اخبار داغ

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع سردآبی و شیلات روستای دیوزناو شهرستان سروآباد

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع سردآبی و شیلات روستای دیوزناو شهرستان سروآباد
وزیر جهاد کشاورزی از شیلات و مجتمع سردآبی روستای دیوزناو شهرستان سروآباد دیدن کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کردتودی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بعد از ظهر دیروز بعد از بازدید از گروه تولیدی گوشت مرغ شهرستان دهگلان از شیلات و مجتمع سردآبی روستای دیوزناو شهرستان سروآباد بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 

,

فرماندار سروآباد در این بازدید اظهار داشت: مجتمع پرورش ماهیان سردآبی سیروان به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های کشور است. این مجتمع در محدوده روستای دیوزناو شهرستان سروآباد با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و 500 تن ماهی "قزل آلای رنگین کمان" احداث می شود که شامل دو فاز است که فاز اول به ظرفیت 380 تن و 1200 تن است.

,

 

,

وی بیان کرد: این طرح در هر ثانیه هشت متر مکعب آب نیاز دارد که با اختلاط آب چشمه های موجود در محل رودخانه سیروان تامین می گردد. اشتغالزایی این طرح را یک هزار و 125 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم برآورد می کنند.

,

 

,

فرماندار سروآباد عنوان کرد: 38 مزرعه پرورشی 10 تنی در فاز اول این مجتمع تعبیه شده که هر مزرعه شامل شش باب استخر به مساحت 240 متر مربع و یک باب ساختمان مسکونی و سرایداری با زیربنای 140 متر مربع در دو طبقه است.

,

 

,

استان کردستان با ظرفیت زیادی که در حوزه آبخیز دارد بدون شک استعداد جذب سرمایه گذاری بیشتری را در فعالیت های بخش پرورش ماهی دارد که از یک سو هدایت علاقه مندان به سمت این فعالیت و از سوی دیگر کمک دستگاههای اجرایی می تواند سبب رونق این حوزه شود و در اقتصاد منطقه اثری مثبت داشته باشد.

, .,

 

,

بر اساس این گزارش در این بازدید که با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، مدیر کل جهاد کشاورزی استان، آقای کریمیان نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد و فرماندار سروآباد و برخی از مسئولین استان و شهرستان انجام شد، وزیر جهاد خواسته ها و کمبود های مردم و نماینده مجلس در خصوص جاده این روستا و احداث فاز دوم مجتمع و بازگشت آب مجتمع به روستای ژریژه باتوجه به کمبود آب این روستا را در برنامه و اقدامات بعدی وزارتخانه قرار داد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه