اخبار داغ

یادداشت روز

بی حرمتی به حجاج ایرانی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت/عکس‌العمل منفعلانه مسئولین در فاجعه منا/ حداقل برای این حادثه لطیفه نسازیم

بی حرمتی به حجاج ایرانی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت/عکس‌العمل منفعلانه مسئولین در فاجعه منا/ حداقل برای این حادثه لطیفه نسازیم
عربستان صلاحیت کلیدداری خانه خدا را ندارد و با اقدامات وحشیانه سعی در احساس ترس و ناامنی در مناسک حج را دارد تا مناسک حج به تعطیلی کشانده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، امسال زائران بیت الحرام با اشک اشتیاق و ذوق دیدار خانه خدا با عزیزانشان وداع کردند و راهی موسم حج شدند اما در بازگشت با چشم‌های اشک بار و دلی داغدار از پرپر شدن غریبانه همسفرانشان پا به وطن گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

بعد از سقوط مرگبار جرثقیل در مسجدالحرام و آتش سوزی در یکی از هتل‌های مکه که موجب هراس زائران شده بود؛ دلهره‌ای بر جان حجاج و چشم انتظارانشان افتاد، غافل از آن که این دلهره سر درازی خواهد داشت و میزبان آش دیگری برای مهمانان خانه خدا پخته است.

,

آل سعود در روز عید قربان نهایت پذیرائی از زائران را به جا می آورد و خیابان‌های منا را با کفن پوش کردن هزاران حاجی آذین می بندد و داغ دیگری بر دل مسلمانان و کشورهای اسلامی می گذارد.

,

زمانی که قرار بود حجاج در رمی جمرات عاشقانه با پرتاب سنگ بر شیطان ظاهر و سرکوب شیطان باطن، روح وجسم خود را صیقل دهند ابلیس نقشه دیگری چیده بود که با بی عرضه گی و بی کفایتی عربستان نمایان شد.

,

هرساله در موسم حج میلیون‌ها مرد و زن مسلمان از تمام کشورهای جهان برای به جا آوردن این فریضه الهی در مکه حضور می یابند، به طور حتم تجمع این جمعیت عظیم نیازمند مدیریت و امکانات پیشرفته‌ای است که از آل سعود به عنوان متولیان این امر انتظار می‌رود چنین خدماتی را ارائه دهند.

,

وقایع ناگوار و پی در پی حج امسال در حالی رخ می‌دهد که دولت عربستان در سال‌های اخیر تبلیغات گسترده‌ای در خصوص ایجاد ” تحول ” در خدمت رسانی به حجاج به راه انداخته و مدعی استفاده از روش‌های نوین در بهبود ساختارهای مربوط به حج است اما با وقوع حادثه خونین منا بی‌لیاقتی متولیان اماکن متبرکه در مکه ثابت می‌شود.

,

فاجعه منا مرگبارترین حادثه در طول انجام مناسک حج در ۹ سال اخیر

,

در سال‌های گذشته نیز حوادث مشابهی در حین مناسک حج رخ داده است. در سال ۱۹۹۰ نیز ۱۴۲۶ نفر از حجاج در تونل منتهی به مسجدالحرام بر اثر ازدحام جمعیت جان باختند.در سال ۲۰۰۶ هم فرو ریختن سقف هتلی در مکه به کشته شدن ۷۶ نفر از حجاج آسیایی منجر شد. در همین سال ۳۶۳ نفر هم به خاطر ازدحام جمعیت در رمی جمرات کشته شدند و همین طور حوادث مشابه دیگر که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است.

,

میزبان سرت به کجا گرم بود؟!

,

در این میان جای سوال است که دولت عربستان چه کاری مهم‌تر از رسیدگی به امور حجاج داشت؟ نکند در جنگی نابرابر و ظالمانه سرگرم جولان‌دهی و عرض اندام در خاک یمن بود. نکند آه و شیون زنان و کودکان بی دفاع یمن در زیر آتش جنگنده‌های رژیم عربستان هوش از کله اش پرانده بود.نکند مشغول سرکوب بیداری اسلامی و اتحاد شیعیان با آتش و خون در یمن تا به حبس درآوردن نفس‌های مسلمانان در خیابان‌های منا بود.

,

images (1)

, images (1), images (1),

بی حرمتی به حجاج ایرانی تا کی ادامه خواهد داشت؟

,

هتک حرمت زائران ایرانی بی سابقه نیست؛ از دزدیدن نوامیس و بی احترامی به روحانیون کاروان‌های ایرانی با هتک حرمت آن‌ها به بهانه بازرسی تا تجاوز به دو نوجوان توسط مامورین فرودگاه؛ تا کی قرار است شان شهروندان ایرانی با این اقدامات ناشایست لگد مال شود.

,

آیا عزت یافتن پاسپورت ایرانی را باید در رویاها ببینیم؟!

,

تاکنون چه اقداماتی برای آبروی ریخته شده‌ ایرانیان شده است؟! چگونه می توان دم از غرور و افتخار ایرانیان زد؛ حال‌آن‌که حتی ابتدایی‌ترین حقوق بشری آنها رعایت‌ نمی‌شود. البته وقتی بعد از وقوع فاجعه‌ منا؛ حضور وزیران بهداشت و ارشاد در عربستان با ممانعت و کارشکنی مواجه می‌شود و وزیر امور خارجه دولت عربستان حاضر به ملاقات وزیر خارجه ایران نمی‌شود تا جایی که کار به التماس کردن از امیر کویت می‌کشد؛ اوج عزت پاسپورت ایرانی از جایگاه مسئولان بلند پایه کشور در دنیا نمایان می‌شود!

,

 در پی حادثه مرگبار منا مقامات عربستان نه تنها از مسئولیت وقوع فاجعه شانه خالی می کنند بلکه زائران را عامل اصلی حادثه می‌دانند!

,

مقامات سعودی تبعیت نکردن زائران از دستورات صادر شده، گرما زدگی و تداخل حرکت حجاج را عامل فاجعه منا اعلام کردند و مرگ هزاران نفر را قضا و قدر الهی دانستند. ملت ایران نگران پایمال شدن حق عزیزانشان هستند، نگران این‌که این فجایع فقط تبدیل به آمار و ارغامی شوند که صفحات تاریخ را پرمی‌کند.

,

بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری و هشداری که به رژیم آل سعود داده شد، مقامات این رژیم از مواضع خصمانه خود عقب‌نشینی وبه بنیه دفاعی ایران پی بردند. اما قبل از آن هیچ گونه اقدامات مهمی از سوی وزارت امور خارجه انجام نگرفت. از آنجایی‌که رسیدگی به حداکثر امور در این باره در دست وزارت خارجه است و این وزارتخانه وظایف مشخص و ارتباط‌های بین‌المللی لازم را برای پیگیری حادثه منا دارد، توقع بیشتری از این نهاد مهم کشور در اعتراض و عکس‌العمل به جنایت منا می‌رفت.

,

به فکر راه چاره …

,

عربستان صلاحیت کلیدداری خانه خدا را ندارد و باید مدریت حج به کشورهای اسلامی سپرده شود. عربستان برای ارائه یک تصویر زشت و خشن از اسلام در دنیا و متوقف کردن موج اسلام گرایی در کشورهای مختلف جهان با انجام این اقدامات سعی در احساس ترس و نا امنی در مناسک حج را دارد تا مناسک حج به تعطیلی کشانده شود. تا کی جهل و جهالت و تا کی خودکامگی و تا کی سوء استفاده از ثروت و امکانات ملی در مسیر شهوات؟!

,

سکوت در برابر وحشی گری آل سعود!

,

کجا هستند حامیان حقوق بشر؟! حامیان حقوق حیوانات خیالشان از حفظ جان سگ‌های ولگرد شهرشان راحت است که این چنین آسوده نسبت به کشتار وحشیانه هم کیشان و هم وطنانشان سکوت کرده اند! هیچ انسان حقیقت جو و صلح طلبی خواستار خشونت‌ورزی نسبت به هیچ موجودی چه انسان و چه حیوان نیست. آیا کسانی که چندی پیش با شعارهای ” حیوانات درد را احساس می‌کنند با آنها مهربان باشیم ” و” بد رفتاری با حیوانات یعنی تولید خشونت در جامعه ” به خیابان‌های شهرشان ریختند و از سگ‌ها حمایت کردند خودکارشان هیچ شعاری برای حمایت از جنایتی که در حق زائران مظلوم کشورشان شد نمی نوشت!

,

جک و لطیفه تعطیل …

,

” حداقل برای این حادثه جک نسازیم ” این پیامی بود که کاربران شبکه‌های اجتماعی درحمایت و اعتراض به جنایت‌های آل سعود به انتشار درآوردند؛ آیا وقت آن نشده که سرهایمان را از فضای مجازی بیرون بیاوریم و پا به دنیای واقعی بگذاریم؟ آیا واقعا وظیفه یک ملت در قبال جنایتی که در حق هم وطنانشان شده همین است؟!

,

انتهای پیام /پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه