اخبار داغ

گزارشی از وضعیت نامناسب شهری کوهدشت

زباله هایی که روی کاغذ شهرداری دفع می شود+تصاویر

زباله هایی که روی کاغذ شهرداری دفع می شود+تصاویر
تجمیع زباله در برخی از خیابان های کوهدشت روی دل اهالی سنگینی می‌کند و حل این معضل که سلامتی را تهدید می کند؛ هم چنان روی کاغذ نوشته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل آسوبان، انباشت زباله در خیابان ها و معابر کوهدشت به یکی از دغدغه های شهروندان تبدیل شده است؛ به طوری که این شهروندان بارها در گفت و گو با پایگاه خبری آسوبان به این آلودگی زیست محیطی و تهدید سلامت شهروندان اعلام نگرانی کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , آسوبان,

در پی تماس یکی از شهروندان منطقه سی متری سوم شهرک شهید رجایی با این پایگاه خبری بر آن شدیم تا موضوع را پیگیری کرده و از منطقه بازدید میدانی داشته باشیم.

,

وضعیت نامناسب شهری کوهدشت

, وضعیت نامناسب شهری کوهدشت,

سهل انگاری در تأمین بهداشت محیط و سلامت مردم و تجمیع زباله در خیابان های این منطقه مشهود و سبب نارضایتی شهروندان است.

,

یکی از ساکنان این منطقه که دو فرزند دارد و هر دوی آنها دانش آموزان دبستانی هستند؛ می گوید: وجود زباله های پر از آلودگی در این منطقه یک معضل لاینحل است.

,

این شهروند با بیان اینکه تجمیع زباله، سلامت شهروندان و به خصوص دانش آموزان را با خطر جدی مواجه کرده است؛ تصریح کرد: آیا دفع زباله از عهده ی شهرداری برنمی آید؟!

,

وضعیت نامناسب شهری کوهدشت

, وضعیت نامناسب شهری کوهدشت,

این مادر اظهار داشت: بوی نامطبوع و غیرقابل تحمل زباله ها، باعث شده است که خیابان به زیستگاه حشرات و جانوران تبدیل شود.

,

یکی دیگر از ساکنان این منطقه گفت: بوی نامطبوع زباله و نبود درب در اکثر باکس های زباله این منطقه را به خیابان زباله تبدیل کرده است.

,

این شهروند از تجمیع زباله و عملکرد شهرداری کوهدشت ابراز نارضایتی کرد و اظهار داشت: بارها برای دفع زباله درخواست و پیگیری داشته ایم؛ اما هنوز زباله از سر و صورت خیابان بالا می رود.

,

وضعیت نامناسب شهری کوهدشت

, وضعیت نامناسب شهری کوهدشت,

وی تجمیع زباله را یکی از دغدغه های شهروندان این منطقه برشمرد و تصریح کرد: خیابان های این منطقه هنوز آسفالت نشده است.

,

بنا بر این گزارش، خیابان های این منطقه در زمستان به گِل تبدیل می شود و در تابستان گرد و خاک را به همراه می آورد و شهروندان به رغم بارها مراجعه حضوری هم چنان شاهد وضعیت بسیار نامناسب این خیابان هستند.

,

یک دانش آموز ساکن این منطقه می گوید: خیابان ما در زمستان به چاله های آب و گل تبدیل می شود.

,

وضعیت نامناسب شهری کوهدشت

, وضعیت نامناسب شهری کوهدشت,

وی به مشکل رفت وآمد در مسیر مدرسه اشاره می کند و یادآور می شود: یخ زدگی مسیر و گل و لای در زمستان باعث لیزخوردن برخی از دانش آموزان می شود.

,

یکی دیگر از شهروندان این منطقه با انتقاد از عملکرد شهرداری می گوید: شهرداری خوب کار نمی کند و به شهر نمی رسد.

,

این شهروند با بیان اینکه در این منطقه نظافت خوب نیست؛ اظهار داشت: در زمستان کوچه گل می شود رفت و آمد مردم خیلی سخت است.

,

وی درباره وضعیت نامناسب آسفالت گفت: به دلیل وضعیت نامناسب آسفالت خیابان ها و کوچه ها جلو بندی و کمک های وسائل نقلیه به رغم بارها تعمیر دچار مشکل می شوند.

,

این شهروند تصریح کرد: در ساختار سازمان شهرداری، بهداشت عمومی مردم جزو اولویت‌های اصلی کار است و شهرداری باید به وظایف خود عمل کند.

,

وضعیت نامناسب شهری کوهدشت

, وضعیت نامناسب شهری کوهدشت,

بنا بر این گزارش، بیش تر کوچه ها و خیابان های کوهدشت باکس زباله ندارد و یا باکس های بدون درب با بوی نامطبوع زباله، تنفس شهروندان را تلخ می کند.

,

کیسه های زباله هم در تأخیر ماشین های حمل زباله روی هم تلنبار می شوند و دستاویز گربه هایی که بر جان زباله ها چنگ می اندازند.

,

زباله‌ها ناقل بیماری‌ها و میکروب‌ها بوده و اگر به‌درستی نسبت به امحاء این زباله‌ها اقدام نشود؛ قطعاً نه‌تنها سلامتی مأموران جمع‌آوری زباله بلکه حتا مردم را به مرز هشدار می رساند.

,

در این میان نکته قابل تامل این است که خطر تجمیع زباله هنوز توسط مسئولان محلی احساس نشده و ارائه راه حل مقابله با خطرات زیست محیطی همچنان روی کاغذ نوشته می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه