اخبار داغ

قُرق ویترینها توسط لباسهایی از جنس بی حیایی؛

جولان مانتوهای توری از ویترین مغازه ها تا خیابان های شهر اهواز

جولان مانتوهای توری از ویترین مغازه ها تا خیابان های شهر اهواز
وقتی به قصد خرید یک مانتوی مناسب وارد یکی از معروفترین مراکز خرید مرکز شهر می شوی، چشمانت که به ویترین برخی مغازه ها می افتد شک می کنی که آیا مغازه مانتو فروشی است یا لباس مجلسی؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اهوازنوین : عصر یک روز به قصد خرید یک مانتوی مناسب وارد یکی از معروفترین مراکز خرید مرکز شهر می شوی، چشمانت که به ویترین برخی مغازه ها می افتد شک می کنی که آیا مغازه مانتو فروشی است یا لباس مجلسی؟! صاحبان مغازه حداکثر سلیقه خود را برای جلب مشتری به کار گرفته اند،مانکن های پشت ویترین انواع و اقسام مدل های مانتو با پارچه های توری و بدن نما را به تن دارند پس از دیدن چند مغازه چشمانت به این نوع مانتوها عادت می کند اما دلت نه!!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از اهوازنوین : عصر یک روز به قصد خرید یک مانتوی مناسب وارد یکی از معروفترین مراکز خرید مرکز شهر می شوی، چشمانت که به ویترین برخی مغازه ها می افتد شک می کنی که آیا مغازه مانتو فروشی است یا لباس مجلسی؟! صاحبان مغازه حداکثر سلیقه خود را برای جلب مشتری به کار گرفته اند،مانکن های پشت ویترین انواع و اقسام مدل های مانتو با پارچه های توری و بدن نما را به تن دارند پس از دیدن چند مغازه چشمانت به این نوع مانتوها عادت می کند اما دلت نه!!, هوازنوین ,

, ,

مانتو-جلوباز-12

, مانتو-جلوباز-12, مانتو-جلوباز-12,

گویی مانتوهای توری و حریر که به تن بسیاری از افراد مشاهده می‌شود، مد جدیدی در لباس‌های زنانه اهواز است که در تابستان امسال وارد مغازه‌ها شده است، پارچه‌های توری که تا پیش از این در لباس عروس و لباس‌های مجلسی مشاهده می‌کردیم کم کم با استفاده در مانتوها، نهایتا به سبکی در طراحی و دوخت مانتو درآمدند.

,

خانم کیایی یکی از شهروندان شهر اهواز با اشاره به عدم تناسب مدل های مانتو با ذائقه مردم بیان کرد:روزهاست برای خرید یک مانتوی مناسب به بازار می آیم اما بیشتر مانتوها یا کوتاه و چسبان، بدون دکمه ویا اینکه اگر مانتو با سبک طرح سنتی پیدا شود بسیار گران می باشد.

,

silka-manto-women-coats-94-31

, silka-manto-women-coats-94-31, silka-manto-women-coats-94-31,

 

,

مادر اهوازی در حال خرید مانتو در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: مدل های موجود در بازار متناسب با شأن یک زن مسلمان نیست مانتویی با آستین ۱۰، ۱۵ سانتی و بدون دکمه چگونه می تواند حجاب یک زن ایرانی را حفظ کند، مسئولین باید بر تولیدی های پوشاک نظارت و مانع عرضه مانتوهای نامناسب در جامعه اسلامی شود.

,

مهدی ترابی یکی از فروشندگان مانتو در مرکز خرید شهر اهواز در خصوص مدل های مانتو عرضه شده در بازار گفت:عمده مشتریان چنین مانتوهایی دختران جوان و نوجوان جویای جلب توجه هستند ، مسئولان و مردم در این موارد ما را مقصر می دانند اما مشکل اصلی از طراحان مد و لباس است که الگوهای پوششی مورد تایید سلیقه مردم را باید قیمت مناسب عرضه نکرده اند و دراین زمینه ساماندهی صورت نگرفته است.

,

silka-manto-coats-summer-94-7-1

, silka-manto-coats-summer-94-7-1, silka-manto-coats-summer-94-7-1,

در حالی که چندی پیش مشاور اتحادیه صنف پوشاک از آغاز طرح وی‍‍ژه مشترک اتحادیه صنف پوشاک و اماکن نیروی انتظامی برای برخورد با تولید، عرضه و فروش مانتوهای شیشه‌ای خبر داده بود،وی گفته بود که: در این طرح، اتحادیه صنف پوشاک با جدیت تمام با تولیدی‌ها و واحدهایی که به عرضه این گونه لباس‌ها دست می‌زنند برخورد می‌کند زیرا عرضه و فروش مانتوهای شیشه‌ای در مانتو فروشی بارها با اخطار اتحادیه همراه بوده است.

,

silka-manto-coats-summer-94-7

, silka-manto-coats-summer-94-7, silka-manto-coats-summer-94-7,

اخیرا مسئولین نیروی انتظامی نیز گفته اند برخورد با تولید و فروش مانتوهای شیشه‌ای را در دستور کار خود قرار داد‌ه اند. اقدامی که اگرچه در تولید و توزیع این مانتوها جلوگیری می‌کند ولی قطعا درمان ریشه‌ای آن نخواهد بود.

,

 

,

علیرغم اخطارهای مطرح شده این مانتوها خیلی سریعتر از اقدام اتحادیه و نیروی انتظامی به پشت ویترین مغازه ها و سطح جامعه رسید و حالا به صراحت می توان گفت با جولان مانتوهای توری و حریر در پشت ویترین مغازها اگر کسی هم به دنبال تهیه پوشش متناسب با باورهای دینی و اعتقادی خود باشد، نمی داند باید بوتیک های کدام مرکز خرید و خیابان شهر را زیر و رو کند تا بلکه در میان هجمه مانتو های تنگ و کوتاه و نامناسب، ردپای کم رنگی از مانتوهای ایرانی و اسلامی پیدا کنند.

,

گویی هرچه می گذرد به رغم تاکیدات فراوان در خصوص ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در کنار اقدامات کمرنگ متولیان فرهنگی ،بدحجابی با مصادیق جدید، در جامعه قدعلم کرده روزی با جوراب شلواری هایی بنام ساپورت و شال های نازک و حریر و امروز با مانتو های توری بدون دکمه. بهتر است بدون تعارف بگوییم که ویترین مغازه های مانتو فروشی های کشور به نحوی توسط مدلهایی نامناسب قرق شده که هیچ ارتباطی با فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور ما ندارند.

,

 

,

 

,

shixon-manto-women-coats-fall-94-2

, shixon-manto-women-coats-fall-94-2, shixon-manto-women-coats-fall-94-2,

اما آنچه قطعا باید مورد توجه متولیان فرهنگی باشد این نکته است که یکی از راهکارها برای مقابله با تهاجمات فرهنگی ارائه الگوهای پوششی مناسب به خانواده ها از طریق برگزاری مستمر نمایشگاه های مد و لباس می باشد امری که دست کم تحقق آن در شهر اهواز اتفاقی غریب بنظر می رسد زیرا با صرفنظر کردن از تعداد محدود نمایشگاه های مد و لباس، کیفیت و نحوه عرضه مانتو چندان رضایت مردم را در بر نداشته است.

,

 

,

 

,

این در حالیست که برگزاری نمایشگاه های عرضه لباس اسلامی- ایرانی از سویی بهترین فرصت برای اغنای ذائقه زنان و دختران ایرانی و از سویی دیگر مقابله با بهانه های افرادی است که استفاده از پوشش هنجار شکنانه را به عدم وجود مانتوهای مناسب در بازار گره می زنند.

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه