اخبار داغ

فرماندار بردسکن:

کودکان نخبه بردسکن با نقاشی، مصرف بهینه گاز را به خانوده ها آموزش می دهند

کودکان نخبه بردسکن با نقاشی، مصرف بهینه گاز را به خانوده ها آموزش می دهند
فرماندار بردسکن در نشست صمیمی با کودکان فعال و نخبه بردسکن ضمن شنیدن مطالباتشان و اینکه حوزه های مربوطه در همین راستا هماهنگی های لازم را به عمل آورند با اشاره به گرامیداشت ماه محرم گفت: از کودکان می خواهیم که در قالب نقاشی به ما بگویند: چطور مصرف گاز را رعایت کنیم که قطعی گاز نداشته باشیم و چنانچه گاز قطع شد با مشکل سرما مواجه نشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح بردسکن، نشست صمیمی فرماندار شهرستان بردسکن با کودکان نخبه و اعضاء فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , صبح بردسکن، , نشست صمیمی فرماندار شهرستان بردسکن با کودکان نخبه و اعضاء فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.,

در این نشست نخبگان رشته های قرآنی، ورزشی،یو سی مس (محاسبه ذهنی) مقاطع ابتدایی آموزشگاههای شهیدان اسلامی مقدم،  عاشوری، رمضانی، آموزشگاه معلم و مدرسه کاشف به نمایندگی از کودکان بردسکن، مشکلات و درخواستهای مربوطه را با فرماندار مطرح کردند.

,

برات علی نیا ،فرماندار بردسکن، ضمن خیرمقدم به کودکان نخبه و فعال شهرستان و تشکر از زحمات کانون پرورش فکری، جهت اجرای خوب برنامه های هفتۀ کودک که امسال پررنگتر برگزار شد، با اشاره به ماه محرم خطاب به کودکان گفت: ما هرچه داریم از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داریم که درود می فرستیم به شهدای کربلا مخصوصا" حضرت امام حسین (ع).

,

فرماندار بردسکن ادامه داد: کانون بردسکن، آمفی تئاتر خوبی دارد اما هیچ نمادی مخصوص کودکان که محل رفت و آمد آنهاست در کانون نصب نشده است، از این جهت چنانچه یک دانشجوی معماری، تندیسی مخصوص کودکان طراحی و درست کند، هزینه های آن را شخصی، تقبل خواهم کرد.

,

فرماندار بردسکن با طرح این سؤال از کودکان که دولت چه تعریفی دارد؟ ابراز کرد: در یک سرزمین فرهنگ و جمعیتی وجود دارد که نیاز به دولت و حاکمیت دارند؛ قانون اساسی ما مبنای کاری ماست که به عنوان مادر اصلی تمام قوانین کشور عزیزمان است.

,

نمایندۀ عالی دولت بیان داشت: اصل مترقی ولایت فقیه در اولویت است که بعد از این اصل ساختار دولت تعریف می شود و مردم ما، آزادانه با حضور در محل صندوق های اخذ رأی، با آراء خود دولت را تشکیل می دهند که دولت خودش چند تا وزیر دارد، وزیر دفاع، وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش و غیره که مجموعۀ اینها با همکاری  مردم به ایران عزیز خدمت می کنند.

,

فرماندار در پاسخ به سؤال فاطمه محمدی ،عضو فعال کانون، که فرماندار چه وظایفی دارد؟ گفت: فرماندار نمایندۀعالی دولت است که باید به امور آموزشی، عمرانی، بهداشت، امنیت شهرستان و هر آنچه که مربوط به اکنون و آیندۀ بردسکن در ذهن شما کودکان می گذرد، توجه داشته باشد.

,

وی به سؤال دوم محمدی که فرماندار چه کتابهایی را می خواندند؟ پاسخ داد: علاقۀ زیادی به رمان داشتم و کتاب رمان می خواندم، ضمن اینکه برنامۀ رادیویی داستان شب را در ایام کودکی گوش می کردم و اکنون هم با وجود اینکه جنس کار ما سیاسی است به حوزۀ هنر و شعر و نقاشی علاقۀ بیشتری دارم.

,

در ادامۀ نشست، کودکان بردسکن در خواستها و مشکلات خود را با فرماندار مطرح کردند که: کتابخانه مخصوص کودکان، کمبود فضای ورزشی، ایجاد المانهای مخصوص کودکان در شهرستان، شناسایی استعدادهای ورزشی همراه با ارتقاء، ایجاد شهربازی جدید و سرپوشیده، نمایش عروسکی، سالن سینما و ایجاد کانون پرورشی در انابد و شهرآباد بردسکن از اهم مطالباتشان، توسط  نخبگان کوچک که فکرهای بزرگ دارند، مطرح شد که قرار شد پیگیری و هماهنگی های لازم با حوزه های مربوطه به عمل آید.

,

در پایان فرماندار بردسکن با اشاره به اینکه تابستان بسیار گرمی با دمای 44 درجه را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: امسال زمستان فوق العاده سردی خواهیم داشت با توجه به اینکه در سال 92  قطعی گاز داشتیم، از کودکان عزیز درخواست دارم با همکاری کانون در قالب نقاشی به ما بگویند: چطور مصرف گاز را رعایت کنیم که قطعی گاز نداشته باشیم و چنانچه گاز قطع شد با مشکل سرما مواجه نشویم.

,

وی ادامه داد: با تشکیل هیأت داوران از طرف کانون پرورشی، کودکان شرکت کننده در این مسابقۀ نقاشی می توانند از همکاری 30 درصد مادران، 10 درصد معلمان و 10 درصد دوستان کمک بگیرند و 50 درصد باقیمانده را خودشان انجام دهند که ما هم قول می دهیم به نفرات برتر دو ربع سکه بهار آزادی هدیه دهیم.

,

در پایان نشست، غلامحسن غفوری ،رئیس ادارۀ آموزش و پرورش، ضمن تشکر از فرماندار که نگاه عمیقی به بحث تعلیم و تربیت کودکان و فرهنگ شهرستان دارند، پیشنهاد داد: با توجه به استقبال و علاقۀ کودکان هر ساله جشنوارۀ سالانه فرهنگی و هنری کودکان در هفتۀ کودک برگزار شود که می تواند قرآنی هم باشد.

,

غفوری افزود: در پنج شنبه هر هفته ما این آمادگی را داریم که با موضوعات متنوع در سالن فرهنگ پذیرای 160 دانش آموز باشیم.

,

در پایان مراسم، کودکان فعال و نخبه شهرستان با فرماندار و مسئولین حاضر عکس یادگاری گرفتند و خداحافظی کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه