اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

استیکرهای غیر اخلاقی در شبکه اجتماعی، ابزاری برای آلوده کردن افکار

استیکرهای غیر اخلاقی در شبکه اجتماعی، ابزاری برای آلوده کردن افکار
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: شبکه های مجازی با استفاده از محتویات غیراخلاقی ابزاری برای آلوده کردن افکار پاک جوانان و فرهیختگان در جامعه شده، کاربران باید قوانین اخلاقی را حفظ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام محمد ابوی ثانی در گفتگو با پرستوها در خصوص شبکه‌های مجازی اظهار داشت: محیط‌های سایبری از نگاه استفاده‌کننده‌ها واقعی تلقی می‌شود درحالی‌که اثرات آن از محیط واقعی هم بیشتر بوده و به ویژگی‌های حقیقی بیشتر دامن می‌زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها , پرستوها , پرستوها,

این استاد جریان شناسی افزود: شبکه‌های مجازی مکان و زمان را باهم پیوند می‌دهند، ما خود واقعی را جلوه نمی‌دهیم و حداکثر آواتاری است که در صفحه خود ایجاد کرده‌ایم، امکان ثبت مکان، جنسیت و علایق امکان مجازی‌تر بودن را به مخاطبان خود می‌دهد.

,

وی با اشاره بر رسانه های نوظهوری در تلن های هوشمند، عنوان داشت: در تلگرام قابلیت ارسال غیرقابل‌مهاری برای صدور محتویات وجود دارد و بعضاً محتویات غیراخلاقی به‌راحتی بین تعداد افراد زیادی به اشتراک گذاشته می‌شود.

,

ابوی ثانی عنوان داشت: بدون اینکه افراد را بتوانیم مقید به قوانین اجتماعی بکنیم، در کشور ما ارتباطی بین فضای حقیقی و مجازی وجود ندارد بطوریکه به‌راحتی خطور قرمز قوانین اجتماعی را زیر پا می‌گذارند.

,

وی با شاره بر استفاده برخی از جریانات سیاسی از بستر شبکه هایی مانند تلگرام استفاده می کنند ، گفت: برخی از افراد با نیت سوء با مخاطب شناسی که قبلاً انجام داده‌اند از وضعیت موجود موج‌سواری می‌کنند و جنگ نرمی که قبل‌تر مطرح‌شده بود را علیه بینش مردم بکار می‌گیرند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: یکی از عواملی که در جنگ نرم برای ما مهم است عادی‌سازی و حساسیت‌زدایی نسبت به رذایل اخلاقی و زشتی‌ها است. زمانی که حساسیت آن در مخاطبان کاه یابد اجرای آن در فضای حقیقی عادی می‌شود.

,

ابوی ثانی با بیان اینکه دیوارهای اخلاقی در شبکه مجازی را کاربران باید رعایت کنند زیرا نرم افزار های هوشمند آنها را برداشته اند، تصریح کرد: افرادی که در اجتماع به سنگینی رفتار می‌کند در شبکه‌های اجتماعی به علت محدود نبودن در ایجاد اطلاعات، محتویات دلخواه خود را هرچند ناهنجار به اشتراک می‌گذارد و هرگونه بخواهد رفتار می‌کند.

,

وی استیکذ های اخلاقی را فاسد کننده ارتباطات اجتماعی دانست و افزود: استیکرهای تلگرام که مشابه آن در نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی مانند یاهو مسنجر هم وجود داشت، قابلیت جدیدی را دارد که به‌دلخواه کاربران بدون محدودیت در ایجاد محتوای مشروع و نامشروع استیکر ساخته می‌شود.

,

این کارشناس جراین شناسی تاکید کرد: استفاده از این شبکه در استفاده صحیح می‌تواند مؤثرتر از دیگر رسانه‌های اطلاع‌رسانی باشد و می‌توانند مردم مشکلات و مسائل دینی خود را از منابع شناخته‌شده  ومجرب بپرسند؛ هر چند گاهی برخی با سو استفاده از فضای صمیمانه پرسش های هدف داری را مطرح می کنند.

,

وی در انتها به آسیب های اجتماعی شبکه های اجاعی اشاره کرد و گفت: بسیاری از سوءتفاهم‌های ایجادشده و اطلاعات مجازی امروزه مشکلات خانوادگی و طلاق را به وجود آورده که ضرورت ایجاد قوانین و کنترل بیشتر همراه بافرهنگ سازی ویژه استفاده از رسانه‌های نسل جدید را بیشتر از گذشته روشن می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه