اخبار داغ

محمد فرهادی:

قانونی برای برخورد با سرقت علمی وجود ندارد

قانونی برای برخورد با سرقت علمی وجود ندارد
وزیر علوم گفت: برای تسریع درروند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها، کمیته‌ای با عضویت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل‌شده که انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها به عهده این کمیته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح توس، محمد فرهادی در حاشیه بازدید از محل برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها، بابیان این‌که برای تسریع در روند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها، کمیته‌ای با عضویت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود، گفت: اگر فرد معرفی‌شده از سوی وزارت علوم برای عهده‌داری ریاست دانشگاه، مورد اجماع این کمیته قرار بگیرد، ابلاغ و حکم او از سوی وزیر علوم صادر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی بابیان این‌که اگر در مورد شخص معرفی‌شده اجماع صورت نگیرد فرد معرفی‌شده برای ریاست دانشگاه در سطح مجمع معرفی می‌شود، ادامه داد: کسانی که این شورا را غیرقانونی می‌دانند باید پاسخگو باشند زیرا تشکیل آن بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته و اجرایی شده است.

,

 

,

عدم وجود قانون مناسب در برخورد با سرقت‌های علمی

, عدم وجود قانون مناسب در برخورد با سرقت‌های علمی, عدم وجود قانون مناسب در برخورد با سرقت‌های علمی,

فرهادی به تقلب در پایان‌نامه‌ها و سرقت علمی اشاره و اظهار کرد: اگر تقلب در پایان‌نامه‌ها داخل دانشگاه صورت گیرد، طبق قوانین و مقررات دانشگاه با فرد خاطی برخورد می‌شود اما اگر خارج از دانشگاه شاهد سرقت علمی در این موضوعات باشیم، قانونی برای برخورد وجود ندارد.

,

وی از تنظیم قانونی برای برخورد با سرقت‌های علمی خبر داد و گفت: لایحه‌ای برای برخورد با سرقت علمی تنظیم و به دولت ارائه‌شده است که در کمیسیون علمی دولت بررسی، در آینده‌ای نزدیک در صحن هیأت دولت مطرح و پس از تصویب به مجلس تقدیم می‌شود.

,

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به دلیل وجود مراکزی که در کنار کار عادی خود اقدام به فروش پایان‌نامه می‌کنند اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های خلاف در حوزه سرقت علمی در این زمینه وجود دارد زیرا تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی زیاد است.

,

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این مشکلات و کاهش سرقت علمی می‌توان با ثبت پایان‌نامه‌ها در این مسیر حرکت کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ر

,
 
,
 
,
 
, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه