اخبار داغ

یادداشت/

قیام عاشورا، زمینه ساز نهضت های بیداری اسلامی در غرب آسیا

قیام عاشورا، زمینه ساز نهضت های بیداری اسلامی در غرب آسیا
نهضت بیداری اسلامی که از انقلاب اسلامی ایران سرمشق گرفته در اصل الگوگرفته از قیام امام حسین و یارانش می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای گناباد، تنها رخدادِ هشدار دهنده و بیدار کننده مردمان طول تاریخ؛ قیام عاشورا است‌ چراکه قیام عاشورا، درس دین باوری، ایثار، شجاعت، شهامت، جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و روحیه ستیزه جویی و جسارت در مقابل حکام جور را در مسلمانان ایجاد کرده و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام را به عنوان سرسخت ترین حامیان دین پیامبر صلی الله علیه وآله، معرفی نمود و بر همین اساس در طول سالیان دراز، هنوز این رویدادِ مهم‌ّ تاریخی‌، محترم شمرده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای گناباد,

نهضت امام حسین علیه السلام دارای 3 رکن مبارزه با ظالمان حاکم، بازگشت به هویت اسلامی و آزادی و آزادگی است و ملت ها با الگو گرفتن از قیام عاشورا، مبارزه با ظالمان حاکم را برای بازگشت به هویت اسلامی و آزادی و آزادگی آغاز کردند.

,

در همین راستا ائمه معصومین نقش بسزایی در زنده نگه داشتن حادثه عاشورا و افشاگری جنایات یزید داشتند و علیرغم جو خفقان و وحشت و تبلیغات وسیع و دامنه‏دار حکام اموی و عوامل آنان، اقامه جلسات عزای امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن قیلام عاشورا بزرگ‏ترین عامل بیداری مردم و شوراندن آنان بر ضد دستگاه حاکم آن زمان بود.

,

مبارزان و رهبران شیعه نیز در شرایط غیبت امام زمان (عج) با تاسی از قبام عاشورا در تاریخ جنبش های حرکت آفرین خود، صحنه های اعجاب انگیزی از رشادت، شجاعت، فداکاری و ایثار خلق کردند و هرگز بیم و ترسی از قدرت حاکم به دل راه ندادند و در برابر هیچ حکومت ظالم و سخت گیری، تسلیم نشدند و با گذشتن از گذرگاه شهادت، همواره سربلند بوده و هستند.

,

ایران اسلامی نمونه بارزی از الگو گیری و تاسی از قیام عاشورا می باشد چراکه عزت و اقتدار ایران، مبارزه با استکبار جهانی و عدم تواضع در برابر زورگویان عالم همه و همه به مرحمت تاسی ملت ایران از قیام امام حسین (ع) می باشد و در واقع الگوگیری از قیام عاشورا توسط تمامی ملل آزادی خواه می تواند آنها را از چنگال حاکمان مستبد و یوغ بندگی مستکبران عالم نجات داده و به سوی هویت اسلامی انسانی همراه با کرامت نفس و عزت مندی سوق دهد.

,

بر همین اساس، ملت های منطقه غرب آسیا پس از مشاهده این الگوی موفق، به قیام علیه حکومت های ظالم ممالک خود برخواستند و بنیان­ حکومت­های خودکامه مستبد و سر سپرده به غرب را متزلزل نموده و آنها را یکی پس از دیگری ساقط می­ کنند و این نهضت بیداری اسلامی که از انقلاب اسلامی ایران سرمشق گرفته در اصل الگوگرفته از قیام امام حسین و یارانش می باشد.

,

البته در برخی از نهضت های بیداری اسلامی شاهد عدم موفقیت آن قیام می باشیم و نکته مهم این است که قیام امام حسین (ع) بر پایه اصل ولایت بوقوع پیوست و امام به عنوان رهبر واقعی جهان زمان خود بود و یاران سید الشهدا هرچند تعداشان اندک بود اما همگی پشتیان امر ولی زمان خود بودند.

,

در انقلاب اسلامی نیز ملت ایران و در عصر غیبت امام زمان (عج)، مردم با پشتیانی از ولایت و حمایت همه جانبه از امام راحل و پس از وی مقام معظم رهبری، سبب دستیابی به موفقیت های بی نظیره شده و می شوند و علل عدم به ثمر رسیدن برخی از نهضت اسلامی، نبود رهبر و ولی در آن کشور می باشد.

,

مع الوصف، قیام عاشورا و الگوگیری صحیح و عملی ملت ایران از این قیام بویژه در دوران 8 ساله دفاع مقدس و پس از آن در فتنه سال88، سبب بروزی نهضت بیداری اسلامی در کشورهای منطقه غرب آسیا شده است که هر چند برخی از این قیام ها با کندی در حال پیش روی می باشد اما در آینده ای نزدیک سبب برچیده شدن تمامی مستکبران و مزدوران منطقه خواهد شد و ریشه آمریکا و هم پیمانان خبیث و پلیدش برای همیشه از این منطقه نابود خواهد شد.

,

هادی پوررضا بیلندی

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه