه و کنار این استان در حال برگزاری جشن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر هامون، همزمان با مبعث پیامبر گرامی اسلام، جشن‎های این روز در مساجد استان سیستان و بلوچستان برگزار می‎شود، مردم مسلمان شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان با آذین بندی مساجد و معابر عمومی جشن های عید مبعث رسول گرامی اسلام (ص) را در سراسر این استان آغاز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر هامون,


برپایی ایستگاه‎های صلواتی، پخش شیرینی و شکلات، توزیع شربت و برگزاری جشن‎های گسترده در سطح استان از برنامه‏‎های این روز در سیستان و بلوچستان است

,
,


گفتنی است، اعمال شب و روز مبعث نیز مورد توجه مردم استان بوده و همزمان با  27 رجب سالروز بعثت حضرت محمد(ص) این اعمال برگزار می‏‎شود.

,
,


بنا بر روایات وارد شده از ائمه اطهار (ع)،شب مبعث از شب‎های متبرکه است و برای آن اعمالی ذکر شده است که برپایی دوازده رکعت نماز و در هر رکعت حمد و سوره‎اى از سوره‎هاى کوچک از اعمال عید مبعث محسوب می‎شود، برگزاری نمازهای دو رکعتی که پس از هر دو رکعت بعد از سلام، هفت مرتبه سوره حمد، هفت مرتبه مُعَوَّذَتَیْن، و سوره‎های توحید و قُلْ یا اَیُّها الْکافِرُونَ هر کدام هفت مرتبه، و سوره قدر و آیة‏الکرسى هر کدام را هفت بسیار توصیه شده است.
همچنین  انجام غسل در این شب مستحب بوده و زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) توصیه شده است، عید مبعث از جمله اعیاد عظیم است که حضرت محمد (ص) در آن روز به رسالت برگزیده شده است.
 روزه یکی دیگر از اعمال عید مبعث محسوب می‎‏شود و ثواب روزه گرفتن در این روز برابر با روزه هفتاد سال است،فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد و خواندن زیارت حضرت محمد (ص) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) در این روز نیز توصیه شده است.
عید مبعث بر پایه باورهای اسلامی، روزی است که حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری مبعوث شد، او مامور شد تا با چند خداپرستی و بت‌پرستی مبارزه کرده و خداپرستی و توحید را رواج دهد.
پیامبر گرامی اسلام(ص) در این زمان چهل سال داشت و در مکه زندگی می‌کرد، آن حضرت در روز 27 رجب عام‌الفیل، سال 13 پیش از هجرت پیامبر اسلام مبعوث شد.

جشن بزرگ عید مبعث در زاهدان برگزار می شود

,
,
,
,
,
,
,
, جشن بزرگ عید مبعث در زاهدان برگزار می شود,


معاون اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشن بزرگ مبعث در سه روز متوالی در مساجد سیستان و بلوچستان برگزار می شود.محسن ارباب افضلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصر هامون، با بیان این مطلب اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن 27 رجب، مبعث حضرت رسول اکرم(ص) جشن بزرگ مبعث رسول اکرم (ص) با هدف اشاعه فرهنگ ناب محمدی ‌(ص) و آشنایی هرچه بیشتر مردم با زندگی پربار و رهنمودهای ارزشمند آن بزرگوار برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: جشن های محوری مبعث در بیش از 15 مسجد سیستان و بلوچستان که منصوب به نام حضرت محمد هستند، برگزار می شود.

,
,
,


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به برگزاری جشن محوری مبعث در زاهدان، بیان کرد: این مراسم با سابقه زیاد در مسجد بعثت زاهدان با حضور شیعه و سنی در شب مبعث رسول اکرم(ص)با اجرای برنامه های مختلفی از جمله سخنرانی پیرامون اخلاق و شخصیت پیامبر(ص)، سبک زندگی اسلامی، مولودی خوانی و برنامه های دیگر اجرا می گردد.

,
,


ارباب افضلی افزود: این مراسم 25 اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجه الاسلام محی الدین مکارم شیرازی(فرزند آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلیدجهان تشیع) و مداحی حاج مهدی مختاری برگزار می شود.
وی با توجه به اینکه عید مبعث یکی از اعیاد ما مسلمانان بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است بر برگزاری هرچه با شکوه‌تر این مراسم تاکید می‌شود.

,
,
,


انتهای پیام/گ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه