اخبار داغ

آموزش دروازه‌بانی فوتبال با یک کتاب

آموزش دروازه‌بانی فوتبال با یک کتاب
انتشارات ورزش کتابی با عنوان‌ «دروازه‌بانی فوتبال» را برای علاقه‌مندان به این رشته و خصوصاً دروازه‌بانی در این ورزش را منتشر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آس‌پرس، نخستین چاپ کتاب «دروازه‌بانی فوتبال» نوشته مشترک تیم مالکوئین و مایک ویتالا، ترجمه مهدی غفوری یزدی،‌ دارای مدرک مربیگری درجه B از کنفدراسیون فوتبال آسیا و امیر ‌پورمحمدی‌، از سوی انتشارات ورزش روانه بازار نشر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آس‌پرس، , B , .,

 

,

«دروازه‌بان چه ویژگی‌هایی دارد؟ ارزیابی و انتخاب دروازه‌بانی»، «مربی و دروازه‌بان؛ یک شراکت بی‌نظیر را بسازد»، «توزیع توپ (شروع مجدد)دروازه بان در نقش هماهنگ کننده»، «قرار‌گیری در موقعیت‌های دشوار:ضربات پنالتی» و «رسیدن به نقطه اوج آمادگی بدنی» از مهم‌ترین عنوان‌های کتاب هستند.

, .,

 

,

شناسایی ویژگی‌های دروازه‌بان

, شناسایی ویژگی‌های دروازه‌بان,

مؤلفان درباره ویژگی‌های دروازه‌بان در این کتاب نوشته‌اند: «برخی مردم فکر می‌کنند درواز‌بان‌ها دیوانه هستند، اما به نظر من این‌گونه نیست، آن‌ها متفاوت هستند. نویسندگان در ادامه با اشاره به تجربه یکی از موفق‌ترین دروازه‌بان‌های دنیا ادامه می‌دهد، «رونی» یک باریکن کناری 12 ساله بود که دروازه‌بان‌ تیمش در جریان بازی آسیب دید و این عاملی شد برای این که او پستش را تغییر دهد

, ,

 

,

«مالکوئین» و «ویتالا» بعد از تشریح تجربه «رونی» آورده‌اند که یک دروازه بان بیش از هر چیز باید شجاع باشد. آن‌ها باید خودشان را در معرض آسیب‌ قرار بدهند و برای دریافت توپ خود را جلوی پای مهاجم بیندازند، بدون این‌که ترس از آسیب‌دیدگی داشته باشند.

, .,

 

,

نویسندگان در بخش دیگری از کتاب در مطلبی با عنوان حریف گل زد، حالا باید چه کار کرد، معتقدند که دروازبان‌ها بعد از دریافت گل به شیوه‌های گوناگونی واکنش نشان می‌دهند؛ برخی از دروازه‌بان‌ها از شدت عصبانیت به توپ ضربه می‌زنند. برخی زانو می‌زنند و سرشان را در دست می‌گیرند. برخی بر سر هم‌تیمی‌هایشان فریاد می‌زنند و برخی دیگر با حالتی غریبانه از تور آویزان می‌شوند. این واکنش‌های سریع و احساسی چیزی فراتر از واکنش‌های شخصی هستند و برای هم‌تیمی‌ها و بازیکنان حریف، پیام‌هایی به همراه دارد.

, .,

 

,

بهترین واکنش بعد از پذیرش گل، کدام است؟

, بهترین واکنش بعد از پذیرش گل، کدام است؟,

«مالکوئین» و «ویتالا» در پاسخ به بهترین واکنش کدام است؟، توضیح داده‌اند: «آرامش خود را حفظ کنید. هم‌تیمی‌هایتان دوست ندارند شما را درهم شکسته ببینند، طوری‌که انگار همه اعتماد به نفستان را از دست داده‌اید. آنان به‌طور حتم، دوست ندارند سرزنش شوند،‌ یعنی طوری رفتار نکنید که به‌طور غیر مستقیم موجب شرمندگی بازیکن اشتباه کننده شود

, ,

 

,

مؤلفان در ادامه به نقل از «تیم‌ هاوارد» آمریکایی، دروازه‌بان مطرح در لیگ برتر انگلستان آورده‌اند که باید سخت‌ترین منتقد خود باشید؛ مزیت تبعیت از استاندارد‌های بالا این است که هنگام انتقاد از شما می‌توانید موقعیت را بررسی و بگویید خودم این را می‌دانم یا آن‌ها اصلا منطقی نیستند و مهم نیست چه می‌گویند.

, .,

 

,

نخستین چاپ کتاب «دروازه‌بانی فوتبال» با شمارگان یک‌‌‌‌هزار نسخه در 240 صفحه، به بهای 14 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات ورزش راهی بازار نشر شده است.

, .,

انتهای پیام/خ

, انتهای پیام/خ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه