اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

حماسه بزرگ اربعین حسینی نام ایلام را در جهان ثبت کرد/ مسوولین کشور قول های خود را اجرایی نکرده اند

حماسه بزرگ اربعین حسینی نام ایلام را در جهان ثبت کرد/ مسوولین کشور قول های خود را اجرایی نکرده اند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: کار جهادی مردم در خلق حماسه بزرگ اربعین حسینی در سال ۹۳ باعث شد تا نام ایلام و ایلامی در جهان ثبت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش آوای مهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی،  امام‌جمعه ایلام، عصر دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان مهران و در جمع خادمان اربعین حسینی گفت: همت مردم و مسئولان استان ایلام در استقبال از زائران اربعین حسینی سال گذشته یک حماسه بزرگ و تاریخی بود که باعث سرافرازی مردم این دیار در کشور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آوای مهران,

وی اظهار کرد:پذیرایی مردم از جمعیت بزرگ زائران که درواقع نماینده 75 میلیون نفر در سراسر کشور بودند یک خاطره بسیار زیبا و ماندگار در اذهان بوحود آورد که باعث شد در تمام ایران اسلامی بازگو شود و از میزبانی مردم ایلام تعریف‌ها و تمجیدها کردند.
امام‌جمعه ایلام، ادامه داد: حضور مردم سراسر کشور در استان ایلام در اربعین سال جاری بیشتر خواهد شد و باید خودمان را برای اربعین سال جاری  آماده کنیم ، چون مزایای مرز مهران برای ورود به کشور عراق در هیچ مرزی وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی ، تصریح کرد: امنیت مرز بین‌المللی مهران، اتحاد و استقبال و پذیرایی مردم مهران و نزدیکی مرز مهران به عتبات عالیات از مزایای استان است که استان را به‌عنوان قدمگاه زائران حسینی معرفی کرده است گرچه دست‌هایی در کار بود که نگذارند این مرز رسمیت پیدا کند و اما به حول و قوه الهی این مرز به یکی از پرترددترین مرزها در این ایام تبدیل شد.
نماینده ولی فقیه در استان ،با اشاره به اینکه مسوولین کشور پس از گذشت 8 ماه از اربعین قول های خود را اجرایی نکرده اند گفت: پس از گذشت 8 ماه از اربعین قول های مسئولین کشور اجرایی نشده و تنها کاری که انجام کرفته از توانمندی های استان استفاده شده است.
وی  اظهار کرد:از مسئولین کشوری می خواهیم برای اربعین امسال یک اعتبار ویژه ای خارج از مقررات بودجه ای کشور برای ایجاد زیرساختهای اربعین به استان ایلام اختصاص دهند.
امام‌جمعه ایلام، افزود: مرز مهران هم ازنظر تردد زوار و هم ازنظر تجارت و صادرات کالا یکی از ظرفیت‌های بزرگی است برای استان و کشور است که موجب می‌شود استان ایلام از بن‌بست خارج شود و ضروری است در زمینه احداث راه آهن،فرودگاه،چهاربانده کردن مسیر ، پیگیری منطقه آزاد تجاری مسئولان تلاش کنند.
در ادامه حجت الاسلام روح الله ولدبیگی امام جمعه مهران طی سخنانی با اشاره به اینکه مردم مهران خادم الحسین(ع) هستند گفت: مردم مهران با اخلاص، عشق و علاقه مردم عزیز به سالار شهیدان همه پای‌کار آمدند و خانه‌های مردم مهمانسرای زائران شد.
وی اظهار کرد: مردم عزیز و شریف مهران، خانه‌های خود را به‌عنوان زائرسرای حسینی باز کردند و آنچه در این حماسه بزرگ به دست آوردیم این بود که اخلاص، ایمان و تعهد مردم به نسبت به اهداف عاشورا  رانشان داد و تبدیل به یک حادثه بزرگ ماندگار شد.
مراد ناصری فرماندار مهران نیز در این جلسه با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای ایجاد زیرساختهای اربعین امسال گفت:چهاربانده کردن محور مهران به صالح آباد، رفع نقاط حادثه خیز محور کنجانچم، احداث بزرگترین میدان استان در پایانه، روشنایی مسر پل زائر تا پایانه، تکمیل فاز دوم راه پایانه،ایجاد دومین پل زائر آبرسانی به پایانه از اقدامات صورت گرفته برای ایجاد زیرساختهای اربعین هستند که بیشتر آنها تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسند.
انتهای پیام/ر

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه