اخبار داغ

کارشناس رایانه و اینترنت:

اینترنت و فضای مجازی یک ابزار دوسویه فرصت ساز و آسیب زا است

اینترنت و فضای مجازی یک ابزار دوسویه فرصت ساز و آسیب زا است
کارشناس رایانه و اینترنت گفت: استفاده از اینترنت یک استفاده دو سویه بین کاربر و شرکت پشتیبان کننده است و باید دانست که سرویس های اجتماعی و جستجوگر در اختیار سیستم های جاسوسی آمریکا و اسرائیل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از جهانبین نیوز رضا باقری، از کارشناسان رایانه و اینترنت گفت: اینترنت و فضای مجازی یک ابزار دوسویه فرصت ساز و آسیب زا می باشد.

باقری، به تهدیدات شبکه های متنوع اجتماعی اینترنتی اشاره کرد و افزود: استفاده از اینترنت یک استفاده دو سویه بین کاربر و شرکت پشتیبان کننده است و باید دانست که سرویس های اجتماعی و جستجوگر در اختیار سیستم های جاسوسی آمریکا و اسرائیل هستند.

وی، با تأکید بر لزوم پرداختن جدی به مقوله فضای مجازی و راهکارهای مقابله با تهدیدات آن به سخنان رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: به سپاه بگویید مراقب تبعات این گسترش (استفاده از اینترنت) از لحظ امنیتی، حفاظتی، اخلاقی و سیاسی باشد.

این کارشناس رایانه و اینترنت، ادامه داد:‌ با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، استفاده از اینترنت فقط نیاز به پیوست های فرهنگی ندارد؛ بلکه باید پیوست های، اخلاقی، امنیتی، سیاسی و ... را مد نظر داشت که متأسفانه در کشور ما کار مهمی در این مورد صورت نگرفته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به معرفی شبکه های اجتماعی پرداخت و بیان داشت: این شبکه ها زیر مجموعه های اینترنت هستند که تهدیدات بسیار زیادی را برای افراد، خانواده و اجتماع به همراه دارند که از سال ۲۰۰۰میلادی بروز کرده اند.


انتهای پیام/ر

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه