اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک موزیسین مطرح شد؛

شبیه سازی حالت مواد روان‌گردان در موسیقی؛ انس با موسیقی روانگردان موجب گرایش به پوچ‌گرایی می‌شود

شبیه سازی حالت مواد روان‌گردان در موسیقی؛ انس با موسیقی روانگردان موجب گرایش به پوچ‌گرایی می‌شود
یک موزیسین گفت: موسیقی با سلیقه افراد در جامعه در ارتباط است و موسیقی‌های روانگردان بیشترین اثرات منفی را بر سلامتی روان و فرهنگ مخاطبانشان دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مرتضی فتحی، در گفت‌وگو با خبرنگار سینا گفت: تاثیر موسیقی بر روان آدمی از دیرباز مورد مطالعه بشر بوده است؛ موسیقی بی‌شک بر روان انسان تاثیر دارد و این تاثیرات بر مغز‌گاه بهنجار و‌گاه نابهنجار است که به سه طریق صورت می‌گیرد: تاثیر بر ساختار مغز، تاثیر بر بیوشیمی مغز، تاثیر بر امواج مغزی.

این موزیسین تاثیرات فرهنگی موسیقی را بسیار مهم‌تر از تاثیرات جسمانی آن دانست و ادامه داد: موسیقی با سلیقه افراد در جامعه در ارتباط است و وقتی سلیقه و ذائقه افراد به سمت موسیقی‌های منفی و مخرب تغییر کند بعد از گذشت مدت نه چندان طولانی خواهیم دید که افراد جامعه عادت به نشان دادن سلایق و رفتار غیرمعقول می‌کنند؛ در این بین تاثیر هنر موسیقی بیشتر از سایر هنرها است.

وی با اشاره به تاثیرات موسیقی روانگردان بر مخاطبانشان گفت: موسیقی‌های روانگردان از منابع بسیاری تغذیه می‌شوند که به جنجالی‌ترین شکل، شبیه‌سازی حالت مواد روانگردان هستند که در صدا تجلی می‌یابد.

فتحی افزود: موسیقی یک هنر پرطرفدار و تاثیرگذار است که موزیسین‌ها را در کانون توجه قرار می‌دهد اما یکی از آفت‌های عشق به موسیقی توجه افراطی به شخصیت خواننده است؛ معمولاً خواننده الگوی قشری از جوانان می‌شود درحالی‌که ممکن است وی لزوماً از یک قشر فرهیخته‌ای نباشد و شاید خود او دارای یک سری خلاء‌های شخصیتی و رفتاری باشد؛ وقتی چنین هنرمندی خیلی سریع در عرصه موسیقی بزرگ می‌شود الگوی نامناسبی برای افراد جامعه به‌خصوص جوانان می‌شود.

این موزیسین ادامه داد: متاسفانه آنچه امروزه در دنیای موسیقی رخ داده، افزایش موسیقی‌هایی است که فاخر نیستند، هیچ بار معنایی ندارند و موسیقی یکبار مصرف به حساب می‌آیند؛ اما همین اصواتی که در موسیقی مدرن تولید می‌شود علاوه بر مضرات روانی به تدریج ذائقه فرهنگی افراد را به سمت گرایش‌های پوچ تغییر می‌دهد.

وی گفت: هنرمندان سطحی در همه جای دنیا حتی در جایی که به مهد موسیقی معروف شده، وجود دارند و همیشه خوانندگانی که راه طولانی را برای خواننده شدن طی نکرده‌اند به ستاره و الگویی برای جوانان تبدیل می‌شوند که مسلماً وجود این اشخاص و الگو پذیری بی‌چون و چرا سر منشاء بسیاری از انحرافات در جامعه است و افراد را به سمت هنجارشکنی سوق می‌دهد به طوری‌که برخی جرائم در کشور متأثر از ترانه‌هایی با مفاهیم انتقام جویی و القاء حس نفرت هستند.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سینا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه