اخبار داغ

نامی آشنا برای مسافران مازندران

اکبر جوجه، نوستالژی جاده شمال

اکبر جوجه، نوستالژی جاده شمال
اکبرجوجه برای مسافرانی که به شمال رفته‌اند نام آشنایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بلاغ،اکبرجوجه برای مسافرانی که به شمال رفته‌اند نام آشنایی است. این نام در رستورانهای سراسر نوار ساحلی شمال کشورکم و بیش دیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , بلاغ, بلاغ, بلاغ,

غذایی که برای بیشتر گردشگران علاوه بر لذتی که از خوردن آن می‌برند با علامت سوال همراه است. این که اکبرجوجه نام غذاست یا رستوران و یا نام آشپز برای خانواده هایی که در مسیر سفرشان آن را می بینند سوژه خوبی برای به رخ کشیدن اطلاعات همدیگر است.

,

سوالی که بیشتر اوقات پاسخ صحیحی به آن داده نمی شود. اما اکبر جوجه هم نام غذاست هم نام آشپز و هم رستوران.

,

برای نخستین بار شخصی به نام اکبر گلبادی، یکی از 3 برادری که بعدها مدیر رستورانهای متعدد در قسمتهای مختلف گرگان و مازندران شدند اقدام به افتتاح یک رستوران کوچک در بهشهر کرد.

,

غذایی که در این رستوران سرو می شد جوجه هایی بود که بعد از یک روز در آب و لیمو خواباندن با روغن سرخ می شد و به همراه برنج زعفرانی و مقدار زیادی رب انار شیرین در اختیار مشتری قرار می گرفت.

,

این غذای خوشمزه و 700 تومانی که بیشتر لذت آن به دلیل وجود رب زیاد بود طولی نکشید که در بهشهر معروف شد. شهرت این غذا نیز توسط مسافران گذری بهشهر در تمام مازندران پیچید.

,

دومین شعبه رستوران اکبرجوجه توسط یکی دیگر از برادران گلبادی در گرگان افتتاح شد. پس از آن زمان و محبوبیت این غذا بسیاری از رستورانهای استان گلستان و مازندران به اکبر جوجه تغییر نام دادند، به طوری که در سراسر مسیر مازندران، گرگان و خراسان رستورانهای زیادی با این نام دیده شد.

,

تعدد نام اکبر جوجه زمانی مورد شکایت برادران گلبادی قرار گرفت که کیفیت غذای ارائه شده توسط این رستورانها محبوبیت این غذا را کمتر کرد.

,

پس از شکایت برادران گلبادی نام اکبرجوجه از سردر بسیاری از این رستورانها پایین کشیده شد. از اوائل سال گذشته نامهای متفاوتی مانند الپرجوجه، اصغرجوجه، اکبرجوجه 2 و 3 و ... که از نظر اسمی تشابه زیادی به اکبرجوجه دارد در بیشتر رستورانهای شمال کشور دیده می شود هرچند هنوز علی‌رغم شکایت صاحبان اصلی، رستورانهایی با این نام فعالیت می‌کنند اما تشخیص این که کدام رستوران اکبرجوجه واقعی را سرو می کند کار مشکلی نیست.رستورانهایی که بر روی شیشه آنها نام برادران گلبادی دیده می شود شعبه های اصلی هستند .

,

اگر گذرتان به شمال افتاد حتما این غذا را امتحان کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه