اخبار داغ

سردار نقدی در اجلاس سالانه اساتید بسیجی کشور اظهار داشت ؛

تفکر ایران در عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین حرف اول را می‌زند/ امروزظرفیت‌های بزرگ تولید زمین‌گیر شده است/ همه شرایط برای اقتصاد مقاومتی مهیاست

تفکر ایران در عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین حرف اول را می‌زند/ امروزظرفیت‌های بزرگ تولید زمین‌گیر شده است/ همه شرایط برای اقتصاد مقاومتی مهیاست
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید دولت با وضع تعرفه‌های وارداتی جلوی واردات بی‌رویه را بگیرد؛ زیرا ظرفیت‌های بزرگ تولید زمین‌گیر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از صبح توس، محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی کشور که در مرکز همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما در حال تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای هستیم و باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از صبح توس، محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی کشور که در مرکز همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما در حال تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای هستیم و باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم., صبح توس,

نقدی با تبیین نظریه قدرت، گفت: در اسلام نظریه قدرت بسیار متفاوت است و منشأ قدرت را خداوند می دانیم.
وی گفت: با خط مقاومت، پافشاری بر حق و اطاعت از خداوند می توانیم در مسیر تولید قدرت گام برداریم، از دل بسیاری از تهدیدات قدرت ایجاد می‌شود، قدرت امنیتی ما امروزه در جایگاهی است که نیروهای ما می توانند جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی را دستگیر کنند و مردم با آرامش و راحتی زندگی کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما از قِبل ترورهای علیه نظام توانستیم قدرت امینیت خود را افزایش دهیم، ملت ما هرگز عقب نشینی نکرد و از دل هشت سال جنگ نیروی دفاع ایران تولید شد و امروز این نیروی دفاعی ایران باعث بازدارندگی حمله کشورهایی مانند آمریکا شده است.
وی خاطر نشان کرد: تحریم های علمی علیه کشورهم باعث شد نسل جوان ما حرکت کنند و قله های پیشرفت علمی را فتح نمایند.
نقدی گفت: حرکت و مقاومت در صراط مستقیم فرمول تولید قدرت است، در عالم سیاست، قدرت بزرگی در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده به طوری که امروز همه کشورهای منطقه اذعان دارند که بدون ایران نمی توان هیچ حرکتی را انجام داد.
وی تأکید کرد: تفکر ایران در عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین امروز حرف اول را می‌زند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ضرورت اقتصاد مقاومتی گفت: جنگ امروز در عرصه اقتصادی است و با همان فرمولی که رهبر انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی بیان کردند و تمام اقتصاد‌دان‌های دنیا به آن احسنت گفتند، باید جنگید.
وی با اشاره به موانع اقتصاد مقاومت اظهار داشت: مشکل ما در حوزه اقتصاد مقاومتی امروز این است که بسیاری از افراد در زبان با اینکه با اقتصاد مقاومتی مخالف نیستند،‌ اما در عمل با آن مخالفت می‌کنند، همه حرف از اقتصاد مقاومتی می‌زنند اما در عمل آن را از یاد می برند.
نقدی با اشاره به شرایط استثنایی ایران افزود: اقتصاد مطلوب نیروی انسانی می‌خواهد که ما اکنون در کشور ۹ هزار فارغ‌التحصیل بیکار داریم.
وی ادامه داد: برای دستیابی به اقتصاد پیشرو نیازمند سرمایه هستیم که هم‌اکنون طبق اعلام بانک مرکزی ۷۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد. همچنین اقتصاد پیشرو نیازمند انرژی است که در حوزه انرژی‌های فسیلی و انرژی خورشیدی هم در سطح مناسبی قرار داریم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین یاد آور شد: در بحث بازار فروش هم بازار مصرف مناسب برای محصولات تولیدشده در کشور وجود دارد که با جمع بندی این مسائل می فهمیم فرمول اقتصاد مقاومتی در کشور ما از همه جا عملی‌تر است، اما متأسفانه باید بگوییم اقتصاد عاریتی در مقابل اقتصاد مقاومتی وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: نگاه اقتصاد عاریتی برای پیشرفت اقتصاد به بیرون از مرزها است، برخی خواهان تغییر سیاست هستند تا تحمیل مستکبران را بپذیریم و اقتصاد درست شود، اما این نگاه به تعبیر رهبر انقلاب، نگاهی کاملاً غلط، عقیم و بی‌فایده است.
نقدی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد که ما سرمایه‌های زیادی داریم و باید آنها را فعال کنیم، اما اقتصاد عاریتی معتقد است؛ باید به دنبال سرمایه گشت و تا سرمایه خارجی نباشد پیشرفت نمی‌کنیم.
وی بیان کرد: اقتصاد عاریتی معتقد است باید با آمریکا کنار آمد تا سرمایه‌های خارجی به ایران سرازیر شود، به این شکل امنیت تأمین شده و اقتصاد هم درست خواهد شد اما باید بدانند این اتفاق فقط در خیال آنها خواهد افتاد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگرحتی همه سیاست‌ خارجی را هم عوض کنیم، چیزی عوض نمی‌شود، بیان کرد: در بعضی از دولت‌های قبلی اوج سازش‌کاری با استکبار را شاهد بودیم، به طوری که انرژی هسته‌ای را تعطیل کردند و هر کاری انجام دادند تابه غربی ها چراغ سبز نشان دهند.
وی بیان کرد: هر قدر ما سیاست خارجی را عوض کنیم، آمریکایی‌ها و غربی‌ها از ایرانی‌ها، ایرانی‌تر نمی‌شوند، امروز وقتی خود ایرانی‌ها در کشور سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، نتیجه آن می‌شود که سرمایه‌های ایرانی به‌ سوی طلا، زمین، ارزهای خارجی و دلال‌بازی می‌رود.
نقدی با اشاره به قوانین حاکم بر کار و کارفرما و تولیدکنندگان، گفت: برخی قوانین دست‌وپاگیر ضد تولید، کمر تولیدکنندگان را شکسته است که باید این امر اصلاح شود و به جای ساخت شهرک‌های صنعتی، روش‌های کم هزینه برای تولید تعریف گردد.
وی ادامه داد: باید دولت با وضع تعرفه‌های وارداتی جلوی واردات بی‌رویه را بگیرد؛ زیرا ظرفیت‌های بزرگ تولید زمین‌گیر شده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه سرمایه جایی می‌رود که مردم آن کشور به تولید داخل کشورشان احترام بگذارند، گفت: حتی ۲٫۵ میلیارد دلاری که توسط سرمایه‌گذاران خارجی در کشور سرمایه‌گذاری شده ظرف تأسیس مکان‌هایی همچون هایپراستار شده که مردم را به مصرف کالاهای خارجی وابسته می‌کند و باعث ترویج فساد اخلاقی می شود و متأسفانه سرمایه های خارجی در صنایعی مانند فولاد، آلومینیوم و صنعت خودروسازی هزینه نشده، بلکه درچیزهایی سرمایه‌گذاری شده که هیچ‌گونه شکوفایی اقتصادی برای کشور به وجود نمی آورد.
وی اذعان داشت: صنعت خودرو و نفت جزء صنایع وابسته به بیگانگان است و ما به جای گدایی کردن و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها، باید این گونه وابستگی‌ها را اصلاح کنیم.
نقدی بیان کرد: شفاف‌سازی اقتصاد یکی از اصول مهمی است که در برخی موارد با آن مبارزه می‌شود، مثلاً برچسب شبنم را از روی کالاها حذف می کنند.
وی اظهاد داشت: وقتی چنین شرایطی حاکم شود برای مفسد اقتصادی فیلم درست می‌کنند، مظلوم‌نمایی کرده و او را تقدیس می‌کنند و عکسش را در صفحه اول روزنامه‌ها به چاپ می‌رسانند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با تأکید بر نقش تحریم‌ها در رسیدن به خودکفایی، گفت:‌ اگر تحریم‌ها نبود، برخی از فرماندهان نظامی بسیاری از کالاها را از خارج کشور وارد می کردند، اما راه بر آنها کاملاً بسته بود و این باعث پیشرفت فوق العاده ما در صنعت دفاعی شد.
انتهای پیام/ج

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه