اخبار داغ

مدیر عامل شرکت تعاونی گاوداران مهاد مطرح کرد؛

فروش شیر گاوبه عنوان شیر شتر با قیمتهای گزاف در تهران

فروش شیر گاوبه عنوان شیر شتر با قیمتهای گزاف در تهران
کارشناس دامپروری و دام پزشکی با اعلام اینکه 30 درصد لبنیات فروشی های تهران با نصب تابلوهای مبنی بر اینکه « شیر شتر محلی در این محل موجود است» اطلاع رسانی می کنند،گفت: شیر گاو را در غالب شیر شتربا قیمت چندین برابر به مردم عرضه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،ناصراستاد احمدی مدیر عامل شرکت تعاونی گاوداران مهاد، کارشناس رسمی دادگستری رشته دامپروری و دام پزشکی کشوردر گفت و گو با خبرنگار سپیدپوش با بیان اینکه اخیرا در بسیاری از لبنیات فروشی ها اقدام به فروش شیر شترو دوغ شتر شده است گفت: این گونه موارد ذکرشده سوءاستفاده های جدیدی است که لبنیات فروشی ها ازمردم شهر به نفع فروش اجناس خود مورد بهره برداری قرار می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار سپیدپوش,

وی با بیان اینکه 30 درصد لبنیات فروشی ها از شمالی ترین بخش شهر گرفته تا جنوب تهران اقدام به فروختن شیر شتر و دوغ شتر با قیمت های بسیار گزافی کرده اندگفت: شیرشتر را با قیمت  لیتری 15 هزارتومان و دوغ شتررا با لیتری 8 هزار تومان به دست مردم عرضه می کنند.

,

مدیر عامل شرکت تعاونی گاوداران مهاد با توجه به اینکه طبق آمار رسمی سازمان دامپروری کل کشور شترهای موجود کشورایران از 150 هزار نفربیشتر تجاور نمی کند گفت: مقدار محصول شیر شتر به صورت محلی بسیارمحدود است وآن حجم جزیی نیز دردسترس تغذیه رشد بچه شتر قرارمی گیرد ومقدار باقی مانده دیگر نمی تواند قابل استفاده در دسترس مردم قرارگیرد یا اینکه بخواهیم آن را در معرض فروش قرار دهیم.

,

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار که مبنی براینکه آیا ممکن است شیر شتر به صورت قاچاق وارد کشور شود گفت: شیر شتردر بازار جهانی مصرف بسیار کمی دارد و اینکه بگوییم خارج از کشور وارد ایران می شود حرف اشتباهی است و با توجه به اینکه آمار بسیار محدودی شتر درکشور امارات نگهداری می شودکه در مورد مصرف لبنی آن نمی توان اقدام کرد.

,

احمدی با نام بردن کشور سومالی به عنوان تنها کشوری که می تواند صادر کننده شیرشتر باشد گفت: کشور سومالی به مقداربسیارناچیزشیر شتر را به کشورهای دیگرصادر می کنداما به کشور ایران صادر نمی شود.

,

 مدیر عامل شرکت تعاونی گاوداران مهادبا بیان اینکه شیر گاو را با مخلوط افزودنی های خوراکی دیگر تغییرطعم داده می شود ودر دسترس مردم به عنوان شیر شترقرار می گیرد تصریح کرد: در سیستم سنتی ما محصولاتی را که بتوان از آن شیرشتر استخراج کرد اصلا وجود ندارد.

,

احمدی با گفتن اینکه با عناوینی مانندی فروش شیر شتر از تفکر مردم به نفع سودجویی اجناس خود استفاده شده است گفت: همانطور که مردم از عطاری ها برای خاصیت درمانی عرق گیاهان را خریداری می کنند و مورد استفاده قرار می دهند در مورد خاصیت درمانی شیر شتر هم همین تفکر مصرف را دارند.

,

وی با توجه به اینکه اخیرا بسیاری از لبنیات فروشی های داخل میادین تره بار اقدام به فروش شیر و دوغ شتر کرد ه اند اظهار داشت:متاسفانه کسی هم پاسخگوی این گونه مسایل نیست که تا دیروز شیر شترکجا بودکه امروزه به وفور در مغازه ها به فروش می رسد.

,

این کارشناس دامپروری با توصیه به اینکه مردم باید تحت پوشش استاندارد کارنجاتی که تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان هستند می توانند موارد لبنی را خریداری کنند، گفت:وزارت بهداشت درفروش لبنیات هیچ گونه نظارتی ندارد و لبنیات فروشی ها راحت می توانند اقدام به فروش شیرشترو دوغ شتربا قیمت های گزاف بکنند.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه