اخبار داغ

بندهای گردشگری بیرجند در انحصار چایخانه‌ها/ حضور شبانه جوان‌ها در این اماکن

بندهای گردشگری بیرجند در انحصار چایخانه‌ها/ حضور شبانه جوان‌ها در این اماکن
در حال حاضر بندهای گردشگری بیرجند تبدیل به مکانی برای گذراندن وقت و در اصطلاح دور هم بودن با قرارگذاشتن‌های گروهی دختر و پسرها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، این روزها سفره‌خانه‌ها جای خود را در بندهای گردشگری بیرجند باز کرده اند و بجای وجود گردشگر شاهد تجمع افراد در سفره خانه های این مناطق هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

 

,

در حال حاضر بندهای گردشگری بیرجند تبدیل به مکانی شده برای گذراندن وقت و در اصطلاح دور هم بودن با قرارگذاشتن‌های گروهی که طبق عادت مرسوم چنین مکان‌هایی، دوستان خود را به کشیدن قلیان و یا یک پک سیگار میهمان می‌کنند‌.

,

 

,

اگر تنها نیم ساعت از تاریکی هوا گذشته باشد به بند دره و امیر شاه بیرجند مراجعه کنیم بساط سفره خانه هایی دیده می شود که مملو از جمعیت جوان است.

,

 

,

عکس زیر ساعت 9 شب سفره خانه بند دره نشان می دهد.

,

, ,

اکنون مدل‌های جدید قهوه خانه به محلی برای کشیدن قلیان و سیگار تبدیل شده است به طوری که بند امیر شاه بیرجند فضای اختصاصی برای دختر و پسرها در نظر گرفته است تا جوان هایی که به این سفره خانه مراجعه می‌کنند احساس راحتی داشته باشند.

,

 

,

حضور خانم‌های جوان در قهوه خانه ها باعث شده که فضای سفره خانه ها به فضای بی بند و باری برای جوان‌ها تبدیل شود  و زمانی که سفره‌خانه‌های بند دره و امیر شاه بیرجند تا صبح باز است انگیزه حضور آنها در این مکان ها را دوچندان می‌کند که نصف شب دل به کوه و دشت بزنند و تا صبح در سفره خانه سر کنند.

,

, ,

با این تفاسیر، مکان‌های طبیعی بیرجند هم با احداث قلیان سراها و قهوه خانه ها پاتوق آشنایی و ارتباط دختران و پسران است و استعمال آزادانه سیگار توسط دختران در این مکان ها از دیگر معضلاتی است که به دلیل وجهه ناهنجار اجتماعی آن، این سفره خانه‌ها را از حضور جمعی خانوادگی مستثنی کرده است .

, .,

 

,

از این مسائل که بگذریم، سفره خانه‌هایی که دور از شهر ساخته شده اند به دلیل موقعیت منحصر به فرد خود فضا را برای کشیدن قلیان دسته جمعی و رقص های گروهی فراهم کرده اند.

,

 

,

یکی از افرادی که برای تامین آب معدنی به بند دره بیرجند مراجعه کرده بود به خبرنگار خاورستان، گفت: گاهی برای برداشت آب شیرین شب ها به بند دره مراجعه می‌کنم و حضور جوان های بسیاری با ماشین های لوکس مشاهده می کنم.

, خبرنگار خاورستان، , خبرنگار , خاورستان, خاورستان,

, ,

وی ادامه داد: این افراد گاهی نیمه شب ترانه گذاشته و دسته جمعی شروع به رقصیدن می کنند.

,

 

,

این شهروند بیرجندی تصریح‌کرد: فضای سفره خانه این بند به قدری شلوغ شده که گاهی حتی می ترسی نزدیک این سفره خانه شوی.

,

 

,

وی گفت: نه تنها در این مکان، در بند امیر شاه نیز جوان ها حضور دارند و گاهی در اطراف هتل کوهستان نصف شب جمع می شوند و این باعث رعب و وحشت می‌شود.

,

 

,

حضور دختران و پسران جوان که آمادگی پذیرش هر نوع فکر و اندیشه مسمومی را در ذهن خود دارند در این مکان ها باعث شده است که حتی مسولان این سفره‌خانه‌ها اعتراف کنند که ما می دانیم در این مکان ها چه اتفاقی افتاده می افتد اما چون تنها راه درآمد ما از حضور دختر و پسرها است ما این فضا را برای آن‌ها فراهم کرده ایم.

,

 

,

در پایان ذکر این نکته که فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی به شدت با برپایی این گونه سفره خانه ها در تضاد است و چرا اکنون مکان گردشگری ما بجای حضور گردشگر پاتوق بسیاری از جوان ها شود؟

,

 

,

انتهای پیام/ط

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه