اخبار داغ

زمان با مسئولان راه نمی آید!

فرودگاه پارس آباد مغان بازهم زمین گیر شد

فرودگاه پارس آباد مغان بازهم زمین گیر شد
سابقه وعده مسئولان برای افتتاح فرودگاه پارس آباد مغان به سال 93 و دفعات آن بالای 5 مورد می رسد، اما مشخص نیست این طلسم چه زمان خواهد شکست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، فرودگاه پارس آباد مغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ جهت گسترش فضای کاری کشت و صنعت مغان تاسیس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان, آران مغان, آران مغان, ،,

این فرودگاه تا سال ۱۳۸۱ زیرمجموعه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بود که در این سال از این شرکت منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور شد.

,

در حالی که پروازهای فرودگاه این شهرستان نزدیک 40 سال و تا اواخر سال 91 برقرار بود، از اواخر فروردین 92 با هدف اجرای طرح بهسازی و افزایش طول و عرض باند و نیز ایجاد امکانات لازم برای نشست و برخاست هواپیماهای بدنه متوسط تعطیل شد.

,

 

,

, ,

در آن زمان در جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیر کل فرودگاه های استان، استاندار و مسوولان وقت شرکت فرودگاه های کشور در محل فرودگاه پارس آباد با دستور علی نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی، مقرر شد پروژه تعریض باند فرودگاه این شهرستان به سرعت اجرا و تا دو ماه آینده به سرانجام برسد.

,

 

,

, ,

در حالی که این پروژه در آن مقطع زمانی با اختصاص بالغ بر 27 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا بود و همگان نیز بر این باور بودند که تعریض باند این فرودگاه با وعده های داده شده وزیر طی دو ماه به بهره برداری خواهد رسید که رفته رفته این وعده داده شده وزیر طی دو ماه عملی نشد و این فرودگاه نه تنها ظرف دو ماه به بهره برداری نرسید بلکه دو ماه تبدیل به دو سال شد. و با اینکه دولت دهم جایش را به دولت تدبیر و امید داده است اما وعده بازگشایی مجدد فرودگاه تا کنون عملی نشده است.

,

طی سالهای اخیر بارها از زبان مدیران و مسئولان استانی این وعده شنیده شد که فرودگاه پارس آباد مغان بار دیگر بازگشایی خواهد شد اما این وعده تا کنون هرگز عملی نشده و در حد یک وعده که بدون بررسی کارشناسی بیان شده، مانده است.

,

مسئولین امر چندین بار قول افتتاح قریب الوقوع این فرودگاه را دادند و آخرین وعده آنان بهره برداری در شهریور ماه سال 94 بود.

,

در ادامه به بررسی اظهارات مسئولین طی یکسال و نیم گذشته در خصوص افتتاح این فرودگاه می پردازیم.

,

 

,

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵

, ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵,

نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس: فرودگاه پارس‌آباد دو ماه تعطیل شد

, نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس: فرودگاه پارس‌آباد دو ماه تعطیل شد,

حجت الاسلام حبیب برومند گفت: فرودگاه پارس‌آباد با هدف توسعه پهنای باند و تعریض آن تا دو ماه آینده تعطیل شده و نشست و برخاست هواپیماها در آن صورت نمی‌گیرد.

,

وی گفت: با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی، پیش‌بینی می‌شود بعد از دو ماه تعریض و توسعه باند قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل پروازهای داخلی و خارجی از طریق این فرودگاه انجام شود.

نماینده مردم پارس آباد افزود: با تعریض و همچنین تطویل پهنای فرودگاه پارس‌آباد امکان نشست و برخاست هواپیماهای فوکر فراهم آمده و علاوه بر پروازهای پارس‌آباد – تهران، پروازهای مشهد، عتبات عالیات و همچنین زائران حرم امن الهی نیز از طریق فرودگاه پارس‌آباد فراهم می‌آید.
 

92/07/20 - 19:24

استاندار اردبیل: تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد هفته بسیج افتتاح می‌شود

اکبر نیکزاد در سفر به شهرستان پارس‌آباد و در بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان از تکمیل لایه اول آسفالت باند فرودگاه پارس‌آباد و افتتاح این پروژه تا هفته بسیج خبر داد.

 

 

92/08/09- 14:17

استاندار اردبیل: تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد تا دهه فجر 92 آماده افتتاح می‌شود

استاندار اردبیل از افتتاح باند فرودگاه پارس آباد در دهه فجر سال 92 خبر داد.

اکبر نیکزاد که به اتفاق مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از مراحل اجرایی این پروژه بازدید می کرد با بیان این که فرودگاه پارس آباد نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهرستان های شمال استان دارد، گفت: با بهره برداری از طرح های در دست اجرا، علاوه بر افزایش پروازهای مسیر تهران – پارس آباد و برعکس، می‌توان پروازهای مشهد مقدس، عتبات عالیات و سرزمین وحی را نیز از این فرودگاه دایر کرد.

 

محمود رسولی‌نژاد مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌های کشور هم در جریان این بازدید با ابراز رضایت از روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه پارس‌آباد گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح تعریض و روکش آسفالت باند، این فرودگاه آماده نشست و برخاست هواپیمای فوکر 100خواهد بود.

 

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳

فرماندار پارس آباد: باند فرودگاه پارس‌آباد فروردین سال 93 بازگشایی می‌شود

فرماندار پارس آباد از تکمیل عملیات زیرسازی و ترمیم و بازگشایی مجدد باند فرودگاه این شهرستان طی فروردین سال 93 خبر داد.

ولی کریمی در بازدید مدیرکل فنی استانداری اردبیل از پروژه های عمرانی پارس آباد گفت: هم اکنون عملیات مرمت و روکش آسفالت این فرودگاه با اختصاص بالغ بر 27 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طول باند فرودگاه پارس آباد دو هزار و 800 متر است، تصریح: در مرحله تعریض و عملیات ترمیم از طرفین 7.5 متر و در مجموع 15 متر به عرض این باند افزوده خواهد شد.

فرماندار پارس آباد همچنین از اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از طریق معاونت امور عمرانی استاندار اردبیل برای تسریع تکمیل عملیات زیر سازی و ترمیم فرودگاه پارس آباد خبر داد.
 

فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل: پروازهای فرودگاه پارس آباد نیمه اول سال 93 برقرار می شود

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: پروازهای فرودگاه پارس آباد در نیمه اول سال 93 دایر و برقرار شده و پروازها به مقصد تهران انجام می شود.

مصطفی صفایی در جریان بازدید از روند تجهیز و تکمیل فرودگاه پارس آباد اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته بهسازی فرودگاه پارس آباد با کمبود منبع اعتباری رو به رو شد و توقفی در روند اجرای آن به وجود آمد نتوانستیم به موقع کار را تمام کنیم.

وی از برگزاری مناقصه جدید و انتخاب پیمانکار برای تکمیل این پروژه خبر داد و افزود: با پیمودن مراحل مناقصه عمومی تا یک ماه آینده پروژه فعال می شود و پیش بینی می کنیم در نیمه اول امسال پروازها دایر شود.
 

فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

استاندار اردبیل گفت: سال 93 برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است

مجید خدابخش در بازدید از بخش های مختلف فرودگاه اردبیل اظهار کرد: برای تحقق این امر رایزنی های لازم با شرکت های هواپیمایی هما، آتا و ماهان انجام شده است تا پروازهای اردبیل توسعه یافته و در نخستین ساعات روز و  پروازهای شبانه به مقصد اردبیل و یا تهران انجام شود.

وی گفت: استان اردبیل دارای دو فرودگاه مناسب و مجهز است که با رفع ایرادات موجود می توان علاوه بر پروازهای داخلی پروازهایی را نیز به مقصد کشورهای همسایه برقرار کرد.

خدابخش با بیان اینکه امسال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است، افزود: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل باید تا پایان امسال تکمیل شود.
 

93/09/02 - 11:20

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد: تخصیص اعتبار 33 میلیارد ریالی برای تکمیل باند فرودگاه پارس‌آباد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: برای روکش و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار اختصاص یافته است.

سید فخرالدین هاشمی در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه پارس آباد به روکش و تعریض باند فرودگاه این شهرستان اشاره کرد و افزود: باند فرودگاه پارس‌آباد در حال تکمیل است و تاکنون یک‌‌هزار و 200 متر از روکش باند توسط شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شده و بقیه عملیات روکش باند طی مناقصه به پیمانکار واگذار شده است.

این مسئول افزود: عرض باند فرودگاه پارس‌آباد در حال حاضر به 45 متر رسیده و دو شانه 7.5 متر از طرفین نیز اضافه شده است که این دو شانه در تعهد استانداری اردبیل بوده که توسط بنیاد مسکن در حال اجراست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: برای روکش و تعریض باند تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار اختصاص یافته است، طول باند فرودگاه پارس‌آباد 2 هزار و 800 متر طول است که طبق برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته در حال اجراست.

 

1393/12/23 - 19:10
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل: فرودگاه پارس‌آباد مغان نیمه دوم سال 94 به بهره برداری می رسد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: تداوم بهسازی ستون پروازی فرودگاه پارس‌آباد تا نیمه دوم سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با انجام این کار فرودگاه پارس‌آباد به یک فرودگاه استاندارد تبدیل شود.

سید فخرالدین هاشمی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در یازده ماه امسال تعداد پروازهای داخلی که به‌صورت رفت‌وبرگشت در فرودگاه اردبیل به انجام رسیده، 1532 پرواز بود که نسبت به سال گذشته 13.7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: تداوم به سازی ستون پروازی فرودگاه پارس‌آباد تا نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با انجام این کار فرودگاه پارس‌آباد به یک فرودگاه استاندارد تبدیل شود.

 

02/02/1394 - 17:39

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس: تخصیص 20 میلیارد ریال برای تکمیل طرح توسعه فرودگاه پارس آباد مغان

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 20 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه توسعه فرودگاه پارس آباد مغان در آینده نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام حبیب برومند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به لحاظ کمبود اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور که سبب تعطیلی طرح تعریض و بهسازی باند فرودگاه این شهرستان شده درخواست تخصیص 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث غیر مترقبه را داشتیم که وزیر کشور نیز دستور اختصاص این رقم را به استاندار اردبیل ابلاغ کرد.
 

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل: تکمیل باند فرودگاه پارس آباد با کمبود اعتبار مواجه است

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: تکمیل و بهره برداری از فرودگاه پارس آباد به عنوان دومین فرودگاه استان با کمبود اعتبار مواجه است.

سیدفخرالدین هاشمی در بازدید از عملیات عمرانی فرودگاه پارس آباد افزود: با اعتباراتی که تخصیص یافته تنها می توانیم یک لایه از باند فرودگاه این شهرستان را تا پایان شهریورماه عملیاتی کنیم اما برای تداوم کار با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه این فرودگاه از دو سال قبل تاکنون به دلیل ترمیم و تعریض باند تعطیل شده است، ادامه داد: زیرسازی، تعمیر روکش و آسفالت باند از جمله طرحهای مصوب برای این فرودگاه بود که با اتمام آن عرض باند فرودگاه پارس آباد از ۳۰ متر به بیش از ۴۵ متر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه در طرح تعریض باند این فرودگاه از هر طرف ۷.۵ متر اضافه خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این، بحث استحکام باند برای فرود هواپیماهای سنگین براساس مقررات جهانی بود که باید در بحث عمرانی مد نظر قرار می گرفت.

هاشمی باند قبلی این فرودگاه را دارای استاندارد ۲۰ عنوان کرد و متذکر شد: با این استاندارد فرودگاه پارس آباد در برابر هواپیماهای سنگینی مثل فوکر و ایرباس ۳۲۰ قابل استفاده نبود.

وی با بیان اینکه اگر این اعتبار تامین شود، روند کار تسریع خواهد شد، افزود: فرودگاه پارس آباد یک فرودگاه محلی و محدود و تا پیش از این فقط میزبان هواپیماهای فوکر ۵۰ فرند شیپ بوده است.

 

94/06/22 - 18:10

فرماندار پارس آباد: باند فرودگاه پارس‌آباد به زودی تکمیل می‌شود/ اختصاص ۳۰۰۰ تن قیر برای دو لایه آسفالت باند فرودگاه پارس‌آباد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، تلاش بر این است تا به زودی باند فرودگاه پارس‌آباد تکمیل شده و آماده بهره‌برداری باشد.

مهدی احمدی در جریان بازدید از مراحل اجرایی فرودگاه پارس‌آباد اظهار کرد: قرار است 3 هزار تن قیر برای اجرای لایه دوم آسفالت فرودگاه پارس‌آباد اختصاص یابد تا با هزینه‌کرد هشت میلیارد تومان عملیات بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: بهسازی فرودگاه پارس‌آباد که از زیرساخت‌های مهم منطقه مغان است از سال‌های گذشته شروع شده اما به دلیل کمبود اعتبار دو لایه از آسفالت آن باقی مانده که امیدواریم با قولی که وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان و پیگیری‌های ما از طریق ریاست فرودگاه‌های کشور در حال انجام است، به نتیجه رسیده و امکان تکمیل و بهره‌برداری از آن فراهم آید.

فرماندار پارس‌آباد گفت: قرار است در هفته آینده نیز با مدیرعامل فرودگاه‌های کشور نشستی را برگزار کنیم تا با توجه به اجرای منطقه آزاد تجاری در محدوده پارس‌آباد و بیله‌سوار بتوانیم زمینه فعال شدن این فرودگاه را فراهم کنیم و با توجه به قطب کشاورزی بودن مغان بتوانیم از این بستر و ظرفیت استفاده کنیم.

احمدی افزود: در کنار تکمیل باند موجود ما در آینده قصد احداث باند جدیدی را در این فرودگاه داریم تا امکان نشست و برخاست هواپیماهای غول‌پیکر و باری نیز در این فرودگاه فراهم آمده و ظرفیت توسعه مطلوب‌تر و مناسب‌تر را شاهد و ناظر باشیم.

وی با یادآوری اینکه تمام تلاش‌ها و هدف‌گذاری‌ها برای به نتیجه رساندن طرح‌های نیمه‌تمام در این شهرستان است، بیان کرد: در این بین اولویت ما تکمیل باند در حال احداث فرودگاه پارس‌آباد است که امیدواریم نتایج خوب و مناسبی را از این حرکت شاهد و ناظر باشیم.

تعطیلی پروازهای تهران - پارس آباد، ناراحتی و نارضایتی مردم و مسوولان این منطقه مرزی را برانگیخته است بطوری که امام جمعه شهرستان پارس آباد روز گذشته در خطبه های نمازجمعه با انتقاد شدید از وعده های تو خالی مسوولان استانی برای افتتاح فرودگاه پارس آباد مغان گفت: در حالی که فرودگاه شهرستان پارس آباد مغان بعد از چندین سال تعطیلی قرار بود تا پایان شهریور ماه 94 افتتاح شود اما باز هم وعده های مسوولان استان به رغم وعده های داده شده محقق نشد.

حجت الاسلام سید سعید رشادی بیان کرد: در صورت بی توجهی مسوولان استانی نسبت به فرودگاه شهرستان پارس آباد، طی نامه ای مراتب اعتراض و صدای مردم این منطقه مرزی را به رهبر معظم انقلاب خواهیم رساند.

این فرودگاه علاوه بر تاثیرگذاری در روند عمران و آبادانی و توسعه شهرستان پارس آباد و مناطق همجوار، در تاسیس و شکل گیری شرکت های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس آباد و نیز رشد و عمران شهرستان مرزی پارس آباد مغان نقش بی بدیلی داشته است و بدون شک از زمان تعطیلی پروازها، رشد و آبادانی و پیشرفت این منطقه مرزی نیز کند شده است.

فرودگاه پارس آباد علاوه بر مردم منطقه، به مسافران جمهوری آذربایجان نیز خدمات ارائه می کرد که بر اساس گزارش مسوولان فرودگاه، ماهانه دهها نفر از مسافران این فرودگاه را اتباع آذری تشکیل می دادند و این علاوه بر جذب گردشگران خارجی، موجب وارد شدن ارز به کشورمان می شد.

امیدواریم مسوولان استانی با عمل به وعده های داده شده نسبت به راه اندازی باند فرودگاه پارس آباد مغان شاهد پرواز مجدد هواپیما در فرودگاه این شهرستان باشیم.

شهرستان پارس آباد مغان در شمالی ترین نقطه ی استان اردبیل و نقطه ی صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان واقع است.

گزارش از مرتضی بری

انتهای پیام/

,

وی گفت: با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی، پیش‌بینی می‌شود بعد از دو ماه تعریض و توسعه باند قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل پروازهای داخلی و خارجی از طریق این فرودگاه انجام شود.

نماینده مردم پارس آباد افزود: با تعریض و همچنین تطویل پهنای فرودگاه پارس‌آباد امکان نشست و برخاست هواپیماهای فوکر فراهم آمده و علاوه بر پروازهای پارس‌آباد – تهران، پروازهای مشهد، عتبات عالیات و همچنین زائران حرم امن الهی نیز از طریق فرودگاه پارس‌آباد فراهم می‌آید.
 

92/07/20 - 19:24

استاندار اردبیل: تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد هفته بسیج افتتاح می‌شود

اکبر نیکزاد در سفر به شهرستان پارس‌آباد و در بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان از تکمیل لایه اول آسفالت باند فرودگاه پارس‌آباد و افتتاح این پروژه تا هفته بسیج خبر داد.

 

 

92/08/09- 14:17

استاندار اردبیل: تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد تا دهه فجر 92 آماده افتتاح می‌شود

استاندار اردبیل از افتتاح باند فرودگاه پارس آباد در دهه فجر سال 92 خبر داد.

اکبر نیکزاد که به اتفاق مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از مراحل اجرایی این پروژه بازدید می کرد با بیان این که فرودگاه پارس آباد نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهرستان های شمال استان دارد، گفت: با بهره برداری از طرح های در دست اجرا، علاوه بر افزایش پروازهای مسیر تهران – پارس آباد و برعکس، می‌توان پروازهای مشهد مقدس، عتبات عالیات و سرزمین وحی را نیز از این فرودگاه دایر کرد.

 

محمود رسولی‌نژاد مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌های کشور هم در جریان این بازدید با ابراز رضایت از روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه پارس‌آباد گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح تعریض و روکش آسفالت باند، این فرودگاه آماده نشست و برخاست هواپیمای فوکر 100خواهد بود.

 

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳

فرماندار پارس آباد: باند فرودگاه پارس‌آباد فروردین سال 93 بازگشایی می‌شود

فرماندار پارس آباد از تکمیل عملیات زیرسازی و ترمیم و بازگشایی مجدد باند فرودگاه این شهرستان طی فروردین سال 93 خبر داد.

ولی کریمی در بازدید مدیرکل فنی استانداری اردبیل از پروژه های عمرانی پارس آباد گفت: هم اکنون عملیات مرمت و روکش آسفالت این فرودگاه با اختصاص بالغ بر 27 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طول باند فرودگاه پارس آباد دو هزار و 800 متر است، تصریح: در مرحله تعریض و عملیات ترمیم از طرفین 7.5 متر و در مجموع 15 متر به عرض این باند افزوده خواهد شد.

فرماندار پارس آباد همچنین از اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از طریق معاونت امور عمرانی استاندار اردبیل برای تسریع تکمیل عملیات زیر سازی و ترمیم فرودگاه پارس آباد خبر داد.
 

فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل: پروازهای فرودگاه پارس آباد نیمه اول سال 93 برقرار می شود

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: پروازهای فرودگاه پارس آباد در نیمه اول سال 93 دایر و برقرار شده و پروازها به مقصد تهران انجام می شود.

مصطفی صفایی در جریان بازدید از روند تجهیز و تکمیل فرودگاه پارس آباد اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته بهسازی فرودگاه پارس آباد با کمبود منبع اعتباری رو به رو شد و توقفی در روند اجرای آن به وجود آمد نتوانستیم به موقع کار را تمام کنیم.

وی از برگزاری مناقصه جدید و انتخاب پیمانکار برای تکمیل این پروژه خبر داد و افزود: با پیمودن مراحل مناقصه عمومی تا یک ماه آینده پروژه فعال می شود و پیش بینی می کنیم در نیمه اول امسال پروازها دایر شود.
 

فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

استاندار اردبیل گفت: سال 93 برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است

مجید خدابخش در بازدید از بخش های مختلف فرودگاه اردبیل اظهار کرد: برای تحقق این امر رایزنی های لازم با شرکت های هواپیمایی هما، آتا و ماهان انجام شده است تا پروازهای اردبیل توسعه یافته و در نخستین ساعات روز و  پروازهای شبانه به مقصد اردبیل و یا تهران انجام شود.

وی گفت: استان اردبیل دارای دو فرودگاه مناسب و مجهز است که با رفع ایرادات موجود می توان علاوه بر پروازهای داخلی پروازهایی را نیز به مقصد کشورهای همسایه برقرار کرد.

خدابخش با بیان اینکه امسال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است، افزود: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل باید تا پایان امسال تکمیل شود.
 

93/09/02 - 11:20

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد: تخصیص اعتبار 33 میلیارد ریالی برای تکمیل باند فرودگاه پارس‌آباد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: برای روکش و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار اختصاص یافته است.

سید فخرالدین هاشمی در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه پارس آباد به روکش و تعریض باند فرودگاه این شهرستان اشاره کرد و افزود: باند فرودگاه پارس‌آباد در حال تکمیل است و تاکنون یک‌‌هزار و 200 متر از روکش باند توسط شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شده و بقیه عملیات روکش باند طی مناقصه به پیمانکار واگذار شده است.

این مسئول افزود: عرض باند فرودگاه پارس‌آباد در حال حاضر به 45 متر رسیده و دو شانه 7.5 متر از طرفین نیز اضافه شده است که این دو شانه در تعهد استانداری اردبیل بوده که توسط بنیاد مسکن در حال اجراست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: برای روکش و تعریض باند تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار اختصاص یافته است، طول باند فرودگاه پارس‌آباد 2 هزار و 800 متر طول است که طبق برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته در حال اجراست.

 

1393/12/23 - 19:10
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل: فرودگاه پارس‌آباد مغان نیمه دوم سال 94 به بهره برداری می رسد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: تداوم بهسازی ستون پروازی فرودگاه پارس‌آباد تا نیمه دوم سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با انجام این کار فرودگاه پارس‌آباد به یک فرودگاه استاندارد تبدیل شود.

سید فخرالدین هاشمی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در یازده ماه امسال تعداد پروازهای داخلی که به‌صورت رفت‌وبرگشت در فرودگاه اردبیل به انجام رسیده، 1532 پرواز بود که نسبت به سال گذشته 13.7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: تداوم به سازی ستون پروازی فرودگاه پارس‌آباد تا نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با انجام این کار فرودگاه پارس‌آباد به یک فرودگاه استاندارد تبدیل شود.

 

02/02/1394 - 17:39

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس: تخصیص 20 میلیارد ریال برای تکمیل طرح توسعه فرودگاه پارس آباد مغان

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 20 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه توسعه فرودگاه پارس آباد مغان در آینده نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام حبیب برومند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به لحاظ کمبود اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور که سبب تعطیلی طرح تعریض و بهسازی باند فرودگاه این شهرستان شده درخواست تخصیص 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث غیر مترقبه را داشتیم که وزیر کشور نیز دستور اختصاص این رقم را به استاندار اردبیل ابلاغ کرد.
 

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل: تکمیل باند فرودگاه پارس آباد با کمبود اعتبار مواجه است

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: تکمیل و بهره برداری از فرودگاه پارس آباد به عنوان دومین فرودگاه استان با کمبود اعتبار مواجه است.

سیدفخرالدین هاشمی در بازدید از عملیات عمرانی فرودگاه پارس آباد افزود: با اعتباراتی که تخصیص یافته تنها می توانیم یک لایه از باند فرودگاه این شهرستان را تا پایان شهریورماه عملیاتی کنیم اما برای تداوم کار با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه این فرودگاه از دو سال قبل تاکنون به دلیل ترمیم و تعریض باند تعطیل شده است، ادامه داد: زیرسازی، تعمیر روکش و آسفالت باند از جمله طرحهای مصوب برای این فرودگاه بود که با اتمام آن عرض باند فرودگاه پارس آباد از ۳۰ متر به بیش از ۴۵ متر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه در طرح تعریض باند این فرودگاه از هر طرف ۷.۵ متر اضافه خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این، بحث استحکام باند برای فرود هواپیماهای سنگین براساس مقررات جهانی بود که باید در بحث عمرانی مد نظر قرار می گرفت.

هاشمی باند قبلی این فرودگاه را دارای استاندارد ۲۰ عنوان کرد و متذکر شد: با این استاندارد فرودگاه پارس آباد در برابر هواپیماهای سنگینی مثل فوکر و ایرباس ۳۲۰ قابل استفاده نبود.

وی با بیان اینکه اگر این اعتبار تامین شود، روند کار تسریع خواهد شد، افزود: فرودگاه پارس آباد یک فرودگاه محلی و محدود و تا پیش از این فقط میزبان هواپیماهای فوکر ۵۰ فرند شیپ بوده است.

 

94/06/22 - 18:10

فرماندار پارس آباد: باند فرودگاه پارس‌آباد به زودی تکمیل می‌شود/ اختصاص ۳۰۰۰ تن قیر برای دو لایه آسفالت باند فرودگاه پارس‌آباد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، تلاش بر این است تا به زودی باند فرودگاه پارس‌آباد تکمیل شده و آماده بهره‌برداری باشد.

مهدی احمدی در جریان بازدید از مراحل اجرایی فرودگاه پارس‌آباد اظهار کرد: قرار است 3 هزار تن قیر برای اجرای لایه دوم آسفالت فرودگاه پارس‌آباد اختصاص یابد تا با هزینه‌کرد هشت میلیارد تومان عملیات بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: بهسازی فرودگاه پارس‌آباد که از زیرساخت‌های مهم منطقه مغان است از سال‌های گذشته شروع شده اما به دلیل کمبود اعتبار دو لایه از آسفالت آن باقی مانده که امیدواریم با قولی که وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان و پیگیری‌های ما از طریق ریاست فرودگاه‌های کشور در حال انجام است، به نتیجه رسیده و امکان تکمیل و بهره‌برداری از آن فراهم آید.

فرماندار پارس‌آباد گفت: قرار است در هفته آینده نیز با مدیرعامل فرودگاه‌های کشور نشستی را برگزار کنیم تا با توجه به اجرای منطقه آزاد تجاری در محدوده پارس‌آباد و بیله‌سوار بتوانیم زمینه فعال شدن این فرودگاه را فراهم کنیم و با توجه به قطب کشاورزی بودن مغان بتوانیم از این بستر و ظرفیت استفاده کنیم.

احمدی افزود: در کنار تکمیل باند موجود ما در آینده قصد احداث باند جدیدی را در این فرودگاه داریم تا امکان نشست و برخاست هواپیماهای غول‌پیکر و باری نیز در این فرودگاه فراهم آمده و ظرفیت توسعه مطلوب‌تر و مناسب‌تر را شاهد و ناظر باشیم.

وی با یادآوری اینکه تمام تلاش‌ها و هدف‌گذاری‌ها برای به نتیجه رساندن طرح‌های نیمه‌تمام در این شهرستان است، بیان کرد: در این بین اولویت ما تکمیل باند در حال احداث فرودگاه پارس‌آباد است که امیدواریم نتایج خوب و مناسبی را از این حرکت شاهد و ناظر باشیم.

تعطیلی پروازهای تهران - پارس آباد، ناراحتی و نارضایتی مردم و مسوولان این منطقه مرزی را برانگیخته است بطوری که امام جمعه شهرستان پارس آباد روز گذشته در خطبه های نمازجمعه با انتقاد شدید از وعده های تو خالی مسوولان استانی برای افتتاح فرودگاه پارس آباد مغان گفت: در حالی که فرودگاه شهرستان پارس آباد مغان بعد از چندین سال تعطیلی قرار بود تا پایان شهریور ماه 94 افتتاح شود اما باز هم وعده های مسوولان استان به رغم وعده های داده شده محقق نشد.

حجت الاسلام سید سعید رشادی بیان کرد: در صورت بی توجهی مسوولان استانی نسبت به فرودگاه شهرستان پارس آباد، طی نامه ای مراتب اعتراض و صدای مردم این منطقه مرزی را به رهبر معظم انقلاب خواهیم رساند.

این فرودگاه علاوه بر تاثیرگذاری در روند عمران و آبادانی و توسعه شهرستان پارس آباد و مناطق همجوار، در تاسیس و شکل گیری شرکت های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس آباد و نیز رشد و عمران شهرستان مرزی پارس آباد مغان نقش بی بدیلی داشته است و بدون شک از زمان تعطیلی پروازها، رشد و آبادانی و پیشرفت این منطقه مرزی نیز کند شده است.

فرودگاه پارس آباد علاوه بر مردم منطقه، به مسافران جمهوری آذربایجان نیز خدمات ارائه می کرد که بر اساس گزارش مسوولان فرودگاه، ماهانه دهها نفر از مسافران این فرودگاه را اتباع آذری تشکیل می دادند و این علاوه بر جذب گردشگران خارجی، موجب وارد شدن ارز به کشورمان می شد.

امیدواریم مسوولان استانی با عمل به وعده های داده شده نسبت به راه اندازی باند فرودگاه پارس آباد مغان شاهد پرواز مجدد هواپیما در فرودگاه این شهرستان باشیم.

شهرستان پارس آباد مغان در شمالی ترین نقطه ی استان اردبیل و نقطه ی صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان واقع است.

گزارش از مرتضی بری

انتهای پیام/

,

, ,

وی گفت: با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی، پیش‌بینی می‌شود بعد از دو ماه تعریض و توسعه باند قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل پروازهای داخلی و خارجی از طریق این فرودگاه انجام شود.

,

نماینده مردم پارس آباد افزود: با تعریض و همچنین تطویل پهنای فرودگاه پارس‌آباد امکان نشست و برخاست هواپیماهای فوکر فراهم آمده و علاوه بر پروازهای پارس‌آباد – تهران، پروازهای مشهد، عتبات عالیات و همچنین زائران حرم امن الهی نیز از طریق فرودگاه پارس‌آباد فراهم می‌آید.
 

,
,

92/07/20 - 19:24

, 92/07/20 - 19:24,

استاندار اردبیل: تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد هفته بسیج افتتاح می‌شود

, استاندار اردبیل: تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد هفته بسیج افتتاح می‌شود,

اکبر نیکزاد در سفر به شهرستان پارس‌آباد و در بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان از تکمیل لایه اول آسفالت باند فرودگاه پارس‌آباد و افتتاح این پروژه تا هفته بسیج خبر داد.

,

 

,

, ,

 

,
92/08/09- 14:17
,
92/08/09- 14:17
, 92/08/09- 14:17, 92/08/09,

استاندار اردبیل: تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد تا دهه فجر 92 آماده افتتاح می‌شود

, استاندار اردبیل: تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد تا دهه فجر 92 آماده افتتاح می‌شود, استاندار اردبیل: تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد تا دهه فجر 92 آماده افتتاح می‌شود,

استاندار اردبیل از افتتاح باند فرودگاه پارس آباد در دهه فجر سال 92 خبر داد.

,

اکبر نیکزاد که به اتفاق مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از مراحل اجرایی این پروژه بازدید می کرد با بیان این که فرودگاه پارس آباد نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهرستان های شمال استان دارد، گفت: با بهره برداری از طرح های در دست اجرا، علاوه بر افزایش پروازهای مسیر تهران – پارس آباد و برعکس، می‌توان پروازهای مشهد مقدس، عتبات عالیات و سرزمین وحی را نیز از این فرودگاه دایر کرد.

,

 

,

, ,

محمود رسولی‌نژاد مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌های کشور هم در جریان این بازدید با ابراز رضایت از روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه پارس‌آباد گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح تعریض و روکش آسفالت باند، این فرودگاه آماده نشست و برخاست هواپیمای فوکر 100خواهد بود.

,

 

,

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳

, پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳,

فرماندار پارس آباد: باند فرودگاه پارس‌آباد فروردین سال 93 بازگشایی می‌شود

, فرماندار پارس آباد: باند فرودگاه پارس‌آباد فروردین سال 93 بازگشایی می‌شود,

فرماندار پارس آباد از تکمیل عملیات زیرسازی و ترمیم و بازگشایی مجدد باند فرودگاه این شهرستان طی فروردین سال 93 خبر داد.

,

ولی کریمی در بازدید مدیرکل فنی استانداری اردبیل از پروژه های عمرانی پارس آباد گفت: هم اکنون عملیات مرمت و روکش آسفالت این فرودگاه با اختصاص بالغ بر 27 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی در حال اجرا است.

,

وی با بیان اینکه طول باند فرودگاه پارس آباد دو هزار و 800 متر است، تصریح: در مرحله تعریض و عملیات ترمیم از طرفین 7.5 متر و در مجموع 15 متر به عرض این باند افزوده خواهد شد.

فرماندار پارس آباد همچنین از اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از طریق معاونت امور عمرانی استاندار اردبیل برای تسریع تکمیل عملیات زیر سازی و ترمیم فرودگاه پارس آباد خبر داد.
 

فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل: پروازهای فرودگاه پارس آباد نیمه اول سال 93 برقرار می شود

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: پروازهای فرودگاه پارس آباد در نیمه اول سال 93 دایر و برقرار شده و پروازها به مقصد تهران انجام می شود.

مصطفی صفایی در جریان بازدید از روند تجهیز و تکمیل فرودگاه پارس آباد اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته بهسازی فرودگاه پارس آباد با کمبود منبع اعتباری رو به رو شد و توقفی در روند اجرای آن به وجود آمد نتوانستیم به موقع کار را تمام کنیم.

وی از برگزاری مناقصه جدید و انتخاب پیمانکار برای تکمیل این پروژه خبر داد و افزود: با پیمودن مراحل مناقصه عمومی تا یک ماه آینده پروژه فعال می شود و پیش بینی می کنیم در نیمه اول امسال پروازها دایر شود.
 

فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

استاندار اردبیل گفت: سال 93 برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است

مجید خدابخش در بازدید از بخش های مختلف فرودگاه اردبیل اظهار کرد: برای تحقق این امر رایزنی های لازم با شرکت های هواپیمایی هما، آتا و ماهان انجام شده است تا پروازهای اردبیل توسعه یافته و در نخستین ساعات روز و  پروازهای شبانه به مقصد اردبیل و یا تهران انجام شود.

وی گفت: استان اردبیل دارای دو فرودگاه مناسب و مجهز است که با رفع ایرادات موجود می توان علاوه بر پروازهای داخلی پروازهایی را نیز به مقصد کشورهای همسایه برقرار کرد.

خدابخش با بیان اینکه امسال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است، افزود: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل باید تا پایان امسال تکمیل شود.
 

93/09/02 - 11:20

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد: تخصیص اعتبار 33 میلیارد ریالی برای تکمیل باند فرودگاه پارس‌آباد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: برای روکش و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار اختصاص یافته است.

سید فخرالدین هاشمی در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه پارس آباد به روکش و تعریض باند فرودگاه این شهرستان اشاره کرد و افزود: باند فرودگاه پارس‌آباد در حال تکمیل است و تاکنون یک‌‌هزار و 200 متر از روکش باند توسط شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شده و بقیه عملیات روکش باند طی مناقصه به پیمانکار واگذار شده است.

این مسئول افزود: عرض باند فرودگاه پارس‌آباد در حال حاضر به 45 متر رسیده و دو شانه 7.5 متر از طرفین نیز اضافه شده است که این دو شانه در تعهد استانداری اردبیل بوده که توسط بنیاد مسکن در حال اجراست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: برای روکش و تعریض باند تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار اختصاص یافته است، طول باند فرودگاه پارس‌آباد 2 هزار و 800 متر طول است که طبق برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته در حال اجراست.

 

1393/12/23 - 19:10
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل: فرودگاه پارس‌آباد مغان نیمه دوم سال 94 به بهره برداری می رسد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: تداوم بهسازی ستون پروازی فرودگاه پارس‌آباد تا نیمه دوم سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با انجام این کار فرودگاه پارس‌آباد به یک فرودگاه استاندارد تبدیل شود.

سید فخرالدین هاشمی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در یازده ماه امسال تعداد پروازهای داخلی که به‌صورت رفت‌وبرگشت در فرودگاه اردبیل به انجام رسیده، 1532 پرواز بود که نسبت به سال گذشته 13.7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: تداوم به سازی ستون پروازی فرودگاه پارس‌آباد تا نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با انجام این کار فرودگاه پارس‌آباد به یک فرودگاه استاندارد تبدیل شود.

 

02/02/1394 - 17:39

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس: تخصیص 20 میلیارد ریال برای تکمیل طرح توسعه فرودگاه پارس آباد مغان

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 20 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه توسعه فرودگاه پارس آباد مغان در آینده نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام حبیب برومند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به لحاظ کمبود اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور که سبب تعطیلی طرح تعریض و بهسازی باند فرودگاه این شهرستان شده درخواست تخصیص 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث غیر مترقبه را داشتیم که وزیر کشور نیز دستور اختصاص این رقم را به استاندار اردبیل ابلاغ کرد.
 

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل: تکمیل باند فرودگاه پارس آباد با کمبود اعتبار مواجه است

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: تکمیل و بهره برداری از فرودگاه پارس آباد به عنوان دومین فرودگاه استان با کمبود اعتبار مواجه است.

سیدفخرالدین هاشمی در بازدید از عملیات عمرانی فرودگاه پارس آباد افزود: با اعتباراتی که تخصیص یافته تنها می توانیم یک لایه از باند فرودگاه این شهرستان را تا پایان شهریورماه عملیاتی کنیم اما برای تداوم کار با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه این فرودگاه از دو سال قبل تاکنون به دلیل ترمیم و تعریض باند تعطیل شده است، ادامه داد: زیرسازی، تعمیر روکش و آسفالت باند از جمله طرحهای مصوب برای این فرودگاه بود که با اتمام آن عرض باند فرودگاه پارس آباد از ۳۰ متر به بیش از ۴۵ متر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه در طرح تعریض باند این فرودگاه از هر طرف ۷.۵ متر اضافه خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این، بحث استحکام باند برای فرود هواپیماهای سنگین براساس مقررات جهانی بود که باید در بحث عمرانی مد نظر قرار می گرفت.

هاشمی باند قبلی این فرودگاه را دارای استاندارد ۲۰ عنوان کرد و متذکر شد: با این استاندارد فرودگاه پارس آباد در برابر هواپیماهای سنگینی مثل فوکر و ایرباس ۳۲۰ قابل استفاده نبود.

وی با بیان اینکه اگر این اعتبار تامین شود، روند کار تسریع خواهد شد، افزود: فرودگاه پارس آباد یک فرودگاه محلی و محدود و تا پیش از این فقط میزبان هواپیماهای فوکر ۵۰ فرند شیپ بوده است.

 

94/06/22 - 18:10

فرماندار پارس آباد: باند فرودگاه پارس‌آباد به زودی تکمیل می‌شود/ اختصاص ۳۰۰۰ تن قیر برای دو لایه آسفالت باند فرودگاه پارس‌آباد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، تلاش بر این است تا به زودی باند فرودگاه پارس‌آباد تکمیل شده و آماده بهره‌برداری باشد.

مهدی احمدی در جریان بازدید از مراحل اجرایی فرودگاه پارس‌آباد اظهار کرد: قرار است 3 هزار تن قیر برای اجرای لایه دوم آسفالت فرودگاه پارس‌آباد اختصاص یابد تا با هزینه‌کرد هشت میلیارد تومان عملیات بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: بهسازی فرودگاه پارس‌آباد که از زیرساخت‌های مهم منطقه مغان است از سال‌های گذشته شروع شده اما به دلیل کمبود اعتبار دو لایه از آسفالت آن باقی مانده که امیدواریم با قولی که وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان و پیگیری‌های ما از طریق ریاست فرودگاه‌های کشور در حال انجام است، به نتیجه رسیده و امکان تکمیل و بهره‌برداری از آن فراهم آید.

فرماندار پارس‌آباد گفت: قرار است در هفته آینده نیز با مدیرعامل فرودگاه‌های کشور نشستی را برگزار کنیم تا با توجه به اجرای منطقه آزاد تجاری در محدوده پارس‌آباد و بیله‌سوار بتوانیم زمینه فعال شدن این فرودگاه را فراهم کنیم و با توجه به قطب کشاورزی بودن مغان بتوانیم از این بستر و ظرفیت استفاده کنیم.

احمدی افزود: در کنار تکمیل باند موجود ما در آینده قصد احداث باند جدیدی را در این فرودگاه داریم تا امکان نشست و برخاست هواپیماهای غول‌پیکر و باری نیز در این فرودگاه فراهم آمده و ظرفیت توسعه مطلوب‌تر و مناسب‌تر را شاهد و ناظر باشیم.

وی با یادآوری اینکه تمام تلاش‌ها و هدف‌گذاری‌ها برای به نتیجه رساندن طرح‌های نیمه‌تمام در این شهرستان است، بیان کرد: در این بین اولویت ما تکمیل باند در حال احداث فرودگاه پارس‌آباد است که امیدواریم نتایج خوب و مناسبی را از این حرکت شاهد و ناظر باشیم.

تعطیلی پروازهای تهران - پارس آباد، ناراحتی و نارضایتی مردم و مسوولان این منطقه مرزی را برانگیخته است بطوری که امام جمعه شهرستان پارس آباد روز گذشته در خطبه های نمازجمعه با انتقاد شدید از وعده های تو خالی مسوولان استانی برای افتتاح فرودگاه پارس آباد مغان گفت: در حالی که فرودگاه شهرستان پارس آباد مغان بعد از چندین سال تعطیلی قرار بود تا پایان شهریور ماه 94 افتتاح شود اما باز هم وعده های مسوولان استان به رغم وعده های داده شده محقق نشد.

حجت الاسلام سید سعید رشادی بیان کرد: در صورت بی توجهی مسوولان استانی نسبت به فرودگاه شهرستان پارس آباد، طی نامه ای مراتب اعتراض و صدای مردم این منطقه مرزی را به رهبر معظم انقلاب خواهیم رساند.

این فرودگاه علاوه بر تاثیرگذاری در روند عمران و آبادانی و توسعه شهرستان پارس آباد و مناطق همجوار، در تاسیس و شکل گیری شرکت های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس آباد و نیز رشد و عمران شهرستان مرزی پارس آباد مغان نقش بی بدیلی داشته است و بدون شک از زمان تعطیلی پروازها، رشد و آبادانی و پیشرفت این منطقه مرزی نیز کند شده است.

فرودگاه پارس آباد علاوه بر مردم منطقه، به مسافران جمهوری آذربایجان نیز خدمات ارائه می کرد که بر اساس گزارش مسوولان فرودگاه، ماهانه دهها نفر از مسافران این فرودگاه را اتباع آذری تشکیل می دادند و این علاوه بر جذب گردشگران خارجی، موجب وارد شدن ارز به کشورمان می شد.

امیدواریم مسوولان استانی با عمل به وعده های داده شده نسبت به راه اندازی باند فرودگاه پارس آباد مغان شاهد پرواز مجدد هواپیما در فرودگاه این شهرستان باشیم.

شهرستان پارس آباد مغان در شمالی ترین نقطه ی استان اردبیل و نقطه ی صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان واقع است.

گزارش از مرتضی بری

انتهای پیام/

,

, ,

وی با بیان اینکه طول باند فرودگاه پارس آباد دو هزار و 800 متر است، تصریح: در مرحله تعریض و عملیات ترمیم از طرفین 7.5 متر و در مجموع 15 متر به عرض این باند افزوده خواهد شد.

,

فرماندار پارس آباد همچنین از اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از طریق معاونت امور عمرانی استاندار اردبیل برای تسریع تکمیل عملیات زیر سازی و ترمیم فرودگاه پارس آباد خبر داد.
 

,
,

فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

, فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹,

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل: پروازهای فرودگاه پارس آباد نیمه اول سال 93 برقرار می شود

, مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل: پروازهای فرودگاه پارس آباد نیمه اول سال 93 برقرار می شود,

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: پروازهای فرودگاه پارس آباد در نیمه اول سال 93 دایر و برقرار شده و پروازها به مقصد تهران انجام می شود.

,

مصطفی صفایی در جریان بازدید از روند تجهیز و تکمیل فرودگاه پارس آباد اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته بهسازی فرودگاه پارس آباد با کمبود منبع اعتباری رو به رو شد و توقفی در روند اجرای آن به وجود آمد نتوانستیم به موقع کار را تمام کنیم.

,

, ,

وی از برگزاری مناقصه جدید و انتخاب پیمانکار برای تکمیل این پروژه خبر داد و افزود: با پیمودن مراحل مناقصه عمومی تا یک ماه آینده پروژه فعال می شود و پیش بینی می کنیم در نیمه اول امسال پروازها دایر شود.
 

,
,

فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

, فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵,

استاندار اردبیل گفت: سال 93 برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است

, استاندار اردبیل گفت: سال 93 برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است,

مجید خدابخش در بازدید از بخش های مختلف فرودگاه اردبیل اظهار کرد: برای تحقق این امر رایزنی های لازم با شرکت های هواپیمایی هما، آتا و ماهان انجام شده است تا پروازهای اردبیل توسعه یافته و در نخستین ساعات روز و  پروازهای شبانه به مقصد اردبیل و یا تهران انجام شود.

,

, ,

وی گفت: استان اردبیل دارای دو فرودگاه مناسب و مجهز است که با رفع ایرادات موجود می توان علاوه بر پروازهای داخلی پروازهایی را نیز به مقصد کشورهای همسایه برقرار کرد.

,

خدابخش با بیان اینکه امسال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است، افزود: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل باید تا پایان امسال تکمیل شود.
 

,
,

93/09/02 - 11:20

, 93/09/02 - 11:20,

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد: تخصیص اعتبار 33 میلیارد ریالی برای تکمیل باند فرودگاه پارس‌آباد

, مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد: تخصیص اعتبار 33 میلیارد ریالی برای تکمیل باند فرودگاه پارس‌آباد,

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: برای روکش و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار اختصاص یافته است.

,

سید فخرالدین هاشمی در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه پارس آباد به روکش و تعریض باند فرودگاه این شهرستان اشاره کرد و افزود: باند فرودگاه پارس‌آباد در حال تکمیل است و تاکنون یک‌‌هزار و 200 متر از روکش باند توسط شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شده و بقیه عملیات روکش باند طی مناقصه به پیمانکار واگذار شده است.

,

, ,

این مسئول افزود: عرض باند فرودگاه پارس‌آباد در حال حاضر به 45 متر رسیده و دو شانه 7.5 متر از طرفین نیز اضافه شده است که این دو شانه در تعهد استانداری اردبیل بوده که توسط بنیاد مسکن در حال اجراست.

,

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: برای روکش و تعریض باند تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار اختصاص یافته است، طول باند فرودگاه پارس‌آباد 2 هزار و 800 متر طول است که طبق برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته در حال اجراست.

,

 

,

1393/12/23 - 19:10
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل: فرودگاه پارس‌آباد مغان نیمه دوم سال 94 به بهره برداری می رسد

, 1393/12/23 - 19:10,
, مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل: فرودگاه پارس‌آباد مغان نیمه دوم سال 94 به بهره برداری می رسد,

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: تداوم بهسازی ستون پروازی فرودگاه پارس‌آباد تا نیمه دوم سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با انجام این کار فرودگاه پارس‌آباد به یک فرودگاه استاندارد تبدیل شود.

,

, ,

سید فخرالدین هاشمی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در یازده ماه امسال تعداد پروازهای داخلی که به‌صورت رفت‌وبرگشت در فرودگاه اردبیل به انجام رسیده، 1532 پرواز بود که نسبت به سال گذشته 13.7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

,

وی افزود: تداوم به سازی ستون پروازی فرودگاه پارس‌آباد تا نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با انجام این کار فرودگاه پارس‌آباد به یک فرودگاه استاندارد تبدیل شود.

,

 

,

02/02/1394 - 17:39

, 02/02/1394 - 17:39,

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس: تخصیص 20 میلیارد ریال برای تکمیل طرح توسعه فرودگاه پارس آباد مغان

, نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در مجلس: تخصیص 20 میلیارد ریال برای تکمیل طرح توسعه فرودگاه پارس آباد مغان,

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 20 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه توسعه فرودگاه پارس آباد مغان در آینده نزدیک خبر داد.

,

حجت الاسلام حبیب برومند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به لحاظ کمبود اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور که سبب تعطیلی طرح تعریض و بهسازی باند فرودگاه این شهرستان شده درخواست تخصیص 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث غیر مترقبه را داشتیم که وزیر کشور نیز دستور اختصاص این رقم را به استاندار اردبیل ابلاغ کرد.
 

,
,

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

, جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰,

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل: تکمیل باند فرودگاه پارس آباد با کمبود اعتبار مواجه است

, مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل: تکمیل باند فرودگاه پارس آباد با کمبود اعتبار مواجه است,

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: تکمیل و بهره برداری از فرودگاه پارس آباد به عنوان دومین فرودگاه استان با کمبود اعتبار مواجه است.

,

سیدفخرالدین هاشمی در بازدید از عملیات عمرانی فرودگاه پارس آباد افزود: با اعتباراتی که تخصیص یافته تنها می توانیم یک لایه از باند فرودگاه این شهرستان را تا پایان شهریورماه عملیاتی کنیم اما برای تداوم کار با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

,

, , ,

وی با بیان اینکه این فرودگاه از دو سال قبل تاکنون به دلیل ترمیم و تعریض باند تعطیل شده است، ادامه داد: زیرسازی، تعمیر روکش و آسفالت باند از جمله طرحهای مصوب برای این فرودگاه بود که با اتمام آن عرض باند فرودگاه پارس آباد از ۳۰ متر به بیش از ۴۵ متر افزایش خواهد یافت.

,

مدیرکل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه در طرح تعریض باند این فرودگاه از هر طرف ۷.۵ متر اضافه خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این، بحث استحکام باند برای فرود هواپیماهای سنگین براساس مقررات جهانی بود که باید در بحث عمرانی مد نظر قرار می گرفت.

,

هاشمی باند قبلی این فرودگاه را دارای استاندارد ۲۰ عنوان کرد و متذکر شد: با این استاندارد فرودگاه پارس آباد در برابر هواپیماهای سنگینی مثل فوکر و ایرباس ۳۲۰ قابل استفاده نبود.

,

وی با بیان اینکه اگر این اعتبار تامین شود، روند کار تسریع خواهد شد، افزود: فرودگاه پارس آباد یک فرودگاه محلی و محدود و تا پیش از این فقط میزبان هواپیماهای فوکر ۵۰ فرند شیپ بوده است.

,

 

,

94/06/22 - 18:10

, 94/06/22 - 18:10,

فرماندار پارس آباد: باند فرودگاه پارس‌آباد به زودی تکمیل می‌شود/ اختصاص ۳۰۰۰ تن قیر برای دو لایه آسفالت باند فرودگاه پارس‌آباد

, فرماندار پارس آباد: باند فرودگاه پارس‌آباد به زودی تکمیل می‌شود/ اختصاص ۳۰۰۰ تن قیر برای دو لایه آسفالت باند فرودگاه پارس‌آباد,

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، تلاش بر این است تا به زودی باند فرودگاه پارس‌آباد تکمیل شده و آماده بهره‌برداری باشد.

,

مهدی احمدی در جریان بازدید از مراحل اجرایی فرودگاه پارس‌آباد اظهار کرد: قرار است 3 هزار تن قیر برای اجرای لایه دوم آسفالت فرودگاه پارس‌آباد اختصاص یابد تا با هزینه‌کرد هشت میلیارد تومان عملیات بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

,

وی تصریح کرد: بهسازی فرودگاه پارس‌آباد که از زیرساخت‌های مهم منطقه مغان است از سال‌های گذشته شروع شده اما به دلیل کمبود اعتبار دو لایه از آسفالت آن باقی مانده که امیدواریم با قولی که وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان و پیگیری‌های ما از طریق ریاست فرودگاه‌های کشور در حال انجام است، به نتیجه رسیده و امکان تکمیل و بهره‌برداری از آن فراهم آید.

,

, ,

فرماندار پارس‌آباد گفت: قرار است در هفته آینده نیز با مدیرعامل فرودگاه‌های کشور نشستی را برگزار کنیم تا با توجه به اجرای منطقه آزاد تجاری در محدوده پارس‌آباد و بیله‌سوار بتوانیم زمینه فعال شدن این فرودگاه را فراهم کنیم و با توجه به قطب کشاورزی بودن مغان بتوانیم از این بستر و ظرفیت استفاده کنیم.

,

احمدی افزود: در کنار تکمیل باند موجود ما در آینده قصد احداث باند جدیدی را در این فرودگاه داریم تا امکان نشست و برخاست هواپیماهای غول‌پیکر و باری نیز در این فرودگاه فراهم آمده و ظرفیت توسعه مطلوب‌تر و مناسب‌تر را شاهد و ناظر باشیم.

,

وی با یادآوری اینکه تمام تلاش‌ها و هدف‌گذاری‌ها برای به نتیجه رساندن طرح‌های نیمه‌تمام در این شهرستان است، بیان کرد: در این بین اولویت ما تکمیل باند در حال احداث فرودگاه پارس‌آباد است که امیدواریم نتایج خوب و مناسبی را از این حرکت شاهد و ناظر باشیم.

,

تعطیلی پروازهای تهران - پارس آباد، ناراحتی و نارضایتی مردم و مسوولان این منطقه مرزی را برانگیخته است بطوری که امام جمعه شهرستان پارس آباد روز گذشته در خطبه های نمازجمعه با انتقاد شدید از وعده های تو خالی مسوولان استانی برای افتتاح فرودگاه پارس آباد مغان گفت: در حالی که فرودگاه شهرستان پارس آباد مغان بعد از چندین سال تعطیلی قرار بود تا پایان شهریور ماه 94 افتتاح شود اما باز هم وعده های مسوولان استان به رغم وعده های داده شده محقق نشد.

,

, ,

حجت الاسلام سید سعید رشادی بیان کرد: در صورت بی توجهی مسوولان استانی نسبت به فرودگاه شهرستان پارس آباد، طی نامه ای مراتب اعتراض و صدای مردم این منطقه مرزی را به رهبر معظم انقلاب خواهیم رساند.

, حجت الاسلام سید سعید رشادی بیان کرد: در صورت بی توجهی مسوولان استانی نسبت به فرودگاه شهرستان پارس آباد، طی نامه ای مراتب اعتراض و صدای مردم این منطقه مرزی را به رهبر معظم انقلاب خواهیم رساند.,

این فرودگاه علاوه بر تاثیرگذاری در روند عمران و آبادانی و توسعه شهرستان پارس آباد و مناطق همجوار، در تاسیس و شکل گیری شرکت های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس آباد و نیز رشد و عمران شهرستان مرزی پارس آباد مغان نقش بی بدیلی داشته است و بدون شک از زمان تعطیلی پروازها، رشد و آبادانی و پیشرفت این منطقه مرزی نیز کند شده است.

,

فرودگاه پارس آباد علاوه بر مردم منطقه، به مسافران جمهوری آذربایجان نیز خدمات ارائه می کرد که بر اساس گزارش مسوولان فرودگاه، ماهانه دهها نفر از مسافران این فرودگاه را اتباع آذری تشکیل می دادند و این علاوه بر جذب گردشگران خارجی، موجب وارد شدن ارز به کشورمان می شد.

,

امیدواریم مسوولان استانی با عمل به وعده های داده شده نسبت به راه اندازی باند فرودگاه پارس آباد مغان شاهد پرواز مجدد هواپیما در فرودگاه این شهرستان باشیم.

,

شهرستان پارس آباد مغان در شمالی ترین نقطه ی استان اردبیل و نقطه ی صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان واقع است.

,

گزارش از مرتضی بری

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه