اخبار داغ

فرمانده انتظامی کرمان:

تنباکوهای میوه ای مخلوط به مواد روانگردان هستند/ به بهانه اشتغالزایی سلامت جامعه رابه خطر انداخته اند

تنباکوهای میوه ای مخلوط به مواد روانگردان هستند/ به بهانه اشتغالزایی سلامت جامعه رابه خطر انداخته اند
فرمانده انتظامی کرمان گفت: تنباکومیوه ای مخلوط به مواد روانگردان هستند و به بهانه اشتغالزایی سلامت جامعه رابه خطر انداخته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از" آرمان کرمان " ؛ مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در سالن کوثر فرماندهی انتظامی استان کرمان برگزار شد و در جوی صمیمی خبرنگاران حوزه انتظامی از نزدیک دغدغه ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند و روسای پلیس تخصصی این فرماندهی نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

در این مراسم اصحاب رسانه پیشنهادات و راهکارهای خود را برای بهبود عملکرد پلیس ارائه کردند و سردار فرمانده انتظامی استان ، معاون اجتماعی و روسای پلیس تخصصی این فرماندهی نیز به بیان نقطه نظرات خود راجع به تعامل پلیس و رسانه ها پرداختند.

,

سردار “حسین چناریان” در ابتدای این مراسم ضمن پاسداشت یاد و خاطره “شهید صارمی” روز خبرنگار را تبریک گفت و بیان داشت: نظم و امنیت امروز ایران میراث شهدا است و ما باید میراث دار آنان باشیم و رسالت های شهدا را جز اهداف کاری خود قرار دهیم.

,

سردار چناریان هدف از برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار را قدردانی از زحمت کشان عرصه رسانه دانست و گفت: تعامل پلیس و رسانه ها محصولی دارد به نام امنیت، که یک نیاز عمومی و یک تولید جمعی است.

,

وی رسانه ها را در تولید امنیت دارای سهم و نقش بسزایی معرفی کرد و افزود: اوج اقتدار جمهوری اسلامی، تولید امنیت اجتماعی است و دولت ، رسانه ها ، مردم و سازمان های مردم نهاد در به وجود آوردن این مطلوبِ همگانی تلاش کرده اند.

,

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: عدم کارکرد نهاد های فرهنگی در برخی موارد باعث ایجاد مسائل اجتماعی شده است و امروز ریشه مسائل امنیتی را باید در مسائل اجتماعی جست و جو کرد.

,

سردار چناریان عدم آگاهی و مراقبت مردم را یکی از دلایل شیوع مواد مخدر در جامعه دانست و اظهار کرد: کرمان راه ورود مواد مخدر از همسایه های شرقی به مناطق مرکزی کشور است و به همین دلیل استان را به نا حق با آسیب های اجتماعی بسیار رو به رو کرده است.

,

وی اضافه کرد: ما نیازمند بسیج عمومی در حوزه آگاه سازی، آموزش و برنامه سازی برای پایدار سازی امنیت هستیم و این مساله رسالت مشترک پلیس و رسانه ها است.

,

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در اکثر موارد عدم آگاهی و عدم وقوف افراد باعث قربانی شدن و یا ارتکاب به جرم می شود و یکی از موثرترین راه های پیشگیری از این مساله آگاهی بخشی است.

,

سردار چناریان افزود: این که صرفا اعتیاد را تقبیح کنیم، کارگز نخواهد بود و ما نیازمند ارائه برنامه های اثر گذار آموزشی به مخاطبان هستیم.

,

وی در پایان توجه به فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با مطرح شدن بحث فضای مجازی و سایبری مسائل اجتماعی پیچیده تر شده است و رسانه ها باید با ورود به این فضا آسیب ها و به تبع آن دغدغه عمومی را نسبت به مخاطرات آن کاهش دهند.

,

فرمانده انتظامی استان در پایان اعتیاد دیجیتالی و شنیداری را یکی از بزرگ ترین آسیب های اجتماعی نوپدید دانست و تاکید کرد: این مساله آمار ابتلا به افسردگی را در جامعه افزایش داده و چالش جدی تری از اعتیاد به مواد مخدر را پدید آورده است.

,

این مقام مسئول در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص ماده مخدر ناس اعلام کرد: اراده جدی برای برخورد نیست و حتی اگر ما برخورد کنیم از ما انتقاد می کنند که باعث بیکاری می شوید و در واقع به بهانه اشتغالزایی سلامت جامعه رابه خطر انداخته اند.

,

وی همچنین بیان داشت: از ناس بدتر تنباکو هی ویه ای و اسانس دار است که نه تنها به صورت غیربهداشتی تهیه می شوند بلکه مخلوط به مواد روانگردان نیز هستند.

,

آگاهی بخشی رسانه ها جرایم مالی را کاهش داده است

, آگاهی بخشی رسانه ها جرایم مالی را کاهش داده است,

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در ادامه مراسم با اشاره به نقش پر رنگ رسانه ها در آگاهی بخشی به عموم، تعامل دوسویه پلیس و رسانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: با همت رسانه های گروهی سو استفاده مالی و اقتصادی که عمده ترین چالش ما در فضای مجازی بود به طرز چشمگیری کاهش یافت.

,

سرهنگ کامبیز اسماعیلی خبرنگاران را همیاران پلیس معرفی کرد و بیان داشت: رسانه ها نقشی ارزنده در پیشگیری از جرایم بر عهده دارند.

,

وی شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه را یکی از مهم ترین چالش های پیش رو در فضای مجازی دانست و افزود: در سه ماهه اول سال گذشته ۱۶ درصد از جرایم فضای مجازی مربوط به شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه بود اما امسال با وجود افزایش ضریب نفوذ کاربران به دلیل آگاهی سازی انجام شده این آمار به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

,

سرهنگ اسماعیلی بازخورد اخبار پلیسی بین اقشار مختلف جامعه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آگاهی بخشی به مردم باعث افزایش مراجعات و ارائه خدمات مشاوره ای بهتر به عموم خواهد شد.

,

آماده تعامل همه جانبه با رسانه ها هستیم

, آماده تعامل همه جانبه با رسانه ها هستیم,

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان جرایم اتفاق افتاده در حوزه کاری پلیس آگاهی را جرایم پیچیده دانست و گفت: برای جلوگیری از بروز چنین جرایمی نیازمند آگاهی بخشی بیشتر از طریق رسانه ها هستیم.

,

سرهنگ یدالله حسن پور ، ادعای افراد مبنی بر ارتباط با عالم غیب، حل مسائل زناشویی و به وجود آوردن فرصت های شغلی در آینده را کذب محض دانست و گفت: این افراد با کلاهبرداری از شهروندان ساده لوح اهداف شوم خود را دنبال می کنند و رسانه در این زمینه باید اذهان عمومی را روشن سازند.

,

وی افزود: پلیس ۱۱۰ و ۱۳۰ هر لحظه همراه شهروندان هستند و ما در اداره آگاهی آمادگی تعامل همه جانبه با رسانه ها را داریم.

,

در ادامه این مراسم خبرنگاران نظرات خود را مطرح کردند و با پاسخگویی مسوولان انتظامی و بحث ایجاد شده دیدگاه پلیس و رسانه ها به یکدیگر نزدیک شد.

,

در پایان با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه