اخبار داغ

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو :

مکمل های دارویی را فقط از داروخانه بخرید / مرگ تدریجی سلولها ی کبد و کلیه در اثرمصرف مکمل ها

مکمل های دارویی را فقط از داروخانه بخرید / مرگ تدریجی سلولها ی کبد و کلیه در اثرمصرف مکمل ها
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه فرآورده های مکمل های دارویی را فقط از داروخانه بخرید هشدار داد:مکمل ها به دلیل سرنوشت نامعلومی در پروسه تولید و نقل انتقال دارند هم تقلبی و قاجاق محسوب می شوند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانادکتر اکبر عبدالهی اصل معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارودر گفت و گو باخبرنگارسپیدپوش  با  بیان اینکه متولی رسیدگی به امور مکمل ها زیر نظر مستقیم سازمان غذا و دارو واداره کل فرآورده های طبیعی و سنتی و مکمل است گفت: این سازمان هم بر واردات،تولیدات داخل مکمل ها و همچنین پخش مکمل ها نظارت کامل دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگارسپیدپوش ,

وی به  دلایل مختلف استفاده بی رویه از داروهای مکمل  را عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیشتر علل مصرف آن به مسائل جامعه شناختی و فرهنگ  مردم بر می گردد که در این مورد هر اندازه فرهنگ مردم در این زمینه افزایش یابد و رسانه ها رسالت اصلی خود را در زمینه آگاهی دادن به مردم بیشترکنند به طور قطع مشکلات مصرف مکمل ها کمتر خواهد شد.

,

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در سازمان غذاو دارو مکمل ها در طبقات خاصی قرار می گیرند تصریح کرد: محل عرضه مکمل ها  فقط در داروخانه مجاز است  و خارج از آن ممنوع است .

,

وی با اشاره به گفته سازمان بهداشت جهانی خاطر نشان کرد و گفت: اگر فرآورده های دارویی و مکمل از زنجیره اصلی خارج شود به دلیل سرنوشت نامعلومی که در پروسه تولید و انبار داری و نقل انتقال اتفاق می افتد که این امر باعث می شود مکمل ها هم تقلبی و هم قاجاق محسوب شوند.  

,

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه فرآورده های مکمل در آرایشگاه زنانه و بدنسازی بسیار وحشتناک مورد استفاده قرار می گیرد تصریح کرد: گروهی از  استفاده کنندگان از فراورده ها ی مکمل با یک سری  عوارض بیماری ها روبرو می شوند اما بعضی ازمکمل های همچون پودر کراتین  و هورمون و داروهایی که به عنوان ماده دوپینگ استفاده می شود  ممکن است استروئیدی  یا جنسی  و اشتها اور باشد وخیلی از آن ها موارد اسفناکی برای بدن به وجود می آورند.

,

نارسایی کلیه ها در اثر مصرف داروها ی مکمل

,

وی با گفتن مضرات مکمل ها  بر کلیه ها ی بدن گفت: اگر ما کلیه بدن را به عنوان یک صافی در نظر بگیریم چای را می شود با آن صاف کرد ولی دیگر سیمان را نمی  شود داخل آن صاف کرد بلکه پاره می کند . متاسفانه بعضی از مکمل ها آنقدر غیر استاندارد هستند که  استفاده ان در در همان مرحله اول صدمات بسیار شدید به کلیه و موجب نارسایی کلیه و تخریب سلول های کبد بالا رفتن اوره خون و در نهایت مرگ تدریجی سلول ها می شود.

,

عبدالهی اصل ، قهرمان ورزشی  را عنوان کرد که در اثر استفاده از مکمل ها مجبور هستند دیالیز شوند متاسفانه ضربه به کبدموجب شده است که ادامه زندگی خود را در بستربیماری به سر ببرند.

,

وی با اشاره به پخش یکی از برنامه ماه عسل درماه رمضان گفت: مصرف  مکمل ها را  نباید  شوخی گرفت پخش یکی ازبرنامه های ماه عسل با دعوت یکی از هنر پیشه ها به این برنامه تذکرداده شد که در اثرتزریق  ژل تقلبی در بوتاکس موجب به فوت پسروی شده است.

,

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا عقیم شدن و ابتلا به بعضی از سرطان ها را ناشی از مصرف مکمل ها عنوان کرد و گفت: فروش دارو به دو حالت است یا با نسخه و یا بدون نسخه و تاکید براین است هردو از داروخانه خریداری شود.

,

وی ادامه داد: همانطورکه  به مردم در کم خوردن پفک و نوشابه های گاز دار توصیه می شود  تاکید می شود غیر از منابع اصلی معتبر فروش، مکمل ها را خریداری  نکنند و اگر شاهد بودند  مربی ورزشگاه به صورت چمدانی  مکمل ها را عرضه می کند به صورت ساده این محصول را قبول نکنند.

,

عرضه بی رویه مکمل ها در تبلیغات ماهواره ها

,

عبدالهی اصل با ذکر اینکه بحث تبلیغات داروهای مکمل در ماهواره ها بسیار داغ است ادامه داد: در تبلیغات ماهواره  از  هنر پیشه های خوش اندام خانم برای تبلیغات مصرف مکمل ها استفاده می کنند  که ببینده فکر می کند  که واقعا این داروی مکمل لاغری در این خانمی که تبلیغ می کند  تاثیرگذار بوده است.

,

وی گفت: اگر قراراست کسی از مکمل استفاده کند باید با زیر نظر مشاوره و تجویز پزشک انجام شود و قرار نیست اثرات مکمل ها در همه ی افراد یکسان جواب مثبت دهد .

,

عبدالهی اصل در پایان خاطر نشان کرد: سازمان غذا دارو به طور واضع در رسانه با معرفی افراد ی که با مصرف مکمل ها به  معضلات ان روبرو شدند آگاهی داده است تا مردم با عوامل خطر مصرف مکمل ها بیشتر آشنا شوند، حالا کسی نمی خواهد این واقعیت این امر را بپذیرد چه کارمی شود کرد؟

,

انتهای پیام/ر

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه