اخبار داغ

"سهیل" قله ای به عظمت تاریخ +تصاویر

"سهیل" قله ای به عظمت تاریخ +تصاویر
رشته کوه دالاخانی از شرق شهرستان سنقروکلیایی مانند دیواری عظیم کشیده شده است این رشته کوه از 3 قله مهم سهیل، کل فرج، و قله قیط قلعه تشکیل شده است و این رشته کوه از شرق با کوه امروله با ارتفاع 3150 متر و کوه نخودچال، از جنوب با قله قیط قلعه، از شمال با کوه کمرزرد(اوجی ایتی) همجوار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سهیل سنقر، رشته کوه دالاخانی از 3 قله مهم "سهیل" با ارتفاع 3350 متر قله "کل فرج" با ارتفاع 3200 متر و "قله قیط قلعه" با ارتفاع 3250 متر تشکیل شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سهیل سنقر,

 

,

, ,

 

,

رشته کوه دالاخانی از شرق شهرستان سنقروکلیایی مانند دیواری عظیم کشیده شده است و این رشته کوه از شرق با کوه امروله با ارتفاع 3150 متر و کوه نخودچال، از جنوب با قله قیط قلعه، از شمال با کوه کمرزرد(اوجی ایتی) همجوار است.

,

 

,

دالاخانی یعنی آشیانه عقاب این رشته کوه از زیبا ترین آثار طبیعی استان کرمانشاه است منفرد بودن این کوه از قله ها ی رشته کوه پراو کرمانشاه ؛ زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است و در لیست میراث طبیعی ملی نیز قرار گرفته است.

, دالاخانی یعنی آشیانه عقاب این رشته کوه , منفرد بودن این کوه از قله ها ی رشته کوه پراو کرمانشاه ؛ زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است و , .,

 

,

, ,

 

,

پوشش گیاهی بسیار غنی و سرسبز دارد و دارای چشمه های بسیاری است از جمله می توان به چشمه سهیل در ارتفاع 3000 متری، چشمه پونه در ارتفاع 2700 متری اشاره کرد.

, .,

همچنین با تلاش کوهیاران و همکاری تربیت بدنی پناهگاهی بسیار مناسب در پای قله سهیل ساخته شده که بسیار مورد استقبال کوهنورد سراسر ایران قرار می‌گیرد.

,

 

,

, ,

 

,

در این روزهای نسبتا گرم سال گذراندن ساعاتی در اطراف کوه سهیل بسیار نشاط بخش خواهد بود.

, .,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه