اخبار داغ

گزارش تصویری، تشریحی از وضعیت نامناسب شهری کوهدشت

سرازیری زباله ها در شهر و سلامت شهروندان+تصاویر

سرازیری زباله ها در شهر و سلامت شهروندان+تصاویر
انباشت زباله در بسیاری از محله های کوهدشت، وضعیت مطلوبی نداشته و رعایت نکردن استانداردهای دفع زباله و پراکندگی آن ها، مشکلاتی زیست محیطی و بهداشتی را برای شهروندان به وجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل آسوبان، انباشت زباله در بسیاری از محله های کوهدشت، وضعیت مطلوبی نداشته و رعایت نکردن استانداردهای دفع زباله و پراکندگی آن ها، مشکلاتی زیست محیطی و بهداشتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آسوبان,

خابان سی متری سوم در شهرک شهید رجایی، یکی از محله هایی است که بوی گنداب و عدم دفع زباله، داد ساکنان منطقه را درآورده است؛ به طوری که این محله با انبوهی از زباله به محیطی پر از مخاطره و تهدیدآمیز برای سلامت مردم تبدیل شده است.

,

معضلات شهری کوهدشت

, معضلات شهری کوهدشت,

گنداب، نفس مردم را تنگ کرده است

, گنداب، نفس مردم را تنگ کرده است,

بنا بر این گزارش، اهالی و ساکنانی که در این منطقه زندگی می کنند؛ در معرض تهدیدهای بهداشتی و زیست محیطی ناشی از ریختن زباله ها و فضای نامطبوع حاکم بر این منطقه هستند.

,

گنداب و بوی بد ناشی از انباشت زباله و عدم دفع آن، نفس اهالی این منطقه را تنگ کرده و بروز بیماری ها و امراض گوناگون پوستی و تنفسی، زندگی آنان را در معرض مخاطرات و نگرانی های جدی قرار داده است.

,

معضلات شهری کوهدشت

, معضلات شهری کوهدشت,

شماری از ساکنان این منطقه می گویند که بارها و بارها این مشکل را با شهرداری در میان گذاشته اند؛ اما استمرار این وضعیت نشان می دهد که تاکنون هیچ اقدام موثری برای رفع این معضل، انجام نشده است.

,

یکی از فرهنگیان ساکن در این منطقه می گوید: بوی بد زباله و انباشت آن، نفس کشیدن را برایمان سخت کرده است؛ به طوری که حتا در سحرهای ماه رمضان هم این گنداب را استشمام می کردیم.

,

معضلات شهری کوهدشت

, معضلات شهری کوهدشت,

شهرداری کوهدشت به وظایفش عمل کند

, شهرداری کوهدشت به وظایفش عمل کند,

وی با بیان اینکه سلامت مردم در معرض خطر جدی قرار گرفته؛ اظهار داشت: اگر برای دفع زباله ها از سوی شهرداری اقدام مناسبی صورت نگیرد؛ سلامت مردم در هشدار جدی قرار می گیرد.

,

یکی دیگر از ساکنان این محله می گوید: خیابان درست و حسابی که نداریم؛ شهرداری حداقل زباله ها را جمع کند.

,

معضلات شهری کوهدشت

, معضلات شهری کوهدشت,

این شهروند با بیان اینکه تا فصل بارندگی ها، زمان زیادی باقی نمانده؛ تصریح کرد: دانش آموزان این محله در فصل بارندگی ها با مشکل جدی رفت و آمد مواجه هستند و پای آن ها در گِل می ماند.

,

وی با اشاره به اینکه اهالی این منطقه از این وضعیت رنج می برند؛ بیان داشت: بوی نامطبوع زباله ها گاهی اوقات به حدی آزار دهنده است که حتا به جای هوا، گنداب را نفسی می کشیم.

,

معضلات شهری کوهدشت

, معضلات شهری کوهدشت,

سلامت در معرض تهدید 

, سلامت در معرض تهدید ,

انباشت زباله در این منطقه و گنداب به وجود آمده از آن، سلامت اهای و به خصوص کودکان را تهدید و زندگی آنان را در معرض مخاطرات و نگرانی های جدی قرار داده است.

,

یکی دیگر از ساکنان این منطقه می گوید: شیوع مگس در این منطقه یکی از دستاوردهای این معضل است که سلامت مردم این روستا را به شدت تهدید می کند.

,

وی با بیان اینکه گاهی مواقع، حدود ساعت ۲۰ الی ۲۱ شب و یا اوایل صبح، بوی ب زباله ها بیش تر می شود؛ تصریح کرد:  با این شرایط ماندن در فضای باز، برای مردم غیر ممکن می شود.

,

معضلات شهری کوهدشت

, معضلات شهری کوهدشت,

چرا برای سلامت مردم این منطقه ارزشی قائل نمی شوند؟

, چرا برای سلامت مردم این منطقه ارزشی قائل نمی شوند؟,

یکی دیگر از ساکنان  این محله که دو فرزند دارد؛ می گوید: وجود زباله های پر از آلودگی، ناقل بیماری است و کودکان باید در زباله و گنداب به مدرسه بروند.

,

این مادر با بیان اینکه بوی نامطبوع و غیرقابل تحمل زباله ها، به زیستگاه حشرات و جانوران، تبدیل شده؛ تصریح کرد: چرا برای سلامت مردم این منطقه ارزشی قائل نمی شوند؟

,

این شهروند ضمن اشاره به اینکه، تجمع زباله ها محیط نامناسب بصری را به ارمغان دارد؛ بیان داشت: در اول صبح باید با دیدن زباله ها از خانه هایمان بیرون بیایم.

,

معضلات شهری کوهدشت

, معضلات شهری کوهدشت,

این مادر با بیان اینکه باکس های زباله در این منطقه وجود ندارد؛ تصریح کرد: نبود باکس های زباله باعث شده تا در اکثر روزهای سال، بوی مشمئز کننده ای ایجاد شود که این شرایط در فصل گرما به بدترین حد ممکن می رسد.

,

در اول صبح، بوی گنداب به مشام می رسد

, در اول صبح، بوی گنداب به مشام می رسد,

بنا بر این گزارش، این وضعیت مخاطره آمیز در حالی رخ می‌دهد که در عمده کشورهای توسعه یافته دنیا از زباله‌های بازیافتی برای تولید محصولات جدید و برای احداث کارخانجات کمپوست و حتی ایده استفاده از زباله برای تولید برق استفاده می شود.

,

این در حالی است که در شهرستان کوهدشت، یکی از مشکلات محیط زیست دفع نامناسب زباله ها در محله ها و خیابان های این شهر است. در این شهرستان، زباله ها با استاندارد لازم دفع نمی شود و عدم دفع مناسب زباله، به یکی از دغدغه های شهروندان کوهدشت تبدیل شده است.

,

معضلات شهری کوهدشت

, معضلات شهری کوهدشت,

بنا بر این گزارش، بوی بد فاضلاب و آشغال های موجود در سطح شهر، موجب اذیت و آزار شهروندان شده است تا جایی که بسیاری از مردم از این وضع به شدت ناراضی هستند.

,

گشت و گذار خبرنگار آسوبان در منطقه ی سی متری سوم شهرک شهید رجایی و هم صحبتی با مردم حاکی از این است که بوی بد و تعفن زباله ها به مشام می رسد و وضعیت نامناسبی را در آن قسمت شهر پدید آورده است.

,

یکی از اهالی منطقه در گفت و گو با خبرنگار آسوبان با تاکید بر وجود بوی بد زباله ها گفت: مردم از بوی بد انباشت زباله ها اذیت می شوند.

,

معضلات شهری کوهدشت

, معضلات شهری کوهدشت,

کسی جوابگو نیست

, کسی جوابگو نیست,

وی با اشاره به اینکه شهروندان از شهرداری خواستار رفع سریع این مشکل هستند؛ تصریح کرد: مردم این منطقه چه گناهی کرده اند که بوی تعفن زباله ها را تحمل می کنند؟

,

این شهروند با تاکید بر اینکه ماه هاست پیگیر برطرف کردن لایروبی جدول های منطقه است؛ افزود: کسی جوابگوی این انباشت زباله و عدم دفع آن نیست.

,

انباشت زباله و بوی نامطبوع آن در حالی به یکی از معضلات شهری کوهدشت و دغدغه های شهروندان تبدیل شده که طبق مقررات، شهرداری موظف است به منظور حفاظت از سلامت عمومی، برای دفع بهداشتی فاضلاب و مهار این گونه موارد، اقدام مقتضی را با همکاری شرکت آب و فاضلاب انجام دهد؛ در حالی که هنوز چشم شهروندان کوهدشت به روزی است که دفع زباله و انباشت آن دیگر یکی از حسرت ها و آرزوهایشان نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه