اخبار داغ

مرز بازرگان بسته شد

مرز بازرگان  بسته شد
در پی حملات روزهای گذشته به کامیون‌های ایرانی در مرزهای با ترکیه ، مقامات ایرانی امروز از بسته شدن مرز بازرگان از سوی ترکیه خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا در دو هفته گذشته حملات مشکوکی به کامیون و اتوبوس‌های ایرانی رخ داده بود که در پی آن که یک ایرانی جان خود را از دست داد و در نهایت امروز اعلام شد مرز بازرگان بسته می‌شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش اقتصادنیوز، این درحالی است که در اوایل هفته جاری معاون وزیر راه و شهرسازی نسبت به سفرهای زمینی ایرانیان به ترکیه هشدار داده بود و حتی اعلام شد که از سفرهای غیرضروری پرهیز شود.

,

حال با تکرار این حادثه در شب گذشته مقامات ایرانی اعلام کردند که یک حمله دیگر به کامیون ایرانی رخ داده که راننده ایرانی جان سالم به در برده است.

,

در همین حال رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفته است که البته مرز بازرگان به سمت ایران باز است و کامیون‌های حاضر در ترکیه می‌توانند وارد ایران شوند ولی امروز سفری از ایران به ترکیه صورت نگرفته است و پس از وقوع این حمله مرز بازرگان از سمت ترکیه به ایران بسته شد.

,

داود کشاورزیان در این باره به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته است که روز گذشته نیز یک کامیون ایرانی در ترکیه مورد حمله قرار گرفت و پس از وقوع این حمله مرز بازرگان به سمت ترکیه بسته شد، ضمن آنکه رانندگان ایرانی هم فعلا تا برقراری امنیت کامل انگیزه‌ای برای سفر به ترکیه ندارند.

,

وی با بیان اینکه شب گذشته (۲۰ مردادماه) یک کامیون ایرانی مجددا در ترکیه مورد حمله قرار گرفت٬ گفت: خوشبختانه راننده ایرانی زنده ماند ولی بار و کامیون وی به آتش کشیده شد.

,

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: البته مرز بازرگان به سمت ایران باز است و کامیون‌های حاضر در ترکیه می‌توانند وارد ایران شوند ولی امروز سفری از ایران به ترکیه نداشتیم.

,

کشاورزیان با اشاره به دیدارش با سفیر ترکیه در ایران گفت: در این دیدار مراتب اعتراض ایران به ترکیه در خصوص ناامنی‌های اخیر اعلام شد و امیدواریم با انتقال این پیام٬ دولت ترکیه بتواند امنیت را همانطور که ایران برای رانندگان ترک فراهم می‌کند٬ برای رانندگان ایرانی تأمین کند.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هدف مهاجمان از این حملات تخریب و ضربه‌زدن به دولت ترکیه است و برای خرابکاران تفاوتی ندارد کامیون یا اتوبوس مورد هجوم ترک باشد یا ایرانی یا متعلق به هر ملیتی دیگری باشد. به طور مثال در همان روز جمعه گذشته که اتوبوس ایرانی مورد حمله قرار گرفت و منجر به کشته شدن راننده شد٬ دو کامیون ترکیه‌ای نیز مورد حمله قرار گرفتند و پس متوقف شدن به آتش کشیده شدند.

,

کشاورزیان با اظهار تأسف از اینکه امنیت در کشورهای همسایه ایران با مشکل مواجه است٬ افزود: رانندگان ایرانی در کشورهای مجاور مثل عراق٬ افغانستان٬ پاکستان و اخیرا هم ترکیه امنیت کافی ندارند و دولت این کشورها موظف به تأمین امنیت و پرداخت خسارت وارده به رانندگان ایرانی هستند.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه