اخبار داغ

مسخره کردن دختران ایرانی تفریح این روزهای کاربران شبکه های اجتماعی

مسخره کردن دختران ایرانی تفریح این روزهای کاربران شبکه های اجتماعی
چندی است که در شبکه های اجتماعی شاهد انتشار موجی از پیامک های طنز در قالب مسخره کردن دختران ایرانی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک،  لاین، تانگو، تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و...شبکه های اجتماعی ای هستند که این روزها به عنوان رسانه های جدید، کاربران بسیاری را به خود جذب کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 استقبال فراوان کاربران از این شبکه باعث شد که سال 2010 با نام شبکه های اجتماعی نامگذاری شود.

,

, ,

 شبکه هایی که اکنون ارتباط میان افراد را بسیار آسان کرده است و کاربران می توانند در این فضا به راحتی به بیان نظرات، ایده ها، ارسال عکس و فیلم بپردازند.

,

 اما همین شبکه های اجتماعی موجب چالش هایی مانند اعتیاد به فضای مجازی، سرقت اطلاعات، انتشار شایعات، توهین به مذاهب،تمسخر و ورود به حریم خصوصی افراد در جامعه نیز شده است.

,

چندی است که در شبکه های اجتماعی شاهد انتشار موجی از پیامک های طنز در قالب مسخره کردن دختران ایرانی هستیم.

,

, ,

پیام ها و عکس هایی که مهمترین ماهیت آن کم هوش و متزلزل نشان دادن شخصیت دختران ایرانی است.

,

پیامک های طنزی که با مضمون دختره میره امتحان گواهی نامه بده...... دختره میره سوپر مارکت.......، دختره میره دانشگاه و... هستند که در نهایت چیزی که از این پیامک های تمسخر آمیز بیرون می آید بهره هوشی پایین دختران در انجام فعالیت ها است.

,

اما آیا انتشار این گونه  مطالب در قالب پیامک، عکس نوشته و ساخت کلیپ بر علیه دختران اقدامی عادی است؟

,

در بسیاری از جوامع غربی نگاه به زن و دختر نگاهی کالایی و اقتصادی است و  در گذشته نیز زن و دختر از جایگاه شایسته ای برخوردار نبودند.

,

در حالی که در اسلام و قرآن احترام به زن و دختر به عنوان یک ویژگی انسانی مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

,

احترام به شخص در حقیقیت به معنای احترام به عقل و هوش اوست.

,

, ,

سایت شفا آنلاین با انتشار مطلبی در خصوص هوش دختران و پسران نوشته: مطالعات اخیر محققان دانشگاه میسوری آمریکا و محققان اسکاتلند مبنی بر مقایسه هوش و استعداد دختران و پسران در دروس مختلف نشان می دهد که دختران در بیش از ۷۰ درصد کشورها آمار بیشتری از هوش و استعداد را به خود اختصاص داده اند.

,

سطح و وضعیت اقتصادی، سیاسی یا حتی سن دختران و پسران در این مطالعه تاثیرگذار نبوده است. این مطالعه بر روی ۱.۵ میلیون دختر و پسر ۱۵ ساله به مدت ۱۰ سال و در بازه زمانی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میلادی انجام شده است.

,

حال با این وجود که تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد و قرآن تنها معیار برتری افراد را تقوا عنوان کرده است چه عاملی باعث وجود نگاه تبعیض آمیز میان این دو جنس است نگاهی که اکنون باعث به وجود آمدن موجی از حملات به دختران و زنان در قالب پیامک های طنز شده است.

,

موجی که شاید خودمان نیز گرفتار آن شده ایم وبه جای اینکه در مقابل این حرکت بایستیم و خود انتشار دهنده این مطالب نباشیم؛ تنها با یک لبخند از کناراین موضوع رد شویم.

,

*فرزانه صادقی فرد

,

 انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه