اخبار داغ

مدیر مؤسسه زنان حامی ‌و مهرورز:

توانمند سازی زنان بی سرپرست هدف مؤسسه زنان حامی و مهرورز است

توانمند سازی زنان بی سرپرست هدف مؤسسه زنان حامی و مهرورز است
مدیر مؤسسه زنان حامی ‌و مهرورز شهرستان بندرلنگه گفت : آموزش زنان بی سرپرست از مهمترین وظایف این موسسه برای توانمند سازی اقتصادی زنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ناهید غواصی مدیر مؤسسه زنان حامی ‌و مهرورز و نماینده خانه کارگر  در گفتگو با خبرنگار مرواریــــد نــیوز در توضیح انبوه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اش گفت :”بین سالهای ۷۹ تا ۸۱ عهده دار مسئولیت کمیته بانوان بندر لنگه بودم، بعد از آن به مدت سه سال به صورت افتخاری عهده دار آموزش های فنی و حرفه ای خواهران شدم و از سال ۸۱ تاکنون مسئول خانه کارگر بندر لنگه هستم. همچنین از سال ۸۴  مدیریت آموزشگاه خیاطی بنت الهدی با من بوده و افتخار مدیریت«مؤسسه زنان حامی و مهرورز» را از همان سال تاکنون برعهده دارم که کار آن حمایت از خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست است”.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرواریــــد نــیوز,

 

,

وی هدف تاسیس این موسسه  را تامین نیاز اساسی و رفع تنگناها و مشکلات مختلف زنان آسیب دیده و آسیب پذیر دانست و گفت : این امر با بهره گیری از امکانات بالقوه و بالفعل مردمی ، موسسات و نهاد های خیریه از طریق جلب مشارکت آنها و نیز انجام فعالیت های مختلف آموزشی – اقتصادی – حمایتی ، فرهنگی و تبلیغاتی و اعطای وام قرض الحسنه در چار چوب مصالح و قوانین مربوطه انجام می پذیرد.

,

 

,

مدیر مؤسسه زنان حامی ‌و مهرورز  اظهار داشت : شناسایی خانوارهای نیازمند ، پرداخت وام قرض الحسنه ، برگزاری مراسمات مذهبی مختلف ،پرداخت کمک نقدی و غیر نقدی به نیازمندان ، راه اندازی کارگاه و کلاس های آموزش برای حمایت از زنان بی سرپرست و ایتام ، طرح اشتغالزایی جهت بانوان نیازمند با توجه به توانمندی آنها در قالب تشکیلات خانه کارگر ، از جمله فعالیت های این موسسه بوده است.

,

 

,

عضو کارگروه جامعه زنان ادامه داد : تأکید این انجمن بیش از هرچیز بر آموزش زنان است تا بتواند آنها را توانمند سازد. آموزش هنرهای زنانه مانند گلدوزی، خیاطی و گلابتون، دست‌دوزی لباس‌ها در ازای مبلغی ناچیز و صرف مبالغ جمع‌آوری‌شده برای همین زنان؛ از دیگر برنامه های این مؤسسه است.

,

 

,

وی افزود : ۲۵۰ نفر بعنوان زنان بی سرپرست و بی بضاعت در این مرکز عضویت دارند که توسط خانه کارگر و کارگاه خیاطی توانستیم برای تعدادی از این خانوم ها اشتغالزایی نماییم.

,

 

,

ناهید غواصی در پایان به یکی از مشکلات موسسه اشاره کرد و گفت  :ما توانسته ایم با کوچیکی فضا کنونی یک گارگاه خیاطی جهت اشتغال بانوان بی سرپرست ایجاد نماییم که اگر محل وسیع تری را در اختیار داشتم زنان بیشتری در رشته های مختلف به کارگیری و ایجاد شغل می گردید .

,

 

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه