اخبار داغ

گشت و گذار موتور سیکلت سواران متخلف در شهر

گشت و گذار موتور سیکلت سواران متخلف در شهر
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین گفت: با توجه به تعداد موتور سیکلت سواران، وسعت شهرستان و پرسنل محدود نیروی انتظامی، مدیریت و کنترل موتورسیکلت سواران در این شهر ممکن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سپهرآیین، حرکت تند و سریع موتورسواران و جولان آن ها در خیابان ها و معابر پر تردد اسفراین نارضایتی شهروندان این شهر را موجب شده است به گونه ای که به گفته آنان با وجود این که در برخی از روزها شاهد برخورد مقطعی با موتورسواران متخلف در شهر هستند، اما قانون گریزی این گروه هم چنان ادامه دارد. شهروندان خواهان برخورد بازدارنده و مستمر با راکبان متخلف موتورسیکلت ها در شهر از سوی مسئولان مرتبط هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپهرآیین، حرکت تند و سریع موتورسواران و جولان آن ها در خیابان ها و معابر پر تردد اسفراین نارضایتی شهروندان این شهر را موجب شده است به گونه ای که به گفته آنان با وجود این که در برخی از روزها شاهد برخورد مقطعی با موتورسواران متخلف در شهر هستند، اما قانون گریزی این گروه هم چنان ادامه دارد. شهروندان خواهان برخورد بازدارنده و مستمر با راکبان متخلف موتورسیکلت ها در شهر از سوی مسئولان مرتبط هستند, سپهرآیین, سپهرآیین, سپهرآیین, .,

حرکت های خطر آفرین

, حرکت های خطر آفرین, حرکت های خطر آفرین, حرکت های خطر آفرین,

یکی از شهروندان می گوید: برخی از موتورسواران با حرکت های خطرآفرین در شهر تردد می کنند که موجب آزار عابران و رانندگان دیگر وسایل نقلیه می شوند.

,

«سدیدی» حرکت های مارپیچی، خطرناک و حتی مخالف جهت حرکت خودروها توسط موتورسیکلت سواران به ویژه در خیابان های یک طرفه شهر را از مهم ترین حرکت های نا به هنجار آنان در اسفراین می داند.وی تصریح می کند: برخی موتورسواران آلودگی صوتی نیز تولید می کنند.

,

«هاشمی» یکی دیگر از شهروندان بیان می کند: اگر برخوردهای قاطع با موتورسواران انجام شود آنان دیگر جرأت بروز رفتارهای پر خطر را در شهر پیدا نخواهند کرد.

,

وی به حرکت ناموزون موتورسواران و تولید صداهای نا به هنجار توسط برخی از آنان اشاره می کند و ادامه می دهد: تا زمانی که با راکبان متخلف موتورسیکلت ها برخورد جدی نشود، هر روز شاهد این نوع حرکت ها توسط آن ها خواهیم بود.

,

سبقت از راست آزاد!

, سبقت از راست آزاد!, سبقت از راست آزاد!,

وی از دیگر رفتارهای نا به هنجار موتورسواران به عبور از بین خودروها، سبقت از سمت راست، تک چرخ زدن و 3 سرنشین بودن اشاره و تصریح می کند: این رفتارها ابتدا جان خود موتورسوار و سپس جان شهروندان را به خطر می اندازد.

,

یکی از دانشجویان اسفراین هم اظهار می دارد: تخلف موتورسواران بیش از حد تکرار می شود و اگر هم چنان ادامه داشته باشد دردسرساز خواهد شد.

,

«حسینی» می افزاید: پلیس موتورسوارانی را که کلاه ایمنی ندارند جریمه می کند اما بر دیگر موارد هم باید نظارت شود.

,

وی اضافه می کند: عبور خطرناک توأم با سرعت از چهارراه ها و بدون توجه به چراغ قرمز از جمله کارهای خطرناکی است که موتورسواران انجام می دهند.

,

تخلیه انرژی

, تخلیه انرژی, تخلیه انرژی, تخلیه انرژی,

«زاهدی» یکی دیگر از شهروندان، برخورد قاطع پلیس راهنمایی و رانندگی با راکبان متخلف موتورسیکلت نه تنها در مرکز شهر بلکه در حاشیه شهر را خواستار است و می گوید: فرهنگ سازی، اساس و لازمه ایجاد فرهنگ ترافیک شهری است.

,

وی می افزاید: باید علاوه بر توقیف موتورسیکلت راکبان متخلف، کلاس های فرهنگ ترافیک و رانندگی نیز برگزار شود تا بتواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

,

یکی از موتورسواران که تمایلی به معرفی خود ندارد، می گوید: جوانی هیجان دارد و برای تخلیه این هیجان ها باید شرایطی فراهم شود تا بتوانیم آزادانه هیجان خود را تخلیه کنیم و تا زمانی که این فضا فراهم نباشد، با نشستن بر ترک موتور و انجام کارهایی که خطراتی هم دارد، انرژی خود را تخلیه می کنیم.

,

کلاه ایمنی در سایه اجبار

, کلاه ایمنی در سایه اجبار, کلاه ایمنی در سایه اجبار, کلاه ایمنی در سایه اجبار,

یکی دیگر از راکبان موتورسیکلت که به گفته خود اکثر کارهای روزمره اش را با وسیله نقلیه انجام می دهد، می گوید: به دلیل رفت و آمد سریع و پارک راحت موتورسیکلت از آن استفاده می کنم.

,

«رضایی» می افزاید: برخی از موتورسواران تنها به دلیل ترس از جریمه شدن از کلاه ایمنی استفاده می کنند، در صورتی که با این کار ابتدا ضامن سلامتی خود می شوند و سپس رعایت قانون.

,

وی تصریح می کند: متأسفانه بسیاری از موتورسیکلت سواران قانون را در محل خطوط عابر پیاده، پشت چراغ قرمز و در خیابان های یک طرفه رعایت نمی کنند و امنیت و آرامش شهروندان را به خطر می اندازند.

,

حرکت نا به هنجار

, حرکت نا به هنجار, حرکت نا به هنجار,

یکی از شهروندان می گوید: متأسفانه برخی موتور سواران به حقوق شهروندان بی توجه اند و با حرکات ناهنجار و بوق های پی در پی موجب آزار و اذیت آنان می شوند.«مهدی نژاد» می افزاید: در ایام تابستان، آمار تردد موتور سواران متخلف و دارای رفتارهای ناهنجار در شهر بسیار افزایش یافته است.وی اظهارمی دارد: باید با موتورسیکلت سواران متخلف برخورد جدی شود تا شاهد این گونه رفتارهای ناهنجار نباشیم.

,

موتور سواران بدون گواهینامه

, موتور سواران بدون گواهینامه, موتور سواران بدون گواهینامه, موتور سواران بدون گواهینامه,

یکی دیگر از شهروندان می گوید: موتورسیکلت سواران به روش های گوناگون از توقف پشت چراغ قرمز امتناع می ورزند و با عبور غیر مجاز از خیابان ها خطرآفرینی می کنند.«حسینی» می افزاید: سبقت های خطرناک در معابر کم عرض، حرکت با سرعت زیاد، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و دور زدن در میانه تقاطع ها از دیگر حرکات ناهنجار موتور سواران متخلف است که بارها شاهد آن هستیم.وی خاطرنشان می کند: بسیاری از جوانان موتورسیکلت سوار دارای گواهینامه رانندگی نیستند که البته تشخیص و برخورد آن با پلیس راهور است و امیدواریم این افراد هر چه زودتر شناسایی شوند.

,

تردد در خط ویژه

, تردد در خط ویژه, تردد در خط ویژه, تردد در خط ویژه,

یکی از رانندگان تاکسی ناوگان حمل و نقل عمومی اسفراین نیز می گوید: هر روز شاهد تردد موتورسیکلت سواران در خط ویژه تاکسی ها در خیابان امام خمینی(ره) و عبور از خیابان های یک طرفه به صورت خلاف هستیم.«محمدزاده» می‌افزاید: باید برخورد جدی نه مقطعی با موتورسیکلت سواران متخلف در همه زمینه ها به خصوص رفتارهای حادثه آفرین وجود داشته باشد.

,

وی بیان می کند: گاهی نیز موتورسیکلت سواران در میانه راه به ناگاه تغییر مسیر می دهند یا دور می زنند که این عمل حادثه آفرین است. یک شهروند دیگر اسفراینی ضمن انتقاد از رفتار نامناسب برخی موتورسیکلت سواران که تعدادشان هم کم نیست، می گوید: باید با متخلفان برخورد شود زیرا آرامش ساکنان این شهر را نیز در عبور و مرورشان با زیر پا گذاشتن قوانین بر هم می زنند.«صالح آبادی» رفت و آمد بین خودروها، سبقت های خطرناک، تردد از پیاده رو ها، رفت و آمد در پارک ها، ورود به خیابان اصلی بدون ملاحظه و با سرعت بسیار و تغییر مسیر ناگهانی را از مصادیق رفتارهای نامناسب موتور سواران متخلف در اسفراین ذکر می کند.وی اظهارمی دارد: موتورسیکلت سواران متخلف هم جان خود و هم جان دیگران را به خطر می اندازند.

,

مدیریت و کنترل ممکن نیست

, مدیریت و کنترل ممکن نیست, مدیریت و کنترل ممکن نیست, مدیریت و کنترل ممکن نیست,

در این ارتباط، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین به خبرنگار ما می گوید: مدیریت و کنترل موتورسیکلت سواران ممکن نیست.

,

«قربانعلی دوست دیزاوندی» می افزاید: به لحاظ تعداد موتور سیکلت سواران، وسعت شهرستان و پرسنل محدود نیروی انتظامی کنترل همه موتورسیکلت سواران ممکن نیست و نیازمند همت متعالی است.

,

وی بهترین روش را فرهنک سازی و اصلاح ساختاری می داند و اظهار می دارد: توجه به صدور گواهینامه های رانندگی و آموزش موتورسیکلت باید در دستور کار قرار گیرد.

,

وی خاطر نشان می کند: باید دیدگاه موتورسیکلت سواران به سمت و سوی بهره مندی کاربردی از این وسیله نقیله سوق یابد و دارندگان این وسیله ضمن دریافت آموزش های کافی، بدانند استفاده تفریحی و ورزشی از آن فقط در پیست های مخصوص است.

,

«دوست دیزاوندی» تصریح می کند: موتورسیکلت سوار باید بپذیرد این دستگاه، یک وسیله نقلیه موتوری با تمام خصوصیات و مسئولیت های مربوط است به عنوان مثال در قوانین حرکت خلاف جهت یا حرکت در پیاده رو توسط موتور سیکلت با سایر موتورسیکلت برابری می کند و قانون تخفیف یا تفاوتی برای آن تفاوتی قائل نیست.

,

وی تصریح می کند: در صورت بروز حادثه و ورود صدمی بدنی، راکب موتورسیکلت مسئولیت کامل برای پرداخت دیه و نیز تحمل مجازات عمومی را دارد.

,

«دوست دیزواندی» می افزاید: در بسیاری از محکومان به دیه که توان پرداخت ندارند، رانندگان موتور سیکلت هستند که فاقد بیمه نامه بوده اند.

,

وی  با اشاره به اینکه طبق مقررات راهنمایی و رانندگی موتور سیکلت هیچ امتیازی نسبت به وسیله نقلیه چهارچرخ ندارد خاطر نشان می کند: در بسیاری از تصادفات که یک طرق حادثه موتورسیکلت هست، از منظر مقررات راهنمایی و رانندگی راننده موتورسیکلت به عنوان مقصر حادثه معرفی می شود.

,

سید مصطفی نجفیان

,

 

,

انتهای پیام/ر

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه